Parkside – Κατσαβίδι Λιθίου Χ3.6 Α1

5
 
 

Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα 3 διαφορετικά μοντέλα που έχει βγάλει η Parkside στα 3.6 Volt. Τα άλλα 2 είναι πιο εξελιγμένα, καθώς το ένα έχει λαβή 2 θέσεων (περιστρεφόμενη) ενώ το άλλο έχει δυνατότητα για πολλά bits.

 

Το άρθρο αυτό δεν αποτελεί διαφήμιση ή προώθηση προϊόντος. Το προϊόν αγοράστηκε κανονικά από κατάστημα πώλησης. Η ιστοσελίδα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την εταιρία κατασκευής ή πώλησης του προϊόντος. 

Χαρακτηριστικά εργαλείου
Ονομαστική τάση3.6V
Τεχνολογία μπαταρίαςΛιθίου
Χωρητικότητα μπαταρίας1350mAh
Ονομαστικός αριθμός στροφών ρελαντί200 σ.α.λ.
Ροπή στρέψηςμεγ. 4 Νm
Υποδοχή εργαλείου6.35 mm (1/4″)

 

Πλεονεκτήματα
  • 3 χρόνια εγγύηση
  • Μπαταρία Ιόντων Λιθίου με διάρκεια φόρτισης πλήρους μόνο 3 ώρες
  • Βαλιτσάκι μεταφοράς με αρκετά bits, σχετικά καλής ποιότητας, παρεχόμενα στη συσκευασία
  • Μίση τιμή από τα αντίστοιχα του εμπορίου
  • Ενσωματωμένο φωτάκι Led για φωτισμό της περιοχής που κάνουμε την εργασία
  • Πολύ ελαφρύ και χωράει μέσα στην τσέπη ενός τζιν
Μειονεκτήματα
  • Δε έχει βαθμίδες ροπής
  • Δε έχει περιστρεφόμενη λαβή ώστε να μπορεί να μετατρέπεται σε ίσιο, όπως κάποια αλλά του εμπορίου
 
Το βιβλίο οδηγιών μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ


Συνοψίζοντας

To Parkside X3.6 A1 είναι ένα αρκετά καλό εργαλείο. Σχεδόν μετά από 5 χρόνια λειτουργίας και δουλεύει μια χαρά ακόμα. Το βασικό του μειονέκτημα είναι η μη ύπαρξη βαθμίδων ροπής και η όχι τόσο μεγάλη του ροπή. Σε νεότερες εκδόσεις βέβαια υπάρχουν βαθμίδες. Ενώ σε 2 παρόμοιες εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα επιλογή θέσης λαβής.
 
Η μπαταρία λιθίου είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα καθώς οποιαδήποτε στιγμή επιθυμείτε είναι έτοιμο προς χρήση. Ίσως να ήταν λίγο καλύτερα με λίγο περισσότερα αμπερώρια, αλλά και έτσι κρατάει αρκετά.
 

Αν θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε λογαριασμό του disqus ή κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να επιλέξετε να σχολιάσετε ανώνυμα ως επισκέπτης. Απλώς συμπληρώστε ένα οποιοδήποτε όνομα και ένα αληθοφανές email (πχ kanenas@gmail.com) και επιλέξτε το κουτάκι «I'd rather post as a guest».
Τα ανώνυμα σχόλια και όσα περιέρχουν links, απαιτούν επαλήθευση από κάποιον διαχειριστή πριν δημοσιευθούν. Για περισσότερα σχετικά με την πολιτική σχολιασμού της ιστοσελίδας, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

  • C P

    Έχω ένα τέτοιο και το χρησιμοποιώ σπάνια. Μόλις το είχα πάρει το έστειλα στο σέρβις γιατί δεν δούλευε (στον αέρα): έκανε να γυρίσει, αλλά δεν γύριζε, ενώ τα φωτάκια άναβαν. Μου το επισκεύασαν δωρεάν και έκτοτε το έπιανα κάπου κάπου. Τώρα κάνει ακριβώς το ίδιο. Το φορτίζω, ανάβει η λυχνία πράσινη ότι τελείωσε η φόρτιση, τα λαμπάκια ανάβουν ζωηρά, αλλά κάνει να γυρίσει και δεν γυρίζει ― σαν να μην έχει μπαταρία. Επειδή είναι λιθίου 18650 και έχω τέτοιες, λες να φταίει αυτή; Αν μπορείς να με βοηθήσεις, θα το εκτιμούσα πολύ! Χρίστος

    • admin

      Το πιο πιθανό είναι αυτό που λέτε, δηλαδή η μπαταρία 18650 να χάλασε ή να έχει πέσει σε λήθαργο, αλλά δεν αποκλείεται να είναι και κάτι άλλο, όπως να μην κάνει καλή επαφή κάποιο καλώδιο από αυτά που πάει στο μοτέρ ή να σας έχουν κουνηθεί και τα γρανάζια.

      Τα μπροστινά LED σίγουρα δουλεύουν με πιο χαμηλή τάση από ότι το μοτέρ, οπότε ακόμα και αν είναι άδεια η μπαταρία, φωτίζουν.
      Βέβαια τα πίσω LED που δείχνουν την φόρτιση, νομίζω ότι θα έπρεπε να συμπεριφέρονται αναλόγως. Δηλαδή να σας έδειχνε πράσινο όταν την φορτίζατε πλήρως και μετά με τη πρώτη προσπάθεια -όπου λέτε ότι προσπαθεί να γυρίσει αλλά δεν μπορεί- να έπεφτε αμέσως στο κόκκινο.

      https://uploads.disquscdn.com/images/80794c5ee0e0fd35f33124509a608d8187f370cf326bb2de2fcd0b0dc40a1dca.jpg
      Ο μόνος τρόπος για να βρείτε που είναι πραγματικά το πρόβλημα είναι να το λύσετε και να το μετρήσετε με ένα πολύμετρο πρώτα την μπαταρία. Αν είναι πλήρως φορτισμένη θα πρέπει να δείχνει οπωσδήποτε πάνω από 3.7 volt (καινούργια 18650, πλήρως φορτισμένη δείχνει κοντά στα 4.2 volt). Αν δείχνει κάτω από 3.7 volt, τότε σίγουρα έχει πρόβλημα η μπαταρία. Πιθανώς να είναι και σε «λήθαργο».

      Αν έχει θέμα πάντως, αλλάξτε την και βάλτε μία με μεγαλύτερα αμπερώρια. Πλέον οι 18650 είναι σχεδόν τσάμπα ακόμα και στην χώρα μας.

      Αν δεν είναι η μπαταρία, μπορείτε να μετρήσετε και το μοτέρ να δείτε αν έχει θέμα αυτό ή τα καλώδια που πάνε στο μοτέρ.

      Αν δεν είναι το μοτέρ ή τα καλώδια που πάνε σε αυτό, τότε θα πρέπει να ξεκουμπώσετε τα γρανάζια από το μοτέρ. Είναι το πλαστικό κομμάτι και βγαίνει αν το περιστρέψτε αριστερόστροφα.
      Βγάλτε το οριζόντια αρκετά προσεκτικά και τοποθετήστε το οριζόντια πάλι σε χώρο καθαρό, καθώς έχει μικρά μεταλλικά γρανάζια που μπορεί να βγουν εύκολα και να χαθούν, αν το γυρίσετε κάθετα.
      Αφού το βγάλετε, δοκιμάστε να πατήσετε το διακόπτη και δείτε αν γυρίζει το μοτέρ ξεκουμπωμένο. Αν γυρίζει, τότε κάποιο γρανάζι από το κομμάτι που βγάλατε έχει μπλοκάρει και δεν αφήνει το μοτέρ να γυρίσει. Δείτε αν κινούνται ελεύθερα και προσθέστε ελαφρώς και ελάχιστο γράσο και δοκιμάστε ξανά να δείτε αν γυρίζουν. Το κούμπωμα θέλει λίγο προσοχή, καθώς για να δουλεύει σωστά θα πρέπει να ευθυγραμιστεί και με το γρανάζι του μοτέρ, αλλά και με τις εγκοπές του τσοκ.

      Αν δεν είστε πολύ σίγουρος για κάτι βγάλτε φωτογραφίες με το κινητό σας σε κάθε στάδιο, ώστε αν πειράξετε κάτι και δεν θυμάστε πως ήταν πριν, να το δείτε εύκολα από τις φωτογραφίες.

      Για να κάνετε όλα τα παραπάνω, υποθέτω ότι έχετε ένα πολύμετρο και ότι γνωρίζετε να κάνετε τις μετρήσεις. Αν δεν έχετε πολύμετρο και δεν μπορείτε να δανειστείτε, καλό είναι να αγοράσετε ένα. Πλέον μπορείτε να βρείτε ακόμα και με λιγότερο από 10 ευρώ. Αν θέλετε βοήθεια με κάποια μέτρηση, μπορείτε να ρωτήσετε και θα σας πω τι κλίμακα θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε και που θα πρέπει να βάλετε τους ακροδέκτες μέτρησης.

      • C P

        Χίλια ευχαριστώ για το ευγενικό handholding! Έχω και μπαταρίες και πολύμετρο και απ’ όλα. Μόλις βρω και τον χρόνο, θα το καταπιαστώ. Θα σας ενημερώσω για το αποτέλεσμα. Ευχαριστώ και πάλι!

      • C P

        – Μέτρησα τη μπαταρία: 4.16 V
        – Ξεκούμπωσα το διαφορικό. Το γρασάρισα και το ξανακούμπωσα.
        – Το μοτέρ δεν γυρίζει ούτε στον αέρα (χωρίς το διαφορικό). Κάνει προσπάθεια, γυρίζει λίγο, αλλά αμέσως το λαμπάκι ανάβει κόκκινο και σταματάει. Η μπαταρία πέφτει στιγμιαία στα 3.88 V και επιστρέφει στα 4.16 V μόλις ανάψει το κόκκινο.

        Τι λέτε; Πλακέτα;

        • admin

          Για να μην κάθεστε να μετράτε όλη τη πλακέτα και το διακόπτη, το πιο εύκολο είναι να παρακάμψετε για λίγο, την πλακέτα και το διακόπτη με 2 κροκοδειλάκια και να συνδέσετε απευθείας τη μπαταρία του με το μοτέρ (με προσοχή φυσικά στην πολικότητα, κόκκινο θετικό, μαύρο αρνητικό). Αν είναι πλακέτα ή διακόπτης ή κάποιο καλώδιο, θα πρέπει να δουλεύει κανονικά έτσι.

          -Αν δουλεύει έτσι, τότε το πρόβλημα είναι κάπου στη διαδρομή και θα πρέπει να ελέγξετε την πλακέτα, τον διακόπτη ή τα καλώδια στις κολλήσεις. Ίσως κάποιο έχει φθαρεί ή έχει μισό-κοπεί από κάποια κόλληση και δεν μπορεί να δώσει το απαιτούμενο ρεύμα.

          -Αν δεν δουλεύει ούτε έτσι, έχει πρόβλημα ή η μπαταρία ή το μοτέρ.
          Για να αποκλείσετε ότι το πρόβλημα είναι στο μοτέρ, μπορείτε να το μετρήσετε με το πολύμετρο ή για πιο εύκολα, στιγμιαία και χωρίς να πατάτε τον διακόπτη, να το συνδέσετε με κροκοδειλάκια με μία γεμάτη μπαταρία 18650, που είπατε ότι είχατε. Θα πρέπει να γυρίζει κανονικά αν δεν είναι καμένο. Αν δεν γυρίζει και τώρα, τότε έχει πρόβλημα το μοτέρ και θέλει αντικατάσταση. Αν γυρίζει, τότε έχει πρόβλημα η μπαταρία και θέλει αυτή αντικατάσταση