Πριν λίγες εβδομάδες το LIDL έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το επαναφορτιζόμενο θαμνοκοπτικό PARKSIDE PPFSA 40 Li A1. Είναι ένα εργαλείο που ανήκει στις σειρές PERFOMANCE και X20V Team. Είναι από τα λίγα εργαλεία της σειράς X20V Team που χρησιμοποιεί ταυτόχρονα 2 μπαταρίες 20V, δουλεύοντας έτσι με 40V τάση. Αυτό το κάνει αρκετά πιο ισχυρό από όλα τα 20V επαναφορτιζόμενα και έτσι εκεί μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις που έχει ένα θαμνοκοπτικό. Η ίδια η LIDL το διαφημίζει ως 2 σε 1, αλλά στην ουσία είναι απλώς ένα θαμνοκοπτικό με σπαστό κοντάρι. Δεν υπάρχει άλλη λειτουργία με προσάρτημα που θα βρείτε στην συσκευασία παρά μόνο ο δίσκος και η μεσινέζα. Η τιμή που το έφερε το 2022 είναι 119 ευρώ χωρίς μπαταρίες και φορτιστή.
Χαρακτηριστικά PARKSIDE PERFOMANCE PPFSA 40
Εταιρία | PARKSIDE |
Μοντέλο | PPFSA 40 |
Έκδοση | Α1 |
Σειρά | PERFOMANCE |
Κατηγορία | Θαμνοκοπτικό μπαταρίας |
Εισαγωγέας/Κατασκευαστής | Grizzly |
Τιμή | 119 ευρώ το 2022 αποκλειστικά στα LIDL |
Εγγύηση | 5 χρόνια |
Τάση μοτέρ | 40 VDC |
Σειρά μπαταρίας | X20V Team |
Αριθμός στροφών γωνιακής | 4600/5500/7000 |
Αριθμός στροφών κινητήρα | 3100 |
Βάρος χωρίς εξάρτημα | 4.9 κιλά |
Διάμετρος καλαμιού | 26 χιλιοστά |
Καρέ άξονα | 9αρι, 8 χιλιοστών |
Εντυπώσεις από PARKSIDE PERFOMANCE PPFSA 40 Li A1
To επαναφορτιζόμενο θαμνοκοπτικό PARKSIDE PERFOMANCE PPFSA 40 Li A1 είναι ένα νέο εργαλείο που εμφανίστηκε πρώτη φορά το 2022. Είναι το πρώτο επαναφορτιζόμενο θαμνοκοπτικό που βγάζουν τα LIDL (πριν είχαν βγάλει ένα πολυεργαλείο που είχε και εξάρτημα θαμνοκοπτικού, αλλά δεν είχε έρθει ποτέ Ελλάδα, το έφερε πρώτη φορά σαν προσφορά όταν έφερε και αυτό). Ανήκει στην σειρά PERFOMANCE, το οποίο σημαίνει ότι έχει brushless μοτέρ και εγγύηση 5 χρόνια.
Perfomance σειρά, Χ20V Team, αλλά θέλει 2 μπαταρίες
Το PARKSIDE PPFSA 40 Li A1 ανήκει και αυτό στην σειρά X20V Team, δηλαδή την σειρά επαναφορτιζόμενων PARKSIDE που χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο μπαταρίας. Η διαφορά με τα απλά μοντέλα είναι ότι αυτό απαιτεί 2 μπαταρίες και όχι 1 για να δουλέψει, καθώς η τάση λειτουργίας δεν είναι 20V αλλά 40V.
Σύμφωνα με το εγχειρίδιο χρήσης προτείνονται μόνο οι δύο νέες SMART μπαταρίες, η PAPS 204 A1 και η PAPS 208 A1, προφανώς γιατί μπορούν να δώσουν περισσότερο ρεύμα και είναι σχεδιασμένες για πιο γρήγορη αποφόρτιση, αλλά δουλεύει και με τις απλές 4αρες που έχει.
3 ρυθμίσεις ταχύτητας, ένδειξη στάθμη μπαταρίας
Το επαναφορτιζόμενο θαμνοκοπτικό της PARKSIDE έχει 3 ρυθμίσεις ταχύτητας. Η επιλογή γίνεται μέσω κουμπιού στο τιμόνι, δεξιά, εκεί που είναι και το γκάζι. Προφανώς όσο χαμηλότερη είναι η ταχύτητα τόσο λιγότερη μπαταρία καταναλώνει, όμως δεν μειώνεται μόνο η ταχύτητα αλλά και η ροπή. Έτσι η χαμηλή ταχύτητα είναι μόνο για κόψιμο μαλακών χόρτων με μεσινέζα, ενώ με την υψηλή κόβετε με δίσκο ακόμα και καλάμια.
Μία μεγάλη διαφορά που έχει με τα βενζινοκίνητα είναι ότι σε αυτό αργεί λίγο παραπάνω να “αρπάξει”, δηλαδή να φθάσει στις μέγιστες στροφές. Όχι τρομερή διαφορά απλώς θα πρέπει να το έχετε υπόψιν σας, ειδικά όταν θέλετε να το ζορίσετε.
Στο σώμα του μοτέρ υπάρχει και το κουμπί on/off. Για να δουλέψει το εργαλείο, θα πρέπει πρώτα να το θέσετε σε λειτουργία με αυτό το κουμπί. Μετά από λίγο απενεργοποιείται αυτόματα. Δίπλα στο κουμπί υπάρχει και η ένδειξη φόρτισης κάθε μπαταρίας ξεχωριστά έτσι ώστε να ξέρετε πόσο χρόνο έχετε ακόμα χωρίς να χρειάζεται να βλέπετε κάθε μπαταρία.
Τι μπορεί να κόψει και τι όχι
Σίγουρα το πιο μεγάλο ερώτημα είναι τι μπορεί να κάνει και τι όχι. Γενικά μπορεί να κάνει ότι μπορεί και ένα μικρό βενζινοκίνητο θαμνοκοπτικό. Αν μπορούσα να το συγκρίνω σε απόδοση θα έλεγα ότι φαίνεται να έχει την ίδια ισχύ με ένα βενζινοκίνητο λίγο κάτω από 2 ίππους. Δηλαδή μπορείτε να κόψετε με μέτρια μεσινέζα γκαζόν και μικρά χορτάρια και με δίσκο βάτα, καλάμια και γενικότερα όχι και τόσο ξυλώδη. Δεν μπορεί να κάνει υπερβολές με 4+ μεσινέζα ή να πάτε με κυρτό δίσκο μέσα σε χοντρούς θάμνους.
Επομένως αν το θέλετε για τέτοια χρήση δεν θα σας απογοητεύσει από άποψη ισχύς. Αν το θέλατε για πιο σκληρή εργασία, εκεί θα δυσκολευθεί και καλό θα ήταν να πάτε σε μεγάλο βενζινοκίνητο.
Πόσο αυτονομία έχει
Άλλο ένα σημαντικό ερώτημα είναι η αυτονομία που έχει. Δηλαδή πόσο κρατάνε οι μπαταρίες. Δυστυχώς δεν έγινε δοκιμή με τις 8αρες, αλλά μόνο με 4αρες. Πάντως και με τις δύο δεν μπορείς να πεις οτί κρατάει πολύ. Δηλαδή αν κάποιος θέλει να το πάρει για να πάει να καθαρίσει 5 στρέμματα χωράφι, θέλει πολλές μπαταρίες. Με 2 4αρες φαίνεται ότι κρατάει λίγο πάνω από 10 λεπτά συνεχόμενη χρήσης, με τις 8αρες λίγο κάτω απο 20λεπτο.
Προφανώς δεν καταναλώνει ενέργεια όταν δεν δουλεύει και έτσι αυτός ο χρόνος είναι λίγο μεγαλύτερος αν γίνεται φυσιολογική χρήση. Αλλά και πάλι, θέλετε τουλάχιστον τέσσερις 4αρες για να πείτε ότι θα καθαρίσετε οτιδήποτε μεγαλύτερο από μικρό κήπο σπιτιού. Αυτό σίγουρα είναι ένα μείον, αλλά το ίδιο ισχύει για όλα τα θαμνοκοπτικά μπαταρίας. Το καλό με τα PARKSIDE είναι ότι είναι λίγο πιο φθηνές οι μπαταρίες και αρκετοί έχουν ήδη κάμποσες.
Με 2αρες μπαταρίες δεν δοκιμάστηκε, γιατί εκτός του ότι δίνουν λιγότερο ρεύμα, έχουν πολύ μικρή διάρκεια.
Σπαστό κοντάρι, συμβατό και με άλλα εργαλεία
Το PARKSIDE PPFSA 40 έχει σπαστό κοντάρι. Δηλαδή μπορείτε να το ξεβιδώσετε και να κόψετε σε δύο κομμάτια χωρίς τη χρήση εργαλείου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για όσους θέλουν να το μεταφέρουν σε πορτ παγκάζ, αφού έτσι μπαίνει πολύ εύκολα, χωρις να ρίξετε καθίσματα ή να το βγάζετε από το τζάμι. Εξίσου σημαντικό είναι και για όσους έχουν θέμα με την αποθήκευση.
Τώρα κάτι θα αναρωτούνται κάποιοι είναι ότι εφόσον είναι σπαστό, μήπως ταιριάζει και με άλλα μοντέλα. Και η απάντηση είναι ναι. Η διάμετρος του καλαμιού είναι 26 χιλιοστά και το καρέ του άξονα 9αρι 8 χιλιοστών. Αυτό για όσους δεν γνωρίζουν είναι το πιο κοινό νούμερο, ειδικά στα Κινέζικα πολυεργαλεία. Έτσι ταιριάζει απόλυτα με αρκετά άλλα εργαλεία. Για παράδειγμα ταιριάζει απόλυτα με τις προεκτάσεις του βενζινοκίνητου πολυεργαλείου που έχουν τα LIDL, με του μπαταρίας και με πολλά Κινέζικα (και όχι μόνο). Το μόνο που ίσως έχει διαφορά σε μερικά είναι το σημείο που βρίσκεται η μπίλια για την ευθυγράμμιση αλλά αυτό δεν είναι κάτι που απαγορεύει τη χρήση.
Έτσι θεωρητικά μπορείτε να βάλετε προέκταση για κονταροπρίονο, μπορντουροψάλιδο ή άλλες προεκτάσεις θαμνοκοπτικού. Βέβαια εδώ υπάρχουν δύο σημαντικά προβλήματα. Το πρώτο έχει να κάνει με το τύπο και τη θέση του τιμονιού. Με διπλό τιμόνι (και το γκάζι στο τιμόνι) είναι πολύ δύσκολο να το χρησιμοποιήσετε σαν κονταροπρίονο/μπορντουροψάλιδο. Εκτός ότι καταπονείται αρκετά το τιμόνι, χάνετε αρκετό από το ύψος και γενικότερα δεν βολεύει. Μόνο για λύση ανάγκης μπορεί να γίνει και αυτό όχι για πολύ, αλλά σίγουρα γίνεται.
Το άλλο πρόβλημα έχει να κάνει με μία ειδική λειτουργία που έχει που το αποτρέπει από την χρήση σαν κονταροπρίονο. Όταν ζοριστεί και σταματήσει το μοτέρ, αρχίζει και δουλεύει αντίστροφα (προφανώς για να ελευθερωθεί αν κάτι έχει πιαστεί), έτσι αν έχετε εξάρτημα κονταροπρίονου ή αλυσίδα για γυρνάει από την αντίστροφη φορά από αυτή που κόβουν οι αλυσίδες. Αυτό διορθώνεται αφήνοντας και ξαναπατόντας το γκάζι αλλά σίγουρα θέλει προσοχή.
Ρυθμιζόμενο τιμόνι, αλλά έχει λίγο θέμα
Το τιμόνι στο εργαλείο είναι διπλό και είναι ρυθμιζόμενο χωρίς εργαλεία. Έτσι μπορείτε να το βάλετε σε όποια κλίση θέλετε ή να του αλλάξετε και το κέντρο. Απλώς δεν είναι και τόσο καλά σχεδιασμένο και θέλει πολύ σφίξιμο για να μείνει σταθερό, το οποίο δεν επιτρέπει συχνές αλλαγές στη κλίση, καθώς από το σφίξιμο πιέζεται το αλουμίνιο του τιμονιού και με τον καιρό θα σπάσει.
Πολύ ελαφρύ, καθόλου συντήρηση και σχετικά αθόρυβο
Πάμε τώρα στα πλεονεκτήματα που έχει και είναι και οι λόγοι που κάποιος μπορεί να το προτιμήσει. Καταρχάς είναι πολύ ελαφρύ. Χωρίς εξάρτημα και αναλόγως τη μπαταρία ζυγίζει λίγο πάνω από 5 κιλά. Τα βενζινοκίνητα ζυγίζουν συνήθως 7-12 κιλά, οπότε η διαφορά είναι σημαντική.
Το άλλο πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζεται καθόλου συντήρηση στο μοτέρ. Το μόνο που χρειάζεται συντήρηση είναι η γωνιακή που κάθε τόσο θέλει γρασάρισμα. Δεν χρειάζεται να καθαρίζετε φίλτρο αέρος, να αλλάζετε μπουζί, να αδειάζετε βενζίνη μη βουλώσει το καρπιρατέρ και γενικότερα όλα τα προβλήματα που βγάζουν οι βενζινοκινητήρες. Μάλιστα επειδή το μοτέρ είναι brushless δεν χρειάζεται ούτε αλλαγή σε καρβουνάκια. Βέβαια, έχει λίγο μεγαλύτερους περιορισμούς όσον αφορά τις εξωτερικές συνθήκες, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τη συντήρηση.
Τέλος, είναι σχετικά αθόρυβο. Δεν είναι ότι δεν ακούγεται (περίπου 68dB), αλλά δεν έχει καμία σχέση με τον ήχο που βγάζει ένα δίχρονο ή τετράχρονο θαμνοκοπτικό. Πιο πολύ ακούγεται το σφύριγμα της μεσινέζας ή το χτύπημα του δίσκου παρά το μοτέρ. Αν δεν είστε σε πολύ πυκνοκατοικημένο σημείο μπορείτε να το δουλέψετε ακόμα και ώρες κοινής ησυχίας. Γενικά είναι ιδανικό για αστικούς κήπους, όπου αν ο γείτονας είναι περίεργους θα έχετε τσακωμούς ακόμα και αν δουλεύετε βενζινοκίνητο θαμνοκοπτικό.
Εξοπλισμός και ποιότητα κατασκευής
O εξοπλισμός που έχει μαζί δεν είναι κορυφαίας ποιότητας αλλά είναι λίγο καλύτερος από αυτόν που δίνουν τα φθηνά μοντέλα. Έτσι δίνει μία διπλή ζώνη πλάτης, χωρίς όμως σκελετό ή ιδιαίτερα μαξιλαράκια. Δηλαδή καμία σχέση με την ανάρτηση καλών μοντέλων που το κόστος της είναι 30-50 ευρώ. Μαζί δίνει μία μικρή μεσινέζα και ένα διπλό δίσκο. Και οι δύο καλύτεροι από ότι θα δείτε στα φθηνά Κινέζικα, όχι όμως ποιότητας για επαγγελματική χρήση. Αυτό που φαίνεται αισθητά καλύτερο είναι ο προστατευτικό δίσκος. Πιο σκληρό πλαστικό και λίγο πιο βολικό σύστημα που κουμπώνει πάνω στον άξονα.
Το ίδιο ισχύει και για την ποιότητα κατασκευής του εργαλείου. Καλύτερη από των απλών PARKSIDE αλλά σίγουρα καμία σχέση με αντίστοιχα μοντέλα των 300+ ευρώ. Με απλά λόγια δεν δείχνει ότι μπορεί να κρατήσει για χρόνια αν του γίνει επαγγελματική χρήση, όχι στο μοτέρ το οποίο ίσως αντέξει, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα (πχ τιμόνι, γωνιακή, καλάμι…).
Τι εξαρτήματα μπορεί να βάλετε στην γωνιακή
Μπορείτε να βάλετε ότι ακριβώς παίρνει και ένα βενζινοκίνητο. Έχει ακριβώς την ίδια υποδοχή και σύστημα, οπότε μπορεί να πάρει μεσινέζες, δίσκους και γενικότερα ότι πωλείται στο εμπόριο για θαμνοκοπτικά (με προσοχή ότι δεν μπορεί να αντέξει αυτά που είναι σχεδιασμένα για μεγάλα θαμνοκοπτικά). Περισσότερα για τι εξαρτήματα υπάρχουν στο εμπόριο και τι κάνει το καθένα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Ελαττώματα και προβληματα που παρουσίασε
Εχει μερικά ελαττώματα. Καταρχάς το κουμπί ενεργοποίησης που είναι πάνω στο μοτέρ δεν έχει κάποιο εμφανές λόγο να είναι υπάρχει και να είναι και εκεί. Θα μπορούσε να γινόταν απλά από το γκάζι. Επίσης απενεργοποιείται αυτόματα λίγο πιο σύντομα από ότι πρέπει, κάτι το οποίο είναι ενοχλητικό αν δεν θέλετε να δουλεύετε συνεχόμενα. Ελάττωμα θα μπορούσε να θεωρηθεί και ότι δεν διαθέτει κουμπί για κλείδωμα του γκαζιού. Βέβαια εδώ το γκάζι είναι πιο μαλακό από τα βενζινοκίνητα (όπου εκεί τραβάει ντίζα, ενώ εδώ είναι ηλεκτρονικό).
Τώρα στα προβλήματα. Στις λίγες βδομάδες δοκιμών παρουσίασε μερικά μικρά θεματάκια. Καταρχάς είναι πολύ δύσκολο να σφίξετε καλά το τιμόνι. Θα έπρεπε να υπήρχε λίγο καλύτερη σχεδίαση. Επίσης το μοτέρ έχει λίγο τζόγο πάνω στο κοντάρι. Ίσως έχουν ξεσφτιχτεί κάποιες βίδες εσωτερικά (εξωτερικά δεν υπάρχει κάποια), αλλά έτσι θα πρέπει να το λύσετε εσωτερικά και έτσι ίσως έχετε θέμα με την εγγύηση.
Κάτι που είναι γενικό πρόβλημα σε αρκετά ερασιτεχνικά επαναφορτιζόμενα είναι και η λειτουργία σε θερμοκρασίες ψύχους. Αν επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες το θαμνοκοπτικό δεν μπορεί να δουλέψει, γιατί οι μπαταρίες είναι παγωμένες. Αν ζεσταθούν δεν έχουν θέμα μετέπειτα (γιατί λόγω της θερμότητας που εκλύεται από την χρήση παραμένουν ζεστές), αλλά αν πχ τις έχετε σε κρύο χώρο όλο το βράδυ και πάτε το πρωί να το δουλέψετε δεν θα κουνιέται καθόλου. Αυτό δεν είναι θέμα του θαμνοκοπτικού, αλλά των μπαταριών PARKSIDE (και γενικότερα όλων των φθηνών μπαταριών). Μόνο πολύ ακριβές μπαταρίες επαγγελματικών δεν αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα.
Σύνοψη: Καλό αν ξέρετε τι αγοράζετε και τι μπορεί να κάνει
Έχει μερικά μικρά θέματα και σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί σε ισχύ με δυνατά βενζινοκίνητα, όμως για όσους το θέλουν για περιστασιακή χρήση στο κήπο ή βρίσκονται εντός πυκνού αστικού ιστού, τότε δείχνει ιδανική επιλογή, τουλάχιστον για τα χρήματά του. Σίγουρα βολεύει περισσότερο όσους έχουν ήδη αρκετές μπαταρίες από την σειρά X20V Team, αλλιώς θα πρέπει να υπολογίσετε τουλάχιστον 80 ευρώ επιπλέον για 2 4αρες μπαταρίες και φορτιστή.
- Οικονομικό
- Ταιριάζει με τις μπαταρίες X20V Team
- 5 χρόνια εγγύηση
- brushless μοτέρ
- Συμβατό με άλλα μοντέλα του εμπορίου
- Σε σύγκριση με βενζινοκίνητο
- Πιο ελαφρύ
- Πιο αθόρυβο
- Δεν χρειάζεται συντήρηση
- Μικρή αυτονομία
- Θέλετε αρκετές μπαταρίες για μεγάλη χρήση
- Σε σύγκριση με βενζινοκίνητο
- Πιο αδύναμο
Μερικά χρήσιμα
- H εγγύηση που έχει αυτό το εργαλείο είναι 5ετής. Φυσικά έχει μερικές επισημάνσεις που αναφέρονται αναλυτικά στο εγχειρίδιο χρήσης
- Μπορείτε να βρείτε το εγχειρίδιο χρήσης σε ψηφιακή μορφή στην επίσημη σελίδα των LIDL πατώντας εδώ
- Τα στοιχεία επικοινωνίας του σέρβις για Ελλάδα είναι
Σέρβις Ελλάδα
Tel.: 801 5000 019
(0,03 EUR/Min.)
E-Mail: grizzly@lidl.gr
IAN 376667_2104