Review: Αλυσοπρίονο μπαταρίας PARKSIDE PKSA 40 Li B2

2
parkside pksa 40 li b2 review

Αυτό είναι το PARKSIDE PKSA 40 Li B2, το δεύτερο και πιο μεγάλο αλυσοπρίονο μπαταρίας που φέρνουν τα LIDL. Είναι αρκετά πιο μεγάλο και πιο ισχυρό από το μικρότερο PKSA 20. Μία σημαντική διαφορά είναι ότι χρειάζεται δύο μπαταρίες για να λειτουργήσει και όχι μία όπως τα μικρότερα μοντέλα. Παρότι έχει μερικά σημαντικά μειονεκτήματα, πρόκειται για ένα πολύ καλό εργαλείο που υπό συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ.

Χαρακτηριστικά PARKSIDE PKSA 40 Li B2

ΕταιρίαPARKSIDE
ΜοντέλοPKSA 40
ΈκδοσηΒ2
ΤύποςΑλυσοπρίονο μπαταρίας
Κατασκευαστής/ΕισαγωγέαςGrizzly
Ισχύς μοτέρΔεν αναφέρεται
Τάση λειτουργίας40VDC
Μήκος λάμας16 ίντσες ή 40 εκατοστά
Βήμα αλυσίδας3/8″
Πάχος αλυσίδας1.1 χιλιοστά
Αριθμός δοντιών στο γρανάζι6
Ταχύτητα αλυσίδας15 / 20 μέτρα/δευτερόλεπτο (ίσως λίγο παραπάνω με 8αρες)
Τεπόζιτο λαδιού180 ml
ΦρένοΝαι
Μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας50 βαθμοί
Βάρος3 κιλά χωρίς μπαταρίες και λάμα

Εντυπώσεις από PARKSIDE PKSA 40 Li B2

Μετά από αρκετούς μήνες δοκιμών οι εντυπώσεις από το μεγάλο αλυσοπρίονο των LIDL είναι αρκετά θετικές. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω αυτό δεν είναι το μόνο αλυσοπρίονο μπαταρίας που έχουν στο κατάλογό τους τα LIDL. Συγκεκριμένα φέρνουν ένα μίνι ενός χεριού στη σειρά X12V Team, ένα μίνι ενός χεριού στη σειρά X20V Team, το μικρότερο PKSA 20 Li, ένα παρόμοιο με αυτό στη σειρά PERFOMANCE (δεν έχει έρθει Ελλάδα μέχρι στιγμής) και αυτό. Με το PERFOMANCE είναι σχετικά ίδια με τις μόνες διαφορές είναι ότι η νέα έκδοση του PERFOMANCE είναι συμβατή με τη bluetooth εφαρμογή και ίσως έχει λίγο πιο μεγάλη ταχύτητα με SMART 8αρες μπαταρίες.

Στην συσκευασία υπάρχει μόνο το αλυσοπρίονο με λάμα, αλυσίδα, λίγο λάδι και προστατευτικό αλυσίδας. Δεν υπάρχει μπαταρία ή φορτιστής.

Brushless μοτέρ

Παρότι αυτό είναι κάτι που συνήθως το έχουν μόνο τα εργαλεία της σειράς PERFOMANCE, και το PKSA 40 Li B2 έχει brushless μοτέρ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ να αλλάξετε καρβουνάκια (όχι ότι αλλάζουν εύκολα στα μοτέρ συνεχούς τάσης) και έχει πολύ πιο μεγάλη διάρκεια ζωής. Επίσης είναι πιο αποδοτικό, δηλαδή έχει μεγαλύτερη αυτονομία με 2 ίδιες μπαταρίες από ότι ένα με απλό μοτέρ.

Υπάρχουν δύο επιλογές ταχύτητας, τα 15 μ/δ και τα 20 μ/δ. Tις περισσότερες φορές θα το δουλεύετε στη δυνατή σκάλα, αλλά όταν τελειώνει η μπαταρία και κόβετε μαλακά ξύλα μπορείτε να επιλέξετε και τη μικρή.

Χ20V Team αλλά 40V, δηλαδή θέλετε 2 μπαταρίες

Όπως και όλα τα μεγάλα εργαλεία μπαταρίας ανήκει στην σειρά X20V Team. Δηλαδή μπορεί να πάρει οποιαδήποτε μπαταρία της σειράς θέλετε, απλώς απαιτεί δύο για να δουλέψει. Στην συσκευασία δεν υπάρχει κάποια μπαταρία (αν και υπάρχει και έκδοση που το δίνει με μπαταρίες). Αν και μπορεί να δουλέψει με οποιοδήποτε συνδυασμό, τα πάει πολύ καλύτερα με 2 8αρες ή τουλάχιστον 2 4αρες σμαρτ. Και με 2 4αρες απλές δουλεύει μια χαρά, απλώς έχει λίγο μικρότερη ισχύ. Με 2 2Ah έχει σημαντική διαφορά στη ισχύ αλλά και στην αυτονομία.

Τώρα η αυτονομία εξαρτάται από τις μπαταρίες. Σε γενικές γραμμές για να δουλευτεί συνεχόμενα θέλει αρκετές μπαταρίες. Βγάζει αρκετές κοπές (εξαρτάται από το ζόρι που θα φάει στο κόψιμο), αλλά ακόμα και με 8αρες δεν μπορεί να κόβει για πολύ ώρα συνεχόμενα. Σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά με 2 8αρες βγάζει μόλις 12 λεπτά. Βέβαια, αυτό είναι για συνεχόμενη λειτουργία. Στη πραγματικότητα βγάζει πολύ παραπάνω γιατί τα αλυσοπρίονα δεν δουλεύουν συνεχόμενα (δεν έχουν ρελαντί). Αλλά και πάλι, αν κάποιος το θέλει για λίγο πιο επαγγελματική χρήση (πχ για να κόβει καυσόξυλα με τις ώρες) θέλει τουλάχιστον 4-8 8αρες μπαταρίες ή τον smart ταχυφορτιστή.

40αρα λάμα

Το επόμενο σημαντικό σημείο είναι ότι έχει μεγάλη λάμα. Συγκεκριμένα έχει λάμα 16″, δηλαδή περίπου 40 εκατοστά με πραγματικό ωφέλιμο κοπής 38 εκατοστά. Δηλαδή είναι αρκετά μεγάλη για αλυσοπρίονο μπαταρίας και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε μεγάλους κορμούς. Δυστυχώς η λάμα αλλά και η αλυσίδα δεν είναι oregon ή κάποια πολύ επώνυμη μάρκα, αλλά Trilink. Δεν είναι για πέταμα, αλλά σίγουρα έχει μία διαφορά με τις καλές λάμες και αλυσίδες.

Το βήμα της αλυσίδας είναι 3/8″ και το πάχος 1.1 χιλιοστά.

Σφίξιμο αλυσίδας χωρίς κλειδί

pksa 40 αλυσοπρίονο

Όπως και στο μικρότερο μοντέλο και εδώ το σφίξιμο της αλυσίδας γίνεται χωρίς κανένα κλειδί. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σφίξετε την αλυσίδα γυρίζοντας το περιστροφικό σύστημα που έχει (το μικρό κόκκινο μοχλό αριστέρα). Το ίδιο ισχύει και για το λύσιμο του καπακιού . Και αυτό γίνεται χωρίς κανένα κλειδί, αφού το καπάκι ασφαλίζει με το περιστροφικό μοχλό (το μεγάλο στα δεξιά της φωτογραφίας).

Βέβαια όλο αυτό δεν έχει μόνο θετικά. Το τίμημα είναι ότι και η αλυσίδα αλλά και το καπάκι μπορεί να ξεσφίξει πιο εύκολα από ότι στο κλασσικό σύστημα με το παξιμάδι. Ειδικά αν το χρησιμοποιείτε σε δύσκολα σημεία μπορεί πολύ εύκολα να ξεσφίξει από την επαφή με κάποια επιφάνεια.

Κανονικό φρένο

μηχανισμός φρένου σε αλυσοπρίονο parkside
Πως είναι εσωτερικά ο μηχανισμός του φρένου στο PKSA 40 LI B2

Μία μεγάλη διαφορά που έχει με τα μικρότερα μοντέλα μπαταρίας είναι ότι στο PKSA 40 υπάρχει κανονικό φρένο που ακινητοποιεί τη καμπάνα μέσω τριβής. Τα περισσότερα μοντέλα έχουν μόνο ηλεκτρονικό φρένο, το οποίο είναι λίγο πιο επίφοβο. Εδώ αν ενεργοποιήσετε το φρένο, η αλυσίδα δεν κουνιέται. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το φρένο δεν είναι στο καπάκι όπως στα περισσότερα βενζινοκίνητα, αλλά εσωτερικά.

Αντλία λαδιού με αυτόματη λίπανση

Φυσικά έχει αντλία λαδιού με αυτόματη λίπανση. Απλώς ο μηχανισμός είναι λίγο πιο απλός ενώ για καλύτερη ροή χρειάζεται σχετικά ελαφρύ λάδι αλυσίδας. Καλό είναι να γίνεται συχνός καθαρισμός γιατι είναι σχετικά εύκολο να βουλώσει το σωληνάκι που φέρνει το λάδι, αλλά αν το προσέχετε τη δουλειά του την κάνει.

Επειδή δεν έχει τη θερμότητα που εκλύει ένας κινητήρας βενζίνης, η λάμα δεν ανάβει τόσο εύκολα ακόμα και αν κόβετε ξερά ξύλα.

Πόσο δυνατό είναι; Τι μπορεί να κόψει και τι όχι

κόψιμο σε κορμό ελιάς
Όσο και να ακουστεί απίστευτο, αυτός είναι ένας κορμός ελιάς περίπου 40-65 που τον έκοψε το PKSA 40 Li b2 με 2 8αρες μπαταρίες πριν 1 και κάτι μήνα

Εδώ θα σας εκπλήξει ευχάριστα. Αν είναι καλά ακονισμένη η αλυσίδα μπορεί να κόψει τα πάντα. Ακόμα και ξερούς κορμούς ελιάς που είναι από τα πιο σκληρά ξύλα. Δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορεί να κόψει, απλώς δεν θέλει ζόρισμα και πρέπει να είναι ακονισμένο και να έχει πάντα λάδι.

Γενικά βολεύει περισσότερο για κόψιμο καυσόξυλων σε καβαλέτο, αλλά μπορεί να κόψει τα πάντα.

Ποιες είναι οι διαφορές με το αντίστοιχο PARKSIDE PERFOMANCE PPKSA 40

Θα πρέπει να πούμε ότι υπάρχει ένα πανομοιότυπο μοντέλο στη σειρά PERFOMANCE που ακόμα δεν έχει έρθει στην Ελλάδα. Έχει αρκετές ομοιότητες και οπτικά και σε χαρακτηριστικά, αλλά έχει και μερικές διαφορές. Η πιο μεγάλη διαφορά είναι ότι η νέα έκδοση του PERFOMANCE είναι συμβατό με την εφαρμογή για το κινητό, ενώ υπάρχει διαφορά και στο γρανάζι της καμπάνας (που πιθανό να είναι συμβατό και με αυτή την έκδοση και να μπορεί να γίνει αλλαγή). Το μοτέρ είναι και στα δύο brushless, πιθανώς να είναι το ίδιο. Σε δοκιμές έχουν περίπου την ίδια απόδοση στο κόψιμο και έχουν σχετικά ίδιο μέγεθος λάμας. Η εγγύηση στο PERFOMANCE αλλάζει και ίσως είναι και λίγο πιο καλό στα πλαστικά.

Επομένως είναι καλύτερη επιλογή αν το πετύχετε το PERFOMANCE αλλά θα πρέπει να το φέρει Ελλάδα και να το φέρει σε καλή τιμή. Στην τιμή που το πουλάνε αυτοί με το παρεμπόριο στις αγγελίες δεν αξίζει, καλύτερα να πάρετε το απλό από τα Ελληνικά LIDL.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που έχει έναντι των βενζινοκίνητων

Τα πλεονεκτήματα που έχει είναι αρκετά. Καταρχάς χρειάζεται πολύ λιγότερη συντήρηση. Δεν απαιτείται να αλλάζετε μπουζί κάθε τόσο, να καθαρίζετε κάθε τόσο φίλτρα αέρος και καυσίμου, να αλλάζετε ξεραμένες μεμβράνες σε καρμπιρατέρ. Το μόνο που θέλει είναι καθάρισμα στη λάμα και λάδι αλυσίδας, κάτι που θα χρειαζόταν και ένα βενζινοκίνητο.

Επίσης είναι πολύ πιο απλό για κάποιον αρχάριο. Και στη λειτουργία και στη συντήρηση αλλά και στην ασφάλεια. Έτσι δεν χρειάζονται πολύπλοκες διαδικασίες για να ξεκινήσει. Απλώς πατάτε τον διακόπτη.

Φυσικά το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι είναι πολύ πιο ήσυχα. Κυριολεκτικά μπορείτε να κόψετε ξύλα μέρα μεσημέρι και να μην ενοχλήσετε κανένα. Δεν είναι αθόρυβα, γιατί ακούγετε ένα μικρός θόρυβος από το μοτέρ αλλά και από γύρισμα της αλυσίδας, όμως δεν έχει καμία σχέση με το θόρυβο που κάνουν τα βενζινοκίνητα που ακούγονται ένα χιλιόμετρο μακρυά.

Επίσης δεν θα βρωμάτε από πάνω έως κάτω από τα καυσαέρια, ούτε θα τα αναπνέετε όταν κόβετε με τις ώρες. Και επειδή δεν υπάρχουν καυσαέρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια ακόμα και σε κλειστούς χώρους.

Τέλο, για όσους έχουν δικά τους φωτοβολταϊκά μπορεί να δουλεύει εντελώς δωρεάν, όταν με τις τιμές της βενζίνης ένα βενζινοκίνητο θέλει 10 ευρώ τη μέρα για πλάκα.

Το μοναδικό μεγάλο μειονέκτημα που έχει είναι η αυτονομία. Με ένα βενζινοκίνητο και ένα μπιτόνι καύσιμο μπορείτε να βγάλετε μέρα. Με ένα μπαταρίας θέλετε πάρα πολλές μπαταρίες για να βγάλετε μία μέρα. Δεν είναι το μόνο φυσικά. Ένα ακόμα είναι και η διάρκεια ζωής. Ακόμα και με brushless μοτέρ, όσο καλά και να το χρησιμοποιείτε κάποια στιγμή θα χαλάσει το μοτέρ. Ένα καλό βενζινοκίνητο -αν δουλεύει σωστά- μπορεί να βγάλει και δεκαετίες επαγγελματικής χρήσης χωρίς κάποια πολύ μεγάλη βλάβη.

Ένα πρόβλημα που θα συναντήσετε σε μερικά αλυσοπρίονα μπαταρίας είναι και η λειτουργία του σε δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες. Γενικά τα εργαλεία μπαταρίας είναι φτιαγμένα να λειτουργούν σε κανονικές συνθήκες και όχι σε ακραίες. Έτσι σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά αυτό μπορεί να λειτουργεί έως και 50 βαθμούς Κελσίου. Θα πείτε τώρα σιγά, δεν είμαστε στη Σαχάρα. Όμως θα πρέπει να αναλογιστείτε ότι σε περιόδους καύσωνα οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται και συσσωρεύονται όταν δουλεύετε στον ήλιο είναι πολύ μεγαλύτερες. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μην το δουλέψετε μέρα μεσημέρι μέσα στον ήλιο όταν έχει 40+ βαθμούς γιατί θα το κάψετε. Επίσης μπορεί να αντιμετωπίσει μειωμένη απόδοση και σε συνθήκες ψύχους. Αυτό δεν ισχύει τόσο για το ίδιο το εργαλείο, αλλά περισσότερο για τις μπαταρίες, ειδικά τις απλές. Δηλαδή αν κάποιος θέλει να κόβει ξύλα στο Νευροκόπι το χειμώνα ίσως έχει λίγο θέμα μέχρι να ζεσταθούν οι μπαταρίες.

Τέλος όπως είναι λογικό δεν τα πάει καλά με την υγρασία και τη βροχή. Όχι ότι θα πάθει κάτι αμέσως αν το χρησιμοποιήσετε ενώ ψιχαλίζει, δεν είναι αδιάβροχο και με το καιρό θα παρουσιάσει πρόβλημα. Το ίδιο ισχύουν και για τις μπαταρίες.

Προβλήματα / Ελαττώματα

Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα.

To γρανάζι της καμπάνας

Ελαττώματα έχει μερικά. Το πιο σημαντικό είναι το γρανάζι της καμπάνας. Όσοι γνωρίζουν λίγο παραπάνω από αλυσοπρίονα, θα έχουν δει ότι τα βενζινοκίνητα έχουν δύο τύπους καμπάνας. Αυτή που είναι εσωτερικά και αυτή που είναι εξωτερικά. Αυτή που είναι εξωτερικά έχει το καλό ότι ασχέτως τι τύπο γραναζιού έχει, συγκρατεί την αλυσίδα μην φύγει προς τα έξω. Όσα έχουν εσωτερική καμπάνα δεν έχουν αυτό το πλεονέκτημα. Εκεί αν η καμπάνα έχει απλό γρανάζι μπορεί αναλόγως τη σχεδίαση να φύγει πιο εύκολα η αλύσιδα. Σε κάποια καλά υπάρχει μία μικρή ροδέλα που τη συγκρατεί, όμως στο συγκεκριμένο που έχει εσωτερική καμπάνα δεν υπάρχει τέτοιου είδους ροδέλα και δεν φαίνεται να υπάρχει χώρος για να βάλετε μία μόνοι σας. Πιθανώς με κάποια πατέντα κάποιος να το καταφέρει ή ίσως υπάρχει κάποια καμπάνα από άλλο αλυσοπρίονο με κλειστό γρανάζι που να ταιριάζει, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχω βρει κάτι. Και έτσι όπως είναι, πρόκειται για το μεγαλύτερο μειονέκτημα γιατί έστω και λίγο να λασκάρει η αλυσίδα θα βγει από το γρανάζι και μετά τη λάμα. Δηλαδή σε σύγκριση με το μικρότερο PKSA 20 που είχε κλειστό γρανάζι και η αλυσίδα δεν έβγαινε σχεδόν ποτέ, σε αυτό η αλυσίδα βγαίνει αρκετές φορές τη μέρα.

Ένα άλλο ελάττωμα είναι και το σύστημα λίπανσης που βουλώνει σχετικά εύκολα. Στα καλά βενζινοκίνητα το σύστημα λίπανσης είναι λίγο πιο καλοφτιαγμένο και βουλώνει λίγο πιο δύσκολα.

Επίσης δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ροής του λαδιού στη λάμα.

Σύνοψη: Αρκετά καλό, ειδικά αν έχετε ήδη αρκετές μεγάλες μπαταρίες

Το PARKSIDE PKSA 40 Li B2 είναι ένα αρκετά καλό αλυσοπρίονο για ερασιτεχνική χρήση. Έχει όλα τα πλεονεκτήματα που έχουν τα αλυσοπρίονα μπαταρίας και είναι σε πολύ καλή τιμή. Το μόνο που χρειάζεται είναι να έχετε ήδη αρκετές μπαταρίες καθώς αυτό είναι το πιο μεγάλο έξοδο στην αγορά ενός αλυσοπρίονου μπαταρίας. Δεν είναι ότι είναι τέλειο, έχει μερικά μειονεκτήματα, όμως για όσους χρησιμοποιούν αλυσοπρίονα και έχουν αρκετά εργαλεία και μπαταρίες PARKSIDE στη συλλογή τους είναι σίγουρα μία πολύ καλή αγορά. Για κάποιον που δεν έχει αγοράσει μέχρι τώρα καμία μπαταρία PARKSIDE X20V Team και είναι επαγγελματίας αγρότης ίσως υπάρχουν πολύ καλύτερες επιλογές στην αγορά.

  • Οικονομικό
  • Αρκετά δυνατό
  • Πολύ ήσυχο
  • Δεν έχει καυσαέρια
  • Λιγότερη συντήρηση
  • Τέντωμα αλυσίδας χωρίς κλειδί
  • brushless μοτέρ
  • Χρειάζεται αρκετές μπαταρίες
  • Δεν έχει μεγάλη αυτονομία
  • Βγαίνει εύκολα η αλυσίδα
  • Βουλώνει εύκολα το σύστημα λίπανσης
  • Δεν είναι συμβατό με τη smart εφαρμογή όπως το PERFOMANCE

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροDIY παλινδρομικό σιδηροπρίονο που δουλεύει με δράπανο
Επόμενο άρθροReview: Μίνι αλυσοπρίονο μπαταρίας Hyundai HCS2110 VB
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
2 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια