Αλυσοπρίονο Husqvarna 435e

0
 
Αλυσοπρίονο Husqvarna 435 e-series X-torq

Το αλυσοπρίονο Husqvarna 435 e-series, είναι ένα από τα βασικά αλυσοπρίονα που χρησιμοποιώ. Ανήκει στην νέα γενιά των Husqvarna που έχουν τον αμερικανικό X-Torq κινητήρα (κάτι το οποίο σημαίνει λιγότερη κατανάλωση, λιγότερες εκπομπές, πιο άμεση δύναμη) και το αυτόματο σύστημα τεντώματος της αλυσίδας, με το όποιο μπορείς να αλλάξεις ή να τεντώσεις τη αλυσίδα του χωρίς τη χρήση κανενός κλειδιού.
Ηταν λίγο πιο ακριβό από τα παλαιότερα μοντέλα ίδιων κυβικών και ίππων, που δε έχουν αυτό το νέο σύστημα, αλλά πραγματικά είναι πολύ χρήσιμο.

DSC00350-tile

 

 

Καταρχάς τα χαρακτηριστικά του είναι αυτά 

Χαρακτηριστικά
Κυβισμός 40.9 κυβικά
Ίπποι 2.2 HP
Διάμ. Κιλύνδρου 41 χιλιοστά
Διαδρομή εμβόλου 31 χιλιοστά
Στρ. Στο Ρελαντί 2900 στρ. ανά λεπτό
Ισχύς ΚW/Σ.Α.Λ 1,6/9000
Χωρητικότητα Ρεζερβ. Βενζίνης 0.37 λίτρα
Χωρητικότητα Ρεζερβ. Λαδιού 0.25 λίτρα
Βάρος (χωρίς οδηγό και αλυσίδα) 4.2 κιλά
Θόρυβος 112 db
Κραδασμοί εμπρός 2.5 μ/δ
Κραδασμοί πίσω 3.2 μ/δ
Βασικό μήκος οδηγού 13 ίντσες / 33 εκατοστά
Συνιστώμενο μήκος οδηγού 13-18 ίντσες / 33-46 εκατοστά
Βήμα αλυσίδας 0.325 ίντσες / 8.25 χιλιοστά
Μέγιστη ταχύτητα αλυσίδας  17.3 m/s
Κινητήρας  Xtorq
Χώρα κατασκευής  Σουηδία

 
Έχω χρησιμοποιήσει αυτό που εχω, το αλυσοπρίονο Husqvarna 340 (ίσως το πιο κλασικό ημιεπαγγελματικο αλυσοπριονο), ενα Stihl δενδροκομικό και 2 ανωνυμα φτηνα.
Φυσικά δεν μπορεί να συγκριθεί με τα ανώνυμα, αφου ηταν ψιλοάθλια και επικίνδυνα, ουτε με το δενδροκομικο της Stihl, γιατί παρόλο που ηταν πολύ «σκυλί», ήταν πολυ μικρο και σε ιπποδύναμη και σε μέγεθος.
Οποτε θα το συγκρινω με το αλυσοπρίονο Husqvarna 340, που είναι σχετικά παρόμοιο. Έχουν σίγουρα αρκετές διαφορές. Ας δούμε τις πιο κύριες.

340

  • Καταρχάς το 340 είναι σχετικά πιο μεγάλο και πιο βαρύ.
  • Έχει πιο πολύ ιπποδύναμη
  • Εχει πιο λιγους κραδασμους.
  • Και ειναι πιο αξιοπιστο και πιο δοκιμασμενο,αφου κυκλοφορει στην αγορα εδω και αρκετα χρονια.

435e

  • καιει πιο λιγα καυσιμα 
  • ειναι πιο ελαφρυ και πιο μικρο οδηγο
  • Αλλαζεις την αλυσίδα χωρίς κανένα εργαλείο, σε λίγα δευτερόλεπτα.
  • Νεος καλυτερος κινητηρας
  • Πιο ευκολο ξεκινημα.

Με λίγα λόγια, αν κάποιος το θέλει για πιο επαγγελματικές δουλειές και είναι λίγο πιο εξοικειωμένος με τα αλυσοπρίονα, το 340 σίγουρα είναι καλύτερη λύση. Αν είναι ερασιτέχνης, ή αν πρόκειται για το 1ο αλυσοπρίονο που θα αγοράσει, μάλλον το 435 δείχνει καλύτερη επιλογή.

Πως αλλάζει η αλυσίδα στο αλυσοπρίονο Husqvarna 435e-series 

DSC00355-horz
DSC00358-horz
DSC00361-horz

Όπως βλέπετε, δεν χρειάζεται κανένα απολύτως εργαλείο για την αλλαγή της αλυσίδας ή το σφύξιμό της. Αυτό θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο, ειδικά στην αρχή της αλυσίδας, που αρχίζει να «χαλαρώνει», οπότε χρειάζεται συνεχές ρύθμισμα.
Βέβαια όπως και όλα στη ζωή, όταν κερδίζεις κάτι κάπου, χάνεις κάπου αλλού. Έτσι αυτό το σύστημα, είναι σαφώς πιο «ευαίσθητο» από το κλασσικό. Οπότε σίγουρα θέλει προσοχή, γιατί αν σπάσει, η αλλαγή του δεν είναι και τόσο οικονομική. 
Επίσης, «χαλαρώνει» μόνο του μετά από αρκετή πίεση. Έτσι θα πρέπει να έχετε στο νού σας, ότι θα πρέπει να ελέγχετε την αλυσίδα, πολύ πιο συχνά από ότι με το κλασσικό σύστημα. Φυσικά το τέντωμα είναι παιχνιδάκι, αλλά αν ξεχαστείτε και σας κλωτσήσει, τότε μπορείτε να φύγετε με κανά 100αρι ζημια (αλυσίδα, οδηγός, ακόμα και καμπάνα αν είναι πολύ άτυχος).
Το βιβλιο οδηγιων του στα ελληνικα μπορειτε να το κατεβασετε απο ΕΔΩ
Αν θέλετε να δείτε πως μπορείτε να βγάλετε και να καθαρίσετε το καρμπυρατέρ από αυτό το αλυσοπρίονο, μπορείτε να πατήσετε εδώ. Ενώ αν θέλετε να δείτε πως αλλάζουμε το έμβολο της αντλίας λαδιού, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Αν θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε λογαριασμό του disqus ή κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να επιλέξετε να σχολιάσετε ανώνυμα ως επισκέπτης. Απλώς συμπληρώστε ένα οποιοδήποτε όνομα και ένα αληθοφανές email (πχ kanenas@gmail.com) και επιλέξτε το κουτάκι «I'd rather post as a guest».
Τα ανώνυμα σχόλια και όσα περιέρχουν links, απαιτούν επαλήθευση από κάποιον διαχειριστή πριν δημοσιευθούν. Για περισσότερα σχετικά με την πολιτική σχολιασμού της ιστοσελίδας, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.