Τα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα είναι μία πολύ οικονομική λύση για όποιον θέλει να κάνει κλαδέματα ή κοπές καυσόξυλων στο σπίτι. Το αλυσοπρίονο της PARKSIDE, PKS 2200 A1, είναι αρκετά οικονομικό και αρκετά δυνατό και στη τιμή που το δίνει προσφέρει πραγματικά αρκετά και είναι τρομερή ευκαιρία για όποιον ψάχνει ένα ερασιτεχνικό αλυσοπρίονο ρεύματος.
Χαρακτηριστικά PARKSIDE PKS 2200 A1
Εταιρία | PARKSIDE |
Μοντέλο | PKS 2200 |
Έκδοση | Α1 |
Τιμή | 60 ευρώ @LIDL 2021 |
Εγγύηση | 3 χρόνια |
Κατασκευαστής/Εισαγωγέας | Grizzly |
Χώρα κατασκευής | Κίνα |
Ισχύς μοτέρ | 2200 WATT |
Τάση λειτουργίας | 220V AC |
Μήκος λάμας | 16″ ή 45 εκατοστά |
Βήμα αλυσίδας | 3/8″ |
Πάχος | 1.3 χιλιοστά |
Ταχύτητα αλυσίδας | 15.3 μ/δ |
Χωρητικότητα λαδιού αλυσίδας | 250ml |
Βάρος | 6.2 κιλά με λάμα αλυσίδα και λάδι |
Εντυπώσεις από PARKSIDE PKS 2200 A1
To ηλεκτρικό αλυσοπρίονο της PARKSIDE είναι ένα από τα φθηνά αλυσοπρίονα της αγοράς. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι το χειρότερο, ίσα ίσα. Με τα 60 ευρώ που κοστίζει παίρνετε πολύ περισσότερα από όσα θα παίρνατε με άλλα πολύ ακριβότερα. Δεν είναι νέο μοντέλο, απλώς τώρα το φέρνει ως PARKSIDE, ενώ πριν το έφερνε σαν Florabest FKS 2200. Είναι πανομοιότυπα και σε χαρακτηριστικά και σε εμφάνιση, το μόνο που φαίνεται να αλλάζει είναι το χρώμα, όπου εδώ έγινε λίγο πιο σκούρο πράσινο.
Ισχυρό μοτέρ 2200 WATT
To πρώτο πράγμα που πρέπει να πούμε για το PKS 2200 A1 είναι ότι διαθέτει ένα πολύ ισχυρό μοτέρ 2200 WATT, κάτι που του επιτρέπει να κόβει με άνεση ότι ξύλο και να του βάλετε, ακόμα και χοντρά ξύλα που έχουν ξεραθεί. Φυσικά προϋπόθεση είναι να έχει καλά ακονισμένη αλυσίδα.
Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα τα 2200 είναι καλό νούμερο, αφού συνήθως όσα είναι στα ίδια λεφτά έχουν πολύ μικρότερο μοτέρ.
Η ταχύτητα της αλυσίδας είναι 15.3 μ/δ που σημαίνει ότι κόβει γρήγορα, ίσως όχι όσο τα μεγάλα βενζινοκίνητα αλλά πιο γρήγορα από μικρά αλυσοπρίονα μπαταρίας ή μικρά ηλεκτρικά (συνήθως αυτά έχουν 6-10 μ/δ).
Μεγάλη λάμα Oregon με 40 εκατοστά καθαρή κοπή
Το επόμενο που σου κάνει εντύπωση είναι ότι έχει 16″ λάμα και μάλιστα είναι Oregon, συγκεκριμένα η 160SDEA041. Αυτή η λάμα έχει καθαρή κοπή περίπου 40 εκατοστά που είναι αρκετά μεγάλη για οικιακή χρήση. Με τόσο μεγάλη λάμα κόβετε άνετα και κορμούς δέντρων.
Το ίδιο ισχύει και για την αλυσίδα που και αυτή είναι Oregon 3/8″. Λάμα και αλυσίδα στο Ελληνικό εμπόριο έχουν πάνω από 30 ευρώ αυτή τη στιγμή.
Αυτόματη λίπανση αλυσίδας
Φυσικά όπως όλα τα αλυσοπρίονα και εδώ η λίπανση της αλυσίδας γίνεται αυτόματα μέσω αντλίας. Ίσως το σύστημα της λίπανσης να μην είναι τόσο καλό όσο σε επαγγελματικά αλυσοπρίονα μπαταρίας, αλλά τη δουλειά του την κάνει.
Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι ότι θέλει συχνό καθάρισμα. Επίσης δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ροής λαδιού. To τεπόζιτο έχει χωρητικότητα 250ml που είναι καλό νούμερο για τέτοια αλυσοπρίονα. To θετικό είναι ότι υπάρχει και διάφανος δείκτης για να βλέπετε πόσο γεμάτο είναι το τεπόζιτο ανά πάσα στιγμή.
Η αντλία φαίνεται να δουλεύει καλύτερα με λεπτό λάδι και όχι παχύρρευστο.
Τέντωμα αλυσίδας χωρίς εργαλεία
Κάτι αρκετά σημαντικό είναι ότι στο PKS 2200 A1, η αλυσίδα τεντώνει χωρίς τη χρήση εργαλείων. Το μόνο που χρειάζεται είναι να σφίξετε το περιστροφικό μοχλό που υπάρχει στο πλάι και αυτός μετακινεί τη λάμα προς τα εμπρός και σφίγγει η αλυσίδα. Το ίδιο ισχύει και για το λύσιμο του καπακιού.
Βέβαια αυτό σημαίνει ότι ξεσφίγγει και λίγο πιο εύκολα από ότι με σύστημα με βίδα, αλλά επειδή αυτό το εργαλείο απευθύνεται σε ερασιτέχνες και κυρίως αρχάριους, το πλεονέκτημα του να σφίγγει με αυτό το τρόπο υπερτερεί.
Φρένο και ασφάλειες
Φυσικά στο αλυσοπρίονο υπάρχει και φρένο. Μάλλον ενεργοποιείται και με το πέσιμο, αν και επειδή είναι αρκετά πλαστικό δεν ρίσκαρα να του κάνω μερικά καλά ριξίματα να το δοκιμάσω. Δεν φαίνεται να ενεργοποιείται με το κλώτσημα, αν και αυτό δεν μπορώ να το πω με βεβαιότητα. Μέχρι στιγμής σε αρκετές δοκιμές δεν ενεργοποιήθηκε, ούτε αναφέρεται στα χαρακτηριστικά.
Στα θετικά ότι έχει και το chaincatcher, δηλαδή τη μικρή εγκοπή που πιάνει την αλυσίδα σε περίπτωση που βγει από τη λάμα.
Τέλος υπάρχει και η κλασσική ασφάλεια που πρέπει να πατήσετε για να ενεργοποιηθεί ο διακόπτης.
Ποιότητα κατασκευής
Η ποιότητα κατασκευής δεν είναι τρομερή, αλλά δεν φαίνεται και κακή. Τα πλαστικά είναι τα κλασσικά πλαστικά που έχουν όλα τα εργαλεία PARKSIDE, τα οποία όμως δεν έχουν καμία σχέση με τα πλαστικά που έχουν τα καλά βενζινοκίνητα αλυσοπρίονα. Έτσι γενικά χρειάζεται πολύ μεγαλύτερη προσοχή.
Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, λάμα και αλυσίδα είναι Oregon, που είναι από τις καλύτερες εταιρίες που υπάρχουν σε αυτό τον τομέα.
Το γρανάζι κίνησης είναι το κλασσικό που έχουν αρκετά ηλεκτρικά αλυσοπρίονα και έχει 6 δόντια. Δεν είναι κακής ποιότητα και δεν θα χαλάσει εύκολα αν δεν κάνετε κακή χρήση.
Αυτό που φαίνεται ότι θα χαλάσει πρώτο είναι το γρανάζι που σφίγγει την αλυσίδα. Δεν ξέρω αν έχουν ανταλλακτικό τα LIDL (μάλλον όχι, αλλά πιστεύω ότι θα βρείτε στο εμπόριο)
Τι πλεονεκτήματα και τι μειονεκτήματα έχει έναντι των βενζινοκίνητων
Πάμε τώρα να δούμε κάποια γενικά θέματα για κάποιους που δεν είναι τόσο σχετικοί με το αντικείμενο. Τα πλεονεκτήματα που έχει σε σχέση με τα βενζινοκίνητα είναι αρκετά. Καταρχάς είναι πιο αθόρυβο. Όχι ότι δεν ακούγεται τίποτα, ακούγεται, το μοτέρ είναι αρκετά δυνατό. Όμως ο θόρυβος δεν είναι τοσο διαπεραστικός όσο του κινητήρα, οπότε το δουλεύετε άνετα και μέσα σε αστικό ιστό, όταν με βενζινοκίνητο θα σας βλαστιμάει όλη η γειτονιά. Αν θέλετε κάτι που είναι πολύ πιο αθόρυβο, τότε πρέπει να δείτε αλυσοπρίονα μπαταρίας με brushless μοτέρ. Το επόμενο πλεονέκτημα είναι ότι είναι αρκετά απλό στη χρήση και στη συντήρηση. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το καθαρίζετε και να βάζετε λάδι στην αλυσίδα. Δεν χρειάζεται να καθαρίζετε φίλτρα, να αλλάζετε μπουζί, να κάνετε σέρβις στο καρμπιρατέρ και ότι άλλο χρειάζεται ένα βενζινοκίνητο. Επίσης κάτι αρκετά σημαντικό είναι ότι μπορεί να δουλέψει και σε κλειστούς χώρους αφού δεν έχει καυσαέρια. Έτσι αν θέλετε να κόψετε ξύλα σε αποθήκη ή γκαράζ, δεν υπάρχει κανένα κίνδυνος να πεθάνετε από τις αναθυμιάσεις.
Τώρα τα μειονεκτήματα είναι και αυτά αρκετά. Καταρχάς δεν μπορεί να δουλέψει σε χώρους όπου υπάρχει νερό ή πολύ υγρασία, όταν με το βενζινοκίνητο κόβετε άνετα και με βροχή. Το επόμενο είναι ότι χρειάζεται ηλεκτρική παροχή, οπότε πρακτικά είναι για χρήση μόνο στο σπίτι. Κάτι που δεν θα πρέπει να περνάει απαρατήρητο είναι ότι δεν θα το έχουν και τα εγγόνια σας. Γενικά τα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα, ειδικά τα φθηνά έχουν μία συγκεκριμένη διάρκεια ζωής αναλόγως με τη χρήση. Βέβαια για 60 ευρώ και 10 χρόνια να αντέξει τα λεφτά του τα έχει βγάλει, απλώς κάποια στιγμή θα χαλάσει και η επισκευή (αν βρείτε ανταλλακτικά) θα κοστίζει περισσότερο από όσο το αγοράσατε. Τέλος, και στο συγκεκριμένο και στα περισσότερα δεν υπάρχει καμία αντικραδασμική προστασία, οπότε είναι αρκετά πιο κουραστικά στη χρήση.
Προβλήματα / Ελαττώματα
Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα.
Ελαττώματα δεν φαίνεται να έχει κάποιο που δεν έχουν όλα τα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα. Δηλαδή ότι ελάττωμα έχει, αφορά την κατηγορία του και όχι το συγκεκριμένο μοντέλο. Επίσης το ότι η αλυσίδα ξεσφίγγει λίγο πιο εύκολα, αφορά τον τρόπο που σφίγγει, δηλαδή χωρίς εργαλεία. Σε όσα έχουν τέτοιο σύστημα ισχύει το ίδιο με μικροδιαφορές (δηλαδή σε άλλα λίγο πιο εύκολα, σε άλλα λίγο πιο δύσκολα).
Τώρα σαν ελάττωμα των PARKSIDE μπορούμε να πούμε το βασικό, δηλαδή ότι δεν υπάρχουν όλα τα ανταλλακτικά αν χαλάσει κάτι. Βέβαια αυτό ισχύει για όλα τα οικονομικά Κινέζικα που υπάρχουν στο εμπόριο και μόνο αν πάτε σε κάτι πολύ επώνυμο (και φυσικά πιο ακριβό) θα έχετε πρόσβαση σε ανταλλακτικά για πολλά χρόνια. Όμως τα LIDL προσφέρουν 3 χρόνια εγγύηση που είναι και πραγματική, οπότε υπερτερεί αρκετά έναντι των οικονομικών μοντέλων που έχουν 1-2 και αυτά ούτε καν κάποιες φορές.
Στο συγκεκριμένο μέχρι αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετά ανταλλακτικά, όπως το γρανάζι κίνησης, αντλία λαδιού, το γρανάζι που σφίγγει η αλυσίδα.
Αρκετά καλό για τα λεφτά του
Πραγματικά, για τα 60 ευρώ που κοστίζει είναι εξαιρετικό. Μόνο τη λάμα και την αλυσίδα να βγάλετε, το υπόλοιπο κοστίζει λιγότερο από 30 ευρώ. Σίγουρα δεν είναι το καλύτερο ηλεκτρικό αλυσοπρίονο του εμπορίου, όμως για ερασιτεχνική χρήση σε σπίτι είναι εξαιρετική επιλογή. Ότι ελάττωμα έχει αφορά κυρίως την κατηγορία των ηλεκτρικών αλυσοπρίονων και μόνο αν πάτε σε πολύ πιο επώνυμο ηλεκτρικό αλυσοπρίονο (100+ ευρώ) θα δείτε κάποια σημαντική διαφορά σε χαρακτηριστικά ή ποιότητα κατασκευής. Αυτή τη στιγμή στη κατηγορία του είναι το πιο VFM ηλεκτρικό αλυσοπρίονο.
- Πολύ οικονομικό
- 3 χρόνια εγγύηση
- Λάμα και αλυσίδα Oregon
- Αρκετά δυνατό μοτέρ
- Τέντωμα αλυσίδας χωρίς εργαλεία
- Η αλυσίδα ξεσφίγγει λίγο εύκολα
- Μάλλον δεν έχει kickback φρένο
- Δεν θα βρείτε όλα τα επιμέρους ανταλλακτικά αν χαλάσει κάτι εκτός εγγύησης
Μερικά χρήσιμα που πρέπει να γνωρίζετε
- Το μοτέρ είναι αρκετά ισχυρό και απαιτεί αρκετό ρεύμα. Έτσι η μπαλαντέζα που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να είναι 2.5αρα και να μην το βάλετε σε πρίζα όπου υπάρχουν και άλλες ενεργοβόρες συσκευές.
- Λάμα, αλυσίδα και λάδι μπορείτε να βρείτε και από το εμπόριο. Αν θέλετε μπορείτε να μικρύνετε τη λάμα, αλλά όχι σε μεγάλη διαφορά.
- Τα στοιχεία επικοινωνίας του σέρβις για την Ελλάδα
- Από τις επόμενες εκδόσεις δεν έχει λάμα και αλυσίδα Oregon
- Από το 2023 και μετά κυκλοφορεί το μικρότερο PARKSIDE PKS 1600