Review – Αεροσυμπιεστής Parkside PKO 270 A1

25
Parkside PKO 270 A1
 

O αεροσυμπιεστής Parkside PKO 270 A1 είναι ένας μικρός ερασιτεχνικός αεροσυμπιεστής (κομπρεσέρ αέρος), ο οποίος προσφέρεται στη αγορά εδώ και μερικά χρόνια. Η τιμή του είναι συνήθως γύρω στα 99 ευρώ και μπορείτε να τον βρείτε αποκλειστικά στα καταστήματα Lidl.

Επισήμανση
Το συγκεκριμένο μοντέλο (PKO 270 A1) δεν κυκλοφορεί πλέον. Έχει αντικατασταθεί από νεότερα μοντέλα τα οποία έχουν κάποιες διαφορές με το συγκεκριμένο που αναφέρεται στο άρθρο. Το τελευταίο είναι το PKO 270 B2.
 
Ας τον δούμε αναλυτικά

Χαρακτηριστικά Parkside PKO 270 A1 (σύμφωνα με τον κατασκευαστή)

  • Συμπαγής, ισχυρός και ευκίνητος – ιδανικός για το οικιακό εργαστήρι
  • Για κάθε χρήση – π.χ. για καρφωτικά, πιστόλια ψεκασμού χρώματος, πιστόλια εκφύσησης ή τρόμπες ελαστικών αυτοκινήτων
  • Ασφαλής λειτουργία χάρη στη βαλβίδα υπερπίεσης
  • Συμπιεστής 1 κυλίνδρου περιορισμένης δόνησης και περιορισμένου θορύβου
  • Εύκολος στη συντήρηση χάρη στο φίλτρο αναρρόφησης που καθαρίζεται εύκολα
  • Παραθυράκι ελέγχου στάθμης λαδιού και βαλβίδα εκκένωσης για εύκολη αλλαγή λαδιών
  • 2 συνδέσεις με ταχυσύνδεσμο για μη ελεγχόμενη πίεση αεροφυλακίου και ελεγχόμενη έξοδο συμπιεσμένου αέρα
  • 1 μανόμετρο πίεσης αεροφυλακίου και 1 μανόμετρο συμπιεσμένου αέρα με ενδείξεις σε Bar και PSI
  • Με πρακτική στρόφιγγα εκκένωσης και μειωτήρα πίεσης για έξοδο συμπιεσμένου αέρα χωρίς κλίμακα από 0-8 bar
  • Μεγάλη ρεζέρβα συμπιεσμένου αέρα χάρη στο αεροφυλάκιο 24 λίτρων
    Στιβαρή λαβή και 2 ρόδες εύκολης κύλισης για εύκολη μεταφορά
  • Με διακόπτη ON / OFF και περ. 3 m ηλεκτρικό καλώδιο
  • Συμπεριλ. 10 m λάστιχο πίεσης
  • Ισχύς: 1,8 kW
  • Απόδοση αναρρόφησης: 270 L / min
  • Βάρος: περ. 26,5 kg (χωρίς εξαρτήματα)
Βιβλίο Οδηγιών Εδώ

Εντυπώσεις από Parkside PKO 270 A1

Το κομπρεσέρ αυτό από την Parkside προσφέρεται εδώ και μερικά χρόνια. Είναι κατασκευής Einhell και έκανε περίπου 99 ευρώ/
 
Η τιμή -για τη κατηγορία του- ήταν αρκετά καλή. Ίδιου τύπου και απόδοσης κάνουν από 150 και πάνω.
Όπως έχουμε πει για τα πιο πολλά Parkside, πρέπει να ξέρεις τι αγοράζεις πάντα. Τα parkside κατά τη εμπειρία μας είναι ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ εργαλεία, που μηχανικά χαλάνε δύσκολα σε ερασιτεχνική χρήση, αλλά ίσως χαλάνε τα παρελκόμενα τους. 
 
Το κομπρεσέρ της Parkside δεν είναι εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Μηχανικά θα σας κρατήσει για αρκετά χρόνια,  αν κάνετε σωστή χρήση και συντήρηση. Μερικά παρελκόμενα του όμως ίσως έχουν πρόβλημα μετά από κάποιο καιρό. Όλα χρίζουν επιδιόρθωσης και δεν είναι κάτι που θα το καταστήσει άχρηστο. Απλώς θα πρέπει να το περιμένετε.
 
Τώρα όσο αναφορά τη απόδοση θα μείνετε σχετικά ευχαριστημένοι. Έχει αρκετή δύναμη και αρκετή πίεση και μπορεί να δουλεύει αρκετές ώρες συνεχόμενα, αν και η μπουκάλα είναι λίγο μικρή. Αν το θέλετε για χοντροδουλειές θα αδειάζει συνέχεια και κάθε λίγο θα πρέπει να σταματάτε. Αυτό τις περισσότερες φορές είναι απλώς εκνευριστικό, αλλά κάποιες φορές μπορεί να σας καταστρέψει την εργασία (πχ βάψιμο).
 
Είναι σχετικά ελαφρύ και μπορεί να μετακινηθεί άνετα και μέσα σε ένα αμάξι. Ο σωλήνας των 10 μέτρων βοηθάει αρκετά αλλά μπορείτε να αγοράσετε και ένα καρούλι με σωλήνα 20-30 μέτρων (το έχει συνήθως και σαν προσφορά το Lidl) το οποίο θα σας δώσει πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια.
Όταν το έχει σαν προσφορά, έχει συνήθως και αρκετά παρελκόμενα σε ξεχωριστά πακέτα.
Μερικά από αυτά είναι
  • εξάρτημα ελαστίκων
  • εξάρτημα που γίνεται πλυστικό
  • πιστόλι βαφής
  • καρφώτικο
  • αμμοβολή
  • τριβείο αέρος
  • αερόκλειδο
  • αεροκαστάνια
Όλα είναι αρκετά οικονομικά και από την εμπειρία μας αρκετά αξιόπιστα (για ερασιτεχνική χρήση πάντα). Ποια από αυτά όμως κάνουν για αυτό τον αεροσυμπιεστή; Θεωρητικά όλα κάνουν, αφού αυτός ο αεροσυμπιεστής μπορεί να δώσει την απαραίτητη πίεση ώστε να τα δουλέψει. Πρακτικά όμως, η 24L μπουκάλα σας περιορίζει αρκετά. Ας δούμε ποια δουλεύουν καλά και ποια όχι

Εξαρτήματα που μπορείτε να δουλέψετε άνετα με ένα αεροσυμπιεστή 24L

  • Καρφωτικό
  • Εξάρτημα ελαστικών (για μικρά και μεσαία ελαστικά)
  • Πιστόλι βαφής για μικρές εφαρμογές
  • Αεροκαστάνια
  • Φυσητήρας (για μικρές εφαρμογές)

Εξαρτήματα που απαιτούν αεροσυμπιεστή με μεγαλύτερο αεροφυλάκιο (>50L)

  • Αερότριβεία
  • Αεροσέγες
  • Πιστόλι βαφής για μεγάλες επιφάνειες
  • Αμμοβολή
  • Εξάρτημα για πλυστικό
  • Αερόκλειδο

 

Η ιστοσελίδα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα προϊόντα Parkside ή την εταιρία LIDL. To άρθρο δεν αποτελεί διαφήμιση ή προώθηση προϊόντος. 

Συντήρηση


Όλα τα εργαλεία για να αποδώσουν τα μέγιστα και να κρατήσουν για πάντα θέλουν σωστή συντήρηση. Ο αεροσυμπίεστης της Parkside δεν αποτελεί εξαίρεση. Με την κατάλληλη συντήρηση όταν πρέπει, θα μπορέσετε να τον έχετε για χρόνια  (ο γραφών τον χρησιμοποιεί για πάνω από 6 χρόνια χωρίς πρόβλημα).
Η συντήρηση που χρειάζεται είναι σχετικά απλή και μπορεί να την κάνει και ένας αρχάριος/α.
Ουσιαστικά είναι τρεις διαφορετικές εργασίες που θα πρέπει να κάνετε. Μία σχεδόν μετά από κάθε χρήση, μία κάθε μερικούς μήνες και η τελευταία κάθε 1-2 χρόνια αναλόγως τη χρήση.

1. Εκκένωση μπουκάλας από το συμπύκνωμα νερού


Η μπουκάλα με κάθε χρήση συγκεντρώνει την υγρασία που έχει ο αέρας μέσα στη μπουκάλα. Αναλόγως με την περιοχή που βρίσκεστε και την υγρασία που έχει η περιοχή σας το συμπύκνωμα αυτό μπορεί να είναι αρκετό. 
Καλό είναι να κάνετε εκκένωση μετά από κάθε χρήση
Πατήστε για να δείτε την διαδικασία
Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή. Στο κάτω μέρος η μπουκάλα έχει μια βαλβίδα. Αφού πρώτα έχετε αδειάσει τη μπουκάλα από την όποια πίεση έχει, ξεβιδώνετε με το χέρι αυτή την βαλβίδα. Καλό είναι να έχετε ένα δοχείο από κάτω να μαζεύει τα κατάλοιπα. Είναι πιθανό να είναι ελαιώδες το συμπύκνωμα, οπότε καλό είναι να το εναποθέσετε στα κατάλληλα σημεία.
Όταν τελειώσει το συμπύκνωμα βιδώνετε καλά πάλι τη βαλβίδα και είναι έτοιμο προς χρήση.
 

2. Καθαρισμός φίλτρου αέρα


Ο αεροσυμπιεστής της Parkside έχει ένα απλό φίλτρο αέρα. Με τη χρήση, γεμίζει σκόνη και δεν μπορεί να εφοδιαστεί με τον απαραίτητο αέρα το μηχάνημα. Έτσι πρέπει να καθαριστεί.
Αυτό είναι κάτι που λογικά θα το κάνετε ανά κάποιους μήνες αν και καλό είναι να ελέγχετε συχνά.
 
Πατήστε για να δείτε την διαδικασία
Το φίλτρο βρίσκεται στο πλάι, μέσα σε ένα πορτοκαλί κυκλικό πλαστικό κάλυμμα. Για να το ανοίξετε θα πρέπει να ξεβιδώσετε την βίδα-πεταλούδα που έχει. 
Αφού την ξεβιδώσετε το βγάζετε και το ανοίγετε. Μέσα βρίσκεται το φίλτρο (λογικά θα είναι κίτρινου χρώματος). 
Τώρα θα πρέπει να το φυσήξετε. Υπάρχουν στη αγορά κάποια ειδικά σπρέι πεπιεσμένου αέρα που θα σας βοηθήσουν.
 
Εναλλακτικά μπορείτε να το καθαρίσετε με τον ίδιο τον αεροσυμπιεστή. Βέβαια χρειάζεται λίγο προσοχή. Δεν θα πρέπει να θέσετε σε λειτουργία τον αεροσυμπιεστή όσο το φίλτρο δεν είναι στη θέση του. 
Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να γεμίσετε τον αεροσυμπιεστή όσο το φίλτρο είναι στη θέση του. Έπειτα να κλείσετε τον αεροσυμπιεστή, να βγάλετε το φίλτρο, να καλύψετε πρόχειρα το στόμιο εισόδου του αέρα στο φίλτρο και με τον αέρα που έχει στη μπουκάλα ο αεροσυμπιεστής να καθαρίσετε το φίλτρο. Προσοχή όπως είπαμε θα πρέπει να είναι κλειστός ο αεροσυμπιεστής για να μη τεθεί σε λειτουργία όταν θα πέσει η πίεση στη μπουκάλα

3. Αλλαγή λαδιών κινητήρα


Ο αεροσυμπιεστής της Parkside είναι λαδιού. Για να έχει τη βέλτιστη λειτουργία και να κρατήσει για πολλά χρόνια πρέπει το λάδι να αλλάζεται όταν πρέπει.
Η Parkside συστήνει χρήση 15W-40 λαδιού με την πρώτη αλλαγή να γίνεται μετά από 100ώρες λειτουργίας και τις επόμενες κάθε 500 ώρες.
Αν και είναι λίγο δύσκολο να υπολογίσετε τις ώρες ακριβώς, καλό είναι ειδικά στην πρώτη αλλαγή να την κάνετε στο σωστό χρόνο. 
Το λάδι θα το βρείτε σε καταστήματα λιπαντικών ή ανταλλακτικών αυτοκινήτου. Χρειάζεται περίπου 250 ml. Συνήθως η μικρότερη συσκευασία που μπορείτε να βρείτε είναι 1 λίτρο και κοστίζει από 5 έως 10 ευρώ αναλόγως με την εταιρία.
Πατήστε για να δείτε την διαδικασία
Καταρχάς θα πρέπει να έχετε ένα δοχείο αποστράγγισης και ένα μικρό χωνί. Μην αφήσετε τα λάδια να πέσουν στο περιβάλλον. Είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για το περιβάλλον και τα κατάλοιπα τους θα μείνουν στο χώμα για πάρα πολλά χρόνια.
Αφού έχετε τοποθετήσει το δοχείο αποστράγγισης κάτω από την τάπα του κινητήρα, ξεβιδώνετε την τάπα. Χρειάζεται 15αρι κλειδί για να ξεβιδώσει.
Όταν την ξεβιδώσετε θα αρχίσει να πέφτει το παλιό λάδι. 
Tip
Για να έχει καλύτερη ροή το λάδι, καλό είναι ο κινητήρας να είναι ζεστός και να έχετε ανοίξει το καπάκι εισόδου του λαδιού.

 

 Αφού έχει στραγγίσει όλο το παλιό λάδι, βιδώνετε προσεκτικά πάλι την τάπα, δίνοντας λίγο προσοχή στη τσιμούχα που έχει.
Τώρα τοποθετώντας το χωνί στη πάνω είσοδο, ρίχνετε προσεκτικά το καινούργιο λάδι στο κινητήρα έχοντας το μάτι σας πάνω στον δείκτη λαδιού που έχει. Θα πρέπει το λάδι να είναι φτάσει το μέσο του πλαστικού δείκτη.
Όταν θα είναι στο κατάλληλο επίπεδο, κλείνετε το καπάκι και είναι έτοιμο προς λειτουργία πάλι.
 

Σύνοψη


Θετικά

  • Οικονομικό
  • Δυνατό μοτέρ
  • Καλή απόδοση τιμής / ποιότητας
  • Καλά μηχανικά μέρη
  • Σχετικά εύκολη μεταφορά

Αρνητικά

  • Τα παρελκόμενα και εξαρτήματα μπορεί να χαλάσουν
  • Η μπουκάλα των 24L είναι σχετικά μικρή και δεν είναι ικανή να λειτουργεί με μηχανήματα που θέλουν μεγάλη ποσότητα αέρα
  • Δεν προτείνεται για επαγγελματική ή πολύ βαριά χρήση
 

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έχω τον αεροσυμπιεστή PKO 270 A2. Τώρα τα lidl βγάζουν τον A4. Απ’ ότι βλέπω έχουν μικρές διαφορές (ποδαρικά, χερούλι, αντικραδασμικά ποδαράκια στο μοτέρ) αλλά η βασικότερη είναι ότι ο Α4 δουλεύει στα 10 bar max ενώ ο A2 στα 8 bar. Το μοτέρ είναι ακριβώς το ίδιο με τα ίδια χαρακτηριστικά.
    Έχω πάρει το πιστόλι αμμοβολής που λέει πίεση λειτουργίας 6.3 bar. Εννοεί 6.3 μέγιστο ή θέλει τουλάχιστον 6 για να δουλέψει σωστά; Με το δικό μου που ξεκινά να δουλεύει το μοτέρ στα 6 bar με 8 bar νομίζω θα είναι δύσκολο να διατηρήσω τέτοια πίεση.
    Αναρωτιόμουν αν μπορούσα να μετατρέψω τον Α2 σε 10 bar. Λογικά θα γίνεται να ρυθμίσω τα όρια λειτουργίας από 6-8 bar σε 8-10 bar αλλά τι γίνεται με τα μανόμετρα και τη βαλβίδα ασφαλείας; Πρέπει να αλλαχτούν; Τι άλλο πρέπει να αλλάξει;

    Επίσης θέλω να βάλω μια υδατοπαγίδα. Έχω βρει από εξωτερικό αλλά ό,τι αξεσουάρ βρίσκω από Κίνα έχουν λίγο διαφορετικό βύσμα. Δείτε τη φωτό.
    https://postimg.cc/fkmz4xhx
    Ταιριάζουν αυτά τα βύσματα με τα Parkside;

    • Κοιτάξτε, ας τα πάρουμε ένα ένα.
      Καταρχάς το πιο “σημαντικό” μέρος σε έναν αεροσυμπιεστή είναι το καζάνι. Ας υποθέσουμε ότι το πειράζετε και μπορεί να συμπιέσει το καζάνι στα 10 bar, το καζάνι του Α2 είστε απολύτως βέβαιος ότι μπορεί να αντέξει τα 10 bar, ειδικά μετά από μερικά χρόνια χρήσης που λογικά θα έχει πάρει και λίγο σκουριά εσωτερικά; Κανονικά μπορεί μέχρι 12 bar (τουλάχιστον τόσο αναγράφει το Α1), αλλά το δικό σας είναι σε καλή κατάσταση ή μήπως έχει σημάδια σκουριάς, εσωτερικά ή εξωτερικά;

      Τώρα αν υποθέσουμε ότι είναι μια χαρά το μοτέρ του Α2 μπορεί και αυτό να συμπιέσει στα 10 bar και το κάνετε. Δεν νομίζω ότι θα αλλάξει κάτι δραματικά στο πρόβλημά σας. Δυστυχώς η αμμοβολή θέλει πολύ όγκο αέρα (300 λίτρα το λεπτό) και σε υψηλή πίεση, δηλαδή θέλει πολύ μεγαλύτερο καζάνι, κανονικά πάνω από 150αρι και όχι 24αρι που έχει το PARKSIDE, και τριφασικό μοτέρ.
      Αλλάζοντας τα 8 σε 10, αυτό που θα επιτύχετε είναι μία μικρή βελτίωση περίπου 20%. Με μπακαλίστικα μαθηματικά με 8bar έχει περίπου 30 λίτρα στα 6.3 bar και με 10, 39. Δηλαδή αν πριν δουλεύατε 10 δεύτερα πριν αρχίσει να δουλεύει το μοτέρ, τώρα θα δουλεύετε με το ζόρι 15 δεύτερα. To μοτέρ που έχει είναι δυνατό και μπορεί να αναπληρώνει την πίεση όσο τη χάνει, αλλά δεν είναι σχεδιασμένο για να δουλεύει συνεχόμενα και νομίζω θα το κάψετε πολύ πιο σύντομα.

      Τώρα για το βύσμα, δυστυχώς όπως σχεδόν σε όλες τις συνδέσεις (ηλεκτρικές, υδραυλικές…), για να κάνουν τη δική μας ζωή πιο δύσκολη, το κάθε μεγάλο κράτος αποφάσισε να έχει το δικό του “πρότυπο”, προφανώς για εμπορικούς λόγους. Τα PARKSIDE ακολουθούν το Ευρωπαϊκό πρότυπο για ταχυσύνδεσμο, αυτό που φαίνεται στην εικόνα αριστερά. Το δεξιά πρέπει να είναι το Ιαπωνικό. Δεν είναι συμβατά μεταξύ τους, αλλά αν είναι έτσι όπως φαίνεται στην φώτο, απλώς ξεβιδώσετε τον αντάπτορα και βάζετε έναν με ευρωπαϊκό αρσενικό βύσμα.

      • Ευχαριστώ πολύ για την κατατοπιστική απάντηση.
        Την αμμοβολή την πήρα χωρίς να την χρειάζομαι και είναι ζήτημα αν θα τη χρησιμοποιώ 2 φορές το χρόνο. Αν είναι όπως τα λες μάλλον θα μείνω στα 8 bar και απλά θα σταματάω συχνά για να ολοκληρώσω τη δουλειά.

        Όσον αφορά το μεγαλύτερο καζάνι…θα μπορούσα να προσθέσω μια βοηθητική δεξαμενή όπως έχω δει σε διάφορα βιντεάκια; Εννοώ να συνδεθεί με ταχυσύνδεσμους με τον αεροσυμπιεστή ώστε να μη κάνω καμία μετατροπή σ αυτόν και να μπορώ να την αποσυνδέω (ενώ είναι γεμάτη) για να την έχω και σαν φορητή (χωρίς μοτέρ).
        Θα θέλει σίγουρα περισσότερο χρόνο να φτάσει στα 8bar με τις δύο δεξαμενές. Υπάρχει κίνδυνος για το μοτέρ σε αυτή την περίπτωση; Πώς μπορώ να υπολογίσω τον χρόνο που θα κάνει να αδειάσει από τα 8 στα 6 bar (όπου παίρνει μπρος το μοτέρ) για να δω πόσο χρόνο θα κερδίσω με τις δύο δεξαμενές; Και πώς μπορώ να υπολογίσω πόσο θα αυξηθεί ο χρόνος που θα κάνει να γεμίσει με τις δύο δεξαμενές;

        • H αμμοβολή είναι από τα χρήσιμα εξαρτήματα ενός αεροσυμπιεστή, αλλά δυστυχώς θέλει και χώρο και μεγάλο καζάνι. Για τα λεφτά της και μία δύο φορές να την δουλέψετε μία χαρά είναι.

          Για το μεγαλύτερο καζάνι, ναι αυτό που λέτε είναι η πιο απλή λύση. Ουσιαστικά δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα, μόνο να προσθέσετε ένα ταυ. Τώρα πόσο χρόνο θα κάνει να γεμίσει, εξαρτάται από το μέγεθος του καζανιού, πάντως θα είναι πολύ πιο μεγάλος. Ακόμα και οι επαγγελματικές αργούν αρκετά πάντως. Αν βάλετε ένα 100αρι πχ, θα θέλει χοντρικά τον 5πλάσιο χρόνο από ότι θέλει τώρα, αν βάλετε ένα 150αρι θα θέλει χοντρικά τον 7πλάσιο.
          Ο χρόνος που θα κάνει να πέσει πάλι θα είναι το ίδιο, αν βάλετε πχ 100αρι, 5πλάσιος από ότι είναι τώρα.

          Κανονικά αυτό το μοτέρ είναι για αυτό το καζάνι, αλλά αν δουλευτεί ερασιτεχνικά δεν νομίζω ότι υπάρχει κίνδυνος. Μπορεί να κάνει πολύ περισσότερο χρόνο αρχικά, αλλά μετά θα σταματάει και θα ψύχεται για πολύ μεγαλύτερο διάστημα. Απλώς μην το δουλεύετε για ώρες και κάντε σωστές αλλαγές στο λάδι όταν πρέπει.

          Τώρα για μεταχειρισμένα καζάνια, κοιτάξτε αγγελίες και ειδικά car.gr για ή αγγελίες στο facebook για κανά αεροσυμπιεστή με καμένο μοτέρ. Αν είστε τυχερός μπορείτε να βρείτε κάποια σε πάρα πολύ καλή τιμή (έχω δει μέχρι και 100 και 150λίτρα να πουλιόντα κάτω από 50 ευρώ). Απλώς εξετάστε για έντονη σκουριά.

  2. Εχω αγοράσει αυτόν τον αεροσυμπιεστή απο το LIDL για να φουσκώνω τα λάστιχα των ποδηλάτων και του αυτοκινήτου ,όπως και του μικρού φουσκωτού . Μέχρι σήμερα δούλευε άψογα , αλλά την προηγούμενη εβδομάδα , ενω δουλευει το κομπρεσσέρ , το μανόμετρο πίεσης του δοχείου δεν δείχνει πίεση ,όπως επίσης δεν υπάρχει πίεση στην έξοδο . Το εγχειρίδιο γράφει ότι ισως φταίει η non-return βαλβίδα (Η απαράδεκτη μετάφραση στα ελληνικά γράφει.. βαλβίδα αντίκρουσης !!!! αντι του βαλβίδα μη επιστροφής) . Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα , αν μου λέγατε που ακριβώς βρίσκεται αυτή ,μιάς και δεν αναφέρεται πουθενά το που βρίσκεται στη λίστα του μηχανήματος ..

    • Γενικότερα οι μεταφράσεις τεχνικών όρων στα εγχειρίδια έχουν πάντα ένα θέμα. Όμως νομίζω ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια η μετάφραση των Parkside δεν είναι κακή, αν και στο συγκεκριμένο έχετε δίκιο. Άσχετα ποια είναι η Ελληνική τεχνική ονομασία της non-return valve (βαλβίδα αντεπιστροφής ονομάζεται στη χώρα μας), σίγουρα η απλή μετάφραση του non-return δεν είναι «αντίκρουση». Ίσως είναι μετάφραση από τα Γερμανικά, αλλιώς δεν εξηγείται.

      Τώρα η βαλβίδα αντεπιστροφής στο συγκεκριμένο εργαλείο είναι αυτή που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία https://uploads.disquscdn.com/images/da8ea2d870078de76a0f75823db340afeff5aac0f8f23bf29835321c2f629adf.jpg

      • Ευχαριστώ για την γρήγορη απάντησή σας . Ειστε κατατοπιστικός με την φωτο που ανεβάσατετε . Οσο για το site ειναι πολύ καλό κι εξυπηρετικό για κάποιους που “πιάνουν” τα χέρια τους …. απο την χαρά που βρήκα κάποιον να ρωτήσω το πρόβλημά μου …. ξέχασα να το αναφέρω στο πρωτο μήνυμα .

        • Να στε καλά για τα καλά σας λόγια. Καλή επιτυχία στην επιδιόρθωση. Μόνο 2 επισημάνσεις που και εγώ ξέχασα να κάνω στο προηγούμενο σχόλιο. Η πρώτη είναι ότι αν το έχετε αγοράσει μέσα στα 3 προηγούμενα χρόνια, ισχύει ακόμα η εγγύηση και πιθανώς -αν δεν έχετε βάλει χέρι- δικαιούστε δωρεάν επισκευή ή αντικατάσταση.

          Η επόμενη επισήμανση είναι ότι αν το δοχείο δεν φαίνεται να έχει καθόλου πίεση δεν νομίζω να είναι η βαλβίδα αντεπιστροφής το πρόβλημά σας -αν και πρέπει να την ελέγξετε και αυτήν. Συνήθως το πρόβλημα σε τέτοιες περιπτώσεις βρίσκεται κάπου στην κεφαλή.

  3. καλησπερα….εχω τον Α1.. σε κλειστο χωρο…….τησ τελευταιες μερες μολις δινω να παρει ”κοπιαρει και δεν γυρνα με ευκολια ουτε ο ελικας …αμα φραξω την εισοδο του φιλτρου αερα περνει ..αμα αποφραξω ,ενω δουλευει κανοει ενα ηχο σαν μουκγρισμα και σβηνει …βεβαια αν το επεναλαβω πολλες φορες μετα δουλευει κανονικα ….τι γινετει .?εχει δουλεψει περιπου 25 ωρες στο εναμιση χρονο που το εχω….

    • Καλησπέρα

      Καταρχάς αν τον έχετε μόνο 1μιση χρόνο ισχύει ακόμα η εγγύηση, οπότε καλό είναι να μην πειράξετε τίποτα μόνος σας αν θέλετε να επωφεληθείτε της εγγύησης.

      Γενικά τα μοτέρ των αεροσυμπιεστών δεν χαλάνε εύκολα και ειδικά τόσο γρήγορα. Τώρα για το τι μπορεί να είναι, αρχικά να υποθέσω ότι όλα όσα πρέπει να είναι ελεγμένα (λάδι, νερό στο δοχείο…) είναι.
      Δυστυχώς δεν έχει τύχει να λύσω το μοτέρ σε αυτό το συγκεκριμένο (γιατί μετά από εκατοντάδες ώρες λειτουργίας δουλεύει μία χαρά) για να είμαι 100% σίγουρος αλλά έτσι όπως το αναφέρετε μοιάζει πρόβλημα με πυκνωτές, το οποίο είναι το πρόβλημα στις 9/10 φορές σε αυτά τα μοτέρ. Αν και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ αυτή τη μέθοδο να πω την αλήθεια, ίσως ο λόγος που ξεκινάει άμα φράξετε τον αέρα είναι γιατί δεν έχει καθόλου ζόρι αφού δεν εισέρχεται αέρας μέσα στον συμπιεστή, δηλαδή ουσιαστικά δουλεύει ρελαντί και δεν απαιτεί τόσο ρεύμα. Αυτό θα έδειχνε σίγουρα πρόβλημα στον πυκνωτή εκκίνησης. Αλλά το ότι κόβει αμέσως άμα το αφήσετε και ότι κάποια στιγμή μπορεί να δουλέψει κανονικά χωρίς να σταματάει ίσως δείχνει κάποιο θέμα με τις επαφές ή το φυγοκεντρικό συμπλέκτη (αν έχει). Σίγουρα ο μόνος τρόπος για σωστή διάγνωση είναι λύσιμο του μοτέρ και μέτρημα με πολύμετρο.
      Να είναι κάτι άλλο με τόσες λίγες ώρες λειτουργίας νομίζω ότι είναι δύσκολο.

      Σίγουρα δεν θα πρέπει να συνεχίσετε να το χρησιμοποιείτε έτσι. Αυτό το ζόρι στην αρχή ίσως σας κάψει το μοτέρ.
      Οπότε αν δεν έχετε πειράξει κάτι εσείς και το έχετε λειτουργήσει όπως συνιστά ο κατασκευαστής, καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε με το επίσημο σέρβις των Parkside για να το επιστρέψετε εντός εγγύησης.

  4. Καταρχάς συγχαρητήρια για το site. Όσον αφορά τον αεροσυμπιεστή, έχω παρατηρήσει ότι έχει ταπωμένη με πλαστική τάπα και μια τρίτη έξοδο. Πρόκειται όντως για έξοδο, ή κάνω λάθος; Ενδιαφέρομαι να προσθέσω μια παγίδα υγρασίας με ρυθμιστή πίεσης (με ξεχωριστό μανόμετρο) για να χρησιμοποιήσω τον αεροσυμπιεστή και σε εφαρμογές μοντελισμού με αερογράφους.

    • Thnx για τα καλά σας λόγια!

      Ποιο ακριβώς μοντέλο έχετε; o 270 Α1 δεν έχει σίγουρα. Στους τελευταίους Β1 και Β2 δεν μπορώ να δω καθαρά από τις φωτογραφίες. Μπορείτε να βγάλετε φωτογραφία με το κινητό μήπως;

      Σίγουρα υπάρχει σε όλους μία κόκκινη πλαστική τάπα με ένα δακτυλίδι, αν εννοείται αυτή. Αλλά αυτή είναι η βαλβίδα ασφαλείας και δεν πρέπει να βγει.

      Πάντως δεν είναι ανάγκη να έχει τρίτη έξοδο, για να κάνετε αυτό που θέλετε. Θεωρητικά μπορείτε να βάλετε όσα μανόμετρα ή υδατοπαγίδες θέλετε (με την προϋπόθεση, φυσικά ότι το επόμενο, θα έχει μέγιστη πίεση όσο είχε το προηγούμενο).
      Απλώς βάζετε ένα ρακόρ με ταυ ή πολλαπλή έξοδο στην μία έξοδο και συνδέετε στο ένα πάνω την υδατοπαγίδα.
      Το μόνο πρόβλημα, είναι ότι οι υδατοπαγίδες λόγω όγκου προεξέχουν αρκετά, επειδή ο αεροσυμπιεστής είναι μικρός σε μέγεθος και τα μανόμετρα είναι στην άκρη. Έτσι περνώντας λίγο απρόσεκτα, είναι εύκολο να πάρεις την υδατοπαγίδα στο χέρι…

      • Ευχαριστώ για την απάντηση. Θα επανέλθω με φωτό. Ο όγκος της υδατοπαγίδας είναι όντως και για μένα βασικός προβληματισμός, αλλά τα 24l είναι δελεαστικά. Φυσικά για μονοκατοικία, και σε πολύ απομονωμένη περιοχή…

        • Από τις φωτογραφίες μοιάζει σαν απλή πλαστική τάπα για κλειδί άλλεν. Στο εγχειρίδιο χρήσης δεν υπάρχει καμία αναφορά. Έτσι κατά πάσα πιθανότητα είναι για να τοποθετηθεί η βαλβίδα ασφαλείας από αυτή τη μεριά και όχι για δεύτερη έξοδο.

          Θεωρητικά, αν δεν είναι κολλητή και είναι βιδωτή, ίσως γίνεται με τα κατάλληλα ρακόρ, αλλά σε αυτή τη μεριά η γλώσσα που έχει δείχνει πολύ μικρή σε πλάτος, οπότε είναι λίγο δύσκολο να χωρέσει όλο το σπείρωμα του ρακόρ ή του αυτόματου συνδέσμου.

          Πάντως σε κάθε περίπτωση, θα ήταν καλύτερα να την συνδέσετε στην ήδη υπάρχουσα έξοδο, που είναι παράλληλη με το αεροφυλάκιο, είτε με ένα ταυ/δίχαλο είτε απευθείας. Και καλό θα ήταν αν την βάλετε να την στερεώσετε κάπως αυτή ή τον σωλήνα, ώστε να μην σπάσει η υδατοπαγίδα αν τραβήξετε το σωλήνα κατά λάθος ή αν το χτυπήσετε κάπου.
          Στο συγκεκριμένο όλο το σύστημα είναι κολλητό, οπότε αν σπάσετε, στραβώσετε ή χάσετε την στεγανοποίηση σε κάποιο σημείο πάτε για αλλαγή όλου του κεντρικού μεταλλικού ταυ (κοστίζει 10-30 ευρώ χωρίς τα μανόμετρα και τους ορειχάλκινους αυτόματους συνδέσμους).

          • Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές. Θα περιμένω τις επόμενες προσφορές των Lidl, όπου πιστεύω ότι θα έχουν ξανά κάποιο δίχαλο ή ταυ. Και πάλι συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας.

          • Δεν είναι ανάγκη να περιμένετε να τα ξαναβάλει το Lidl, αν και τα έχει σε πολύ καλή τιμή και κάποια είναι και με αυτόματο κόφτη πίεσης. Μπορείτε να βρείτε τέτοια ρακόρ, ταυ και αυτόματους συνδέσμους σε όποιο καλό κατάστημα με εργαλεία και να πάτε. Είναι λίγο πιο ακριβά βέβαια, αλλά γενικά έχουν σχετικά μικρό κόστος.

            Το μόνο που πρέπει να ξέρετε είναι η διάμετρος της εξόδου του αεροσυμπιεστή (αν δεν χρησιμοποιήσετε τον αυτόματο σύνδεσμο), η οποία κατά 95% είναι 1/2 της ίντσας (μετρήστε με ένα παχύμετρο για σιγουριά). Αν πάτε με την φωτογραφία που τραβήξατε στο κατάστημα που θα αγοράσετε την υδατοπαγίδα και του εξηγήσετε, θα σας το φτιάξει ο ίδιος σε ένα λεπτό και μετά εσείς απλώς θα πρέπει απλώς να ξεβιδώσετε το υπάρχον και να το βιδώσετε πάνω στην έξοδο.

            Πάντως εφόσον όπως είπατε το θέλετε για αερογράφο σε μοντέλισμο, ίσως το πιο εύκολο και το ιδανικότερο θα ήταν να στερεώσετε την υδατοπαγίδα πάνω στο πάγκο ή στον τοίχο κάπως και απλώς να συνδέσετε το λάστιχο αέρος από τον αεροσυμπιεστή πάνω της και μετά ένα δεύτερο λάστιχο (ιδανικότερα σπιράλ) από αυτήν στον αερογράφο. Έτσι θα έχετε και ευκολότερη πρόσβαση στο μανόμετρο ώστε να παίζετε με την πίεση όποτε σας είναι απαραίτητο, και θα μπορέσετε να κρύψετε τον αεροσυμπιεστή μέσα σε κανά ντουλάπι ή κάτω από κάποιο πάγκο, ώστε να μην είναι μέσα στην μέση συνεχώς. Οι περισσότεροι επαγγελματίες που δουλεύουν σε σταθερό χώρο, κάπως έτσι τις έχουν πάντα.

          • Τι να πω… Χίλια ευχαριστώ για τη συμβουλή! Τελικά, αυτό είναι το πιο εύκολο αλλά και πρακτικό. Ένα λάστιχο με ταχυσύνδεσμο στον αεροσυμπιεστή και απλό βιδωτό στην υδατοπαγίδα και από εκεί, με λάστιχο που ήδη έχω, στον αερογράφο. Η υδατοπαγίδα με το μανόμετρο-ρυθμιστή πίεσης δίπλα μου για συνεχείς μικρορυθμίσεις και χωρίς να χρειάζεται να είναι μονίμως πάνω στον αεροσυμπιεστή, με τους κινδύνους που περιγράψατε…

  5. Υποθέτω ότι εννοείται ξύλινο σπιτάκι ζώων ή κάτι παρόμοιο σε μέγεθος.

    Ναι, θεωρητικά μπορείτε άνετα ακόμα και με τον 25αρι της Parkside, πόσο μάλλον με 50αρι. Απλώς θέλει λίγο προσοχή και υπομονή, γιατί δεν θα μπορείτε με ένα πέρασμα (χωρίς να αδειάσει το αεροφυλάκιο) να βάψετε όλο το σπιτάκι.
    Το μοτέρ δεν ξεκινάει να δουλεύει όταν το αεροφυλάκιο αδειάσει εντελώς, αλλά όταν πέσει κάτω από μια συγκεκριμένη πίεση (συνήθως 5-6bar). Επειδή το πιστόλι θέλει σχετικά μικρή πίεση (3bar) θα μπορείτε να βάφετε χωρίς πρόβλημα, όσο αυτό γεμίζει. Αν δεν έχετε ρυθμίσει έτσι το πιστόλι, ώστε να τραβάει αρκετό αέρα για κάποιο λόγο, τότε αναλόγως και την δυνατότητα απορρόφησης του κάθε αεροσυμπιεστή, η πίεση θα παραμένει σταθερή ή θα πέφτει πολύ αργά. Στον Parkside με φυσιολογική ροή αέρα, ψιλό-ισορροπεί καθώς έχει καλή δυνατότητα απορρόφησης (270 λίτρα ανά λεπτό). Άλλοι αεροσυμπιεστές της αγοράς με μικρότερο μοτέρ, έχουν δυνατότητα απορρόφησης 160-180 λίτρα ανά λεπτό, το οποίο σημαίνει ότι ακόμα και με το πιστόλι βαφής το οποιο δεν είναι και πολυ απαιτητικό σε πίεση ή όγκο αέρα, θα αδειάζει πιο γρήγορα από ότι γεμίζει.

    Με απλά λόγια αυτό που θέλω να πω, είναι ότι μπορείτε να αγοράσετε έναν 50αρι αεροσυμπιεστή με τον οποίο θα έχετε μικρότερη ευχέρεια χρήσης από αυτόν τον 25αρι της Parkside, καθώς δεν είναι μόνο το μέγεθος του αεροφυλακίου σημαντικό. Θα πρέπει να εξετάζετε πάντα και την ιπποδύναμη του μοτέρ, όπως επίσης και την δυνατότητα απορρόφησης και την απόδοση αέρα που έχουν, καθώς υπάρχουν πολύ σημαντικές διαφορές.

    Αν σας επιτρέπει η τσέπη σας, έχετε άνεση χώρου και σκοπεύετε να τον χρησιμοποιήσετε αρκετά, για μένα είναι καλύτερα να επενδύσετε σε έναν καλό 100αρι με 3HP, ακόμα και μονομπλόκ, καθώς δίνει πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια,όσο αναφορά τις χρήσεις. Αλλιώς αν θέλετε να πάρετε έναν 50αρι και να δείτε πραγματική διαφορά από τον Parkside, θα πρέπει να πάτε σε έναν με παρόμοιο ή και μεγαλύτερο μοτέρ.

    Τώρα το πιστόλι το καθαρίζετε με διαλυτικό νίτρου (ή αλλιώς καθαρισμού χρωμάτων). Είναι αρκετά δυνατό διαλυτικό που καθαρίζει όλα τα χρώματα. Καθαρίζετε το δοχείο, ψεκάζετε με λίγο για να φύγουν ότι έχει μέσα το μπεκάκι και καθαρίζετε και την βελόνα και μετά είναι σαν καινούργιο.
    Ακόμα και να ξεχάσετε χρώμα και να ξεραθεί μέσα στο πιστόλι, αν το αφήσετε για μερικές ώρες μέσα σε διαλυτικό νίτρου, τότε θα γίνει σαν καινούργιο (αν βάλετε όλο το πιστόλι μέσα σε διαλυτικό, τότε θα καταστραφούν τα πλαστικά και το χρώμα).
    Προσοχή μην το χρησιμοποιήσετε για αραίωση χρώματος, δεν κάνει. Πωλείται σε συσκευασία 0.750 / 5 / 20 λίτρα (κάποιες εταιρίες το έχουν σε 4 και 16 λίτρα αντίστοιχα).

    Το βερνίκι αν δεν είναι προαραιωμένο, πρέπει να το αραιώσετε με διαλυτικό πιστολιού (είναι διαφορετικό από το πινέλου ή το απλό). Για την αναλογία αραίωσης θα πρέπει να συμβουλευτείτε τις οδηγίες σε κάθε συσκευασία, γιατί πολλές φορές διαφέρει. Δεν είναι ανάγκη να είστε 100% ακριβείς στην δοσολογία, αλλά αν το αραίωσετε αρκετά παραπάνω, τότε το χρώμα θα τρέχει ενώ αν το αραιώσετε πολύ λιγότερο τότε θα βουλώνει το στόμιο του πιστολιού.

    edit : Το διαλυτικό νίτρου και πιστολιού, μόνο για όσα χρώματα/βερνίκια είναι λαδιού. Για όσα είναι νερού, ειδικά για το αραίωμα χρησιμοποιείτε μόνο νερό. Για τον καθαρισμό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και νίτρου, αλλά καθαρίζει και με νερό.

  6. Καλημερα θελω να βαψω σπιτακι ξυλινο με βερνικι αν αγορασω με 50αρι αεροφηλακιο θα εχω θεμα? και επισης πως το καθαριζω μετα το πιστολι ευχαριστω

    • Ναι. Οι προδιαγραφές της είναι περίπου ίδιες με τις περισσότερες εραστιτεχνικές της αγοράς, με την μόνη διαφορά ότι όσες είναι στο ίδιο εύρος τιμής είναι συνήθως bulk συσκευασία (δηλαδή έχουν μόνο την αεροκαστάνια μέσα σε ένα χάρτινο κουτί), ενώ αυτή της Parkside εχει βαλιτσάκι μεταφοράς/φύλαξης μαζί με καμια δεκαριά κλειδά και αντάπτορες, οπότε στην ίδια περίπου τιμή προσφέρει πολλά περισσότερα.
      Δεν την πολυχρησιμοποιώ να πω την αλήθεια, αλλά λόγω του μικρού ύψους το οποίο έχει, μπορεί να χωρέσει σε στενές επιφάνεις που ένα κατσαβίδι μπαταρίας δεν θα μπορούσε ποτέ. Οπότε κάποιες φορές, μια τέτοια φτηνή αεροκαστάνια μπορεί να σε γλυτώσει από αρκετό κόπο.

    • Ο αεροσυμπιεστής της Parkside είναι μια χαρά. Σε αυτά τα λεφτά, δύσκολα θα βρείτε κάτι καλύτερο. Για βάψιμο κάνει, αλλά μόνο για σχετικά μικρές εφαρμογές. Δηλαδή μπορείτε να βάψετε ένα ντουλάπι ή μία καρέκλα αλλά όχι και μια λαμαρίνα 2χ2. Το πρόβλημα δεν είναι το μοτέρ ή η πίεση που δίνει, αλλά το μικρό αεροφυλάκιο που έχει.
      Γενικά στο βάψιμο με πιστόλι, βασικός κανόνας είναι να ξεκινάμε και να τελειώνουμε πάντα εκτός της επιφάνειας εφαρμογής. Οι λόγοι είναι δύο, ο πρώτος είναι γιατί είναι πιο πιθανό στο ξεκίνημα και στο τελείωμα να αφήσει σταγονίδια το πιστόλι και ο δεύτερος, γιατί αν δεν το κάνουμε και κάνουμε διπλό πέρασμα (δηλαδή αν περάσουμε μία απο αριστερά προς τα δεξιά και στην συνέχεια από δεξιά προς αριστερά) στην αρχή και στο τέλος της επιφάνειας θα έχει συγκεντρωθεί μεγαλύτερη ποσότητα βαφής και έτσι είναι πιο πιθανό να στάξει το χρώμα.

      Έτσι όταν κάνουμε ένα πέρασμα από αριστερά προς τα δεξιά, ξεκινάμε συνήθως λίγα εκατοστά πιο αριστερά της επιφάνειας και τελειώνουμε λίγα εκατοστά πιο δεξιά της επιφάνειας.

      Τώρα αν η πίεση πέσει πριν φθάσουμε στο τέλος της επιφάνειας, τότε θα σταματήσει το πιστόλι ή θα δίνει πιο λίγη πίεση έτσι ώστε να μην δουλεύει σωστά. Έτσι ακόμα και αν δεν άφησε σταγονίδια, όταν ξανααποκτήσει την απαραίτητη πίεση για να δουλέψει σωστά το πιστόλι, θα πρέπει να ξεκινήστε πάλι από ακριβώς το ίδιο σημείο, για να γίνει σωστή εφαρμογή, το οποίο δεν είναι και τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Έτσι μπορεί να μην είναι τέλειο το αποτέλεσμα στην επιφάνεια. Σε επιφάνειες που δεν σας απασχολεί τόσο πολύ το αισθητικό αποτέλεσμα, αυτό σίγουρα δεν είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά αν θέλετε να βάψετε μια πόρτα του σπιτιού σας, τότε θα πρέπει να προσέχετε σίγουρα.

      Για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο όταν βάφετε με πιστόλι, θέλετε τουλάχιστον 100αρι αεροσυμπιεστή, αλλά κοστίζουν πολύ πιο ακριβά από τον 24αρι της Parkside (350-800 ευρώ).

      Τώρα το πιστόλι που έχει το Parkside, δεν μπορεί να συγκριθεί σίγουρα με τα επαγγελματικά πιστόλια βαφής που κάνουν 100 και 200 ευρώ, αλλά για 15 ευρώ είναι κάτι παραπάνω από μια χαρά. Προσωπικά έχω αγοράσει 3 και όλα δουλεύουν μια χαρά.

Σχολιάστε! Όλα τα σχόλια απαιτούν έγκριση από τον διαχειριστή, πριν δημοσιευτούν. Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός.