
Όσα προϊόντα φέρνει η LIDL και αφορούν το αυτοκίνητο ή την μηχανή έχουν πάντα την επωνυμία ULTIMATE SPEED. Ένα από αυτά είναι και ο φορτιστής μπαταριών αυτοκινήτου ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 B1. Πρόκειται για ένα μικρό, αυτόματο φορτιστή μπαταριών 6V και 12V. H τιμή του στα LIDL είναι περίπου 20 ευρώ. Ας τον δούμε αναλυτικά
Χαρακτηριστικά ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 B1
Μοντέλο | ULGD 3.8 |
Έκδοση | Β1 |
Εταιρία | ULTIMATE SPEED |
Κατασκευαστής/Εισαγωγέας | Kompernass |
Τιμή | 19.99@LIDL |
Εγγύηση | 3 χρόνια |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Τάση λειτουργίας | 220-240VAC |
Τάση εξόδου | 6V ή 12V |
Ρεύμα εξόδου | 0.8Α ή 3.8A |
Ασφάλεια | 2 αμπέρ |
Θερμοκρασία περιβάλλοντος | 0 έως 45 βαθμοί Κελσίου |
Τύπος προστασίας | IP 65 |
Συμβατοί τύποι μπαταρίας 6V | Μολύβδου οξέος 1.2Ah έως 14Ah |
Συμβατοί τύποι μπαταρίας 12v | Μολύβδου οξέος 1.2Ah έως 120Ah |
Τι υπάρχει στην συσκευασία

Η συσκευασία είναι χάρτινη και μέσα υπάρχει μόνο ο φορτιστής με το εγχειρίδιο χρήσης.
Εντυπώσεις από φορτιστή μπαταριών αυτοκινήτου ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 B1
Διάρκεια δοκιμής | Λίγοι μήνες |
Κατάσταση προϊόντος | Καινούργιο |
Δοκιμάστηκε | Σε κοινές μπαταρίες αυτοκινήτου έως 110Αh και UPS |
Δεν δοκιμάστηκε | Σε AGM μπαταρίες |
O φορτιστής μπαταριών ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 B1 είναι μία φθηνή και απλή λύση για να φορτίζετε τις μπαταρίες από την μηχανή, το αυτοκίνητο, το UPS, τις ψεκαστήρες πλάτης και γενικότερα όποια μπαταρία μολύβδου 6V ή 12V θέλετε.
Αυτόματος
Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτού του φορτιστή είναι ότι είναι εντελώς αυτόματος. Σε άλλους φορτιστές ή ακόμα και σε παλαιότερη έκδοση του ίδιου φορτιστή, εσείς έπρεπε να επιλέξετε το πρόγραμμα, ίσως και το ρεύμα φόρτισης ή ακόμα και τα αμπερώρια. Σε αυτόν η διαδικασία γίνεται αυτόματα. Διαθέτει μόνο ένα κουμπί, το κουμπί έναρξης λειτουργίας. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο ίδιος ο φορτιστής.

Με το που θα συνδέσετε τα κροκοδειλάκια στους πόλους της μπαταρίας, ο φορτιστής θα μετρήσει την τάση για να δει τι μπαταρία είναι. Αν η τάση δεν είναι φυσιολογική, θα διεξάγει ένα τεστ που κρατάει 1-2 λεπτά για να δει αν πρόκειται για ελαττωματική μπαταρία 12V ή πλήρως φορτισμένη μπαταρία 6V.
Αν η μπαταρία είναι ελαττωματική δεν θα σας επιτραπεί η φόρτισή της. Αν είναι πλήρως φορτισμένη, θα μπει σε διαδικασία συντήρησης.
Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό ίσως είναι και μειονέκτημα. Έτσι αν η τάση της μπαταρίας έχει πέσει αρκετά επειδή την έχετε αφήσει μήνες ξεφόρτιστη, δεν θα μπορέσει να αναγνωρίσει την μπαταρία και έτσι δεν θα ξεκινήσει την φόρτιση.
Δυνατότητες: Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει

Ο συγκεκριμένος φορτιστής μπορεί να φορτίσει όλες τις κοινές μπαταρίες 6V και 12V από 1.2 αμπερώρες και πάνω. Για τις 6V το μέγιστο όριο είναι 14 αμπερώρες ενώ για τις 12V, 120 Ah. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές μπορεί να φορτίσει και AGM μπαταρίες (αν και δεν έγινε δοκιμή σε τέτοια).
To ρεύμα φόρτισης εξαρτάται από τον τύπο της μπαταρίας και την χωρητικότητα. Συγκεκριμένα για τις 6V μπαταρίες το ρεύμα φόρτισης είναι πάντα 0.8 αμπέρ. Για τις 12V μπαταρίες με μικρή χωρητικότητα (πχ μπαταρίες UPS), το ρεύμα φόρτισης είναι και εδώ 0.8 αμπέρ. Για τις 12V μπαταρίες από 14 αμπερώρες έως 120 αμπερώρες, το ρεύμα φόρτισης είναι 3.8 αμπέρ.
4 προγράμματα φόρτισης και δυνατότητα συντήρησης

Ο φορτιστής διαθέτει 4 ξεχωριστά προγράμματα φόρτισης. Το πρώτο είναι το πρόγραμμα για μπαταρίες 6V. Το σηματάκι που θα έχει στην οθόνη είναι 6V. To δεύτερο είναι για μπαταρίες 12V μικρής χωρητικότητας και θα έχει το σήμα μίας μηχανής. Το τρίτο για κοινές μπαταρίες αυτοκινήτου σε φυσιολογικές συνθήκες με σήμα ένα αυτοκίνητο και το τελευταίο για μπαταρίες αυτοκινήτου AGM ή για μπαταρίες αυτοκινήτου σε συνθήκες παγετού με σήμα μία νιφάδα χιονιού.
Κάτι σημαντικό είναι ότι έχει και δυνατότητα φόρτισης διατήρησης. Δηλαδή μπορείτε να έχετε συνδεδεμένο τον φορτιστή στην μπαταρία για μεγάλο διάστημα και αυτός θα ενεργοποιείται αυτόματα μόνο όταν χρειάζεται λόγω αυτοεκφόρτισης, ώστε να είναι μόνιμα φορτισμένη η μπαταρία/
Αδιάβροχο και ηλεκτρονική προστασία

Κάτι που δεν γνωρίζουν αρκετοί είναι ότι η φόρτιση μίας μπαταρίας αυτοκινήτου μπορεί να είναι επικίνδυνη και μπορεί να προκληθεί πυρκαγιά ή και έκρηξη. Γιαυτό το λόγο ο φορτιστής της ULTIMATE SPEED έχει αρκετές ηλεκτρονικές προστασίες.
Έτσι ξεκινάει την φόρτιση μόνο αν βεβαιωθεί ότι η μπαταρία είναι λειτουργική και σταματάει αυτόματα τη φόρτιση αν η μπαταρία γεμίσει ή αν συμβεί κάτι που δεν πρέπει. Επίσης έχει προστασία έναντι
- βραχυκυκλώματος
- πτώσης τάσης
- ανοιχτού κυκλώματος
- αντίστροφης πολικότητας
- υπερθέρμανσης
Επίσης κάτι αρκετά σημαντικό είναι ότι έχει προστασία IP65. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι έχει προστασία έναντι της σκόνης είναι σχετικά αδιάβροχο. Προσοχή, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε πλημμυρισμένο σημείο ή σε σημείο όπου υπάρχει έντονη βροχή. Απλώς ότι το σώμα δεν θα έχει πρόβλημα αν πέσει λίγο νερό πάνω του.
Προβλήματα / Μειονεκτήματα
Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Όσον αναφορά τα μειονεκτήματα το πιο σημαντικό είναι το μέγιστο ρεύμα φόρτισης. Τα 3.8 αμπέρ είναι λίγα, ειδικά για μεγάλες μπαταρίες αυτοκινήτου. Έτσι παρότι μπορεί να φορτίσει μπαταρίες μέχρι 120 αμπερώρες, θα χρειαστούν -κυριολεκτικά- μέρες για να φορτίσετε πλήρως μία τόσο μεγάλη μπαταρία.
Έτσι αν θέλετε έναν φορτιστή για να φορτίζετε αποβραδίς μία μεγάλη μπαταρία 12V (πχ για χρήση σε αγροτικές εργασίες), τότε αυτός ο φορτιστής δεν είναι και ο καταλληλότερος.
Σύγκριση με νεότερη έκδοση ULGD 5.0

Στις 18/02/19 η LIDL φέρνει για πρώτη φορά την νεότερη έκδοση ULTIMATE SPEED ULGD 5.0. Από τις προδιαγραφές και όσα αναφέρονται στο εγχειρίδιο χρήσης, είναι πανομοιότυπα μοντέλα με μόνο μία σημαντική διαφορά, το μέγιστο ρεύμα φόρτισης. Στον ULGD 5.0 το μέγιστο ρεύμα φόρτισης είναι 5 αμπέρ, έναντι 3.8 που είναι στο μοντέλο που γίνεται το review. Πρόκειται για μία σημαντική αύξηση της τάξεως του 24%, που μπορεί να μειώσει αισθητά τον χρόνο φόρτισης μίας μεγάλης μπαταρίας.
Επίσης μία άλλη διαφορά είναι και η επιτρεπόμενη θερμοκρασία λειτουργίας. Στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι 0 έως 40 βαθμοί Κελσίου, στο 5.0 είναι -20 έως 50 βαθμοί Κελσίου.
Σύνοψη: Για 20 ευρώ δεν είναι κακός, ιδανικός για μπαταρίες μικρής χωρητικότητας
O φορτιστής ULTIMATE SPEED ULGD 3.8 Β1 είναι ένας μικρός φορτιστής μπαταριών αυτοκινήτου, ιδανικός για όσους θέλουν ένα φορτιστή έτσι για να βρίσκεται. Είναι εντελώς αυτόματος, οπότε δεν χρειάζεται να έχετε κάποιες ιδιαίτερες γνώσεις για να τον λειτουργήσετε. Μπορεί να φορτίσει μπαταρίες 6 και 12V, ακόμα και AGM.
To μοναδικό σημαντικό μειονέκτημα είναι το ρεύμα φόρτισης. Είναι μόλις 3.8 αμπέρ (σε αυτήν την έκδοση) και σίγουρα είναι λίγο για όσους θέλουν ένα φορτιστή για συχνή χρήση. Παρόλα αυτά, στα 20 ευρώ που κοστίζει και με 3 χρόνια εγγύηση είναι καλή επιλογή.
Μερικά χρήσιμα που πρέπει να γνωρίζετε
Για Ελλάδα και Κύπρο είναι τα
Όλα τα εγχειρίδια χρήσης για τα προϊόντα από τα LIDL βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή στην σελίδα lidl-service.com. Για το συγκεκριμένο μπορείτε να πατήσετε εδώ.
Καμία απολύτως!
Αναλυτικές οδηγίες για το πως πρέπει να λειτουργεί ο φορτιστής υπάρχουν στο εγχειρίδιο χρήσης. Εκεί γίνεται αναφορά για όλα τα λάθη και προβλήματα που μπορεί να συναντήσετε. Αν όντως νομίζετε ότι έχετε πρόβλημα με το προϊόν, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το σέρβις. Το προϊόν έχει 3 χρόνια εγγύηση και αν όντως βρεθεί ελαττωματικό εντός αυτού του διαστήματος, τότε προβαίνει σε δωρεάν επισκευή ή δωρεάν αντικατάσταση.
Όχι, λόγω της προστασίας που έχει δεν θα δουλέψει καθόλου. Μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε μόνο για φόρτιση μπαταρίας.
Ο ακριβής χρόνος είναι λίγο δύσκολο να βρεθεί, καθώς θα πρέπει να γνωρίζετε ακριβώς πόσα αμπερώρια έχει μία μπαταρία και επίσης είναι πιθανό ο φορτιστής να χαμηλώσει το ρεύμα κατά την διάρκεια της φόρτισης αν υπερθερμανθεί. Όμως μπορείτε να τον υπολογίσετε με μία απλή πράξη. Για παράδειγμα αν θέλετε να φορτίσετε μία άδεια μπαταρία με 65 αμπερώρες χωρητικότητα, τότε θα χρειαστεί περίπου 65/3.8= 17 ώρες. Ο πραγματικός χρόνος σίγουρα θα διαφέρει, αλλά θα είναι κάπου εκεί.
Μειονέκτημα σε όλους τους φορτιστές του LIDL: μετά από διακοπή ρεύματος από το δίκτυο χρειάζεται να γίνει επαναπρογραμματισμός.
Γειά σας. Έχω τον ψηφιακό φορτιστή με τα 3.8Α. Σε όποια μπαταρία και να τον βάλω ποτέ δεν έχει πάει στα 4 κουτάκια (πλήρη φορτιση μπαταρίας). Υπάρχει περίπτωση να φταίει ο φορτιστής;
Καλησπερα!Εχω τον 5.0 Α1 και αγορασα μια λιθιου 12ν 5Α για μοτοσυκλετα.Κανονικα λενε οτι οι λιθιου θελουν τον δικο τους φορτιστη αλλα εχω ακουσει απο διαφορους οτι μπορεις να φορτισεις και λιθιου με κανονικο φορτιστη αρκει η ταση να ειναι μεταξυ 14-15ν.Στο προγραμμα 2 του φορτιστη που ειναι για μοτοσυκλετες εχω φορτισει κανονικες μπαταριες και η μεγιστη ενδειξη που παει στο προγραμμα 2 ειναι 14.8.Μπορω να φορτισω την λιθιου που πηρα?Επισης,μπορω τουλαχιστον να την συνδεσω για αναγνωριση να δω αν ειναι φορτισμενη η θα παθει καμια ζημια?
To εγχειρίδιο λέει ξεκάθαρα ότι δεν είναι κατάλληλος για μπαταρίες λιθίου, οπότε μάλλον όχι. Οι μπαταρίες λιθίου θέλουν ειδική φόρτιση και έχουν διαφορετική τάση όταν είναι γεμάτες από ότι οι κοινές μπαταρίες αυτοκινήτου. Οπότε ο φορτιστής (αν φυσικά δουλέψει σε λιθίου) λογικά θα κόψει πολύ πριν γεμίσει η μπαταρία λιθίου, καθώς βάση τάσης θα πιστεύει ότι η μπαταρία είναι γεμάτη, ενώ στην πραγματικότητα δεν θα είναι ούτε καν μισογεμάτη. Οπότε αυτό είναι το βασικό σας πρόβλημα. Μετά υπάρχει και το πρόβλημα της επικινδυνότητας καθώς για να λέει στο εγχειρίδιο ότι είναι ακατάλληλος για μπαταρίες λιθίου, υπάρχει κίνδυνος(οι μπαταρίες λιθίου αν… Διαβάστε περισσότερα »
Καλησπέρα στόν admin.Ξέρετε μήπως αν ο τελευταίου τύπου φορτιστής είναι κατάλληλος για μπαταρίες με gel;Τον αγόρασα αλλά διαπίστωσα ότι στο εγχειρίδιο δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένα παρά μόνο αναφέρει για μπαταρίες AGM αλλάέχω την γνώμη ότι αυτές δεν είναι οι κλειστού τύπου με gel.Εγω πάντως προχώρησα και την σύνδεσα την μπαταρία και κάποια στιγμή μου έδειξε ότι ότι την φόρτισε.Ομως,αφού η συσκευή μου έδειξε ότι την φόρτισε συνεχίζει να έχει σταθερά αναμμένη την οθόνη εδώ και 2 μέρες.Κανονικά αφου υποτίθεται ότι μπαίνει αυτόματα σε διαδικασία συντήρησης δεν θα έπρεπε να σβήσει η οθόνη και να ανάβει περιστασιακά μόνο όταν πέφτει η… Διαβάστε περισσότερα »
To εγχειρίδιο αναφέρει ότι κάνει και για gel μπαταρίες, οπότε υποθέτω ότι δεν υπάρχει πρόβλημα. Γενικά οι GEL μπαταρίες έχουν θέμα με τους κοινούς αναλογικούς φορτιστές (επειδή θέλουν πολύ πιο αργή φόρτιση). Αυτός ούτως ή άλλως έχει μικρό ρεύμα φόρτισης, αλλά επειδή είναι ηλεκτρονικός φορτίζει με το ρεύμα που πρέπει.
Τώρα για το ότι δεν σβήνει, δεν γνωρίζω. Δεν έχω κάποια gel πρόχειρη να το δοκιμάσω στο παλαιότερο μοντέλο για να σας πως με σιγουριά. Αλλά αν δεν έχει ρεύμα φόρτισης, τότε δεν υπάρχει θέμα. Απλώς λογικά είναι σε standby.
Και εγώ την ίδια σκέψη έκανα.Ευχαριστώ.
Αγόρασα το νεο μοντέλο και οταν το χρειάστηκα έκανε δύο ημέρες να φορτίσει την μπαταρία του αυτοκινήτου αν και η χωρητικότητα είναι 75ah
Αν με το δύο μέρες, εννοείτε 48 ώρες σίγουρα είναι πιο πολύ από ότι θα έπρεπε. Πάντως, οι συγκεκριμένοι φορτιστές είναι ηλεκτρονικοί και δεν φορτίζουν μόνιμα με τα μέγιστα αμπέρ (5 στην περίπτωσή σας). Αν δεν κάνω λάθος έχει και προστασία υπερθέρμανσης και κόβει αυτόματα αλλά και φορτίζει με διαφορετικό ρεύμα αναλόγως το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (ειδικά προς το τέλος της φόρτισης φορτίζει με πολύ πιο λίγο ρεύμα). Δηλαδή μπορεί να είχε φορτίσει την μπαταρία ως το 85% σε 20 ώρες και να θέλε άλλες 10 για να φορτίσει το υπόλοιπο 15%. Βέβαια στην περίπτωσή σας ίσως να έφταιγε… Διαβάστε περισσότερα »
Αγόρασα το νεο μοντέλο ,αναρωτιέμαι αν μπορώ να φορτίσω την μπαταρια της μηχανής(250cc) χωρίς να την ξεσυνδέσω και αν μπορώ να βάλω μπρός ενω είναι συνδεδεμένος ο φορτιστής ,ευχαριστώ.
Ναι μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας ενώ η μπαταρία είναι συνδεδεμένη σε αυτοκίνητο ή μηχανή (αναφέρεται και στο εγχειρίδιο). Για το αν μπορείτε να βάλετε μπρος όσο είναι συνδεδεμένος, νομίζω ότι καλό θα ήταν να μην το κάνετε. Καταρχάς ο φορτιστής δεν είναι εκκινητής, δηλαδή ούτως ή άλλως δεν θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε το μηχανάκι αν είναι συνδεδεμένος στη μπαταρία. Το μηχανάκι θα ξεκινήσει μόνο αν η μπαταρία είναι φορτισμένη τόσο ώστε να μπορεί να δώσει τα απαιτούμενα αμπέρ. Σε μία τέτοια περίπτωση, δηλαδή μπαταρίας ικανής να ξεκινήσει το μηχανάκι μάλλον δεν θα έχετε θέμα. Αν όμως προσπαθήσετε να ξεκινήσετε… Διαβάστε περισσότερα »
Εχει αυτη την εβδομάδα τον 5. Αξίζει λέτε να τον πάρω για ερασιτεχνική χρηση
Δεν αναφέρετε ακριβώς τι ερασιτεχνική χρήση θέλετε να κάνετε. Αν είναι για να φορτίζετε μικρές μπαταρίες περιστασιακά ή για να φορτίζετε μία στο τόσο κάποια μπαταρία αυτοκινήτου, τότε είναι καλή επιλογή για 20 ευρώ.
Αναφέρετε παραπάνω ότι αν η μπαταρία είναι ελαττωματική δεν θα επιτραπεί η φόρτιση της, δηλαδή στην περίπτωση που έχει μείνει μήνες ξεφόρτιστη, δεν θα επιτραπεί η φόρτισή της. Κάτι δηλ. που αφορά τους περισσότερους. Στο ταμπελάκι όμως της μπαταρίας αναφέρεται και η δυνατότητα παλμικής φόρτισης για την ανάκτηση άδειων μπαταριών. Τί σημαίνει αυτό; Εν πάσει περιπτώσει αν ο συγκεκριμένος φορτιστής δεν μπορεί να αναγνωρίσει και να ξεκινήσει την φόρτιση, επειδή η μπαταρία έχει μείνει μήνες ξεφόρτιστη, κάτι που με ενδιαφέρει, θα ήθελα αν γνωρίζετε να με ενημερώσετε,για κάποιον άλλο φορτιστή που διαθέτει αυτή τη λειτουργία. Ευχαριστώ.
Κοιτάξτε υπάρχει μία σημαντική διαφορά ανάμεσα στην άδεια και στην νεκρή μπαταρία. Η “νεκρή” μπαταρία δεν νομίζω ότι μπορεί να “αναστηθεί” με κανέναν φορτιστή (ούτε με επαγγελματικά μηχανήματα) και ακόμα και αν γίνει αυτό θα είναι σαν πολύ παλιά που δεν κρατάει καθόλου φόρτιση. Μόνο με κάποια χημική προσθήκη μπορεί να γίνει κάτι αλλά και πάλι δεν ξέρω κατά πόσο αξίζει. Γενικά οι μπαταρίες δεν κάνει να μένουν εντελώς άδειες για μεγάλο διάστημα (γιαυτό πωλούνται προ-φορτισμένες και δεν κάνει κάποιος να αγοράζει πολύ παλιά μπαταρία ακόμα και αν είναι αχρησιμοποίητη). Όσο πιο μεγάλο διάστημα, τόσο πιο μεγάλη η φθορά της… Διαβάστε περισσότερα »
27/02/20 αγόρασα μπαταρία μότο κατασκευής 11/2018, η οποία όμως δεν είχε καν τα υγρά μέσα δηλαδή ήταν τελείως αχρησιμοποίητη. (Δηλαδή για να τη χρησιμοποιήσεις πρώτη φορά, βάζεις τα υγρά που είχε μαζί στο κουτί της, τη σφραγίζεις γιατί είναι κλειστού τύπου και μετά τη φορτίζεις περίπου μία μέρα.) Και πάλι σε αυτή την περίπτωση παίζει ρόλο το αν είναι “παλιά” που λέτε? Και αν ναι μέχρι πόσο παλιά να είναι είναι οκ? Ή αν είναι έτσι αχρησιμοποίητη χωρίς τα υγρά δεν πειράζει να είναι και παλιά?