To συγκεκριμένο αλυσοπρίονο, είναι ένα ηλεκτρικό αλυσοπρίονο από την πράσινη σειρά της Bosch (ερασιτεχνικό). Ο ιδιοκτήτης του υποστήριξε ότι ακουγόταν λίγο περίεργα και τον τελευταίο καιρό ζοριζόταν. Οπότε το έφερε για καθαρισμός και συντήρηση.
Λίγα λόγια για την Bosch
Η Bosch είναι μια αρκετά αξιόλογη Γερμανική εταιρία με ποιοτικά προϊόντα. Ίσως κάποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι είναι λίγο πιο ακριβά από ότι πρέπει, αλλά δύσκολα να βρείτε κάποιον να πει κακή κουβέντα για την ποιότητα κατασκευής του.
Αρκετά καινοτόμα προϊόντα ήταν δικές της ευρεσιτεχνίες, που αντιγράφονταν αργότερα από αρκετούς ανταγωνιστές.
Είχε να καθαριστεί λίγο καιρό…
Όταν ρώτησα από πότε είχε να το καθαρίσει, μου είπε ότι «είχε να καθαριστεί λίγο καιρό». Μάλλον όχι και τόσο λίγο….
Αφού απομακρύνθηκε μισό κιλό πριονίδι, σπάγκοι και ότι άλλο είχε πιάσει καθαρίστηκε και βγήκε και η καμπάνα του. Περιέργως η καμπάνα δεν είχε φαγωθεί καθόλου. Βέβαια στα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα λόγω ότι έχουν αυτόματο φρένο, είναι λίγο πιο δύσκολο να γίνει ζημιά αν κλωτσήσει κάποια αλυσίδα.
Το εσωτερικό δεν ήταν καλύτερο δυστυχώς. Από τις τρύπες αερισμού, είχε περάσει αρκετή σκόνη, κυρίως γιατί η αλυσίδα ήταν στομωμένη και αντί για πριονίδια έβγαζε σκόνη. Η σκόνη σε συνδυασμό με τα λάδια και το γράσο είχε γίνει ένα κολλώδες μείγμα που είχε κολλήσει παντού μέσα στο εσωτερικό.
Τώρα το σωστό σε αυτά είναι να τα πάρεις με ηλεκτρική σκούπα και βουρτσάκι, αλλά λόγω του γράσου, αυτό ήταν δύσκολο. Οπότε αναγκαστικά χρησιμοποιήθηκε πεπιεσμένος αέρας.
Το μοτέρ δεν ήταν πιο καθαρό και αυτό. Και εκτός από τις αρκετές σκόνες είχε αρχίζει και να σκουριάζει το περίβλημα. Μία επισήμανση μόνο, στα περισσότερα bosch αλυσοπρίονα για να φτάσεις στο μοτέρ, απλώς ξεβιδώνεις κάποιες βίδες εξωτερικά και βγάζεις το καπάκι που είναι πάνω από το μοτέρ. Στο συγκεκριμένο για να φτάσεις στο μοτέρ (και να αλλάξεις καρβουνάκια πχ) πρέπει να το λύσεις όλο.
Τα καρβουνάκια του είχαν αρκετό ψωμί ακόμα. Φυσικά καθαρίστηκαν λίγο με μία ίσια λίμα για καλύτερα αποτελέσματα. Ο συλλέκτης του μοτέρ και αυτός ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση αλλά έγινε και εκεί ένας καθαρισμός με το ειδικό καθαριστικό σπρέι.
Το εσωτερικό μετά από αρκετό καθαρισμό. Λείπει το κεντρικό γρανάζι. Το λευκό κάτω δεξιά είναι η πλαστική αντλία λαδιού, ενώ το μεταλλικό γρανάζι που φαίνεται είναι το γρανάζι κίνησης του μοτέρ.
Τοποθετήθηκε λίγο γράσο λιθίου γενικής χρήσης στο γρανάζι της αντλίας λαδιού αλλά και στην υποδοχή του ρουλεμάν για το κεντρικό γρανάζι. Η ποσότητα που φαίνεται στις φώτο είναι η αρχική. Μετά από μερικές περιστροφές καθαρίστηκε όσο «περίσσευε».
Με κουμπωμένο το κεντρικό πλαστικό γρανάζι το οποίο δίνει την κίνηση στην αντλία λαδιού αλλά και στην καμπάνα εξωτερικά για να μετακινήσει την αλυσίδα.
Το εσωτερικό όπως πρέπει να είναι με «φορεμένα» γρανάζια και διακόπτη λειτουργίας. Ο διακόπτης λειτουργίας θα σας παιδέψει λίγο ώστε να μπει σωστά όλο το σύστημα.
Το εξωτερικό μετά τον καθαρισμό. Τώρα πια ακούγεται μια χαρά και δεν έχει κάποιο ζόρι.
Τι θα πρέπει να προσέξετε
- Είστε δεν είστε σχετικός με τις επισκευές εργαλείων, καλό είναι να έχετε πάντα μαζί μια ψηφιακή φωτογραφική ή κινητό με κάμερα. Κάθε φορά που ανοίγεται κάτι νέο, βγάλτε μια φωτογραφία έτσι ώστε αν γίνει κάτι λάθος ή βγάλετε κάτι που δεν θυμάστε που μπαίνει, να ξέρετε πως ήταν το σωστό κοιτώντας απλώς την φωτογραφία.
- Όταν βάλετε κάθε γρανάζι, σιγουρευτείτε ότι γυρνάει σωστά και ανεμπόδιστα. Τα συγκεκριμένα είναι από αρκετά ανθεκτικό πλαστικό, αλλά ένα λάθος μπορεί να τα καταστρέψει.
- Όταν βάζετε γράσο, πάντα να κάνετε μερικές περιστροφές στο γρανάζι ή ρουλεμάν. Το περισσέυουν γράσο που θα «πετάει» καθαρίστε το με ένα πανί. Μην κάνετε υπερβολές με το γράσο, γιατί θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμείτε.
- Οι βίδες για το συγκεκριμένο ήταν 3 διαφορετικών ειδών. Καλό είναι να σημειώνετε ποια πάει που σε ένα χαρτί ώστε μετά να μην ψάχνετε. Το καλό με τις συγκεκριμένες ήταν ότι όλες ήταν torx αλλά και ίσιες ταυτόχρονα. Οπότε αν ζοριζόταν το torx, χρησιμοποιούσατε ένα ίσιο κατσαβίδι για σιγουριά.
- Εννοείται ότι δεν θα πρέπει να βρίσκεται στην πρίζα το αλυσοπρίονο όσο το ανοίγεται. Θα σας χτυπήσει το ρεύμα από τις επαφές.