H αλλαγή γράσου σε γωνιακό τροχό είναι μία από τις εργασίες συντήρησης που πρέπει να κάνουμε ανά μερικά χρόνια. Το πόσο σύντομα εξαρτάται καθαρά από την χρήση, καθώς το γράσο δεν έχει ημερομηνία λήξης. Συνήθως το καταλαβαίνουμε από τον ήχο που κάνει, αλλά καλό είναι να το ελέγχουμε ανά μερικούς μήνες. Στο μικρό γωνιακό τροχό DeWalt D28139 η αλλαγή γράσου είναι πολύ εύκολη, καθώς έχει ένα ειδικό καπάκι αλουμινίου στο πάνω μέρος της κεφαλής.
Το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να ξεβιδώσετε τις 4 torx βίδες (ξεβιδώνουν και με ίσιο κατσαβίδι) που υπάρχουν στο καπάκι και απλώς να το τραβήξετε.
Τώρα μπορείτε να δείτε στο εσωτερικό της γωνιακής σύνδεσης στα γρανάζια. Όπως είναι λογικό το Dewalt D28139 δεν έχει το φθηνιάρικο γράσο λιθίου που έχουν τα Κινέζικα ερασιτεχνικά εργαλεία, αλλά πολύ πιο καλό γράσο/πάστα (μάλλον με διθειικό μόλυβδο).
Ο καθαρισμός έγινε με ένα καθαρό πανί και ήταν σχετικά εύκολος, καθώς δεν έχει εσοχές και εγκοπές. Ο λόγος που αφαιρούμε πάντα το παλιό γράσο και απλώς δεν συμπληρώνουμε είναι επειδή δεν είναι όλα τα γράσα συμβατά μεταξύ τους και δεν γνωρίζουμε τι έχει χρησιμοποιήσει ο κατασκευαστής. Οπότε για σιγουριά πάντα αφαιρούμε το αρχικό γράσο.
Αφού καθαριστεί καλά βάζουμε το νέο (χρησιμοποιήθηκε ειδικό γράσο με διθειικό μόλυβδο). Δεν είναι ανάγκη για γεμίσουμε ασφυκτικά την κεφαλή με γράσο, καθώς το υπερβολικό γράσο θα το “στομώσει” και θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέλουμε. Απλώς βάζουμε τόσο όσο να μπορεί να τροφοδοτείται το σπειροειδές γρανάζι. Προσοχή μην ξεχάσετε να βάλετε πάλι την τσιμούχα που σφραγίζει την κεφαλή.
Τώρα θα πρέπει να ακούγετε πολύ διαφορετικά, με το θόρυβο να έρχεται μόνο από το μοτέρ.
Κανονικά κάθε φορά που ελέγχουμε για γράσο, ελέγχουμε και τα ρουλεμάν και αν φαίνονται προβληματικά τα αλλάζουμε και αυτά.