Πως καθαρίζουμε το φίλτρο κλιματισμού του αυτοκινήτου

0

<

div dir=”ltr” style=”text-align: left;”>

πως καθαρίζουμε το φίλτρο κλιματισμού του αυτοκινήτου

Το κλιματιστικό του αυτοκινήτου, είναι ακριβώς όπως και το κλιματιστικό στο σπίτι. Κάθε χρόνο χρειάζεται συντήρηση και καθαρισμό για να λειτουργεί σωστά και να μην είναι φορέας μικροβίων ή αναπνευστικών προβλημάτων.
Η μηχανική συντήρηση και έλεγχος καλό είναι να γίνεται από εξειδικευμένο συνεργείο, αλλά ο καθαρισμός στο φίλτρο κλιματισμού και στους αεραγωγούς είναι κάτι που μπορεί να κάνει πολύ εύκολα ο καθένας αφού δεν χρειάζεται κάποια τεχνική γνώση.

Φίλτρο κλιματισμού

eb83d3a7404638720125d92c4b215e14

Το φίλτρο του κλιματιστικού βρίσκεται στο εσωτερικό του αμαξιού (συνήθως πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού) και συγκρατεί όλα τα σωματίδια που έρχονται μαζί με τον εξωτερικό αέρα. Αναλόγως τη χρήση που έχει το κλιματιστικό, και το περιβάλλον στο οποίο κυκλοφορείται ο χρόνος που μπορεί να χρειάζεται καθάρισμα μπορεί να διαφέρει αισθητά.

Έτσι αν είναι συνεχής η χρήση ή κυκλοφορείτε συχνά σε χωματόδρομους το φίλτρο μπορεί να θέλει καθάρισμα ή αλλαγή ακόμα και κάθε 3 μήνες. Αν κυκλοφορείτε σε άσφαλτο εκτός αστικών κέντρων ή έχετε πολύ αραιή χρήση, μπορεί ακόμα και μετά από 2 χρόνια να είναι σε καλή κατάσταση. Καλό είναι πάντως να το ελέγχετε συχνά για παν ενδεχόμενο.

 

Έλεγχος και καθαρισμός φίλτρου κλιματισμού

maxresdefault

Για να ελέγξετε το φίλτρο, πρέπει πρώτα να βρείτε που είναι. Σχεδόν στο σύνολο των μοντέρνων αυτοκινήτων, βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Για να έχετε πρόσβαση σε αυτό, θα πρέπει να βγάλετε το ντουλαπάκι.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί την πρώτη φορά αν δεν το έχετε ξανακάνει και να διαβάσετε το βιβλίο οδηγιών για να δείτε πως ακριβώς βγαίνει το φίλτρο στο δικό σας αυτοκίνητο. Το πιο πιθανό είναι το ντουλαπάκι σας να είναι ανοιγόμενο και να συγκρατείται από δύο πλαϊνά στοπ μόνο. Αν είναι έτσι θα πρέπει απλά να πιέσετε το σημείο που είναι τα στοπ προς το εσωτερικό του ντουλαπιού ώστε να μπορεί να βγει το ντουλαπάκι. Καλό πάντως είναι να διαβάσετε το βιβλίο οδηγιών και να βεβαιωθείτε.

Αφού πλέον έχετε πρόσβαση, στο φίλτρο του κλιματιστικού θα πρέπει να το βγάλετε έξω. Το φίλτρο σχεδόν πάντα είναι συρταρωτό οπότε θα πρέπει να το τραβήξετε προς τα έξω για να βγει. Αφού το βγάλετε, θα πρέπει να δείτε αν χρειάζεται απλό καθαρισμό ή απαιτεί αλλαγή.
 
Βρώμικο φίλτρο αέρα που καλό είναι να αλλαχτεί
Βρώμικο φίλτρο αέρα που καλό είναι να αλλαχτεί
 
Ακόμα και οι κατασκευαστές προτείνουν 1-2 καθαρισμούς τουλάχιστον πριν την αλλαγή του φίλτρου, αλλά αυτό εξαρτάται καθαρά από την κατάσταση που θα είναι. Αν είναι γεμάτο σκόνες και ξένα σωματίδια (πχ τρίχες) μπορείτε να το φυσήξετε με έναν αεροσυμπιεστή φορώντας μια μάσκα προσώπου. Αν δεν έχετε αεροσυμπιεστή μπορείτε και με ένα πιστολάκι ή οτιδήποτε έχει έστω και μικρή πίεση αέρα. 
 
Οι σκόνες και τα ξένα αντικείμενα θα είναι στην πλευρά της εισόδου (πάνω πλευρά), οπότε εσείς θα πρέπει να φυσήξετε από την αντίστροφη μεριά. Προσοχή μην χρησιμοποιήσετε μεγάλη πίεση γιατί θα το καταστρέψετε. Επίσης μην το χτυπήσετε γιατί μπορεί να το καταστρέψετε χωρίς να το καταλάβετε.
 

Αντικατάσταση στο φίλτρο κλιματισμού

Μετά από λίγη ώρα θα πρέπει να φαίνεται σχετικά καθαρό. Αν δεν δείχνει καθαρό παρόλο το φύσημα, αλλά αρκετά βρώμικο, σημαίνει ότι θα πρέπει να το αντικαταστήσετε. Το κόστος των φίλτρων είναι συνήθως 8-20 ευρώ αναλόγως το μοντέλο και το αν είναι επίσημο ή ιμιτασιόν. Τα φίλτρα δεν είναι αποκλειστικά ανά μοντέλο αλλά αρκετά μοντέλα έχουν συνήθως το ίδιο φίλτρο. Έτσι ειδικά για γνωστά μοντέλα αυτοκινήτων θα βρείτε σίγουρα, σε όποιο κατάστημα ανταλλακτικών και αν πάτε.
.
Ένας καλός τρόπος για να καταλάβετε ότι ένα φίλτρο θέλει αλλαγή ακόμα και μετά τον καθαρισμό, είναι το χρώμα του φίλτρου και το σχήμα των πτυχώσεων. Τα καινούργια φίλτρα έχουν συνήθως λευκό ή ανοιχτό γκρι χρώμα με ίσιες πτυχώσεις. Όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα του φίλτρου, τόσο πιο πολύ σκόνη έχει συγκεντρώσει εσωτερικά και έτσι τόσο πιο λίγος αέρας μπορεί να περάσει μέσα από το φίλτρο. Άρα αν μετά τον καθαρισμό το φίλτρο παραμένει σκουρόχρωμο απαιτεί σίγουρα αλλαγή. Αν έχει ελαφρά γκρι απόχρωση σημαίνει ότι μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε πάλι. Αν το δείτε εντελώς μαύρο μην κάνετε καν την προσπάθεια να το καθαρίσετε.

Επίσης αν δείτε ότι οι πτυχώσεις παραμένουν ίσιες σημαίνει ότι το φίλτρο δεν έχει χρησιμοποιηθεί πολύ. Αν δείτε ότι όλες σχεδόν οι πτυχώσεις είναι παραμορφωμένες έντονα, σημαίνει ότι το φίλτρο ακόμα και αν φαίνεται καθαρό, καλό είναι να αλλαχτεί.
Ένδειξη φοράς φίλτρου
Ένδειξη φοράς φίλτρου
Αφού το καθαρίσετε ή το αλλάξετε θα πρέπει να προσέξετε να το βάλετε στη σωστή φορά. Το φίλτρο πάντα θα έχει κάποια ένδειξη φοράς, η οποία θα σας δείχνει πως πρέπει να κουμπωθεί.
 

Αεραγωγοί κλιματισμού

Οι αεραγωγοί είναι αυτοί που οδηγούν τον αέρα μέσα στο κλιματιστικό και από εκεί στο σαλόνι του αυτοκινήτου. Με τον καιρό μπορεί να γίνουν αρκετά βρώμικοι, κυρίως από σκόνη που συμμαζεύεται όταν δεν λειτουργεί το κλιματιστικό. Έτσι κατά καιρούς θα πρέπει να τους καθαρίζετε. 
 
Ένα γνωστό εμπορικό σπρέι κλιματιστικών από την Cosmolac
Ένα γνωστό εμπορικό σπρέι κλιματιστικών από την Cosmolac

Για να γίνει αυτό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ειδικό σπρέι αφρού που υπάρχει στο εμπόριο και απολυμαίνει και καθαρίζει τους αεραγωγούς. Το ειδικό αυτό σπρέι έχει πάντα ένα μακρύ ειδικό στόμιο με το οποίο μπορείτε να ψεκάσετε ανάμεσα από τις σίτες.

 
Ο αφρός με το που θα ψεκαστεί θα αρχίσει να διογκώνεται και να καλύπτει όλο τον αεραγωγό, γιαυτό δεν θα πρέπει να ψεκάσετε αρκετά. Ένα απλό ψέκασμα στο μπροστινό μέρος από κάθε αεραγωγό φτάνει. Αφού το αφήσετε να δράσει για μερικά λεπτά (διαβάστε τον χρόνο στις οδηγίες, καθώς μπορεί να διαφέρει από εταιρία σε εταιρία) θα πρέπει να ανοίξετε το κλιματιστικό στη μέγιστη σκάλα και να το αφήσετε να δουλέψει για τουλάχιστον 10 λεπτά. 
 
Με αυτό τον τρόπο θα έχετε καθαρίσει από τυχόν σκόνες τους αεραγωγούς αλλά και θα τους έχετε απολυμάνει ταυτόχρονα.
 
Το μόνο στο οποίο θα πρέπει να δώσετε προσοχή είναι να μην κάνετε υπερβολές με το σπρέι και να μην ψεκάσετε πολύ βαθιά. Ο λόγος είναι ότι οι αεραγωγοί δεν είναι τελείως κλειστοί αλλά έχουν ανοίγματα πίσω από το ταμπλό. Κάτω από αυτά τα ανοίγματα μπορεί να βρίσκονται ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου (πχ ασφάλειες αυτοκινήτου, εγκέφαλος αερόσακων) ή καλωδιώσεις οι οποίες αν έρθουν σε επαφή με τον αφρό  μπορεί να βραχυκυκλώσουν ή ακόμα και να καταστραφούν. Γιαυτό θέλει προσοχή και μικρούς ψεκασμούς ώστε να μην υπερχειλίσει από τον αφρό ο αεραγωγός.
 
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΕπιδιορθώνοντας ένα μπαλτά
Επόμενο άρθροΛαβή λίμας από κλαδί ελιάς (χωρίς τόρνο)
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
0 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια