Review: Θαμνοκοπτικό Stihl FS 260 C

0
STIHL FS 260C

To θαμνοκοπτικό Stihl FS 260 είναι το πιο δυνατό θαμνοκοπτικό από την μεσαία σειρά της Stihl με ισχύ 2.7 ίππους. Με τιμή λίγο πάνω από τα 700 ευρώ σίγουρα δεν απευθύνεται σε όποιον ψάχνει κάτι οικονομικό, αλλά κυρίως σε επαγγελματίες ή ερασιτέχνες που θέλουν ένα αξιόπιστο εργαλείο που θα κρατήσει πολλά χρόνια.

Χαρακτηριστικά STIHL FS 260 C

ΕταιρίαSTIHL
ΜοντέλοFS 260 C
ΤύποςΘαμνοκοπτικό
ΚατηγορίαΕπαγγελματικό
Τιμή700 + ευρώ
Εγγύηση2 + 1
Τύπος κινητήρα2χρονος, αερόψυκτος
Ισχύς2,7 ίπποι
Κυβισμός41,3 κυβ. εκ.
Στροφές ανά λεπτό9000
ΜπουζίBosch USR4AC
Διάμετρος καλαμιού28 χιλιοστά
Συνολικό μήκος168 πόντοι
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου0,75 λίτρα
Αναλογία λαδιού/καυσίμου1:50 βενζίνη
Βάρος7.5 κιλά
Δονήσεις5.8 μ/δ2
Θόρυβος102/114 dB

Τι υπάρχει στη συσκευασία

Στην συσκευασία υπάρχει

  • θαμνοκοπτικό
  • 2 πλαστικά προστατευτικά (25+ το ένα στο εμπόριο)
  • επενδεδυμένη ανάρτηση πλάτης (μόνη της κοστίζει πάνω από 60+ ευρώ)
  • τριπλός δίσκος δενδρυλλίων (κόστος 30+ ευρώ)
  • μεσινέζα autocut 46-2 (κόστος 35+ ευρώ)
  • πλαστικά γυαλιά προστασίας
  • μπουζόκλειδο, στοπ άξονα και κατσαβίδι
  • εγχειρίδιο χρήσης στα Ελληνικά

Εντυπώσεις από θαμνοκοπτικό STIHL 260 C

To θαμνοκοπτικό STIHL 260 C είναι ένα πολύ δυνατό θαμνοκοπτικό από μία από τις κορυφαίες εταιρίες του χώρου. Σαν κατηγορία είναι μεσαίο προς μεγάλο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ερασιτέχνες και από επαγγελματίες, αν και λόγω κόστους λίγοι θα το πάρουν για ερασιτεχνική χρήση. Η συγκεκριμένη έκδοση είναι λίγο πιο παλιά, καθώς τώρα υπάρχει το 260CE και το νέο 261CE. Το 260CE είναι πανομοιότυπο με τη μόνη διαφορά ότι έχει το νέο σύστημα ergostart στην κορδονιέρα, κάτι που κάνει την εκκίνηση λίγο πιο εύκολη. To 261CE πρέπει να έχει μικροδιαφορές και στον κινητήρα, αφού είναι λίγο πιο ήσυχο και έχει κάποιες διαφορές στις επίσημες δονήσεις.

Γιατί κάποιος να δώσει τόσα πολλά χρήματα όταν βρίσκει με 150 ευρώ Κινέζικο αντίστοιχης ισχύς

Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε τα χαρακτηριστικά του STIHL 260C, ας δούμε για ποιο λόγο κάποιος θα δώσει 700+ ευρώ για το 260C όταν βρίσκει Κινέζικο με 150-200 ευρώ με ίδιο ή πιο μεγάλο κινητήρα; Είναι χαζός ή πετάει τα λεφτά του όποιος το κάνει; Όχι, αν και προφανώς για κάποιους τα φθηνά Κινέζικα να είναι ιδανικότερη λύση, αλλά το να πάρει κάποιος ένα ακριβό θαμνοκοπτικό όπως STIHL, Husqvarna, Echo, Honda…. δεν είναι κακή επιλογή, ειδικά για επαγγελματίες

Οι λόγοι για να το κάνει είναι αρκετοί. Ο πρώτος και πιο σημαντικός λόγος είναι η αξιοπιστία. Αγοράζοντας ένα καλό θαμνοκοπτικό, ξέρεις ότι -αν δεν κάνεις κάτι λάθος και συντηρείται όπως πρέπει- δεν θα σε προδώσει πάνω στη δουλειά. Για κάποιον που θέλει να καθαρίζει το κήπο του αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό, όμως για κάποιον που θέλει να κάνει μία δουλειά μία συγκεκριμένη μέρα και δεν τον παίρνει να καθυστερήσει είναι. Το Κινέζικο ανά πάσα στιγμή μπορεί να χαλάσει και μπορεί η ζημιά να είναι κάτι απλό (πχ να ξεβιδωθούν κάποιες βίδες, να βουλώσει το φίλτρο καυσίμου, να καπνίσει το μπουζί…) όμως πάνω σε δουλειά αυτό θα κοστίσει σε χρόνο, που για επαγγελματίες είναι χρήμα.

Ο επόμενος πολύ σημαντικός λόγος είναι η υποστήριξη. Η STIHL και γενικότερα όλες οι καλές εταιρίες προσφέρουν υποστήριξη στα προϊόντα τους για πάρα πολλά χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι εκτός της εγγύησης μπορείτε να βρείτε οποιοδήποτε ανταλλακτικό (ακόμα και μία βίδα) ακόμα και μετά από 10-15 χρόνια (ή και πιο πολύ). Μπορεί σε κάποιους αυτό να φαίνεται απλό, αλλά στις εταιρίες κοστίζει αρκετά η διαθεσιμότητα σε όλα τα ανταλλακτικά για τόσα μοντέλα. Αυτό δεν ισχύει για τα Κινέζικα. Εκτός από κάποια μέρη που χαλάνε συχνά και είναι φασόν για πολλά μοντέλα, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στο εμπόριο ή αν υπάρχουν πωλούνται πακέτο με μεγαλύτερα κομμάτια και έτσι δεν συμφέρει. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που τα Κινέζικα είναι τόσο φθηνά.

Ένας ακόμη λόγος -που τον τελευταίο καιρό γίνεται όλο και πιο σημαντικός- είναι η κατανάλωση καυσίμου. Γενικότερα όλοι οι επώνυμοι κινητήρες από μη Κινέζικα εργαλεία απαιτούν μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μικρότερη αναλογία λαδιού από έναν αντίστοιχο Κινέζικο. Η διαφορά μπορεί να είναι από 20 έως και 50%. Έτσι για κάποιον που το χρησιμοποιεί κάθε μέρα ή αρκετά συχνά, τη διαφορά τιμής ανάμεσα στο STIHL και στο Κινέζικο θα την πληρώσει μακροπρόθεσμα στον βενζινοπώλη.

Τέλος, όλα τα επαγγελματικά μοντέλα της STIHL είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν την συνεχόμενη χρήση για αρκετές ώρες. Αν έχει γίνει σωστή συντήρηση (φίλτρα αέρα, μπουζί) και το μείγμα καυσίμου είναι σωστό τότε ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να δουλεύει για ώρες χωρίς κανένα πρόβλημα,

Ισχύς 2.7 ίππους, όχι θηρίο αλλά δεν δυσκολεύεται πουθενά

Παρότι δεν έχει την δύναμη που έχει πχ το FS490, είναι αρκετά δυνατό και σίγουρα πιο δυνατό από ένα φθηνό αντίστοιχης ισχύς. Με χοντρή μεσινέζα κόβει όποιο χορτάρι βρεθεί μπροστά του, ακόμα και μικρά δεντρώδη, ενώ αν βάλετε δίσκο κόβει άνετα ότι θάμνο θέλετε (φυσικά θέλει πριονόδισκο για να κόψει ξυλώδη με διάμετρο πάνω από μερικούς πόντους). Επομένως στην ισχύ δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει.

Ποιότητα κατασκευής και εργονομική σχεδίαση

Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική. Πλαστικά, αλουμίνια, αναλώσιμα, γενικά ότι έχει το εργαλείο είναι πολύ καλής ποιότητας και σίγουρα δεν υπάρχει κάτι που θυμίζει “Κινέζικο”, ούτε κάτι που να φοβίζει ότι θα χαλάσει μετά από λίγους μήνες (πχ διακόπτες, τσοκ). Ακόμα και το μπουζί είναι επώνυμο, συγκεκριμένα Bosch.

διακόπτης τσοκ stihl fs260
Διακόπτης τσοκ 3 θέσεων, με αυτόματη επαναφορά όταν πατήσετε το γκάζι

Η σχεδίαση που έχει είναι πολύ καλή, με μερικά σημεία που αξίζουν αναφοράς, όπως το τιμόνι, η απουσία διακόπτη on/off (είναι συνήθως το πρώτο που χαλάει στο χειριστήριο) και ο κλειστός διακόπτης τσοκ (στα περισσότερα μοντέλα προεξέχει πίσω από φίλτρο αέρος και μπορεί να σπάσει αν γίνει κάποια λάθος κίνηση ή κακή αποθήκευση).

Εύκολη εκκίνηση ακόμα και χωρίς ergostart και ειδική επιλογή για χρήση με αρκετό κρύο

Η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει το νέο σύστημα ergostart που κάνει ακόμα πιο εύκολη την έναρξη, όμως και χωρίς αυτό δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάρει με την 2η τραβηξιά. Σίγουρα αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, καθώς οι κορδονιέρες και γενικότερα το σύστημα έναρξης είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στα φθηνά Κινέζικα. Το συγκεκριμένο θα πάρει οποιαδήποτε στιγμή και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.

To μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ανοίξετε το τσοκ, να πατήσετε λίγες φορές τη χειροκίνητη τρόμπα καυσίμου, να τραβήξετε μία φορά τη κορδονίερα, να πατήσετε γκάζι για να κλείσει το τσοκ και να τραβήξετε 1-2 φορές μέχρι να πάρει μπροστά.

stihl fs260c θαμνοκοπτικό
Η επιλογή για λειτουργία σε κρύο ή ζεστό κλίμα.

Για αυτό το λόγο υπάρχει και ειδική επιλογή κρύου/ζεστού καιρού στο πάνω μέρος του κινητήρα (θέλει κλειδί torx για να αλλάξει, το χει το μπουζόκλειδο). Με αυτή την ρύθμιση αν θέλετε να το χρησιμοποιήσετε σε συνθήκες κάτω των 10 βαθμών, μπορείτε να το πάτε στη ρύθμιση του κρύου καιρού και έτσι να παίρνει ζεστό αέρα από τον κινητήρα. Για ακόμα πιο κρύες συνθήκες (κάτω των μείον 10, που δύσκολα θα βρούμε στην Ελλάδα) υπάρχει και ειδικό εξάρτημα για το φίλτρο αέρα.

Μεγάλο τεπόζιτο καυσίμου με πολύ μεγάλο άνοιγμα

Αν είστε και εσείς από αυτούς που ποτέ δεν βάζουν το ειδικό στόμιο στα μπιτόνια καυσίμου και καταλήγουν να χύνουν το μισό καύσιμο έξω από το ρεζερβουάρ όταν γεμίζουν το εργαλείο τότε το STIHL FS260 θα σας γλυτώσει πολλά χρήματα. Εκτός του ότι έχει αρκετά μεγάλο δοχείο καυσίμου 0.75 λίτρων έχει και μεγάλο άνοιγμα στο καπάκι και σε λίγο πιο προσβάσιμο σημείο έτσι ώστε να μπορείτε να γεμίζετε πιο άνετα από μπιτόνι ακόμα και χωρίς το ειδικό στόμιο ή χωνί. Επίσης το καπάκι είναι ειδικά σχεδιασμένο και έτσι δεν χρειάζεται τρομερό σφίξιμο για να μην χάνει.

Η αναλογία καυσίμου που χρησιμοποιεί είναι 1:50, δηλαδή 1 μέρος λαδιού για 50 μέρη βενζίνης και φυσικά θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο καλά λάδια μίξης και όχι ανώνυμα αν θέλετε να σας κρατήσει χρόνια. Για περισσότερα σχετικά με την αναλογία καυσίμου βενζίνης μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Για χρήση προτείνεται το λάδι της STIHL ή ακόμα καλύτερα το έτοιμο μείγμα καυσίμου motomix που κοστίζει περίπου 5-6.5 ευρώ το λίτρο.

Διπλό τιμόνι με αλλαγή θέσης χωρίς κλειδί

Όπως και όλα τα μεγάλα θαμνοκοπτικά, έτσι και το STIHL FS260 διαθέτει διπλό τιμόνι που είναι αρκετά εργονομικό. Όλες οι λειτουργίες βρίσκονται στη δεξιά λαβή, με το θετικό ότι δεν έχει διακόπτη on/off που μπορεί να χαλάσει ή να ενεργοποιηθεί κατά λάθος, αλλά ένα απλό κουμπί stop όταν θέλετε να το κλείσετε. Έτσι είναι μόνιμα σε on λειτουργία.

Ο διακόπτης γκαζιού είναι άνετος και σίγουρα δεν δυσκολεύει. Δεν υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος, οπότε θα πρέπει να τον πιέζετε διαρκώς.

Κάτι αρκετά θετικό είναι και ο μηχανισμός αλλαγής θέσης στο τιμόνι, όπου σας επιτρέπει χωρίς κανένα κλειδί να το αλλάξετε σε όποια θέση θέλετε. Αυτό βολεύει αρκετά και όσους έχουν 5πορτο αυτοκίνητο και ρίχνουν τα καθίσματα.

28αρι καλάμι και κλειστή γωνιακή

Το καλάμι έχει διάμετρο 28 χιλιοστά και συνολικό μήκος 168 μαζί με τον κινητήρα και δείχνει αρκετά καλής ποιότητας. Σίγουρα δεν υπάρχει καμία σύγκριση με αυτά των Κινέζικων, ούτε με των πιο ερασιτεχνικών εκδόσεων της ίδιας της STIHL.

To ίδιο ισχύει και για την γωνιακή κεφαλή. Είναι το μικρότερο μοντέλο από αυτά που χρησιμοποιούν την νέα “επαγγελματική” γωνιακή της STIHL, που εκτός του ότι είναι πιο μεγάλη, δεν έχει και την κλασσική βίδα για λίπανση με γράσο. Η γωνιακή από μόνη της κοστίζει περισσότερο από ένα ολόκληρο Κινέζικο θαμνοκοπτικό ίδιας ισχύς.

Φίλτρο αέρος

stihl fs260 φίλτρο αέρος

Και εδώ όπως σε όλα τα παραπάνω η διαφορά ποιότητας είναι εμφανής. Το φίλτρο αέρος θυμίζει περισσότερο καλό φίλτρο αέρος αυτοκινήτου παρά θαμνοκοπτικού. Είναι σίγουρο ότι θα διαρκέσει πολύ περισσότερο και εφαρμόζει πολύ καλά κάνοντας απίθανη τη διαρροή προς το καρμπιρατέρ (αν φυσικά είναι σε καλή κατάσταση).

Ακόμα και μετά από αρκετές ημέρες σκληρής χρήσης δεν είχε πρόβλημα και φυσικά δεν είχε και κανένα υπόλειμμα λαδιού από καρμπιρατέρ.

Αντικραδασμικό κοντάρι

Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει αντικραδασμικό σύστημα στην ένωση του κινητήρα με το καλάμι, αλλά δεν έχει αντικραδασμικό κοντάρι 4 σημείων όπως τα ακριβότερα μοντέλα (το πιο φθηνό STIHL με αντικραδασμικό κοντάρι 4 σημείων έχει πάνω από 800 ευρώ).

Αυτό σημαίνει ότι μεταφέρει αρκετές δονήσεις στον χρήστη, ειδικά στη χρήση με δίσκο, όμως καμία σχέση με τα φθηνά που ακόμα και με μεσινέζα τρέμουν ολόκληρα σε φουλ γκάζι.

Εξοπλισμός

ιμάντας ανάρτησης stihl

Ο εξοπλισμός που παρέχεται στο κουτί είναι αρκετά καλός και πλούσιος. Η ανάρτηση πλάτης είναι πολύ καλής ποιότητας και από τις καλύτερες της αγοράς. Μόνη της κοστίζει 50+ ευρώ και θα βολέψει σχεδόν τους πάντες.

Στο κουτί υπάρχουν δύο προφυλακτήρες, ένας για δίσκο, ένας για μεσινέζα και οι δύο είναι αρκετά καλής ποιότητας με κόστος στο εμπόριο 20+ ευρώ ο καθένας.

stihl autocut 46-2

Στην συσκευασία υπάρχει η κεφαλή μεσινέζας autocut 46-2, μία από τις μεγαλύτερες που έχει η STIHL. Μπορεί να πάρει μεσινέζα μέχρι 3.3 χιλιοστά πάχος και το μέγιστο μήκος είναι 7.5 μέτρα σε 2.4 χιλιοστά. Σίγουρα καμία σχέση με της φθηνές του 10ρικου. Η τιμή της στο εμπόριο πλησιάζει τα 40 ευρώ.

STIHL F002S007 4CDS

Εκτός από τη μεσινέζα υπάρχει και ένας αυθεντικός δίσκος δενδρυλλίων 3 μαχαιριών, ιδανικός για θαμνώδη φυτά και χοντρά χόρτα. Η ποιότητά του είναι εξαιρετική και σίγουρα προσφέρει ασφάλεια και δεν έχετε το φόβο μην σπάσει στο πρώτο ζόρι και σας κουρέψει καμία αρτηρία.

Προβλήματα / Ελαττώματα

Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα αν και έχει χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά σε πολύ σκληρές εργασίες. Παίρνει πάντα με την πρώτη ή δεύτερη τραβηξιά.

Σύνοψη: Ακριβό αλλά αξιόπιστο

Μπορεί το θαμνοκοπτικό STIHL FS260C να είναι αρκετά ακριβό, ειδικά μετά τις νέες αυξήσεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αξίζει τα λεφτά του. Πρόκειται για ένα εργαλείο που απευθύνεται σε επαγγελματίες που αποζητούν ένα αξιόπιστο εργαλείο που ξέρουν ότι θα τους συνοδεύει για πάρα πολλά χρόνια.

Με τα 700 ευρώ δε πληρώνεις τη ισχύ του κινητήρα, ούτε τον εξοπλισμό, αλλά την αξιοπιστία, δηλαδή ότι δεν θα σε προδώσει ποτέ ούτε θα υπάρχει περίπτωση να σπάσει η γωνιακή και να σου θερίσει τα πόδια στο πρώτο ζόρι. Επίσης πληρώνεις την υποστήριξη από το σέρβις. Ξέρεις ότι ακόμα και σε 10 χρόνια θα μπορείς να βρεις ότι ανταλλακτικό θες και δεν θα σου πει η Stihl άλλαξε όλο το κινητήρα ακόμα και για φλάντζα.

  • Ισχυρός κινητήρας
  • Ποιότητα υλικών
  • Υπάρχουν τα πάντα στο σέρβις (και θα υπάρχουν για πολλά χρόνια)
  • Πολύ ποιοτικός εξοπλισμός
  • Εκκινεί πολύ εύκολα
  • Αντέχει επαγγελματική χρήση
  • Είναι λίγο ακριβό για τα Ελληνικά δεδομένα
  • Με δίσκο έχει αρκετές δονήσεις

Μερικά χρήσιμα

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΠως να διορθώσετε το λάθος Δεν χρειάζεται Ενημέρωση σε WordPress
Επόμενο άρθροReview: Mίνι αλυσοπρίονο Hyundai HCS 21350 VB
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
0 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια