Επισκευή : Αλλαγή σε καρβουνάκια (ψύκτρες) σε γωνιακό τροχό Black and Decker (AST15)

0
 

BlackNDecker_goniakos_1Τα καρβουνάκια, είναι μια από τις πιο συνηθισμένες επισκευές, σε εργαλεία (ή γενικά οτιδήποτε έχει ηλεκτρικό μοτέρ). Για την ακρίβεια, δεν είναι ακριβώς επισκευή, καθώς τις περισσότερες φορές δεν παθαίνουν κάποια βλάβη, αλλά τρώγονται από την φυσιολογική φθορά, κατά την χρήση.

 
Το πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι η αλλαγή εξαρτάται καθαρά από την κάθε συσκευή και το πως είναι τοποθετημένα τα καρβουνάκια. Σε κάποιες συσκευές, τα καρβουνάκια μπορούν να αλλαχτούν χωρίς να ανοιχτεί το εργαλείο αφού έχουν δικά τους καπάκια. Αυτό γίνεται συνήθως σε συσκευές με συνεχή χρήση, που ακόμα και σε ερασιτέχνες τα καρβουνάκια θα φαγωθούν σχετικά γρήγορα. Σε μηχανήματα που δεν είναι σχεδιασμένα να δουλεύουν συνεχώς,  συνήθως χρειάζεται αρκετό λύσιμο ώστε να μπορέσετε να έχετε πρόσβαση σε αυτά, καθώς μπορεί να μην χρειαστεί να αλλαχτούν ποτέ.
καρβουνάκι σε πολυεργαλείο Dremel
καρβουνάκι σε πολυεργαλείο Dremel. Το καπάκι βρίσκεται εξωτερικά του εργαλείου και έτσι η αλλαγή γίνεται χωρίς λύσιμο.
Η αλλαγή στα καρβουνάκια, ειδικά στα μηχανήματα που ανοίγουν εύκολα, μπορεί να γίνει από τον καθένα. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις, ούτε είναι κάτι τρομερά δύσκολο. Αν και τα “εργατικά” για μια τέτοια δουλειά, δεν είναι συνήθως πολλά (τουλάχιστον σε σωστούς επαγγελματίες), καλό είναι να ξέρει κάποιος να το κάνει μόνος του, ώστε να μπορεί να τα αλλάξει ανά πάσα στιγμή, χωρίς καθυστερήσεις.
 
 
BlackNDecker_goniakos_2 
Οι γωνιακοί τροχοί, είναι εργαλεία που δουλεύουν αρκετά, οπότε ανά μερικά χρόνια χρειάζονται αλλαγή τα καρβουνάκια. Ο συγκεκριμένος γωνιακός τροχός είναι αρκετά παλιός (>10 χρόνια), αλλά επειδή είναι ερασιτεχνικός (με ότι αυτό συνεπάγεται), χρησιμοποιείται μόνο για εύκολες και γρήγορες δουλειές (πχ κόψιμο με λεπτό δίσκο) και την σκληρή δουλειά την κάνουν οι επαγγελματικοί. Οπότε είχε ακόμα τα καρβουνάκια “της μάνας του” πάνω, τα οποία δεν είχαν φαγωθεί πλήρως, αλλά είχε κοπεί το συρματάκι στο ένα.
 
 Καρβουνάκια (ψύκτρες) για Black n decker ast 15
Ο πιο σίγουρος τρόπος για να βρείτε ανταλλακτικά καρβουνάκια, είναι να αγοράσετε τα επίσημα καρβουνάκια της εταιρίας από το σέρβις, βάση του μοντέλου σας. Για τα επώνυμα εργαλεία, αυτό δεν είναι αρκετά δύσκολο, καθώς τα περισσότερα σέρβις θα το έχουν. Βέβαια, αν και υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά καρβουνάκια, πολλά είναι κοινά μεταξύ των μοντέλων, ακόμα και μεταξύ εντελώς διαφορετικών εταιριών. Έτσι ακόμα και αν δεν έχετε κάποιο επίσημο σέρβις κοντά, το πιο πιθανό είναι να βρείτε το καρβουνάκι που θέλετε ψάχνοντας από μαγαζί σε μαγαζί.
 
 18126
Τα στοιχειά που ξεχωρίζουν τα καρβουνάκια μεταξύ τους, είναι οι διαστάσεις (όλες εκτός από το ύψος), αν έχει εγκοπές στο πλάι και το μεταλλικό έλασμα.
Το πιο σημαντικό από αυτά είναι οι διαστάσεις. Ο λόγος είναι ότι τα καρβουνάκια, σχεδόν πάντα, κουμπώνουν μέσα σε μια θήκη. Αν το καρβουνάκι έχει μεγαλύτερο πλάτος ή μήκος, τότε δεν θα μπορεί να μπει. Αν έχει αισθητά μικρότερο, τότε θα παίζει αρκετά και δεν θα μπορεί να κάνει σωστή επαφή ή θα κολλάει. Αν είναι ελάχιστα χιλιοστά μικρότερο σε μία διάσταση, τότε αν και δεν είναι ιδανικό, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.
 
Μερικά καρβουνάκια, έχουν στο πλάι εγκοπές, οι οποίες το βοηθάνε να μπαίνει συρταρωτά στην θήκη. Αν η θήκη για το καρβουνάκι είναι με εγκοπές, τότε απαραίτητα θα πρέπει να έχει και το καρβουνάκι. Αν δεν έχει, τότε δεν πειράζει αν έχει η δεν έχει το ίδιο το καρβουνάκι.
 
Τώρα όσο αναφορά το ύψος, συνήθως δεν έχει σημασία, αφού πάνω κάτω όλα είναι ίδια. Αν είναι λίγο μεγαλύτερο από ότι πρέπει, μπορείτε να το φάτε λίγο μόνοι σας, αλλά σπάνια θα συμβεί αυτό.
 
Το μεταλλικό έλασμα που βρίσκεται στο πάνω μέρος μπορεί να έχει αλλά μπορεί και να μην έχει τόση σημασία. Εξαρτάται από τον τρόπο που ασφαλίζει το καρβουνάκι πάνω στην θήκη. Το συγκεκριμένο έχει, καθώς ασφαλίζει μέσω των μικρών τρυπών που έχει στο πλάι. Σε άλλα μπορεί να είναι θηλυκό βύσμα, απλό κυκλικό, κυκλικό με εγκοπές….Γενικά υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τύποι, οπότε καλό είναι να παίρνετε πάντα τον σωστό.

Διαδικασία

 
BlackNDecker_goniakos_3H διαδικασία αλλαγής στο συγκεκριμένο είναι πολύ απλή. Για να λύσετε το καπάκι, θα πρέπει απλά να ξεβιδώσετε μια μαύρη βίδα που βρίσκεται στο πίσω μέρος, λίγο πάνω από το σημείο που βγαίνει το καλώδιο.
 
 BlackNDecker_goniakos_4
Αφού την ξεβιδώσετε, απλά τραβάτε προσεκτικά το καπάκι. Τώρα τα καρβουνάκια βρίσκονται εκατέρωθεν του μοτέρ, στα σημεία που βλέπετε. Για να τα βγάλετε, απλώς ξεκουμπώνετε το μεταλλικό έλασμα/καπάκι (σηκώνοντας λίγο τα πλαϊνά) και να βγουν μόνα τους από την πίεση του ελατηρίου που έχουν. Υπάρχει περίπτωση να έχει κολλήσει κάποιο. Αν έχει γίνει αυτό, θα πρέπει να το χτυπήσετε ελαφρά ώστε να ξεκολλήσει.
 
Εφόσον βγάλετε και τα δύο καρβουνάκια, βάζετε τα καινούργια συρταρωτά και τα ασφαλίζετε κουμπώνοντας το έλασμα/καπάκι στην θήκη. Θα πρέπει να είστε σίγουροι, ότι το καπάκι έχει κουμπώσει σωστά, γιατί αλλιώς με το πρώτο κούνημα θα φύγει από την θέση του.
 
Δοκιμαστικά, πριν βιδώστε πάλι το πλαστικό καπάκι, θέστε το εργαλείο σε λειτουργία και θα πρέπει να δουλεύει τώρα κανονικά. Αν δεν ξεκινάει ή κάνει διακοπές, τότε δεν κάνει καλή επαφή και θα πρέπει να το ελέγξετε ξανά.

Αν θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε λογαριασμό του disqus ή κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να επιλέξετε να σχολιάσετε ανώνυμα ως επισκέπτης. Απλώς συμπληρώστε ένα οποιοδήποτε όνομα και ένα αληθοφανές email (πχ kanenas@gmail.com) και επιλέξτε το κουτάκι «I'd rather post as a guest».
Τα ανώνυμα σχόλια και όσα περιέρχουν links, απαιτούν επαλήθευση από κάποιον διαχειριστή πριν δημοσιευθούν. Για περισσότερα σχετικά με την πολιτική σχολιασμού της ιστοσελίδας, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.