To κλαδευτικό αλυσοπρίονο Einhell GC-PC 930 I είναι ένα μικρό, ερασιτεχνικό αλυσοπρίονο που απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα εργαλείο για να κλαδεύουν εύκολα τα δέντρα στον κήπο τους. Είναι από τα πιο φθηνά αλυσοπρίονα της αγοράς, με την τιμή του να μην ξεπερνάει τα 120-130 ευρώ. Αν και έχει σχετικά μικρή ιπποδύναμη, 1.2HP, μπορεί να αντεπεξέλθει με ευκολία ακόμα και σε  κόψιμο ξύλων. Εμφανισιακά είναι πιστή αντιγραφή του Husqvarna T425 και προφανώς έχει τεράστια διαφορά σε ποιότητα από τα επαγγελματικά, αλλά για απλή ερασιτεχνική χρήση είναι μία χαρά. Ας το δούμε αναλυτικά

Χαρακτηριστικά Einhell GC-PC 930 I

ΜοντέλοGC-PC 930 I
ΕταιρίαEinhell
ΚατασκευαστήςZheJiang Royal Garden Manufacture
ΕίδοςΚλαδευτικό αλυσοπρίονο
Τιμή100-130 ευρώ
Χώρα κατασκευήςΚίνα
Εγγύηση2 χρόνια
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός25.4 κυβικά εκατοστά
Μέγιστη ισχύς κινητήρα0.9kW
Mήκος κοπής24 εκατοστά
Μήκος οδηγού12″ (30.5 εκατοστά)
Βήμα αλυσίδας0.375″
Πάχος αλυσίδας0.05″
Αριθμός στροφών ρελαντί3600 στροφές ανά λεπτό
Μέγιστος αριθμός στροφών11000 στροφές ανά λεπτό
Μέγιστη ταχύτητα αλυσίδας21 μέτρα ανά δευτερόλεπτο
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου230 κυβικά εκατοστά
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ λαδιού160 κυβικά εκατοστά
Βάρος χωρίς αλυσίδα και οδηγό3.5 κιλά
Βάρος με αλυσίδα και οδηγό3.9 κιλά
ΜπουζίL8RTF
Αναλογία μείγματος καυσίμου1:40
Θόρυβος / Δονήσεις
Στάθμη ηχητικής πίεσης99.2dB±3dB
Στάθμη ηχητικής ισχύος108.7dB±3dB
Εγγυημένη στάθμη ηχητικής ισχύος113dB±3dB
Δονήσεις μπροστινή χειρολαβή8.98 m/s2
Δονήσεις πίσω χειρολαβή8.03 m/s2

Τι περιέχεται στην συσκευασία

Το αλυσοπρίονο έρχεται μέσα σε μία χάρτινη συσκευασία με αποσυναρμολογημένη τη λάμα. Στην συσκευασία υπάρχει το αλυσοπρίονο, η λάμα, μία αλυσίδα, ένα μπουζόκλειδο, ένα μικρό σταυροκατσάβιδο, ένα κλειδί άλλεν. ένα πλαστικό δοχείο ανάμιξης καυσίμου (περίπου μισού λίτρου)  και το εγχειρίδιο χρήσης.

Εντυπώσεις από κλαδευτικό αλυσοπρίονο Einhell GC-PC 930 I

Πριν μερικά χρόνια αν σου έλεγε κάποιος ότι θα μπορούσες να βρεις κλαδευτικό αλυσοπρίονο με λιγότερο από 250 ευρώ, θα τον πέρναγες για τρελό. Με την είσοδο των Κινέζικων στην αγορά οι τιμές πέσανε αρκετά, ειδικά στα φθηνά. Έτσι πλέον μπορείτε να βρείτε κλαδευτικά αλυσοπρίνονα ακόμα και κάτω από 100 ευρώ!!!

Το Einhell GC-PC 930 I ανήκει σε αυτή την κατηγορία, δηλαδή στα φθηνά, Κινέζικα αλυσοπρίονα που προορίζονται για ερασιτεχνική χρήση. Η τιμή του στην Ελλάδα κυμαίνεται ανάμεσα στα 100-130 ευρώ, όταν ένα καλό επαγγελματικό (πχ Stihl) ξεκινάει πάνω από τα 300 ευρώ. To θέμα είναι αν αξίζει τα λεφτά του, έστω και για ερασιτεχνική ή ήμι-επαγγελματική χρήση.

αλυσοπρίονο einhell

Καταρχάς θα πρέπει να πούμε ότι ο κατασκευαστής δεν είναι η Γερμανική Einhell. Κατασκευαστής είναι η Κινέζικη ZheJiang Royal Garden Manufacture, μία Κινέζικη εταιρία που κατασκευάζει αλυσοπρίονα για αρκετές φίρμες. Έτσι είναι πολύ πιθανό να δείτε το ίδιο ακριβώς αλυσοπρίονο και από άλλες εταιρίες. Το γενικότερο μοντέλο είναι το CS2500.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι εξωτερικά αλλά και στον γενικότερα σχεδιασμό είναι πιστή αντιγραφή του Husqvarna T425. Φυσικά δεν είναι ίδιο, το Husqvarna είναι πολύ καλύτερο σε ποιότητα κατασκευής.

Φτηνιάρικα παρελκόμενα

Το πρώτο πράγμα που βλέπεις όταν ανοίγεις το κουτί είναι ότι λάμα, αλυσίδα και προστατευτικό λάμας  είναι -ας το πούμε κομψά- μέτριας ποιότητας. Εκεί φαίνεται η αντίθεση με τα καλά επαγγελματικά εργαλεία και όχι μόνο. Συνήθως τα περισσότερα καλά αλυσοπρίονα έχουν επώνυμη λάμα και αλυσίδα, συνήθως OREGON. Το αλυσοπρίονο της Einhell έχει λάμα και αλυσίδα επωνυμίας Kangxin, μίας Κινέζικης εταιρίας που φοράνε τα περισσότερα Κινέζικα αλυσοπρίονα. Αν και δεν είναι άθλια, δεν έχει καμία σχέση με την αντίστοιχη της OREGOΝ, τόσο η αλυσίδα όσο και η λάμα. Το ίδιο ισχύει και για το προστατευτικό της λάμας. Πολύ λεπτό πλαστικό που θα σπάσει στο πρώτο πάτημα.

Βαρύ για την ιπποδύναμη που έχει και λίγο ογκώδες

Αυτό που σου κάνει εντύπωση όταν το πιάνεις στα χέρια σου είναι το βάρος. Το αλυσοπρίονο μαζί με λάμα, αλυσίδα και γεμάτα ρεζερβουάρ ξεπερνάει τα 4 κιλά. Σαν νούμερο δεν ακούγεται πολύ, καθώς υπάρχουν και πολύ βαρύτερα αλυσοπρίονα, αλλά αυτό είναι κλαδευτικό με σχετικά μικρό κυβισμό. Δηλαδή παρότι είναι μόλις 1.2 ίππους ζυγίζει περίπου όσο ζυγίζουν αλυσοπρίονα μεγαλύτερου κυβισμού. Οπότε για χρήση με το ένα χέρι είναι αρκετά κουραστικό.

Επίσης είναι λίγο ογκώδες για μικρό κλαδευτικό. Πάλι όχι τίποτα τρομερό, αλλά θα βρείτε κλαδευτικά με πολύ μικρότερο όγκο.

Παίρνει εύκολα μπρος και έχει σχετικά καλή δύναμη

Το αλυσοπρίονο της Einhell έχει εύκολη έναρξη (αν και δεν έχει soft start ελατήριο). Μετά την πρώτη φορά που χρειάστηκε 4-5 τραβήγματα για να σκάσει, τις επόμενες πήρε πάντα με την πρώτη. Εδώ έχει ένα μικρό κατασκευαστικό ελάττωμα. Για να τραβήξει καύσιμο η φούσκα, θα πρέπει το φίλτρο να είναι είτε εντελώς γεμάτο το ρεζερβουάρ ή το φίλτρο να είναι σε καλό σημείο. Δυστυχώς από ότι φαίνεται ψιλοκολλάει κάποιες φορές ακριβώς κάτω από το εξωτερικό πλαστικό, προς την μεριά του ρεζερβουάρ λαδιού. Οπότε αν το αλυσοπρίονο είναι σε πλάγια θέση (για δεξιόχειρα), δεν πάει καύσιμο εκεί. Δυστυχώς και όταν δεν κολλάει, δεν φαίνεται να είναι και τελείως ελεύθερο μέσα στο τεπόζιτο, οπότε θα σταματάει να δουλεύει ακόμα και όταν το ρεζερβουάρ δεν είναι εντελώς άδειο.

Πάμε  στο πιο σημαντικό κομμάτι, την δύναμη. Αν και μόλις 1.2 ίππους μπόρεσε και έκοψε με άνεση σχεδόν τα πάντα. Ζορίστηκε λίγο μόνο σε ξερά, χοντρά ξύλα ελιάς αλλά και πάλι για τόσο μικρό, εξέπληξε θετικά σε αυτό το κομμάτι.

Τώρα κάτι λίγο περίεργο.Το γκάζι αργεί λίγο. Δηλαδή θέλει μισό με ένα δεύτερο για να αρχίσει να γυρίζει η αλυσίδα. Πιθανώς να είναι κάποια ηλεκτρονική προστασία για ασφάλεια (το λεγόμενο soft start) και όχι κάποιο ελάττωμα, απλώς θέλει λίγο συνήθεια.

Φρένο και σύστημα τάνυσης της αλυσίδας

φρένο αλυσίδας

Το φρένο είναι ίσως λίγο πιο σκληρό από ότι πρέπει στο ξεκλείδωμα, αλλά κάνει τη δουλειά του μια χαρά.

einhell

Στο σύστημα τεντώματος της αλυσίδας υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές. Καταρχάς κάτι που θα παραξενέψει αρκετούς είναι ότι έχει δύο βίδες που συγκρατούν το καπάκι. Η μία η κλασσική που λύνει με το μπουζόκλειδο, και μία μικρότερη που υπάρχει στο κάτω μέρος και λύνει με άλλεν. Η δεύτερη δεν δείχνει και απολύτως απαραίτητη, αν και φαίνεται να συγκρατείται καλύτερα το καπάκι. Πάντως δεν βολεύει να είναι η δεύτερη βιδωμένη, αν το θέλετε για χρήση στα κτήματα, όπου λογικά μπορεί να χρειαστεί να αλλάξετε αλυσίδες.

αλυσοπρίονο einhell

Μία ακόμα διαφορά είναι και στο σφίξιμο της αλυσίδας. Σε αντίθεση με το κλασσικό σύστημα με την βίδα διπλα στη λάμα, εδώ η βίδα είναι εξωτερικά, στο καπάκι. Μοιάζει λίγο πιο φθηνιάρικη, οπότε θέλει λίγο προσοχή, αλλά σίγουρα το σημείο βολεύει πολύ περισσότερο. Στις πρώτες ώρες λειτουργίας δεν φαίνεται να ξεσφίγγεται μόνο του. Αν αλλάξει κάτι σε αυτό θα γίνει διόρθωση.

Δονήσεις και θόρυβος

Τώρα πάμε σε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, τις δονήσεις που έχει κατά την κοπή. Το αλυσοπρίονο της Εinhell αναφέρει ότι έχει αντικραδασμική προστασία. Αυτό φαίνεται να ισχύει μόνο για το πάνω και το κάτω μέρος της λαβής. Στην πλάγια λαβή, όπου τα περισσότερα έχουν συνήθως ένα μεγάλο ελατήριο/σούστα, αυτό δεν φαίνεται να έχει κάτι ανάλογο. Είναι βιδωμένη πάνω σε ένα λαστιχιένα τσιμούχα. Παρόλα αυτά δεν φαίνεται να έχει πάρα πολλές δονήσεις, αλλά σίγουρα υπάρχει τεράστια διαφορά σε αυτό το κομμάτι με τα πολύ ακριβά αλυσοπρίονα.

Ο θόρυβος είναι στα 111dB, περίπου ο ίδιος με όλα τα αλυσοπρίονα. Ίσως λόγω ισχύς να είναι και λίγο πιο ανεκτός από ότι στα μεγαλύτερα.

Φίλτρο, μπουζί και καρμπιρατέρ

Η πρόσβαση στο φίλτρο, το μπουζί και το καρμπιρατέρ είναι αρκετά εύκολη. Απλώς ξεσφίγγετε με το χέρι την πλαστική βίδα και τραβάτε το καπάκι.

φίλτρο einhell

Το φίλτρο είναι αρκετά απλοϊκό. Καμία σχέση με τα αυτοκαθαριζόμενα φίλτρα της Husqvarna ή ποιοτικά φίλτρα επαγγελματικών αλυσοπρίονων. Ένα απλό κομμάτι σαν αφρολέξ που προστατεύεται από ένα καπάκι με υφασμάτινη υφή. Δεν δείχνει να μαζεύει εύκολα σκόνη, αλλά σε αυτό θα επανέλθουμε μετά από περισσότερες δοκιμές.

Για το μπουζί και το καρμπιρατέρ θα γίνει προσθήκη αργότερα.

Πλαστικά μέρη

Τα πλαστικά του είναι μέτριας ποιότητας και σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν, χωρίς όμως και να τρομάζουν. Δεν δείχνουν ότι θα σπάσουν γρήγορα, ειδικά το πλαστικό που είναι στο σκελετό αφού έχει ενίσχυση από ίνες γυαλιού και έτσι δείχνει αρκετά πιο ανθεκτικό. Μόνη εξαίρεση  το πλαστικό που είναι πάνω από την εξάτμιση, που κατά πάσα πιθανότητα θα λιώσει κάποια στιγμή, καθώς και λίγο πιο λεπτό είναι και σχετικά κοντά στην εξάτμιση. Βέβαια, σχεδόν όλα όσα είναι πάνω από την εξάτμιση λιώνουν μετά από κάποιο καιρό, ακόμα και της Stihl.

Ρεζερβουάρ

ρεζερβουάρ λαδιού

Ο όγκος των ρεζερβουάρ είναι περίπου όσος είναι στα περισσότερα κλαδευτικά. 230 κυβικά εκατοστά για το καύσιμο (συνήθως 220-250), 160 για το λάδι της αλυσίδας (συνήθως 150-180).

Τα καπάκια των ρεζερβουάρ είναι πολύ “απλά”, αυτό που λέμε φθηνιάρικα. Όμως δεν δείχνουν να υπάρχει καμία διαρροή και -προς το παρόν- σφίγγουν μία χαρά. Έχουν και σχετικά μεγάλο μήκος και καλό άνοιγμα, ώστε να πιάνει καλά το μπουζόκλειδο ανάμεσα στο άνοιγμα, αν έχει σφηνώσει.

Προβλήματα και ελαττώματα


Μετά από περίπου ένα χρόνο χρήσης έσπασε το ελατήριο του συστήματος εκκίνησης. Περισσότερα εδώ.

Τώρα κατασκευαστικά ελαττώματα έχει αρκετά. Μερικά αναφέρθηκαν ήδη πιο πάνω, όπως πχ αυτό του ρεζερβουάρ καυσίμου που το φίλτρο συνήθως κολλάει σε κακό σημείο. Αυτό ίσως σας ταλαιπωρήσει αν θέλετε να κάνετε κοπές με το αλυσοπρίονο σε πλάγια θέση. Κανονικά το φίλτρο είναι πολύ ελεύθερο ώστε να κινείται με την βαρύτητα, εκεί ακριβώς που πάει και το καύσιμο. Τώρα αν θέλετε να κάνετε πλάγιες κοπές, θα πρέπει να το γυρίζετε κατά διαστήματα ώστε να παίρνει καύσιμο ή να έχετε γεμάτο το ρεζερβουάρ.

Ένα ακόμα κατασκευαστικό ελάττωμα είναι η απόσταση της καμπάνας από την εξάτμιση. Με το ζόρι χωρά η αλυσίδα. Για να την βάλετε και να την βγάλετε θα πρέπει να την περάσετε πλάγια ή εντελώς κάθετα.

Επίσης ο διακόπτης on/off είναι σε κακό σημείο, λίγο πιο δεξιά από το σημείο που βρίσκεται το δεξί χέρι στη λαβή και είναι αρκετά μαλακός. Έτσι μπορεί να κλείσει εύκολα με μία λάθος κίνηση ενώ κόβετε. Θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο σκληρός, ώστε να ανοίγει και να κλείνει με μία σχετική πίεση.

δοχείο καυσίμου
Στην συσκευασία υπάρχει ένα μικρό δοχείο 500ml με ενδείξεις για την σωστή ανάμειξη της βενζίνης με το λάδι, σε αναλογία 1 προς 25 και όχι 1 προς 40 που θέλει κανονικά. Για 1:40, γεμίζετε μέχρι τα 500ml καθαρή βενζίνη και στην συνέχεια προσθέτετε 12.5 ml λαδιού ανάμειξης.

Κάτι που δεν είναι κατασκευαστικό ελάττωμα, αλλά σίγουρα πρέπει να αναφερθεί είναι το μείγμα καυσίμου που πρέπει να χρησιμοποιεί, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Αυτό είναι 1 προς 40. Αυτό είναι το μείγμα που χρησιμοποιούν σχεδόν όλοι οι κινέζικοι 2χρονοι κινητήρες.

Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι και η πιο συνηθισμένη αναλογία της αγοράς. Τα περισσότερα (δηλαδή τα μή Κινέζικα) έχουν 1 προς 50 μείγμα ή κάποια πολύ πιο παλιά 1 προς 25/30. Το 1 προς 40 δεν είναι και τόσο σύνηθες σε μη Κινέζικο. Έτσι αν έχετε ένα μπιτόνι για άλλα αλυσοπρίονα ή 2χρονα χορτοκοπτικά που χρησιμοποιούν 1/50, τώρα θα πρέπει να έχετε ένα έξτρα μπιτόνι με μείγμα 1/40.  Φυσικά δουλεύει και με 1/50, αλλά αφού ο κατασκευαστής λέει 1/40, καλό είναι να το ακολουθήσετε για να έχει καλύτερη λίπανση και να κρατήσει λίγο πιο πολύ.

Πόσο κοστίζει και που μπορείτε να το βρείτε

Η τιμή πώλησης του Einhell GC-PC 930 I στην Ελλάδα είναι κοντά στα 130 ευρώ. Βέβαια είναι ένα από τα εργαλεία που αρκετά συχνά βρίσκεται σε έκπτωση στα CrazySundays του e-shop (όπως και αυτή τη στιγμή 30/09 έως 06/10), με την τιμή του να πέφτει αρκετά, στα 100 ευρώ, που το κάνει αρκετά δελεαστικό.

Κατά πάσα πιθανότητα μπορείτε να βρείτε το ίδιο ή περίπου το ίδιο μοντέλο (ίσως αλλάζει η λάμα, η αλυσίδα ή ακόμα και τα πλαστικά) και από άλλες εταιρίες, ίσως και λίγο φθηνότερα από ότι το Einhell. Όμως αν η διαφορά είναι μικρή, προτιμήστε της Einhell καθώς είναι λίγο πιο “επώνυμη”, είναι περισσότερο σίγουρο ότι θα έχει σέρβις σε 1-2 χρόνια και θα βρείτε καλύτερη αντιμετώπιση σε περίπτωση προβλήματος.

Σύνοψη: Για 100 ευρώ δεν το λες κακό, όμως πολύ χειρότερο από τα επαγγελματικά

Το Einhell GC-PC 930 I δεν είναι το καλύτερο κλαδευτικό της αγοράς. Σίγουρα δεν θα σας κρατήσει δεκαετίες, ούτε είναι από τα εργαλεία που θα κληρονομήσουν τα παιδιά και τα εγγόνια σας. Δεν μπορεί να συγκριθεί -ούτε για πλάκα- με τα ακριβά κλαδευτικά της αγοράς.

Οι διαφορές στην ποιότητα και την σχεδίαση είναι τεράστιες. Όμως για απλή ερασιτεχνική χρήση δείχνει μία χαρά. Έχει μερικά ελαττώματα αλλά ο κινητήρας δείχνει να δουλεύει μια χαρά και είναι πιο δυνατός από ότι φαίνεται. Με την πρώτη ευκαιρία πρέπει να αλλάξετε λάμα και αλυσίδα με κάποια πιο επώνυμη, αλλά πέραν αυτών, αν θέλετε ένα αλυσοπρίονο για να κλαδεύετε ένα μικρό κτήμα ή να λιανίζετε μερικά ξύλα, μάλλον δεν αξίζει να ξοδέψετε 250-400 ευρώ για να πάρετε ένα επώνυμο, που προορίζεται για επαγγελματική χρήση. Με το Κινέζικο της Einhell θα κάνετε μία χαρά την δουλειά σας και θα έχετε ξοδέψει μόλις 100-120 ευρώ.

Ακόμα και για 2ο αλυσοπρίονο για επαγγελματίες δεν είναι κακή επιλογή.

Θετικά
  • Χαμηλή τιμή
  • Σχετικά δυνατό
  • Εύκολη εκκίνηση
  • Πιο εύκολο τέντωμα αλυσίδας
Αρνητικά
  • Ευαίσθητος διακόπτης on/off
  • Μέτριας ποιότητας αλυσίδα και λάμα
  • Μέτριας ποιότητας πλαστικά
  • Μη συνηθισμένο μείγμα καυσίμου
  • Σχετικά βαρύ για 1.2 ίππους κλαδευτικό
  • Περισσότερες δονήσεις από ότι στα ακριβά
  • Δεν έχει soft start ελατήριο
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΜία εύκολη και οικονομική λύση για κόψιμο σανίδων με αλυσοπρίονο
Επόμενο άρθροDIY σφιγκτήρας με ιμάντα από τον John Heisz
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
6 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια