To Hyundai HCS 21550 είναι ένα από τα αρκετά μικρά αλυσοπρίονα μπαταρίας που κυκλοφορούν στο Ελληνικό εμπόριο. Ανήκει σε μία σειρά της Hyundai (και όχι μόνο) που χρησιμοποιούν ακριβώς τον ίδιο τύπο μπαταρίας, οπότε μπορείτε με την ίδια μπαταρία να δουλεύετε αρκετά αλυσοπρίονα. Αυτό είναι το λίγο πιο μεγάλο μοντέλο από το Hyundai HCS21350. και λίγο πιο μικρό από τα μεγαλύτερα 2110 και 21800.Οι βασικές διαφορές με το μικρότερο μοντέλο είναι ότι εδώ έχει λίγο πιο ισχυρό μοτέρ, λίγο πιο μεγάλη λάμα και έχει και τεπόζιτο με χειροκίνητη αντλία λαδιού. Η τιμή του στο Ελληνικό εμπόριο αυτή τη στιγμή μαζί με δύο μπαταρίες είναι λίγο πάνω από 100 ευρώ.
Εταιρία | Hyundai |
Μοντέλο | HCS 21550 |
Τύπος | Μίνι αλυσοπρίονο μπαταρίας |
Χώρα κατασκευής | Κίνα |
Εισαγωγέας | Bazakas Motors |
Εγγύηση | 12 μήνες |
Τιμή | 100+ ευρώ με 2 μπαταρίες |
Τύπος μοτέρ | Με καρβουνάκια |
Τάση μοτέρ | 21VDC |
Ισχύς μοτέρ | 550 WATT |
Μήκος λάμας | 8″ / 203 χιλιοστά |
Ταχύτητα αλυσίδας | 8 μ/δ |
Βάρος | Περίπου 1.5 κιλά μαζί με μπαταρία 2Ah |
Τι υπάρχει στην συσκευασία
Στην συσκευασία υπάρχει βαλιτσάκι μεταφοράς, το εργαλείο, η λάμα carving, η αλυσίδα, κλειδί, 2 μπαταρίες και ο φορτιστής.
Εντυπώσεις από μίνι αλυσοπρίονο Hyundai HCS 21550
To Hyundai HCS 21550 είναι ένα από τα δεκάδες μικρά αλυσοπρίονα που κυκλοφορούν στο Ελληνικό εμπόριο. Είναι ένα εργαλείο που απευθύνεται σε ερασιτέχνες, αν και με λίγο προσοχή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και επαγγελματικά. Σαν κατηγορία μπορούμε να πούμε ότι για “μίνι” είναι μεσαίου μεγέθους, δηλαδή ούτε πολύ μικρό, αλλά ούτε και μεγάλο. Απευθύνεται περισσότερο σε όποιον να κάνει λίγο πιο χοντρά κλαδέματα και όχι για μικρά κλαράκια.
550 WATT μοτέρ, μπορεί να κόψει τα πάντα
To μοτέρ που έχει πάνω είναι με καρβουνάκια και έχει ισχύ 550 WATT. Γενικά με καλά ακονισμένη αλυσίδα μπορεί να κόψει τα πάντα χωρίς πρόβλημα. Ακόμα και σε σκληρά ξύλα όπως η ελιά ή οι πορτοκαλιές κόβει άνετα ακόμα και κορμούς. Βέβαια δεν είναι φτιαγμένο για τόσο σκληρή χρήση, αλλά αν χρειαστεί μπορεί να το κάνει. Δηλαδή από άποψη ισχύς εκπλήσσει θετικά και σε αυτό το κομμάτι δεν θα απογοητεύσει κανένα.
Κάνει για επαγγελματίες;
Προφανώς δεν είναι επαγγελματικό, ούτε κατά διάνοια. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος επαγγελματίας. Αν έχετε λίγο υπομονή και έχετε και κάποια άλλα αλυσοπρίονα τότε ακόμα και σε επαγγελματική χρήση θα αντέξει. Για όσους δεν γνωρίζουν, οι διαφορές ανάμεσα σε επαγγελματικά και σε ερασιτεχνικά δεν είναι στην ισχύ, αλλά στην αντοχή των υλικών σε συνεχόμενη χρήση (δεν είναι μόνο αυτή η διαφορά, αλλά είναι η πιο σημαντική). Δηλαδή, ένα επαγγελματικό αλυσοπρίονο έχει τέτοια υλικά που μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για ώρες, ενώ ενα ερασιτεχνικό αν δουλέψει συνεχόμενα για 1-2 ώρες θα καεί από τη πρώτη μέρα.
Αυτό ισχύει και στο συγκεκριμένο και γενικά σε όλα τα Κινέζικα. Αν τα ζορίσετε, τότε θα τα κάψετε αμέσως. Αν όμως δεν είστε πιεστικοί και κάνετε διαλείμματα ανάμεσα σε κοπές θα αντέξουν χρόνια. Γιαυτό καλό είναι πχ αν κάποιος επαγγελματίας θέλει να το αγοράσει, να έχει και κάποιο ακόμα, ώστε να τα δουλεύει εναλλάξ.
Χειροκίνητη τρόμπα λαδιού
Η μεγάλη διαφορά με τα προηγούμενα δύο μοντέλα, είναι ότι αυτό έχει ενσωματωμένο τεπόζιτο λαδιού αλυσίδας, το οποίο τροφοδοτεί την λάμα. Η τροφοδοσία δεν γίνεται αυτόματα, δηλαδή δεν έχει αυτόματη τρόμπα. Απλώς έχει μία φούσκα στο πάνω μέρος, που όταν την πιέζετε δίνει λάδι στη λάμα. Δεν είναι και το πιο βολικό, όμως πολύ καλύτερη λύση από όσα δεν έχουν καθόλου και χρειάζεται εξωτερικό μπουκαλάκι κάθε τόσο.
Κάτι που θέλει προσοχή είναι ότι για να δώσει λάδι στη λάμα θα πρέπει το τεπόζιτο να έχει λάδι, γιατί η φούσκα μπορεί να ξεγελάει (δηλαδή ακόμα και όταν αδειάσει το τεπόζιτο, η φούσκα θα δείχνει ότι έχει λάδι)
20αρα λάμα, σχετικά απλό σύστημα τάνυσης
Η λάμα που έχει πάνω είναι 20αρα και είναι τύπου carving. Σίγουρα δεν είναι κορυφαίας ποιότητας όμως επειδή είναι αρκετά αργόστροφο και δεν δέχεται μεγάλες θερμοκρασίες, με λίγο προσοχή θα κρατήσει καιρό. Το ίδιο ισχύει και για την αλυσίδα. Δεν είναι Oregon, αλλά την δουλειά της την κάνει.
Το σύστημα τάνυσης της αλυσίδας είναι απλοϊκό και είναι αυτό που δείχνει ότι θα χαλάσει πρώτο. Δεν είναι πολύ σταθερό, οπότε μετά από αρκετή χρήση λασκάρει η αλυσίδα, όμως το σφίξιμο είναι αρκετά απλό, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα κατσαβίδι. To καπάκι δείχνει λίγο εύθραστο αλλά και αυτό αν δεν το χτυπήσετε δεν θα σπάσει από μόνο του.
Κάτι που πρέπει να έχετε υπόψιν σας είναι ότι η αλυσίδα βγαίνει σχετικά εύκολα αν λασκάρει λίγο. Ο λόγος είναι ότι η καμπάνα που χρησιμοποιούν σχεδόν όλα αυτά τα μικρά μοντέλα δεν “θηκιάζει” τους οδηγούς της αλυσίδας όπως οι μεγάλες καμπάνες, ούτε υπάρχει κάτι που να τη συγκρατεί προς τα έξω. Έτσι, έστω και λίγο να λασκάρει, αν τραβηχτεί λίγο πλάγια θα σας βγει. Αυτό δεν είναι πρόβλημα του συγκεκριμένου μοντέλου, αλλά το έχουν σχεδόν όλα τα φθηνά αλυσοπρίονα μπαταρίας (μέχρι στιγμής δεν έχω δει κάποιο που να χρησιμοποιεί λίγο διαφορετικό σύστημα, ειδικά στα μικρά).
21V μπαταρίες PowerShare, κάνουν και σε άλλα μοντέλα και όχι μόνο Hyundai
Ένα από τα πιο μεγάλα πλεονεκτήματα που έχει αυτό το μίνι αλυσοπρίονο είναι οι μπαταρίες που χρησιμοποιεί. Εκτός του ότι είναι σχετικά φθηνές, κάνουν και σε άλλα μοντέλα Hyundai (πχ HCS 21350) αλλά και γενικότερα σε άλλα Κινέζικα. Αυτό είναι αρκετά καλό για όποιον έχει ήδη ή σκοπεύει να αγοράσει κάποιο άλλο συμβατό εργαλείο, αφού με τις ίδιες μπαταρίες θα χρησιμοποιεί αρκετά εργαλεία.
Το μόνο κακό είναι ότι οι μπαταρίες φορτίζουν με μικρό φορτιστή, με καλώδιο φόρτισης πάνω στη μπαταρία. Αυτό κάνει τη φόρτιση αρκετά αργή (ακόμα και οι μικρές μπαταρίες θέλουν ώρες για να φορτίσουν).
Στην συσκευασία υπάρχουν 2 μικρές μπαταρίες και ο φορτιστής.
Κάτι αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχει κάποια ένδειξη φόρτισης πάνω στις μπαταρίες, το εργαλείο ή το φορτιστή. Έτσι ο μόνος τρόπος για να βλέπετε πόσο φορτισμένη είναι μία μπαταρία είναι το πολύμετρο.
Δεν μπορεί να γίνει κονταροπρίονο
Για να μην τη πατήσει κανείς θα πρέπει να πούμε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν μπορεί να γίνει κονταροπρίονο, τουλάχιστον όχι λειτουργικό. Τι εννοούμε; Αρχικά όταν κυκλοφόρησε αυτό υπήρχε ένα άλλο μοντέλο Hyundai με άλλο τύπο μπαταρίας που γινόταν κονταροπρίονο. Μετέπειτα εγκαταλείφθηκε ο άλλος τύπος μπαταρίας και όλα τα νέα μοντέλα (αλυσοπρίονα, ψαλίδια…) έχουν αυτό , το PowerShare και έγιναν συμβατά με το κοντάρι που μετατρέπει όλα τα αλυσοπρίονα σε κονταροπρίονα και τα ψαλίδια σε κονταροψάλιδα. Το κοντάρι είναι πολύ οικονομικό, μόλις 55 ευρώ και είναι συμβατό με την μπαταρία που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο και έχει την ίδια υποδοχή. Δηλαδή μπορείτε να το βάλετε απλώς δεν θα δουλεύει όταν πατάτε τη σκανδάλη στο κοντάρι γιατί δεν έχει το τρίτο πιν που είναι για την λειτουργία. Θεωρητικά μπορείτε να το συνδέσετε και να έχετε μόνιμα πατημένη τη σκανδάλη και να δουλεύει συνέχεια, αλλά δεν το συνιστώ γιατί είναι επικίνδυνο.
Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι και τα νεότερα μοντέλα που δουλεύουν κανονικά με το κοντάρι έχουν θέμα με σπασίματα στον κορμό. Αυτό συμβαίνει γιατί η πίεση όταν κόβετε μεταφέρετε στο σημείο που μικραίνει ακριβώς μετά την σύνδεση της μπαταρίας και έτσι σπάει.
Προβλήματα / Ελαττώματα
Μέχρι στιγμής τα μόνα προβλήματα που έχει παρουσιάσει είναι ότι η βίδα που συγκρατεί τη λάμα και το καπάκι έχει αρχίσει και έχει λίγο τζόγο. Δεν φαίνεται ότι θα σπάσει, αλλά δεν είναι και τόσο καλό να κουνιέται. Επίσης κάποιες φορές κολλάει πατημένη λίγο η ασφάλεια για τη σκανδάλη. Αυτό γίνεται από πριονίδια, αλλά ίσως ήθελε λίγο καλύτερο σχεδιασμό
Ελαττώματα έχει σίγουρα αρκετά. Δεν είναι κάτι που δεν αναμένεις από ένα τόσο φθηνό εργαλείο, αλλιώς θα κόστιζε όσο ένα επαγγελματικό. Αυτό που σίγουρα αξίζει περισσότερης προσοχής είναι ο σχεδιασμός του. Σε αυτό το εργαλείο το μοτέρ είναι δεξιά. Αυτό το κάνει πιο δύσχρηστο για κοπές μέσα σε δέντρο, γιατί το μοτέρ βρίσκει μέσα στα κλαδιά. Δεν είναι κάτι τρομερό, αλλά όσοι θέλουν να το χρησιμοποιήσουν εσωτερικά σε μικρά δέντρα, ίσως βολευτούν καλύτερα με τα μοντέλα που το μοτέρ είναι πίσω από τη λάμα (υπάρχει και Hyundai αλλά και αρκετά ακόμα).
Επίσης ο όγκος του είναι αρκετά μεγάλος. Δεν μπορεί να συγκριθεί με τα μικρά, ειδικά τα 12V που χρησιμοποιούν μικρή μπαταρία.
Ακόμα δεν υπάρχει στη συσκευασία ούτε πουλιέται κάποιο εξάρτημα για ζώνη, ώστε να το κρεμάτε (που υπάρχει σε αρκετά μικρά αλυσοπρίονα), ούτε δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί με τηλεσκοπικό κοντάρι που το μετατρέπει σε κονταροπρίονο (τουλάχιστον μέχρι αυτή τη στιγμή).
Σύνοψη: Για τα λεφτά του και για ερασιτεχνικό είναι αρκετά καλή επιλογή, αλλά πρέπει να ξέρετε τι παίρνετε και να ταιριάζει στις απαιτήσεις σας
Το Hyundai HCS 21550 είναι ένα από τα πολλά μικρά αλυσοπρίονα που υπάρχουν στο Ελληνικό εμπόριο. Είναι Κινέζικο 100% με ότι αυτό συνεπάγεται. Σίγουρα δεν είναι για επαγγελματική χρήση, όμως στην τιμή του είναι πολύ καλή ευκαιρία για κάποιον που θέλει ένα μικρό και οικονομικό αλυσοπρίονο για κλάδεμα. Το θετικό του είναι ότι οι μπαταρίες του ταιριάζουν με αρκετά αλυσοπρίονα Hyundai (και όχι μόνο), οπότε αν επιλέξετε και άλλα αλυσοπρίονα της σειράς, θα έχετε αρκετές μπαταρίες. Έχει αρκετή δύναμη και σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει σε αυτό το κομμάτι.
Φυσικά έχει ελαττώματα και φυσικά δεν είναι τρομερής ποιότητας. Όμως για να πάτε σε κάτι πραγματικά πολύ καλύτερο θα πρέπει να πάτε στα 200+ ευρώ. Στα 100 ευρώ που έχει αυτό μαζί με τις μπαταρίες είναι από τις καλύτερες επιλογές του εμπορίου.
- Πολύ οικονομικό
- Οι μπαταρίες κάνουν και σε άλλα μοντέλα
- Αρκετή δύναμη
- Λίγο πιο βαρύ και ογκώδες από άλλα μοντέλα (κυρίως τα 12V)
- H ποιότητα κατασκευής δεν είναι και η καλύτερη
- Αργή φόρτιση μπαταρίας
- Δεν έχει θήκη για ζώνη και λόγω σχεδιασμού είναι λίγο δύσκολο να φτιάξετε μία μόνοι σας
- Δεν έχει δυνατότητα σύνδεσης με κονταροπρίονο (υπάρχει σαν επιλογή σε άλλα οικονομικά μοντέλα)
- Οι μπαταρίες δεν έχουν ένδειξη φόρτισης
- Η αλυσίδα βγαίνει πιο εύκολα από ότι στα πιο μεγάλα μοντέλα με άλλου τύπου καμπάνα
Μερικά χρήσιμα
Δείτε εδώ review για το HCS21350 και το μεγαλύτερο HCS2110