Η Loncin LC25ZB36 είναι μία μικρή, βενζινοκίνητη αντλία επιφανείας που υπάρχει στο Ελληνικό εμπόριο. Η τιμή της είναι 130-150 ευρώ και απευθύνεται σε όποιον θέλει μία μικρή, φορητή αντλία που μπορεί να παίρνει εύκολα στο αυτοκίνητο. Προφανώς δεν μπορεί να δώσει ούτε την πίεση, ούτε τον όγκο, ούτε το μανομετρικό που έχουν οι μεγάλες αντλίες των 6.5 ίππων, όμως για τα 80 κυβ. εκ. δεν κάνει και λίγα.
Εταιρία | Loncin |
Μοντέλο | LC25ZB36 |
Τύπος | Αντλία επιφανείας |
Τιμή | 130-150 ευρώ |
Χώρα κατασκευής | Κίνα |
Εγγύηση | 24 μήνες |
Ιπποδύναμη | 2.3 Hp |
Μέγιστο μανομετρικό | 36 μέτρα |
Μέγιστο βάθος άντλησης | 6 μέτρα |
Παροχή εισόδου/εξόδου | 1″ / 1″ |
Μέγιστη παροχή | 12 κυβικά ανά ώρα |
Τύπος κινητήρα | 4 χρόνος, αερόψυκτος, 148F-2 |
Τεπόζιτο καυσίμου | 1,6 λίτρα |
Τεπόζιτο λαδίου | 0.35 λίτρα |
Θόρυβος | 96dB |
Μπουζί | E6RTC |
Βάρος | Περίπου 13 κιλά (άδειο) |
Εντυπώσεις από βενζινοκίνητη αντλία επιφάνειας Loncin LC25Zb36 1.7Q
H Loncin LC25Zb36 είναι μία επώνυμη, Κινέζικη αντλία επιφανείας. Και όταν λέμε επώνυμη, εννοούμε ότι δεν είναι φασόν αντλία, “βαφτισμένη” από κάποιο Έλληνα εισαγωγέα, αλλά η εταιρία Loncin κυκλοφορεί τα προϊόντα της με το δικό της brandname. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό, για αρκετούς λόγους. Γενικά, από αρκετούς θεωρείται αν όχι η κορυφαία, σίγουρα ανάμεσα στις κορυφαίες Κινέζικες εταιρίες κατασκευής κινητήρων.
36 μέτρα μανομετρικό
Αυτό είναι ένα από τα πιο μικρά μοντέλα που έχει στη σειρά των αντλιών επιφανείας. Ο κινητήρας είναι μόλις 80 κυβικών εκατοστών, αλλά μπορεί να αποδώσει 2.63 ίππους. Το πιο σημαντικό στοιχείο του LC25Zb36 είναι το ψηλό μανομετρικό. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές μπορεί να ανεβάσει νερό έως και 36 μέτρα ψηλά (δοκιμάστηκε με επιτυχία σε ύψος 25-30 μέτρων). Φυσικά δεν μπορεί να πάει πολύ νερό, ούτε με πολύ πίεση. Όμως αν απλώς θέλετε να ανεβάζετε νερό σε σημεία με μεγάλο μανομετρικό και δεν σας ενδιαφέρει τόσο ο όγκος, τότε είναι πολύ καλή επιλογή. 36 μέτρα μανομετρικό δεν έχουν ούτε μερικές 6.5 ίππων. Προσοχή, το μέγιστο μανομετρικό είναι το μανομετρικό παροχής μαζί με το μανομετρικό αναρρόφησης. Δηλαδή αν τραβάτε από βάθος 6 μέτρων, μπορείτε να δώσετε νερό έως και 30 μέτρα (προφανώς τα νούμερα δεν είναι απόλυτα).
Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι για να τραβάτε καλύτερα από μεγάλο βάθος, θέλει ποτήρι και όχι το πλαστικό φίλτρο που έχει η συσκευασία.
12 κυβικά την ώρα με μία 1″ παροχή
Όπως είπαμε παραπάνω, με τόσο μικρό κινητήρα δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Επομένως, μπορεί να κερδίζει στο μανομετρικό, χάνει όμως στον όγκο. Μπορεί να μεταφέρει μόνο 12 κυβικά την ώρα και αυτό σε 0 μανομετρικό. Όσο αυξάνεται το μανομετρικό, τόσο μειώνεται ο όγκος του νερού που δίνει. Τώρα τα 12 κυβικά ανά ώρα δεν είναι λίγο. Αντιθέτως, για απλή χρήση είναι υπεραρκετό. Όμως αν κάποιος θέλει να ποτίζει στρέμματα με μπεκάκια, τότε το νερό δεν επαρκεί. Οι πιο μεγάλες μπορούν να δώσουν άνετα 3-5 φορές αυτή την ποσότητα.
Η παροχή εισόδου που έχει είναι 1″ και το ίδιο και η έξοδος.
Εύκολη εκκίνηση, χαμηλός θόρυβος και χαμηλή κατανάλωση
Ο κινητήρας που έχει πάνω η αντλία της Loncin είναι 4χρόνος. Αυτό σημαίνει ότι εκκινεί σχετικά εύκολα, έχει σχετικά μικρό θόρυβο και δεν βγάζει πολλά καυσαέρια, αφού δεν καίει λάδι όπως οι αντλίες με τους δίχρονους. H εκκίνηση γίνεται με την κλασσική χειρόμιζα με σχοινί.
Όμως ο 4 χρονος δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα, έχει και μερικά μειονεκτήματα. Έτσι θα πρέπει να είναι σε επίπεδη επιφάνεια(ή τουλάχιστον κάπου με μικρή κλίση). Επίσης θα πρέπει να προσέχετε πολύ μην σας αναποδογυρίσει (δεν είναι δύσκολο στο συγκεκριμένο μοντέλο, καθώς δεν έχει τον εξωτερικό σκελετό ή την βάση που έχουν πιο μεγάλα μοντέλα). Αν σας αναποδογυρίσει το λάδι που υπάρχει στο κάρτερ μπορεί να το φέρει στο φίλτρο αέρα, το οποίο είναι χάρτινο και να σας το βγάλει από εκεί, καταστρέφοντας και το φίλτρο.
Επομένως αν κάποιος θέλει μία αντλία για σημεία με μεγάλη κλίση, καλό είναι να πάρει μία με δίχρονο κινητήρα.
Καλή ποιότητα κατασκευής και 2 χρόνια εγγύηση
Γενικά στα Κινέζικα μηχανήματα υπάρχει πάντα το θέμα της ποιότητας κατασκευής. Στον Loncin δεν υπάρχει αυτό το θέμα. Φυσικά δεν είναι Honda, όμως δεν έχει καμία σχέση με άλλα φθηνά μοντέλα. Είναι σίγουρα μία κλάση πιο πάνω, γιαυτό Loncin χρησιμοποιούν και αρκετές Ελληνικές εταιρίες. Τίποτα πάνω του δεν δείχνει φθηνιάρικο ούτε κακοσχεδιασμένο. Φίλτρο, εξάτμιση, καλωδίωση, τεπόζιτο, διακόπτες όλα δείχνουν σχετικά καλά. Γιαυτό και ο εισαγωγέας των Loncin δίνει 2 χρόνια εγγύηση (δεν έχει δοκιμαστεί, αλλά άλλα ανώνυμα Κινέζικα δίνουν 1 και αυτό μόνο στα χαρτιά).
Ακόμα και το μπουζόκλειδο που δίνει (σωληνωτό) είναι πολύ πιο καλό από όσα θα δείτε σε πολλά ανώνυμα Κινέζικα.
Στα θετικά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το σχετικά καλό εγχειρίδιο χρήσης, το οποίο είναι αναλυτικό και αν και έχει κάποια μικρά θέματα στην μετάφραση, είναι πολύ πιο καλό από όσα θα δείτε σε άλλα Κινέζικα. Μάλιστα έχει ακόμα και ηλεκτρολογικό σχέδιο για την καλωδίωση ώστε κάποιος να μπορεί να κάνει παρεμβάσεις αν θέλει.
Τι υπάρχει στην συσκευασία
Στην συσκευασία θα βρείτε την αντλία έτοιμη προς χρήση (ελέγξτε μόνο αν έχει λάδι, αυτή που δοκιμάστηκε είχε, αλλά δεν γνωρίζω αν το είχε βάλει ο έμπορος ή η Loncin), το πλαστικό φίλτρο, 2 σφιγκτήρες, τα ρακόρ σύνδεσης, ένα μπουζόκλειδο σωληνωτό, ένα κατσαβίδι με 2 μύτες και το εγχειρίδιο χρήσης.
Επομένως θέλετε το λάστιχο σπιράλ για την αναρρόφηση και το λάστιχο που θα συνδέσετε στην παροχή.
Προβλήματα και ελαττώματα
Μέχρι στιγμής δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα.
Στα ελαττώματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι η βάση θα μπορούσε ν ήταν λίγο πιο μεγάλη ή να είχε μηχανισμό προέκτασης ώστε να μην αναποδογυρίζει τόσο εύκολα.
Μικρό ελάττωμα ίσως είναι και το μαλακό ελατήριο που έχει το γκάζι. Θα έπρεπε να ήταν λίγο πιο σκληρό.
Ένα άλλο μικρό θέμα είναι και η τάπα του κάρτερ. Στο σημείο που βρίσκεται είναι αδύνατο να κάνεις αλλαγή λαδιών χωρίς να γίνει χάλια η βάση. Αυτό γιατί είναι λίγο εσωτερικά έτσι ώστε να μην μπορείς να βάλεις δοχείο από κάτω. Μόνο αν τη γυρίσετε εντελώς πλάγια, βρείτε κάποιο πολυ μικρό χωνί ή βγάλετε τη βάση μπορείτε να κάνετε αλλαγή λαδιών χωρίς πρόβλημα. Δεν ειναι κάτι τρομερό, όμως σίγουρα θα μπορούσε να προβλεφθεί λίγο καλύτερα.
Σύνοψη: Για αυτό που πρέπει να κάνει είναι εξαιρετική
Η βενζινοκίνητη αντλία επιφανείας Loncin LC25ZB36 1.7Q φαίνεται να είναι μία πολύ καλή επιλογή για όποιον θέλει μία μικρή αντλία με μεγάλο μανομετρικό. Στο εμπόριο θα βρείτε πολύ καλύτερες αντλίες, όμως δύσκολα καμία που μπορεί να προσφέρει αυτά που προσφέρει η Loncin, τουλάχιστον σε αυτή τη τιμή.
Μερικά χρήσιμα που πρέπει να γνωρίζετε
- Στο εγχειρίδιο αναφέρονται αναλυτικά τι εργασίες συντήρησης πρέπει να γίνονται στον κινητήρα της Loncin. Πολύ σημαντικό είναι οι σωστές αλλαγές λαδιού (προσοχή η πρώτη αλλαγή λαδιού πρέπει να γίνει σχετικά άμεσα, το πολύ σε 20 ώρες χρήσης). Συνοπτικά αυτά που πρέπει να κάνετε είναι
- Αλλαγή λαδιού κινητήρα κάθε 100 ώρες (μετά την πρώτη φορά)
- Καθαρισμός φίλτρου αέρα το πολύ κάθε μήνα
- Αλλαγή μπουζί κάθε χρόνο
- Καθαρισμός τεπόζιτου καυσίμου κάθε χρόνο
- Υπάρχει μία παρόμοια αντλία από την Loncin με 97κυκ. εκ. κινητήρα που δίνει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά. Το μόνο που φαίνεται να αλλάζει είναι ο όγκος του μηχανήματος.
- Όλες αυτές οι αντλίες είναι για καθαρό νερό. Αν και στην συσκευασία υπάρχει πλαστικό φίλτρο, αν θέλετε να τραβήξετε νερό από ποτάμι ή πηγάδι που έχει λάσπη, καλό είναι να βάλετε μία επιπλέον σίτα.