
Όσοι διαθέτουν ιστοσελίδα με CMS WordPress γνωρίζουν ότι όταν γίνεται αναβάθμιση σε κάποιο plugin ή στον core, τότε μέχρι να τελειώσει το update, όλη η σελίδα μπαίνει αυτόματα σε διαδικασία αναβάθμισης (maintenance mode). Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μέχρι να τελειώσει το update, ούτε ο admin αλλά ούτε και οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στη σελίδα. Τις περισσότερες φορές η αναβάθμιση κρατάει ελάχιστα δευτερόλεπτα, όμως αν είστε λίγο άτυχοι μπορεί να κολλήσει σε maintenance mode για ώρες.

Οι αιτίες μπορεί να είναι πολλές, με τις πιο συνηθισμένες να είναι είτε προβληματικό plugin ή πρόβλημα στον σέρβερ του wordpress ή του plugin (αν είναι premium). Όπως και να έχει, αν συμβεί αυτό η ιστοσελίδα δεν είναι προσβάσιμη από κανένα και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να συμβαίνει για μεγάλο διάστημα, ούτε τις «νεκρές ώρες».

Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι σχετικά απλή. Η μόνη προϋπόθεση είναι να έχετε πρόσβαση στα αρχεία της σελίδας (ftp, plesk…). Αν έχετε, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε για να λύσετε άμεσα αυτό το πρόβλημα είναι να σβήσετε ένα αρχείο από τον σέρβερ. Το αρχείο αυτό είναι το .maintenance
και θα είναι συνήθως το δεύτερο αρχείο που θα υπάρχει στην εγκατάσταση του WordPress, εκτός φακέλων. Αυτό ήταν!
Τώρα κατά 99%, το πρόβλημα θα έχει λυθεί και η ιστοσελίδα σας θα λειτουργεί κανονικά. Πιθανώς να χρειάζεται επανεγκατάσταση του plugin ή update, αν είχε κολλήσει πριν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση. Αν το plugin δεν είναι και τόσο σημαντικό και βλέπετε ότι η ιστοσελίδα λειτουργεί κανονικά, τότε καλό θα ήταν να περιμένετε λίγες ώρες πριν ξαναπροσπαθήσετε, καθώς αν το πρόβλημα ήταν στο ίδιο το plugin ή στον σέρβερ του, τότε θα αντιμετωπίσετε πάλι το ίδιο πρόβλημα.