Review: Mίνι αλυσοπρίονο Hyundai HCS 21350 VB

Ένα από τα πολλά μικρά αλυσοπρίονα που κυκλοφορούν στο Ελληνικό εμπόριο

4
αλυσοπρίονο Hyundai hcs23150

Τον τελευταίο καιρό η αγορά έχει γεμίσει από φθηνά Κινέζικα μικρά επαναφορτιζόμενα αλυσοπρίονα χειρός. Τα πιο πολλά αντιγράφουν το σχέδιο του STIHL GTA 26, αλλά υπάρχουν και μερικά που χρησιμοποιούν λίγο πιο μεγάλες μπαταρίες και λάμες. Ένα από αυτά είναι και το Hyundai HCS 21350 VB. To συγκεκριμένο φαίνεται να κυκλοφορεί πανομοιότυπο και με άλλες επωνυμίες και το κόστος του ως Hyundai είναι περίπου στα 60 ευρώ με δύο μπαταρίες στην συσκευασία.

Χαρακτηριστικά Hyundai HCS 21350

ΕταιρίαHyundai
ΜοντέλοHCS 21350 VB
ΤύποςΑλυσοπρίονο μπαταρίας
Χώρα κατασκευήςΚίνα
Εγγύηση12 μήνες
Ισχύς350 WATT
Τύπος μοτέρΜε καρβουνάκια
Μήκος λάμας15 εκατοστά
Βήμα αλυσίδας1/4″
Ταχύτητα αλυσίδας6 μ/δ
Τάση λειτουργίας20VDC
ΒάροςΠερίπου 1100 γραμμάρια

Τι υπάρχει στην συσκευασία

βαλιτσάκι hyundai

Το εργαλείο έρχεται αποσυναρμολογήμενο μέσα σε ένα πλαστικό βαλιτσάκι. Στο βαλιτσάκι υπάρχει

  • Το αλυσοπρίονο
  • Η 15αρα λάμα
  • Μία αλυσίδα
  • 2 μπαταρίες 1.5Ah
  • O φορτιστής
  • Ένα κλειδί και ένα κατσαβίδι
  • Εγχειρίδιο χρήσης στα Ελληνικά

Εντυπώσεις από Hyundai HCS 21350 VB

hyundai hcs 21350

To Hyundai HCS 21350 VB είναι ένα μικρό Κινέζικο αλυσοπρίονο μπαταρίας που απευθύνεται σε ερασιτέχνες που θέλουν κάτι οικονομικό για να κλαδεύουν τον κήπο.

Στοιχεία δοκιμής

H διάρκεια δοκιμής μέχρι τη στιγμή που γράφτηκε το review ήταν λίγες εβδομάδες. Δοκιμάστηκε σε κλάδεμα ελιάς, πορτοκαλιάς και πυρηνόκαρπων καθώς και σε κοπή ημίχλωρων καυσόξυλων.

Είναι Κορεάτικο;

Μπορεί πολλοί ακούγοντας το Hyundai να νομίζουν ότι είναι Κορεάτικο, όμως δεν είναι. Είναι Κινέζικο και δεν εννοούμε μόνο τη χώρα κατασκευής αφού όλα πλέον είναι made in China, αλλά γενικά είναι Κινέζικο. Έχει μικρές διαφορές με τα ολόιδια που κυκλοφορούν στο Ελληνικό εμπόριο με άλλες επωνυμίες (που το όνομά τους παραπέμπει σε Ιαπωνικά ή Γερμανικά εργαλεία). Η διαφορά είναι ότι αυτό εισάγεται από επώνυμη Ελληνική εταιρία και έτσι υπάρχει κάποιος να απευθυνθείς σε περίπτωση προβλήματος, κάτι το οποίο δεν ισχύει για όλα τα υπόλοιπα. Όμως μην περιμένετε ή μην σας κοροϊδέψει κάποιος πωλητής λέγοντας ότι είναι “Κορεάτικο”. Είναι Κινέζικο και κυκλοφορεί ως Hyundai μόνο στην Ελλάδα!

350 WATT μοτέρ, όμως κόβει τα πάντα

Το HCS 21350 φοράει ένα μικρό μοτεράκι 350 WATT που μπορεί να μην ακούγεται πολύ, όμως επειδή είναι πολύ μικρή η αλυσίδα κόβει τα πάντα χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε αυτό το κομμάτι εκπλήσσει ευχάριστα. Πραγματικά δεν το περιμένεις ότι ένα τόσο φθηνό μικρό αλυσοπρίονο θα κόβει τόσο καλά. Ακόμα και σκληρά ξύλα όπως ελιές, πορτοκαλιές, κυπαρίσσι κόβονται πολύ εύκολα, αρκεί να είναι ακονισμένη η αλυσίδα.

Αν και μπορεί να κόψει άνετα και χοντρά κομμάτια (μεγαλύτερα από 15 εκατοστά διάμετρο), καλό θα ήταν να μην το ζορίζετε.

15αρα λάμα τύπου carving

Πάνω του έχει μία μικρή λάμα τύπου carving 15 εκατοστών. Δεν είναι επώνυμη, αλλά δεν δείχνει και τόσο άσχημη, τουλάχιστον για ερασιτεχνική χρήση. Φυσικά μπορεί κάποιος να την αλλάξει σε μικρότερη ή και λίγο μεγαλύτερη (αν και εδώ θα έχει λίγο περισσότερο ζόρι οπότε ίσως καεί πιο εύκολα).

Δεν έχει αντλία λαδιού

Το πιο χτυπητό μειονέκτημα του Hyundai HCS 21350 είναι ότι δεν έχει ενσωματωμένη αντλία λαδιού για την λάμα. Το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο έχει χειροκίνητη αντλία, όμως αυτό δεν έχει καθόλου. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν υπάρχει λίπανση ανάμεσα στην λάμα και την αλυσίδα, οπότε δημιουργείται φθορά λόγω της τριβής. Τώρα επειδή είναι λίγο αργόστροφο, η τριβή δεν είναι και τόσο τρομερή όσο στα μεγάλα βενζινοκίνητα όπου η αλυσίδα κινείται με 4πλασια ταχύτητα. Αλλά αν δεν θέλετε να αλλάζετε κάθε τόσο λάμα και αλυσίδα καλό είναι να κάνετε λίπανση μόνοι σας.

Δυστυχώς επειδή οι λάμες και οι αλυσίδες δεν έχουν σχεδιαστεί για εξωτερική λίπανση δεν είναι και τόσο εύκολο, ούτε υπάρχει κάποιος “σωστός” τρόπος. Μία γρήγορη λύση είναι να έχετε κάποιο σπρέι τύπου WD40, άλλοι βουτάνε κάθε τόσο τη μύτη της λάμας σε ένα δοχείο με λάδι αλυσίδας, άλλοι ρίχνουν λάδι πάνω από την αλυσίδα. Όπως και να έχει, από το τίποτα ότι και να κάνετε καλό είναι, αλλά μην περιμένετε την λίπανση που κάνει μία εσωτερική αντλία λαδιού.

Μέγεθος και βάρος

Το πιο μεγάλο πλεονέκτημα που έχει το Hyundai HCS 21350 είναι το μέγεθος που έχει. Πραγματικά είναι πολύ μικρό, ελάχιστα μεγαλύτερο από ότι ένα κλαδευτικό χειροπρίονο. Χωράει ακόμα και σε πολύ δύσκολα σημεία, ίσως όχι όσο το μικρότερο αδελφάκι του με την 10αρα λάμα, όμως είναι πολύ εύχρηστο στο ψιλοκλάδεμα.

Το ίδιο ισχύει και για το βάρος. Είναι πολύ ελαφρύ και δεν κουράζει. Υπάρχουν ψαλίδες μπαταρίες που είναι πιο βαριές από αυτό. Βέβαια το μικρό βάρος σημαίνει ότι δεν έχει και κορυφαία ποιότητα, αφού είναι όλο πλαστικό, όμως για άτομα που το βάρος είναι σημαντικό, βολεύει αρκετά.

2 μπαταρίες και μικρός φορτιστής

Στην συσκευασία υπάρχουν 2 μπαταρίες 1.5 Ah και ένας μικρός φορτιστής. Οι μπαταρίες φορτίζουν εσωτερικά, δηλαδή συνδέεις απευθείας το καλώδιο πάνω στη μπαταρία και φορτίζει. Γενικά αυτό δεν είναι καλή πρακτική και το βλέπεις μόνο σε πολύ φθηνά εργαλεία, γιαυτό η φόρτιση θέλει να γίνεται με προσοχή και ποτέ απευθείας μετά από συνεχόμενη αποφόρτιση. Ο φορτιστής δεν είναι ταχυφορτιστής, οπότε παρότι μικρή η μπαταρία παίρνει λίγο παραπάνω η φόρτιση.

μπαταρία hyundai

Η διάρκεια χρήσης με κάθε μπαταρία είναι ικανοποιητική, όμως δεν θα σας βγάλει ώρες εργασίες. Το καλό είναι ότι όλα τα Hyundai αλυσοπρίονα έχουν τον ίδιο τύπο μπαταρίας, οπότε είναι συμβατό και με τις μεγάλες τις 4αρες, που κρατάνε πολύ παραπάνω. Πάντως οι 2 μπαταρίες για έναν ερασιτέχνη που θέλει να κόβει μικρά καυσόξυλα ή να κλαδεύει μερικά δέντρα είναι υπεραρκετές.

Τώρα οι μπαταρίες λένε ότι είναι 21V αλλά δεν έχουν καμία διαφορά από όσες διαφημίζονται ως 18V ή 20V. Καθαρά θέμα marketing. Περισσσότερα για αυτό μπορείτε να δείτε εδώ.

Σύστημα τάνυσης αλυσίδας, φρένο και προστασίες

σύστημα τεντώματος αλυσίδας hyundai
Το πολύ απλό σύστημα τεντώματος της λάμας

To τέντωμα της αλυσίδας είναι το κλασσικό με την βίδα στο πλάι του καπακιού. Η βίδα είναι μικρή, σταυρωτή (phillips) και γενικά το καπάκι δεν δείχνει και κορυφαίας ποιότητας, αλλά μάλλον θα αντέξει αν δεν το ζορίσετε αρκετά. Στις λίγες εβδομάδες που δοκιμάστηκε η αλυσίδα δεν λασκάριζε υπερβολικά. Δηλαδή, μετά από 1-2 φορτίσματα μπαταρίας ήθελε τέντωμα αλλά όχι κάτι τρομερό.

Τώρα όπως είναι φυσικό, δεν υπάρχει φρένο ή κάποιο σύστημα φυσικού μπλοκαρίσματος της αλυσίδας. Οπότε θεωρητικά αν κολλήσει η σκανδάλη λειτουργίας, θα πρέπει να βγάλετε την μπαταρία για να κόψει.

Δυστυχώς δεν φαίνεται να υπάρχει και κάποιο σύστημα ηλεκτρονικής προστασίας (όπως soft start ή κάτι άλλο). Βέβαια είναι λογικό ένα τόσο φθηνό εργαλείο να μην έχει κάτι τέτοιο και η αλήθεια είναι ότι επειδή είναι αργόστροφο και πολύ μικρό, πρέπει κάποιος να είναι εντελώς απρόσεχτος για να προκαλέσει ατύχημα.

Συμβατότητα μπαταρίας με άλλα μοντέλα

Οι μπαταρίες που παίρνει είναι συμβατές με όλα τα επαναφορτιζόμενα αλυσοπρίονα της σειράς Hyundai που διαφημίζονται ως 21V (σίγουρα με τα 3 της παραπάνω φωτογραφίας, συγκεκριμένα για το 21550 μπορείτε να δείτε εδώ review). Εκτός από αυτά είναι συμβατά και με άλλα μοντέλα Hyundai (σχεδόν σε όλα τα νέα κονταροπρίονα, ψαλίδια, αλυσοπρίονα…) και μερικά άλλα Κινέζικα εργαλεία (σε όσα δείτε η μπαταρία να είναι οπτικά ίδια κατά 99% θα είναι συμβατή). Αν κάποιος έχει δοκιμάσει τη μπαταρία και δουλεύει χωρίς αντάπτορα σε μοντέλο άλλης εταιρίας, καλό είναι να το γράψει στα σχόλια.

Δεν γίνεται κονταροπρίονο

προέκταση hyundai

Το συγκεκριμένο μοντέλο (όπως και όλα τα πρώτα που φαίνονται στην πάνω φωτογραφία) δεν μπορούν να γίνουν κονταροπρίονο. Το κοντάρι που έχει η Hyundai είναι για αυτό τον τύπο μπαταρίας και μπορεί να μπει στο εργαλείο, απλώς επειδή το αλυσοπρίονο δεν έχει το τρίτο έλασμα που δίνει εντολή για κίνηση δεν μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με το διακόπτη του κονταροπρίονου. Δηλαδή μπαίνει, λειτουργεί με τη μπαταρία απλώς δεν δίνει εντολή ο κάτω διακόπτης. Αν κολλήσετε το διακόπτη του εργαλείου πάνω θα δουλεύει συνεχόμενα, αλλά είναι πολύ επικίνδυνο.

Εγχειρίδιο χρήσης στα Ελληνικά

Στην συσκευασία υπάρχει εγχειρίδιο χρήσης στα Ελληνικά. Δεν είναι κάτι τρομερό, όμως για εντελώς αρχάριους που δεν έχουν πιάσει ποτέ αλυσοπρίονο βοηθάει, γιατί δεν είναι λίγοι που δεν γνωρίζουν ούτε τη σωστή φορά της αλυσίδας.

Ελαττώματα / Προβλήματα

Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα, αν και είναι λίγο νωρίς. Σίγουρα θα βγάλει κάποιο κάποια στιγμή και είναι βέβαιο ότι κάποιο ποσοστό από αυτά θα έχουν και αστοχία υλικών.

Τώρα ως προς τα κατασκευαστικά ελαττώματα έχει αρκετά. Το πρώτο αναφέρθηκε και πιο πάνω, είναι η έλλειψη αντλίας λαδιού. Αν είχε θα ήταν πολύ καλύτερο, όμως δεν έχει και αυτό είναι μεγάλο μειονέκτημα. Όπως είπαμε και χωρίς αντλία θα αντέξει, απλώς είναι λίγο πιο μεγάλη ταλαιπωρία.

Το επόμενο ελάττωμα είναι η σχεδίαση της βαλίτσας μεταφοράς. Είναι λίγο πιο μικρή από ότι πρέπει και έτσι δεν μπορεί να χωρέσει το αλυσοπρίονο συναρμολογημένο. Έτσι, κάθε φορά που θέλετε να το βάζετε στο βαλιτσάκι, θα πρέπει να βγάζετε την λάμα και την αλυσίδα, το οποίο δεν είναι και τόσο πρακτικό. Τώρα για πολλούς αυτό δεν είναι κάτι, γιατί δεν χρησιμοποιούν ποτέ το βαλιτσάκι μεταφοράς, όμως για όποιον το θέλει είναι θέμα.

Ένα μικρό μειονέκτημα είναι και το πλαστικό προστατευτικό που βρίσκεται στο πάνω μέρος της αλυσίδας. Για κάποιο περίεργο λόγο είναι πιο μικρό από το μήκος της λάμας. Η λογική για αυτά τα προστατευτικά είναι να καλύπτουν όλο το μήκος της λάμας ώστε να προστατεύουν το χρήστη από λάθη. Σίγουρα δεν είναι κάτι τρομερά χρήσιμο, ειδικά για κάποιον που έχει μία σχετική εμπειρία με τα αλυσοπρίονα, όμως δεν υπάρχει κάποια λογική εξήγηση για αυτό το σκοπό. Ίσως θα μπορούσε να πει κάποιος ότι έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως carving λόγω λάμας, αλλά εφόσον είναι αποσπώμενο θα μπορούσε να το βγάλει ή να είχε δύο στην συσκευασία (το κόστος του είναι πολύ μικρο).

Σαν ελάττωμα θα μπορούσε να αναφερθεί ότι δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για να βλέπετε πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία (παρά μόνο έλεγχος με πολύμετρο). Δηλαδή δεν υπάρχει το κλασσικό LED βαθμίδων που έχουν άλλα εργαλεία είτε στο εργαλείο είτε στην ίδια τη μπαταρία. Ούτε καν ο φορτιστής έχει κάτι, παρά μόνο ένα φωτάκι που όταν φορτίσει πλήρως γίνεται πράσινο. Δεν είναι κάτι τρομερό, όμως σίγουρα πρέπει να αναφερθεί.

Τέλος, κάτι που σίγουρα δεν είναι κρυφό, αλλά για όποιον δεν έχει ξαναδουλέψει τέτοιο αλυσοπρίονο μπορεί να μην το γνωρίζει είναι ότι η θέση που έχει το μοτέρ δεν βολεύει αν θέλετε να κόψετε σύριζα κλαδιά κοντά σε κορμούς από δεξιά με το δεξί χέρι. Αυτό γιατί το μοτέρ προεξέχει για μερικά εκατοστά. Γιαυτο το λόγο βολεύουν περισσότερα όσα έχουν το μοτέρ στο πίσω μέρος και όχι στο πλάι (όπως το STIHL).

Πόσο κοστίζει και που μπορείτε να το βρείτε

Το κόστος του αυτή τη στιγμή είναι 60-65 ευρώ όλο το σετ, δηλαδή το εργαλείο μαζί με 2 μπαταρίες 1.5Ah και το φορτιστή. Θα το βρείτε σε δεκάδες e-shop και τοπικά καταστήματα.

Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή του review, λογικά θα βρείτε πανομοιότυπο και με άλλες επωνυμίες. Όμως καλό είναι αν το θέλετε να το πάρετε ως Hyundai ή τουλάχιστον κάποια εταιρία που έχει σοβαρό εισαγωγέα/αντιπρόσωπο μπας και βρείτε άκρη αν κάτι δεν πάει καλά.

Σύνοψη: Αν ξέρετε τι αγοράζετε, τότε αξίζει, πολύ καλό VFM για ερασιτέχνες

Το Hyundai HCS 21350VB παρότι έχει χτυπητά μειονεκτήματα είναι ένα εργαλείο που εκπλήσσει ευχάριστα. Είναι ένα μικρό αλυσοπρίονο μπαταρίας που απευθύνεται σε ερασιτέχνες και δεν μπορεί κάποιος να ζητήσει περισσότερα για 60 ευρώ με 2 μπαταρίες. Δεν ξέρω πόσο θα αντέξει στο χρόνο, αλλά η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει ότι έχει πολύ καλό VFM και σίγουρα προτείνεται σε όποιον ψάχνει κάτι μικρό και ελαφρύ. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι καλό, απλώς αν θέλετε να χαλάσετε μέχρι 60-70 ευρώ και θέλετε κάτι μικρό είναι καλή επιλογή. Υπάρχουν μοντέλα γύρω στο 100αρικο που είναι αρκετά καλύτερα, όμως είναι και πιο βαριά. Για κάτι αξιόπιστο πρέπει να υπερβείτε τα 200 ευρώ χωρίς μπαταρία, οπότε για ερασιτέχνες τα Κινέζικα είναι μονόδρομος.

  • Πολύ φθηνό
  • Ίδιος τύπος μπαταρίας για όλα τα μικρά αλυσοπρίονα Hyundai
  • Πολύ ελαφρύ
  • Πολύ μικρό σε όγκο
  • Δεν έχει αντλία λαδιού
  • Φθηνή κατασκευή
  • Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για το επίπεδο φόρτισης στη μπαταρία
  • Δεν χωράει συναρμολογήμενο στο βαλιτσάκι
  • Αργή φόρτιση
  • Δεν γίνεται κονταροπρίονο όπως άλλα μοντέλα
  • Θα ήταν καλύτερο το μοτέρ να ήταν πίσω και όχι στο πλάι

Μερικά χρήσιμα

  • Όπως και σε κάθε φθηνό Κινέζικο, η μεγάλη διαφορά με τα καλά μοντέλα είναι η ποιότητα των υλικών. Έτσι, αν δεν θέλετε να το στείλετε στο σέρβις από τις πρώτες μέρες, θα πρέπει να έχετε υπομονή και να μην το ζορίζετε. Δηλαδή μην περιμένετε να κόψει συνεχόμενα για ώρες. Θα το κάψετε την πρώτη μέρα. Αν όμως έχετε λίγο υπομονή και κάνετε διακοπές ανάμεσα στα κοψίματα, τότε θα αντέξει πολύ περισσότερο.
  • Αν θέλετε μπορείτε να δείτε και το review για το λίγο μεγαλύτερο μοντέλο, το 21550 πατώντας εδώ.
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροReview: Θαμνοκοπτικό Stihl FS 260 C
Επόμενο άρθροΕύκολος τρόπος για μεταλλικά κουτιά χωρίς στράντζα
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
4 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια