Το Hyundai HCS2110 VB είναι ένα από τα πολλά μικρά αλυσοπρίονα που έχει η εταιρία Hyundai στο κατάλογό της. Αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι είναι το πιο δυνατό από τα μίνι, δηλαδή αυτά που κρατούνται στο ένα χέρι άνετα. Η μεγάλη διαφορά που έχει από τα μικρότερα μοντέλα είναι ότι αυτό έχει αυτόματη λίπανση της αλυσίδας αλλά και brushless μοτέρ. Έτσι είναι για πιο απαιτητική χρήση και για λίγο πιο χοντρό κλάδεμα. Η τιμή του στο Ελληνικό εμπόριο είναι 135-150 ευρώ και σε αυτή περιλαμβάνεται βαλιτσάκι, 2 μπαταρίες 3Ah και ένας φορτιστής.
Εταιρία | Hyundai |
Μοντέλο | HCS2110 VB |
Τύπος | Αλυσοπρίονο μπαταρίας |
Τιμή | 135-150 ευρώ |
Χώρα κατασκευής | Κίνα |
Εγγύηση | 1 χρόνος |
Τύπος μοτέρ | Brushless |
Ισχύς μοτέρ | 1000 WATT |
Τάση λειτουργίας | 21VDC |
Μήκος λάμας | 8 ίντσες ή 203 χιλιοστά |
Βήμα αλυσίδας | 1/4″ |
Πάχος αλυσίδας | 1.1 χιλιοστά |
Ταχύτητα αλυσίδας | 10 μέτρα / δευτερόλεπτο |
Soft start | Ναι |
Φρένο ή κλείδωμα άξονα | Όχι |
Βάρος | Περίπου 2 κιλά με μπαταρία |
Εντυπώσεις από Hyundai HCS2110VB
Έχοντας ήδη δοκιμάσει 2 μικρά Hyundai για αρκετούς μήνες, το HCS και το HCS, είπα να δοκιμάσω και το μεγαλύτερο από τα μικρά αλυσοπρίονα της εταιρίας. Αυτό όπως γράφτηκε και πιο πάνω, είναι το μεγαλύτερο που έχει αυτή τη στιγμή σε αυτού του στυλ, δηλαδή στα μικρά του ενός χεριού. Μετά υπάρχει και το ΗCS 2112VB που είναι λίγο πιο ισχυρό αλλά αυτό είναι λίγο πιο ογκώδες και μεγάλο και θυμίζει περισσότερο κλαδευτικό αλυσοπρίονο και όχι μίνι.
Ισχυρός brushless κινητήρας 1000 WATT
To πιο δυνατό του κομμάτι είναι το ισχυρό brushless μοτέρ των 1000 WATT. Αυτό του επιτρέπει να μπορεί να κόψει άνετα με 20αρα λάμα ακόμα και ξερά ξύλα. Φυσικά δεν έχει τη δύναμη ενός βενζινοκίνητου 2 ίππων, αλλά είναι αρκετά δυνατό και μόνο αν το ζορίσετε σε τίποτα πολύ χοντρά θα κόψει το μοτέρ. Μπορεί να κλαδέψει ακόμα και χοντρά μπράτσα ελιάς αν δεν το πιέσετε τρομερά. Σε γενικές γραμμές θα εντυπωσιαστείτε ευχάριστα όσοι δεν έχετε δοκιμάσει ένα μικρό αλυσοπρίονο μπαταρίας ή ακόμα και όποιος είχε δοκιμάσει ένα από τα μικρά και απογοητεύτηκε λόγω μικρής δύναμης.
Το ότι είναι brushless σημαίνει ότι θα κρατήσει πιο πολύ καιρό από ότι αυτά με τα καρβουνάκια, απλώς κάνει την επισκευή λίγο πιο δύσκολη. Έτσι ενώ ένα απλό μπορεί μετά από 2 χρόνια συνεχούς χρήσης να κάψει φυσιολογικά το μοτέρ γιατί θα έχουν λιώσει τα καρβουνάκια, αυτό θα κρατήσει λίγο πιο πολύ (υπό ιδανικές συνθήκες πάντα).
Αντλία λαδιού
Το επόμενο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ότι έχει αυτόματη λίπανση της αλυσίδας. Δηλαδή δεν χρειάζεστε λαδωτήρι ή να πατάτε τη φούσκα κάθε τόσο. Εδώ η λίπανση γίνεται με αντλία που τραβάει αυτόματα λάδι από το τεπόζιτο. Βέβαια θα πρέπει να πούμε μερικά πράγματα. Δεν είναι τόσο καλή όσο είναι στα καλά βενζινίνητα μοντέλα. Είναι τελείως υποτυπώδης, με ένα απλό σωληνάκι να φέρνει λάδι στη λάμα. Δεν έχει καμία προστασία ή σύστημα διάχυσης και έτσι μπορεί πολύ εύκολα να βουλώσει γιαυτό θέλει καλό καθαρισμό κάθε φορά που το χρησιμοποιείτε. Επίσης θέλει πολύ ψιλό και ρευστό λαδάκι γιατί είναι πολύ μικρό το σωληνάκι. Δηλαδή μην βάλετε το καλό παχύρρευστο της Oregon που είναι για τα βενζινοκίνητα. Το κακό είναι ότι το ψιλό λάδι θα λερώνει πιο εύκολα το χώρο αλλά είναι η υποχώρηση που πρέπει να κάνετε.
Εύκολο σύστημα τεντώματος της αλυσίδας αλλά πάλι το απλό γρανάζι που πετάει την αλυσίδα
Μία ακόμα διαφορά που έχει το συγκεκριμένο μοντέλο από τα πιο μικρά είναι ότι εδώ η αλυσίδα τεντώνει χωρίς εργαλεία. Ο μηχανισμός είναι στο καπάκι και δείχνει σχετικά καλός στη λειτουργία, με τη μόνο μειονέκτημα να σας περιορίζει λίγο στις λάμες, αφού θα πρέπει να κουμπώσει πάνω στη λάμα ένα ειδικό εξάρτημα που την τεντώνει. Σίγουρα δείχνει πιο καλό και πιο στιβαρό σύστημα από το απλό με τη βίδα που έχουν τα πολύ μικρότερα μοντέλα. Σίγουρα λασκάρει λίγο με τη χρήση αλλά το ίδιο έχουν και τα υπόλοιπα με τη βίδα.
Δυστυχώς και σε αυτό το μοντέλο το γρανάζι που μεταδίδει τη κίνηση (ας πούμε η καμπάνα του) είναι το πολύ απλό γρανάζι που έχουν τα περισσότερα μπαταρίας. Το καλό είναι ότι αυτό το βρίσκετε στο εμπόριο για πλάκα, αφού σχεδόν όλα τα μικρά Κινέζικα φοράνε το ίδιο, αλλά το μειονέκτημα που έχει είναι ότι δεν συγκρατεί καλά την αλυσίδα στα πλάγια. Έτσι έστω και λίγο να λασκάρει, αν τραβηχτεί λίγο πλάγια, βγαίνει από το γρανάζι. Μέχρι στιγμής δεν έχω βρει στο εμπόριο κάποιο συμβατό γρανάζι με το ίδιο βήμα αλυσίδας που να συγκρατεί την αλυσίδα. Μόνο με 3/8 υπάρχει από κάποιες εταιρίες. Υπάρχει σε κάποια βενζινοκίνητα για 1/4 βήμα, αλλά η υποδοχή δεν ταιριάζει και δεν μπαίνει. Σίγουρα αυτό είναι ένα μεγάλο μειονέκτημα, αλλά όπως είπα το έχουν σχεδόν όλα τα μικρά Κινέζικα αυτού του τύπου. Υπάρχει μία μικρή πατέντα με αυτοσχέδιες ροδέλες από λαμαρίνα αλλά θέλει προσοχή.
20αρα λάμα
H λάμα που φοράει είναι 20αρα και σίγουρα είναι από τις μεγαλύτερες που θα δείτε σε τέτοιου είδους αλυσοπρίονα. Τα περισσότερα έχουν 10-15 εκατοστά. Αν θέλει κάποιος μπορεί να την μικρύνει αλλά η 10αρα θα είναι αρκετά μικρή και με την 15αρα δεν θα δει κάποια τεράστια διαφορά στη δύναμη.
Η αλυσίδα που φοράει έχει πάχος οδηγών 1.1 χιλιοστά και βήμα 1/4″ με 46 οδηγούς
2 μπαταρίες 3Ah και φορτιστής 1 αμπέρ
Στη συσκευασία θα βρείτε 2 μεγάλες μπαταρίες των 3Ah η καθεμία που έχουν σχετικά μεγάλη αυτονομία. Πρακτικά με 2 μπαταρίες μπορείτε να βγάλετε μία μέρα δουλειά αν δεν το δουλεύετε φουλ επαγγελματικά. Βέβαια αυτές οι μπαταρίες είναι λίγο πιο βαριές από τις μικρές, αλλά προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία.
Επίσης στη συσκευασία έχει ένα λίγο πιο μεγάλο φορτιστή που θυμίζει φορτιστή από λάπτοπ που δίνει περίπου 1 αμπέρ ρεύμα. Δηλαδή φορτίζει μία 3Ah σε λίγο πάνω από 3 ώρες. Σίγουρα θα ήταν καλύτερο να υπήρχε κάποιος μεγαλύτερος ταχυφορτιστής, ιδανικότερα με βεντιλατέρ, αλλά αυτό είναι ένα οικονομικό εργαλείο.
Οι μπαταρίες είναι από το σύστημα PowerShare, δηλαδή κάνουν για σχεδόν όλα τα επαναφορτιζόμενα εργαλεία Hyundai (αλυσοπρίονα, ψαλίδες, κονταροπρίονο…). Οι μόνες εξαιρέσεις είναι κάποια μοντέλα που είχαν κυκλοφορήσει αρχικά και είχαν άλλο τύπο μπαταρίας αλλά η διαφορά είναι εμφανής.
Μπορεί να μετατραπεί σε κονταροπρίονο αλλά μην το επιχειρήσετε!!!!!!!
Αυτό το μοντέλο όπως φαίνεται στη πιο πάνω φωτογραφία έχει 3 επαφές, που σημαίνει ότι είναι συμβατό με το κοντάρι της Hyundai που μετατρέπει όλα τα νέα μικρά αλυσοπρίονα σε κονταροπρίονα και όλες τις ψαλίδες σε κονταροψάλιδα. Όμως παρότι είναι συμβατό δεν θα πρέπει να το επιχειρήσει κανείς! Ο λόγος είναι ότι ο κορμός είναι πολύ λεπτός και δεν φτιαγμένος για να αντέχει την πίεση από τη βάση της μπαταρίας και θα σπάσει αμέσως. Σε όποιο συνεργείο με αγροτικά εργαλεία θα πάτε θα δείτε τουλάχιστον 1-2 σπασμένα από αυτό το λάθος.
Προβλήματα / Ελαττώματα
Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα μετά από αρκετές μέρες δοκιμών.
Ελαττώματα έχει μερικά και αναφέρθηκαν ήδη. Σίγουρα το μεγαλύτερο από την εμπειρία μου είναι αυτό με το γρανάζι που δεν συγκρατεί την αλυσίδα όταν έχει λασκάρει έστω και λίγο. Το επόμενο κατασκευαστικό ελάττωμα είναι ότι ο κορμός είναι πολύ αδύναμος και πρακτικά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν κονταροπρίονο με την προέκταση γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα σπάσει αν το πιέσετε ή αν πέσει κλάρα πάνω. Ένα ακόμα ελάττωμα είναι και ότι οι μπαταρίες της Hyundai δεν έχουν ένδειξη φόρτισης και το ίδιο ισχύει και στο εργαλείο. Οπότε πρακτικά ποτέ δεν ξέρεις πόσο φορτισμένη είναι η κάθε μπαταρία (εκτός και αν μετρήσεις με το πολύμετρο).
Κάτι που δεν είναι και τρομερό είναι ότι το σωληνάκι του λαδιού μπορεί να βουλώσει σχετικά εύκολα από πριονίδια. Κανονικά θα έπρεπε να υπήρχε κάποιο σύστημα προστασίας ή να έβγαινε λίγο πλάγια, αλλά ντάξει, ξεβουλώνει το ίδιο εύκολα με μία μικρή πρόκα ή κάτι παρόμοιο.
Σύνοψη: Το πιο δυνατό μικρό της Hyundai
Για όσους ψάχνουν ένα δυνατό μικρό αλυσοπρίονο για να κάνουν κλαδέματα και λιανίσματα σε καυσόξυλα, τότε το Hyundai HCS2110VB είναι μία καλή επιλογή. Είναι αρκετά πιο δυνατό και πιο ποιοτικό από τα φθηνότερα Κινέζικα, όμως σίγουρα δεν είναι εφάμιλλο των ακριβότερων μοντέλων (πχ το succo bc-2108 είναι αισθητά καλύτερο σε ποιότητα κατασκευής, αλλά είναι και αρκετά πιο ακριβό). Τα μεγάλα πλεονεκτήματα είναι το brushless μοτέρ και η αντλία λαδιού. Αυτά το κάνουν να υπερτερεί από τα περισσότερα φθηνά Κινέζικα. Βέβαια είναι και λίγο πιο μεγάλο και σίγουρα όχι και τόσο βολικό για κλάδεμα σε μικρά δέντρα. Για άλλη μία φορά, μην το πάρετε με κοντάρι για κονταροπρίονο. Θα σας σπάσει.
Προσωπικά σαν μέγεθος, το HCS21550 μου φαίνεται λίγο καλύτερο, γιατί είναι λίγο πιο μικρό, χωρίς να χάνει πολύ από την δύναμη, όμως αυτό είναι το μικρότερο που έχει αυτόματη αντλία λαδιού. Οπότε για όποιον είναι πολύ σημαντικό, τότε είναι η καλύτερη επιλογή από τα Hyundai.
- Φθηνό για αυτά που προσφέρει
- Brushless μοτέρ
- Αυτόματη αντλία λαδιού
- Ίδιο σύστημα μπαταρίας με όλα τα Hyundai
- Αρκετά δυνατό
- Τέντωμα αλυσίδας χωρίς εργαλεία
- Μπορεί να γίνει κονταροπρίονο (ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ)
- H αλυσίδα βγαίνει εύκολα
- Αν το χρησιμοποιήσετε σαν κονταροπρίονο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σπάσει ο κορμός
- Όχι και τρομερό από άποψη ποιότητας κατασκευής
- Το σωληνάκι του λαδιού αλυσίδας δεν έχει κάποια προστασία και έτσι μπορεί να βουλώσει σχετικά εύκολα αν είναι ακαθάριστο το εργαλείο
Μερικά χρήσιμα
- Αν θέλετε να δείτε μερικά άλλα Hyundai μπορείτε να δείτε το
- O επίσημος αντιπρόσωπος των εργαλείων Hyundai στην Ελλάδα είναι η εταιρεία Bazakas Motors από την Θεσσαλονίκη