Πως βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο όταν έχει πέσει η μπαταρία

5
 

Στους περισσότερους θα έχει συμβεί κάποια στιγμή να προσπαθήσουν να βάλουν μπρος στο αυτοκίνητό τους και να διαπιστώσουν ότι για κάποιο λόγο έχει πεσμένη μπαταρία. Τι κάνουμε τότε; Πως μπορούμε να το ξεκινήσουμε;

 
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά.
 

Για ποιους λόγους μπορεί να αδειάσει μια μπαταρία

Οι λόγοι οι οποίοι μπορεί να αδειάσει μια μπαταρία αυτοκινήτου είναι αρκετοί.
 

1. Κακή χρήση

Μπορεί καταρχάς να έχουμε κάνει κακή χρήση εμείς (πχ να ξεχάσαμε ανοιχτά τα φώτα του αυτοκινήτου όλο το βράδυ). Αυτό είναι το πιο σύνηθες. Αν συμβεί αυτό, απλώς θα πρέπει να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο και η μπαταρία θα ξανά-φορτίσει μόνη της σε λίγη ώρα, με την βοήθεια του δυναμό. 

2. Ακινησία

Μπορεί επίσης να έχει μείνει για αρκετό καιρό σε ακινησία και έτσι να άδειασε ή μέσω αποφόρτισης είτε μέσω λειτουργιών του αυτοκινήτου που συνεχίζουν ακόμα και όταν δεν λειτουργεί (immobilizer, συναγερμός…).

Οι πιο πολλές συμβατικές μπαταρίες μπορεί να χάσουν έως και το 5% της φόρτισης τους κάθε μήνα, λόγω αποφόρτισης. Έτσι  αν συνυπολογίσετε και την τυχόν κατανάλωση από λειτουργίες του αυτοκινήτου, τότε μια πλήρως φορτισμένη καινούργια μπαταρία, μπορεί να αδειάσει πλήρως σε 3-12 μήνες ακινησίας.

Οπότε αν πρόκειται το αυτοκίνητο να μείνει πάνω από λίγες μέρες σε ακινησία, καλό θα ήταν να αποσυνδέσουμε τους πόλους της μπαταρίας, για να αποφύγουμε έτσι το άδειασμα της. Φυσικά, μιλάμε για αυτοκίνητο σε κλειστό φυλασσόμενο χώρο, 

3. Διάβρωση

Αν οι πόλοι της μπαταρίας έχουν υποστεί διάβρωση από τα οξέα της ίδιας της μπαταρίας ή από άλλα χημικά τότε μπορεί η μπαταρία να αποφορτίζεται μόνη της ή να μην έχει τη δυνατότητα να φορτιστεί επαρκώς κάθε φορά.

Οι νέου τύπου μπαταρίες είναι κλειστές και έτσι είναι λίγο πιο δύσκολο να διαβρωθούν από τα οξέα της μπαταρίας οι πόλοι. Παρόλα αυτά μπορεί να διαβρωθούν από εξωτερικούς παράγοντες.

Καλό είναι να περάσετε τους πόλους με ένα ειδικό προστατευτικό σπρέι, που μπορείτε να προμηθευτείτε από καταστήματα ανταλλακτικών αυτοκινήτου.

4. Διάρκεια ζωής

Τέλος, μπορεί να έχει σχεδόν χάσει όλες τις χημικές ιδιότητες της, λόγω της πολύ χρήσης και έτσι να μη μπορεί να αποθηκεύσει ικανό ρεύμα να ξεκινήσει το αυτοκίνητο.
 
Οι μπαταρίες αυτοκινήτου λειτουργούν μέσω μιας χημικής αντίδρασης μεταξύ πλακών και ενός διαλύματος οξέως που έχουν στο εσωτερικό τους. Με τον καιρό και με τη χρήση, αυτές οι πλάκες χάνουν τις ιδιότητες τους και έτσι μπορούν να αποθηκεύσουν όλο και λιγότερο ρεύμα, φθάνοντας σε σημείο που να μη μπορεί να δώσει ικανό ρεύμα πλέον η μπαταρία, ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Συνήθως κρατάνε 4-7 χρόνια (αναλόγως πάντα τη χρήση που τους γίνεται). 
 
Κάτι που επιτείνει τη φθορά τους είναι να παραμείνουν για αρκετό καιρό εντελώς άδειες. Έτσι αν αδειάσει η μπαταρία του αυτοκινήτου και μείνει εντελώς άδεια για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα αχρηστευθεί.
 
Όταν λοιπόν έχει αχρηστευθεί η μπαταρία, θα πρέπει να γίνει αντικατάστασή της. Συνήθως οι νέου τύπου μπαταρίες έχουν ένα ειδικό δείκτη που δείχνει αν η μπαταρία χρειάζεται αντικατάσταση ή απλώς έχει αδειάσει.
 
Αν δεν έχει τον ειδικό δείκτη, μπορείτε να ελέγξετε με ένα βολτόμετρο ή απλώς αν μετά τη εκκίνηση το αφήσουμε να φορτίσει για αρκετή ώρα και πάλι αντιμετωπίσουμε το ίδιο πρόβλημα, σημαίνει ότι χρειαζόμαστε νέα.
 
Για να δείτε πως κάνουμε αντικατάσταση μπαταρίας και ποια μπαταρία πρέπει να αγοράσετε πατήστε εδώ.
 
 

Πως καταλαβαίνουμε ότι έχει αδειάσει η μπαταρία

Αν έχει αδειάσει η μπαταρία και είναι αυτός ο λόγος που δε ξεκινάει το αυτοκίνητο, θα το καταλάβουμε εύκολα, από το καντράν του αυτοκινήτου. Στη προσπάθεια μας να το ξεκινήσουμε γυρίζοντας τη μίζα, θα δούμε το καντράν να χαμηλώνει το φωτισμό ή να μη μπορεί να ολοκληρώσει καν τη διαδικασία της εκκίνησης. Αν έχει αδειάσει εντελώς, πολύ πιθανό να μην δούμε καμία ένδειξη στο καντράν, όταν γυρίζουμε την μίζα.
 
Ένας άλλος τρόπος είναι να ελέγξουμε με ένα πολύμετρο ή ειδικό μετρητή, την τάση (Volt) της μπαταρίας. Αν είναι πλήρως γεμάτη, θα πρέπει να είναι περίπου 12.6 V. Αν είναι εντελώς άδεια θα είναι κάτω από 12 V, γύρω στα 11.7 V

Μίζα ή μπαταρία

Ένα λάθος που γίνετε συχνά είναι ότι ένα πρόβλημα στη μίζα μπορεί να αδειάσει γρήγορα μια μπαταρία. Αν για κάποιο λόγο η μίζα έχει πρόβλημα και δεν ξεκινάει το αμάξι με την πρώτη, με τις συνεχείς ανεπιτυχείς προσπάθειες μπορεί να αδειάσει η μπαταρία σχετικά γρήγορα. 
 
Έτσι αν γυρίσετε το κλειδί και δεν ξεκινήσει με την πρώτη το αμάξι, αφήστε ένα χρονικό διάστημα 10 δευτερολέπτων τουλάχιστον και μετά ξαναπροσπαθήστε.
 

Τι κάνουμε όταν έχει αδειάσει η μπαταρία

Όταν συμβαίνει αυτό,οι λύσεις ουσιαστικά είναι τρεις. Ή παίρνουμε τηλέφωνο τη οδική βοήθεια (αν έχουμε συμβόλαιο με οδική φυσικά) ή προσπαθούμε να τη φορτίσουμε με τη χρήση καλωδίων από κάποιο άλλο αμάξι ή το σπρώχνουμε για να πάρει μπροστά μόνο του. Βέβαια η τελευταία λύση ισχύει περισσότερο για τα παλαιού τύπου αμάξια, καθώς στα νεότερα είναι από δύσκολο έως να το ξεκινήσουμε σπρώχνοντας.

1. Οδική βοήθεια

Η οδική βοήθεια σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει σαν κάλυψη σε όλα τα συμβόλαια, αλλά δεν θα πρέπει να είναι η πρώτη μας επιλογή αν μείνουμε από μπαταρία. Ο λόγος;
Αναλόγως το σημείο που βρισκόμαστε, τον αριθμό των συνεργείων που διαθέτει η εταιρία αλλά και το φόρτο εργασίας τον οποίο μπορεί να έχει την δεδομένη στιγμή, μπορεί να πάρει ακόμα και αρκετές ώρες μέχρι να έρθει στο χώρο που βρισκόμαστε.
 
Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουμε ότι αν δεν έχουμε κάλυψη οδικής στο συμβόλαιο μας και φωνάξουμε οδική να μας ξεκινήσει, το κόστος θα είναι αρκετά μεγάλο (μεγαλύτερο από το κόστος του ετήσιου συμβολαίου συνήθως).

 

2. Σπρώξιμο

 
lemon-law-car-man-pushing-300x200Στα παλαιότερα αυτοκίνητα, υπήρχε η δυνατότητα να ξεκινήσει ο κινητήρας εύκολα με το σπρώξιμο. Αν είχατε λίγο τύχη και είχατε μείνει σε κατηφορικό δρόμο ή είχατε κάποια χέρια βοήθειας, σπρώχνοντας απλώς για λίγα μέτρα έπαιρνε μπρος εύκολα.
 
Αυτό όμως δυστυχώς δεν ισχύει για τα νεότερα αυτοκίνητα. Τα νεότερα αυτοκίνητα λόγω των πολλών ηλεκτρονικών κυκλωμάτων που έχουν (ηλεκτρικές αντλίες καυσίμου, μπεκ καυσίμου…) , απαιτούν πολύ περισσότερο ρεύμα για να ξεκινήσουν και αυτό δε μπορεί να δημιουργηθεί εύκολα από λίγο σπρώξιμο. Έτσι σε αρκετά νεότερα αυτοκίνητα οι κατασκευαστές αποτρέπουν το ξεκίνημα με σπρώξιμο, καθώς έτσι μπορεί να υποστεί κάποια βλάβη το αμάξι.
 
Επίσης για να πάρει μπρος το αμάξι με σπρώξιμο, θα πρέπει η μπαταρία να μην είναι εντελώς νεκρή, καθώς για να λειτουργήσει το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου, πρέπει να υπάρχει κάποιο ελάχιστο φορτίο στη μπαταρία. Έτσι αν είναι εντελώς «νεκρή» η μπαταρία, είναι σχεδόν αδύνατο να πάρει μπρος γιατί δεν μπορεί να τροφοδοτηθεί το αυτοκίνητο με καύσιμο.
 

Διαδικασία

  1. Βάζουμε το κλειδί στη μίζα και το γυρίζουμε.
  2. Βάζουμε δευτέρα και πατάμε τέρμα το συμπλέκτη
  3. Αρχίζουμε να σπρώχνουμε το αυτοκίνητο μέχρι να αποκτήσει μια ικανοποιητική ταχύτητα
  4. Μετά από λίγα μέτρα αφήνουμε το συμπλέκτη και πατάμε γρήγορα το γκάζι και έπειτα ξαναπατάμε το συμπλέκτη
  5. Αν δεν πήρε μπρος, επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία

Πλεονεκτήματα

  • Δεν έχει κανένα απολύτως κόστος
  • Αν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο, δεν χρειαζόμαστε καμία βοήθεια

Μειονεκτήματα

  • Ενδείκνυται μόνο για παλαιότερα αμάξια
  • Αν δεν βρισκόμαστε σε κατηφορικό δρόμο χρειαζόμαστε τουλάχιστον άλλο ένα άτομο. Αν το αυτοκίνητο είναι αρκετά μεγάλο, χρειαζόμαστε αρκετά περισσότερα.
  • Στα νεότερα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρικές αντλίες καυσίμων και άλλα ηλεκτρικά βοηθήματα εκκίνησης, είναι πρακτικά αδύνατο να τα ξεκινήσεις αν η μπαταρία έχει αδειάσει. 

3. Εκκίνηση από εξωτερική πηγή 

 
Έτσι η καλύτερη και ιδανικότερη λύση είναι να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο με άλλη πηγή ρεύματος.
Αυτό μπορούμε να το κάνουμε με δύο τρόπους. Με τα απλά καλώδια δανειζόμενοι ρεύμα από κάποια άλλη μπαταρία ή με το φορτιστή μπαταρίας.

 

Φορτιστές / Εκκινητές μπαταρίας

81hVRmHDYeL._SL1500_Οι φορτιστές μπαταρίας προφανώς είναι η καλύτερη λύση, καθώς δεν έχετε καμία εξάρτηση από κάποιον άλλο. Είναι βέβαια και αρκετά πιο ακριβή. Ο φορητός φορτιστής μπαταρίας κάνει πάνω από 50 ευρώ. Ο ηλεκτρικός φορτιστής μπαταρίας, είναι λίγο πιο οικονομικός, αλλά έχει το μειονέκτημα ότι χρειάζεται παροχή ηλεκτρικού ρεύματος εκεί που θα έχετε μείνει, το οποίο φυσικά δεν είναι πάντα τόσο εύκολο.
 
Τον τελευταί καιρό κυκλοφορούν στην αγορά και μικρότεροι εκκινητές μπαταρίας, οι οποίοι είναι αρκετά μικροί σε μέγεθος και πολύ πιο οικονομικοί. Βέβαια θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας, ότι συνήθως είναι κατάλληλοι για πολύ μικρού κυβισμού αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης.

Διαδικασία

Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Απλώς συνδέετε το κόκκινο καλώδιο του φορτιστή στο θετικό πόλο της μπαταρίας και το μαύρο καλώδιο στο αρνητικό πόλο και ακουλουθείτε τη οδηγίες του φορτιστή (κάποιοι έχουν κουμπιά εκκίνησης….)

 

Καλώδια εκκίνησης

Booster_cablesΤα απλά καλώδια εκκίνησης είναι σαφώς πιο οικονομικά. Κοστίζουν περίπου 5 ευρώ και μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε οπουδήποτε, αρκεί να τα συνδέσετε σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο (ή απλώς άλλη μπαταρία)
 
Αποτελούνται πάντα από δύο διαφορετικά καλώδια διαφορετικού χρώματος που στις άκρες τους έχουν δαγκάνες. Το ένα καλώδιο πάντα είναι κόκκινο και το συνδέουμε πάντα στο θετικό πόλο της μπαταρίας.Το άλλο είναι πάντα μαύρο και το συνδέουμε στο αρνητικό πόλο της μπαταρίας. 
Κάτι που θα πρέπει να προσέξετε, είναι ότι τα καλώδια εκκίνησης έχουν διαφορετικές ποιότητες και διαφορετικές δυνατότητες. Έτσι όσο πιο παχύ είναι το καλωδίου, τόσο πιο πολλά Αμπέρ μπορεί να μεταφέρει. Οπότε, αν έχετε αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού (ειδικά Diesel) θέλετε να έχετε μεγάλα καλώδια για να έχετε άμεσο αποτελέσμα.
 
Η διαδικασία είναι και εδώ σχετικά απλή.

Διαδικασίαδιαδικασία εκκίνησης αυτοκινήτου με καλώδια

  1. Καταρχάς τα δύο αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν κλειστούς τους κινητήρες.
  2. Βάζουμε τη μία άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της άδειας μπαταρίας.
  3. Βάζουμε την άλλη άκρη του κόκκινου καλωδίου στο θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας
  4. Συνδέουμε τη μία άκρη του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας
  5. Συνδέουμε την άλλη άκρη του μαύρου καλωδίου στο σασί ή στη μηχανή του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία
  6. Βάζουμε μπρος το αμάξι με τη γεμάτη μπαταρία
  7. Βάζουμε μπρος το αμάξι με την άδεια μπαταρία
  8. Αφήνουμε για 10-15 λεπτά το αμάξι με την άδεια μπαταρία να δουλεύει στο ρελαντί για να γεμίσει η μπαταρία ή οδηγούμε σε υψηλές στροφές με τρίτη ή τετάρτη ταχύτητα  για κάποιο διάστημα.

Πλεονεκτήματα

  • Πολύ οικονομική λύση
  • Ξεκινάει το ίδιο εύκολα όλων των τύπων τα αμάξια
  • Δεν χρειάζεται σωματική καταπόνηση

Μειονεκτήματα

  • Χρειάζεται και ένα άλλο αυτοκίνητο
  • Αν είναι εντελώς πεσμένη μπαταρία και το αυτοκίνητο έχει αρκετές απαιτήσεις σε ρεύμα θα χρειαστεί αυτοκίνητο με μεγάλη μπαταρία με την κατάλληλη ισχύ εκκίνησης για να πάρει μπρος γρήγορα. Δηλαδή είναι λίγο δύσκολο να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται μπαταρία με 650 Αμπέρ  και είναι εντελώς άδεια, από ένα αυτοκίνητο που μπαταρία με ισχύ εκκίνησης με 400 Αμπέρ τουλάχιστον άμεσα. Θα πρέπει να περιμένετε κάποια ώρα για να φορτίσει η άδεια μπαταρία πριν επιχειρήσετε να ξεκινήσετε το αμάξι.

Tι πρέπει να προσέχουμε

  • Αν κάνουμε λάθος και μπερδέψουμε τα καλώδια συνδέοντας τα σε διαφορετικούς πόλους  θα υπερθεμανθούν και μπορεί να πάρουν φωτιά.
  • Αν ακουμπήσουμε μεταξύ τους τα καλώδια θα προκληθεί σπινθήρας. Γιαυτό πάντα συνδέουμε ένα καλώδιο τη φορά.
  • Στις πιο πολλές μπαταρίες υπάρχει ξεκάθαρη ένδειξη των πόλων της μπαταρίας με τα σήματα του θετικού και του αρνητικού. Συνήθως υπάρχει και στα αυτοκίνητα κάποιο είδος ένδειξης για το που συνδέεται τι. Σε κάποια όμως μπορεί να μην υπάρχει ούτε στη μπαταρία ούτε στο αυτοκίνητο. Πως ξεχωρίζουμε λοιπόν το θετικό από το αρνητικό πόλο; Ο θετικός θα έχει πάντα το μεγαλύτερο πάχος καλωδίου και θα κατευθύνεται προς το μέρος της μηχανής εσωτερικά. Ο αρνητικός θα έχει μικρότερο πάχος καλωδίου και συνήθως κατευθύνεται προς το σασί εξωτερικά.
  • AMG

    Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τελευταίο σχετικά με το θέμα.Γιατί πρέπει να συνδέουμε την δαγκάνα με το σασί του αυτοκινήτου και όχι με τον πόλο της μπαταρίας.Εγώ τόσα χρόνια αυτό κάνω.Θα συμβεί κάτι;

    • admin

      Όσο αναφορά την προηγούμενη ερώτηση που δεν απαντήθηκε, δυστυχώς όχι δεν έχω να σας προτείνω κάποιο. Υπάρχουν δεκάδες εξειδικευμένα καταστήματα στην αγορά, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να εγγυηθώ κάποιο, γιατί δεν έχω κάνει δεκάδες αγορές από κάποιο συγκεκριμένο. Σίγουρα αν θέλετε να επιλέξετε e-shop, το skroytz.gr είναι ένα πολύ καλό μέρος από το οποίο μπορείτε να διαβάσετε κριτικές από άλλους χρήστες. Αν θέλετε τοπικό, λογικά το πιο μεγάλο κατάστημα με ανταλλακτικά/εξαρτήματα αυτοκινήτων στην περιοχή που βρίσκεστε, θα ήταν ένα καλό σημείο για να ξεκινήσετε την έρευνα αγοράς.

      Τώρα όσο αναφορά αυτή την ερώτηση. H συντριπτική πλειοψηφία κάνει την σύνδεση έτσι όπως αναφέρετε και εσείς. Δεν είναι σωστό και θεωρητικά τουλάχιστον είναι και επικίνδυνο.

      Οι βασικοί λόγοι που είναι πιο σωστό να συνδέεται ο αρνητικός πόλος της μπαταρίας τροφοδοσίας με το σασί του αυτοκινήτου (βασικά μία διευκρίνηση, όχι οπουδήποτε στο σασί. Το ιδανικό είναι σε κάποιο γυμνό μεταλλικό σημείο πχ μεταλλική βίδα, πλαίσιο. Το βαμμένο σασί δεν είναι τόσο καλή επιλογή) που έχει ξεμείνει είναι δύο.

      Καταρχάς κλείνεται καλύτερα το κύκλωμα και έτσι υπάρχει μικρότερη περίπτωση να υπάρχει πτώση τάσης. Ο αρνητικός πόλος κάθε μπαταρίας είναι και αυτός συνδεδεμένος στο σασί (γιαυτό και στο άρθρο αναφέρεται ότι για να ξεχωρίσετε τον αρνητικό πόλο, κοιτάτε το μικρότερο σε πάχος καλώδιο που πάει προς το σασί εξωτερικά). Έτσι φανταστείτε ότι το σασί είναι ένα ενιαίο καλώδιο που ενώνει όλα τα αρνητικά καλώδια. Έτσι βάζοντας το αρνητικό καλώδιο απευθείας πάνω στο σασί, κλείνεται πιο γρήγορα το κύκλωμα (χωρίς να χρειαστεί να περάσει από τον πόλο της μπαταρία στο καλώδιο που ενώνει το σασί στην μπαταρία, το οποίο ίσως είναι και φθαρμένο). Θεωρητικά θα ήταν καλύτερα να ενώνατε το αρνητικό απευθείας πάνω στο μεταλλικό μέρος της μηχανής, αλλά οι μοντέρνες μηχανές, έχουν πάντα πλαστικό κάλυμμα, οπότε δεν είναι τόσο εύκολο (συν ότι υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν χυμένα λάδια, οπότε σε κακό-συντηρημένο αυτοκίνητο ίσως είναι και επικίνδυνο για τον ίδιο λόγο που θα αναφερθεί και πιο κάτω).

      Ο άλλος σημαντικός λόγος που δεν θα πρέπει να ενώνετε το αρνητικό πάνω στην νεκρή μπαταρία είναι ότι υπάρχει περίπτωση να προκληθεί έκρηξη στην μπαταρία. Αυτό ίσχυε περισσότερο στις μπαταρίες συντήρησης που συμπλήρωνες υγρά (αν είχαν χάσει τα υγρά τους), αλλά μπορεί να συμβεί και στις μοντέρνες. Εν συντομία, οι μπαταρίες κατά την λειτουργία τους, μετά από μία χημική αντίδραση εκλύουν αέριο υδρογόνου. Το αέριο υδρογόνου είναι εύφλεκτο και έτσι όταν υπάρχει διαρροή, υπάρχει κίνδυνος έκρηξης αν υπάρξει πηγή ανάφλεξης. Τώρα θα ρωτήσετε πως θα υπάρξει πηγή ανάφλεξης βάζοντας απλώς τα καλώδια;

      Όταν ενώνετε και το δεύτερο καλώδιο (όποιο από τα δύο) από την φορτισμένη μπαταρία στο άλλο αυτοκίνητο, κλείνεται το κύκλωμα και τότε ίσως δημιουργηθεί μικρός σπινθήρας. Αν έτσι βάλετε το δεύτερο καλώδιο και κλείσει το κύκλωμα ακριβώς πάνω στην μπαταρία, ο σπινθήρας θα είναι ακριβώς πάνω από την διαρροή.
      Αν όμως το κάνετε εξωτερικά στο σασί (για αυτό τον λόγο όπως φαίνεται και στο σχεδιάγραμμα, ενώνουμε πάντα το αρνητικό στο σασί τελευταίο) και να προκληθεί σπινθήρας θα είναι μακρυά από το αέριο υδρογόνου που θα εκλύεται από την μπαταρία. Όπως σας είπα, αυτό ίσχυε περισσότερο στις παλαιού τύπου μπαταρίες, αν δεν γινόταν σωστή συμπλήρωση υγρών, αλλά δεν αποκλείεται να συμβεί και στις νεότερες.

      Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ένα επιστημονικό άρθρο, που αναφέρει αναφορές από τραυματισμούς στα μάτια, από εκρήξεις μπαταριών αυτοκινήτου. Όπως θα δείτε οι περισσότερες αναφορές είναι από σπινθήρα που προκλήθηκε με κάποιο τρόπο πάνω από μπαταρία.

  • AMG

    Εξαιρετικό άρθρο.Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν οδηγό αγοράς καλωδίων εκκίνησης μπαταρίας και jamp starter;
    Δυσκολεύομαι στην επιλογή.Κάνοντας αναζήτηση βρήκα καλώδιο που αναφέρει πως μπορεί να μεταφέρει 4000Amp κοστίζοντας κάτω από 20€,ενώ αλλά καλώδια με πολύ μικρότερα νουμερα κοστίζουν πάνω από 50€.Πώς εξηγείται αυτό;
    Θα ήθελα την καλύτερη δυνατή επιλογή.

    • admin

      Για το ξεχωριστό άρθρο, ίσως γίνει στο μέλλον . Ή ίσως γίνει πιο εκτενής αναφορά στο άρθρο.

      Τώρα όσο αναφορά στην ερώτηση. Κατά πάσα πιθανότητα στην περίπτωση που βρήκατε, πρόκειται περί ορθογραφικού λάθους. Πιο πιθανό είναι να αναφέρεται για καλώδια 400 amps και να προστέθηκε ένα επιπλέον μηδενικό κατά λάθος ή για καλώδια για 4000cc αμάξι ή ότι θεωρητικά οι δαγκάνες αντέχουν έως 4000 amps (το οποίο δεν είναι το ίδιο), παρά για 4000 amps καλώδιο που κοστίζει κιόλας κάτω από 20 ευρώ. Καλώδια εκκίνησης εγκεκριμένα για 4000 amps σε αυτή την τιμή, είναι εντελώς αδύνατο. Βασικά, δεν πρέπει να πωλείται πουθενά καλώδιο εκκίνησης με σήμανση για 4000 amps, γιατί είναι «τρελό» νούμερο για φυσιολογική χρήση (πανάκριβοι εκκινητές υπάρχουν σε αυτό το νούμερο, αλλά είναι διαφορετικό αυτό). Αυτά που είδατε στο e-shop που αναφέρουν 4000 amps, είναι heavy duty Κινεζικής κατασκευής τα οποία μάλλον είναι ενδεδειγμένα για 1000amps (από ότι φαίνεται στην φωτογραφία και ότι δείχνουν τα αντίστοιχα καλώδια με ίδιες φωτογραφίες σε άλλα καταστήματα και στο ebay).

      Για οποιοδήποτε επιβατικό αυτοκίνητο, καλώδια εκκίνησης ως 1000 amps είναι υπεραρκετά. Μεγαλύτερα χρειάζονται μόνο για αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες Diesel (πχ φορτηγά). Και πάλι, ο αριθμός αυτός είναι η τιμή για την οποία ενδεικνύεται η χρήση του. Δηλαδή συνήθως εκκινείς και φορτηγό μεγάλο, με καλώδιο εγκεκριμένο για πιο λίγα amps, απλώς είναι σχετικά – έως και πάρα πολύ – επικίνδυνο.

      Αν θέλετε να τα κρατήσετε για χρόνια, προσπαθήστε να βρείτε ένα ανθεκτικό σετ, με καλές δαγκάνες, καθώς οι δαγκάνες είναι αυτό που θα σας προδώσουν πρώτα. Κάποιες είναι πραγματικά πολύ ψεύτικες. Επίσης κάτι που θα πρέπει να γνωρίζεται είναι ότι οι γαλβανισμένες δαγκάνες είναι πολύ πιο οικονομικές από τις χάλκινες στα ίδια amps, αλλά μπορεί να σκουριάσουν με τον καιρό. Αυτό συμβαίνει γιατί καίγεται το γαλβάνι, από τους σπινθήρες που δημιουργούνται κάποιες φορές κατά την επαφή και έτσι μένει απροστάτευτο το μέταλλο. Βέβαια μία καλή χάλκινη δαγκάνα κοστίζει πιο πολύ από το φθηνό καλώδιο εκκίνησης. Συνήθως μια μέση λύση, είναι γαλβανιζέ δαγκάνες με σιαγόνες από χαλκό.

      Πάντως αν θέλετε την καλύτερη δυνατή επιλογή, θα σας συμβούλευα να πάτε σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα και να τις δείτε από κοντά. Η διαφορά στην ποιότητα αλλά και στην διατομή του καλωδίου είναι εμφανής με το μάτι. Οι Κινέζικες από τα e-shop, μπορεί να είναι καλές, μπορεί όμως και όχι. Δυστυχώς αυτά τα site γενικού περιεχομένου, δεν προσφέρουν αρκετές πληροφορίες ούτε αρκετές φωτογραφίες για να κρίνεις.

      • AMG

        Ευχαριστώ για την απάντηση σας.Έχετε να μου προτείνετε κάποιο site που να έχει εξειδίκευση σε τέτοια προΐόντα.Θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα.