Όλα τα μηχανήματα -αν θέλουμε να επεκτείνουμε το χρόνο ζωής τους και να μειώσουμε τα έξοδα επισκευής τους- θέλουν συντήρηση ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Το αλυσοπρίονο δεν είναι εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα. Μετά από ένα δύσκολο χειμώνα, πάντα θέλει ένα γενικό καθαρισμό και λίπανση.
Βέβαια αυτό αφορά όσους το έχουν για ερασιτεχνική χρήση, γιατί όσοι το χρησιμοποιούν επαγγελματικά, ξέρουν πολύ καλά ότι πρέπει να το κάνουν πολύ πιο συχνά.
 
Τα καινούργια μοντέλα αλυσοπρίονων είναι λιγότερα απαιτητικά από τα παλαιότερα. Προσφέρουν πολλές ευκολίες (όπως αυτοκαθαριζόμενα φίλτρα) που κάνουν τη συντήρηση ευκολότερη. Αλλά παρόλα αυτά, θέλουν και αυτά συντήρηση.
 
Ένα από βασικά αλυσοπρίονα που χρησιμοποιώ είναι ένα Husqvarna 435e. Μπορείτε να δείτε εδώ το άρθρο που είχα κάνει κάποια χρόνια πριν.
 
Το αλυσοπρίονο έχει πολλά μέρη που πρέπει να γίνει συντήρηση. Το εσωτερικό του, τη λάμα του, το φίλτρο του και φυσικά την αλυσίδα του.
 

Καθαρισμός εσωτερικού αλυσοπρίονου

αλυσοπρίονο 435 eseries
Εσωτερικό πριν το καθαρισμό
Σκόνη, λάδια, ρετσίνι, πριονίδι, όλα γίνονται ένα κολλώδες μείγμα που επικρατεί στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του αλυσοπρίονου.

 
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δυσχεραίνει την λειτουργία του και πολλές φορές να κάνει και ζημιές. 
 

Τι ζημιές μπορεί να προκαλέσει ένα ακαθάριστο αλυσοπρίονο

Το πιο συχνό πρόβλημα είναι η αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό και την αλυσίδα. Όλα τα μικροσωματίδια που υπάρχουν στο εσωτερικό τρίβονται με την αλυσίδα διαρκώς, ενώ δεν επιτρέπουν και τον αερισμό -οπότε και την ψύξη- στη καμπάνα.
 
Εκτός από αυτό, είναι πολύ πιθανό να φράξει την έξοδο της αντλίας λαδιού. Αν γίνει αυτό, τότε η λάμα δεν θα μπορεί να λιπανθεί και έτσι και η αλυσίδα και η λάμα θα «ανάψουν». Και όταν ανάβει ένα μέταλλο, καταστρέφεται η αντοχή του.
 

Πως καθαρίζουμε το εσωτερικό σε ένα αλυσοπρίονο

Η πιο εύκολη λύση είναι το κομπρεσέρ αέρος. Με το κατάλληλο εξάρτημα και με τη δύναμη του πεπιεσμένου αέρα το καθάρισμα γίνεται πολύ πιο εύκολο.
Προσοχή αν το κάνετε αυτό να φοράτε γυαλιά προστασίας.
 
Πριν τη χρήση του αέρα, μπορείτε με ένα πανί να πάρετε τα πολλά και μετά με τον αέρα να κάνετε τα δύσκολα σημεία. Καλό θα ήταν να μην φυσάτε κάθετα, αλλά πλάγια, ώστε τα ξένα σωματίδια να μην πιέζονται προς το εσωτερικό, σε σχισμές και διάφορα άλλα σημεία (πχ στην έξοδο της αντλίας λαδιού)
 
Κάποια καμμένα λίπη μπορεί να μη αφαιρεθούν με τον αέρα. Τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ή κάποιο βουρτσάκι ή καλύτερα αν έχετε κάποιο dremel με προσάρτημα βούρτσας.
alysoprionoAfter
Εσωτερικό μετά τον καθαρισμό

 

Καθαρισμός λάμας αλυσοπρίονου

Η λάμα στο αλυσοπρίονο είναι αυτό που ξεχνούν να καθαρίσουν οι περισσότεροι, αν και είναι ένα από τα πιο σημαντικά στο αλυσοπρίονο.
 
Το πιο σύνηθες είναι να έχει βουλώσει ο οδηγός ή να μη γυρίζει καλά το ρουλεμάν της λάμας από τα πολλά υπολείμματα.
 
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να την καθαρίσουμε. Πάλι ο πεπιεσμένος αέρας είναι η καλύτερη και ευκολότερη επιλογή.
 
Αν δεν έχουμε, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό βουρτσάκι ή ένα πολύ λεπτό κατσαβίδι.
 
Αν έχει στομώσει το ρουλεμάν, με λίγο WD40 λιπαντικό και αέρα θα είναι σαν καινούργιο.
 
Υπάρχει περίπτωση η λάμα να έχει σκουριάσει λίγο ή να έχει γρέζια αν έχει κλωτσήσει η αλυσίδα. Αν έχει γίνει αυτό με ένα γυαλόχαρτο καθαρίζουμε τις σκουριές και με μια λίμα στρώνουμε τα γρέζια.
 

Φίλτρο Αέρα

filtro
Το συγκεκριμένο φίλτρο αέρα είναι αυτοκαθαριζόμενο. Δηλαδή δεν χρειάζεται συχνό καθαρισμό. Ένας ετήσιο φτάνει. Τα περισσότερα όμως, ειδικά σε φθηνά αλυσοπρίονα, δεν είναι έτσι. Έτσι πρέπει να καθαρίζονται τακτικά. Πάλι το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο φύσημα με το αέρα ή αν δε έχουμε δυνατό χτύπημα ώστε να φύγουν οι σκόνες που εμποδίζουν την δίοδο του αέρα.
 

Καθαρισμός και ακόνισμα αλυσίδας

Η αλυσίδα είναι το σημαντικότερο κομμάτι στο αλυσοπρίονο. Το καλύτερο αλυσοπρίονο του κόσμου, με στομωμένη αλυσίδα δεν κόβει ούτε κλαράκι.
Το ακόνισμα της αλυσίδας είναι πολύ πιο εύκολο από ότι πιστεύουν οι περισσότεροι. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να το κάνει κάποιος.
Μπορείτε να τους δείτε όλους αναλυτικά σε ένα παλαιότερο άρθρο εδώ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Όλα τα ανώνυμα σχόλια απαιτούν επαλήθεση πριν την δημοσίευση.
Υβριστικά σχόλια ή spam δεν δημοσιεύονται!

avatar
5000
  Εγγραφείτε  
Ειδοποίηση από