Με τη χρήση και τον καιρό ο μηχανισμοί στο καζανάκι μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα. Η επιδιόρθωση του ή η αλλαγή του είναι μια πολύ εύκολη υπόθεση, που μπορεί να κάνει ο καθένας. Χωρίς καμία γνώση ή εμπειρία από επισκευές και σχεδόν χωρίς καθόλου εργαλεία.
Υπάρχουν 3 διαφορετικοί τύποι μηχανισμών. Ο μηχανισμός αέρος που είναι ο πιο οικονομικός και πιο διαδεδομένος, ο μηχανικός μηχανισμός και ο μηχανισμός start/stop.
Και οι τρεις μηχανισμοί στο καζανάκι αποτελούνται από 3 βασικά μέρη.
Το πρώτο μέρος είναι η βάση με το μηχανισμό, το δεύτερο η βάνα με το φλοτέρ και το τρίτο είναι το κουμπί.
Μηχανισμός αέρος για καζανάκι
Ο πιο συνηθισμένος και πιο οικονομικός μηχανισμός , είναι ο μηχανισμός αέρος. Με τη χρήση της πίεσης του αέρα σηκώνει τη φούσκα και ανοίγει τη δίοδο του νερού. Το κόστος ενός πλήρους σετ ξεκινάει από 8 ευρώ και φτάνει έως τα 50 περίπου για πιο εξελιγμένα και ανθεκτικά μοντέλα από inox και ορείχαλκο.
Φλοτέρ
Κουμπί για καζανάκι
Βάση/ Κορμός
Το κουμπί στο καζανάκι δεν λειτουργεί
- Αιτία : Να έχει βγει η μία άκρη από το σωληνάκι είτε από το κουμπί είτε από τη βάση. Αντιμετώπιση : Αν έχει συμβεί αυτό απλώς το συνδέετε και έχει λυθεί το πρόβλημά σας.
- Αιτία : Να έχει τρυπήσει ή σπάσει το σωληνάκι. Αν και δεν είναι πολύ πιθανό σαν ενδεχόμενο, μπορεί να συμβεί. Αντιμετώπιση : Απλώς το αντικαθιστάτε, αν δεν επαρκεί το μάκρος του αν το κόψετε.
- Αιτία : Να έχει σπάσει ο θάλαμος αέρος στο κουμπί. Πάλι αν και δεν είναι πολύ πιθανό ενδεχόμενο μπορεί να συμβεί σε σπάνιες περιπτώσεις. Αντιμετώπιση : Ο θάλαμος αέρος δεν πωλείται ξεχωριστά συνήθως. Θα πρέπει να αλλάξετε όλο το κουμπί το οποίο πωλείται ξεχωριστά. Κόστος από 2 μέχρι 5 ευρώ συνήθως
Το καζανάκι τρέχει συνέχεια
- Αιτία : Να μην έχουμε ρυθμίσει σωστά το φλοτέρ και το ύψος της υπερχείλισης. Το φλοτέρ πρέπει να σταματάει την παροχή λίγο πριν φτάσει στο ύψος του σωλήνα υπερχείλισης αλλά δεν το κάνει και έτσι μέσω του σωλήνα υπερχείλισης τρέχει συνέχεια. Αντιμετώπιση : Θα πρέπει ή να ρυθμίσουμε το σωλήνα υπερχείλισης σε μεγαλύτερο ύψος (αν είναι ρυθμιζόμενος) ή να αλλάξουμε τη στάθμη στο φλοτέρ. Και τα δύο είναι πολύ απλά αν είναι ρυθμιζόμενα. Αν όμως κανένα από τα δύο δεν είναι ρυθμιζόμενα η μόνη λύση για να μην αλλάξουμε φλοτέρ ή βάση είναι να λυγίσουμε το σίδερο του φλοτέρ δημιουργώντας ένα τόξο ώστε το φλοτέρ να σταματάει τη παροχή σε χαμηλότερη στάθμη.
- Αιτία : Το φλοτέρ να έχει χαλάσει και να μην σταματάει την παροχή. Έτσι μέσω του σωλήνα υπερχείλισης, το καζανάκι τρέχει συνέχεια. Αντιμετώπιση : Αν το φλοτέρ έχει χαλάσει και στάζει τότε θα πρέπει να προβούμε στην αλλαγή του. Το φλοτέρ πωλείται ξεχωριστά και έχει κόστος λιγότερο των 5 ευρώ. Η αντικατάστασή του γίνεται με τη χρήση ενός γαλλικού κλειδιού μόνο. Ξεβιδώνουμε την εξωτερική παροχή και αντικαθιστούμε το φλοτέρ. Το ρυθμίζουμε στη στάθμη που θέλουμε και το βιδώνουμε στη παροχή πάλι. Για να αποφύγουμε διαρροές στη σύνδεση της παροχής χρησιμοποιούμε τεφλόν.
- Αιτία : Να έχει σπάσει ο σωλήνας υπερχείλισης. Αντιμετώπιση : Δυστυχώς ο σωλήνας υπερχείλισης είναι συνήθως κολλητός στη βάση και δεν πωλείται ξεχωριστά. Μπορείτε να δοκιμάσετε να τον επιδιορθώσετε με κόλλα ή ειδική ταινία. Αν δεν γίνεται, θα χρειαστείτε αντικατάσταση όλης της βάσης.
- Αιτία : Να έχει σπάσει το λάστιχο της φούσκας . Αντιμετώπιση : Το λάστιχο της φούσκας πωλείται ξεχωριστά και κοστίζει λιγότερο από 1 ευρώ. Θα πρέπει να ξεβιδώσετε τη φούσκα από τον κορμό. Είναι βιδωτή, οπότε με μια απλή περιστροφή με το χέρι θα ξεβιδώσει. Αλλάζετε τη φούσκα και ξαναβιδώνετε.
Να τρέχει νερό εξωτερικά από το καζανάκι
- Αιτία : Να έχουν λασκάρει οι βίδες σύσφιξης ή να έχουν χαλάσει οι τσιμούχες. Αντιμετώπιση : Τα καζανάκια συνδέονται με τη βάση της τουαλέτας με 2 βίδες. Αυτές οι βίδες είναι στη βάση. Για να μην υπάρχει διαρροή έχουν μια λαστιχένια τσιμούχα που με τη σύσφιξη σφραγίζει τη τρύπα της βίδας. Είναι πιθανό να έχουν λασκάρει οι βίδες και να μην υπάρχει η απαραίτητη πίεση στις τσιμούχες. Δοκιμάστε να σφίξτε λίγο παραπάνω τις βίδες. Αν δείτε ότι η διαρροή επιμένει τότε πιθανό είναι να έχουν χαλάσει οι τσιμούχες. Πρέπει να τις αντικαταστήσετε. Αν δεν βρείτε παρόμοιες μπορείτε να αντικαταστήσετε τις βίδες με νέες. Έχουν κόστος από 1 ευρώ έως 5 αναλόγως το υλικό κατασκευής (πλαστικό, ανοξείδωτες).
- Αιτία : Να έχει χαλάσει το εξωτερικό λάστιχο της βάσης. Σε μερικούς μηχανισμούς χρησιμοποιείτε ένα εξωτερικό λάστιχο (εμμανουέλα) το οποίο προσαρμόζετε στο σπείρωμα του μηχανισμού που προεξέχει από το καζανάκι για να εφάπτεται καλύτερα πάνω στη βάση της τουαλέτας. Αν δεν έχει τοποθετηθεί σωστά υπάρχει ένα πολύ μικρό ενδεχόμενο να ‘δακρύζει’ σε εκείνο το σημείο. Αντιμετώπιση : Διόρθωση θέσης του λάστιχου ή αντικατάσταση του.
Αντικατάσταση μηχανισμού αέρος σε καζανάκι
Το να αντικατασταθεί πλήρως ένα μηχανισμός όπως είπαμε είναι εξαιρετικά εύκολο. Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να επιλέξετε τον κατάλληλο μηχανισμό που να ταιριάζει στο καζανάκι και στις ανάγκες σας.
Τι χρειάζεστε
Διαδικασία αλλαγής σε καζανάκι με μηχανισμό αέρος
Καταρχάς κλείνετε τη παροχή νερού και ανοίγετε το καπάκι από το καζανάκι. Βγάζετε το λαστιχάκι από το κουμπί και τοποθετείτε το καπάκι σε ένα ασφαλές σημείο. Αν θέλετε να αλλάξετε και το κουμπί ξεβιδώνετε και το κουμπί.
Έπειτα ξεβιδώνετε τη παροχή του νερού από το φλοτέρ και αφαιρείτε το φλοτέρ.
Στη συνέχεια ξεβιδώνετε τις δύο βίδες που συγκρατούν το καζανάκι στη βάση της τουαλέτας. Οι βίδες αυτές έχουν παξιμάδι-πεταλούδα και μπορεί να ξεβιδώσουν με το χέρι. Θα βρίσκονται ακριβώς κάτω από το καζανάκι.
Αφού τις ξεβιδώσετε, το καζανάκι θα είναι εντελώς ελεύθερο. Εδώ χρειάζεται λίγο προσοχή μην σας πέσει και σπάσει. Καλό είναι να το τοποθετήσετε σε σταθερό μέρος.
Τώρα θα πρέπει να ξεβιδώσετε τη βάση.
Αν η βάση είναι με μακρύ σπείρωμα, βγάζετε το λάστιχο και με το ειδικό κλειδί που παρέχετε στη νέα συσκευασία ξεσφίγγετε την πλαστική βίδα που συγκρατεί το κορμό του μηχανισμού.
Αν η βάση είναι με εσωτερικό παξιμάδι, τότε με το χέρι θα πρέπει να το ξεσφίξετε. Ίσως δυσκολευτείτε λίγο αλλά με λίγη προσπάθεια θα τα καταφέρετε.
Όταν την βγάλετε απλώς θα πρέπει να ακολουθήσετε τη αντίστροφη διαδικασία.
Λίγη προσοχή θα πρέπει να δώσετε στο σφίξιμο των βιδών και στη χρησιμοποίηση τεφλόν, στη σύνδεση της παροχής νερού με το φλοτέρ.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε πρωτότυπα στην ιστοσελίδα supereverything.gr τον Αύγουστο του 2014.