Το αλυσοπρίονο Husqvarna 435 e-series ανήκει στην νέα γενιά των αλυσοπρίονων Husqvarna που έχουν τον αμερικανικό X-Torq κινητήρα (κάτι το οποίο σημαίνει λιγότερη κατανάλωση, λιγότερες εκπομπές, πιο άμεση δύναμη) και το αυτόματο σύστημα τεντώματος της αλυσίδας, με το όποιο μπορείς να αλλάξεις ή να τεντώσεις τη αλυσίδα του χωρίς τη χρήση κανενός κλειδιού.
Ηταν λίγο πιο ακριβό από τα παλαιότερα μοντέλα ίδιων κυβικών και ίππων, που δε έχουν αυτό το νέο σύστημα, αλλά πραγματικά είναι πολύ χρήσιμο.
Καταρχάς τα χαρακτηριστικά του είναι αυτά
Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κυβισμός | 40.9 κυβικά |
Ίπποι | 2.2 HP |
Διάμ. Κιλύνδρου | 41 χιλιοστά |
Διαδρομή εμβόλου | 31 χιλιοστά |
Στρ. Στο Ρελαντί | 2900 στρ. ανά λεπτό |
Ισχύς ΚW/Σ.Α.Λ | 1,6/9000 |
Χωρητικότητα Ρεζερβ. Βενζίνης | 0.37 λίτρα |
Χωρητικότητα Ρεζερβ. Λαδιού | 0.25 λίτρα |
Βάρος (χωρίς οδηγό και αλυσίδα) | 4.2 κιλά |
Θόρυβος | 112 db |
Κραδασμοί εμπρός | 2.5 μ/δ |
Κραδασμοί πίσω | 3.2 μ/δ |
Βασικό μήκος οδηγού | 13 ίντσες / 33 εκατοστά |
Συνιστώμενο μήκος οδηγού | 13-18 ίντσες / 33-46 εκατοστά |
Βήμα αλυσίδας | 0.325 ίντσες / 8.25 χιλιοστά |
Μέγιστη ταχύτητα αλυσίδας | 17.3 m/s |
Κινητήρας | Xtorq |
Χώρα κατασκευής | Σουηδία |
Έχω χρησιμοποιήσει αυτό, το αλυσοπρίονο Husqvarna 340 (ίσως το πιο κλασικό ημιεπαγγελματικο αλυσοπριονο), ένα Stihl δενδροκομικό και 2 ανώνυμα φτηνά.
Φυσικά δεν μπορεί να συγκριθεί με τα ανώνυμα, αφού ήταν ψιλοάθλια και επικίνδυνα, ούτε με το δενδροκομικό της Stihl, γιατί παρόλο που ήταν «σκυλί», ήταν πολύ μικρο και σε ιπποδύναμη και σε μέγεθος.
Οποτε θα το συγκρινω με το αλυσοπρίονο Husqvarna 340, που είναι σχετικά παρόμοιο. Έχουν σίγουρα αρκετές διαφορές. Ας δούμε τις πιο κύριες.
340
- Καταρχάς το 340 είναι σχετικά πιο μεγάλο και πιο βαρύ.
- Έχει πιο πολύ ιπποδύναμη
- Εχει πιο λιγους κραδασμους.
- Και ειναι πιο αξιοπιστο και πιο δοκιμασμενο,αφου κυκλοφορει στην αγορα εδω και αρκετα χρονια.
435e
- καιει πιο λιγα καυσιμα
- ειναι πιο ελαφρυ και πιο μικρο οδηγο
- Αλλαζεις την αλυσίδα χωρίς κανένα εργαλείο, σε λίγα δευτερόλεπτα.
- Νεος καλυτερος κινητηρας
- Πιο ευκολο ξεκινημα.
Με λίγα λόγια, αν κάποιος το θέλει για πιο επαγγελματικές δουλειές και είναι λίγο πιο εξοικειωμένος με τα αλυσοπρίονα, το 340 σίγουρα είναι καλύτερη λύση. Αν είναι ερασιτέχνης ή αν πρόκειται για το 1ο αλυσοπρίονο που θα αγοράσει, μάλλον το 435 δείχνει καλύτερη επιλογή.
Πως αλλάζει η αλυσίδα στο αλυσοπρίονο Husqvarna 435e-series
Όπως βλέπετε, δεν χρειάζεται κανένα απολύτως εργαλείο για την αλλαγή της αλυσίδας ή το σφύξιμό της. Αυτό θα σας φανεί αρκετά χρήσιμο, ειδικά στην αρχή της αλυσίδας, που αρχίζει να «χαλαρώνει», οπότε χρειάζεται συνεχές ρύθμισμα.
Βέβαια όπως και όλα στη ζωή, όταν κερδίζεις κάτι κάπου, χάνεις κάπου αλλού. Έτσι αυτό το σύστημα, είναι σαφώς πιο «ευαίσθητο» από το κλασσικό. Οπότε σίγουρα θέλει προσοχή, γιατί αν σπάσει, η αλλαγή του δεν είναι και τόσο οικονομική.
Επίσης, «χαλαρώνει» μόνο του μετά από αρκετή πίεση. Έτσι θα πρέπει να έχετε στο νου σας, ότι θα πρέπει να ελέγχετε την αλυσίδα, πολύ πιο συχνά από ότι με το κλασσικό σύστημα. Φυσικά το τέντωμα είναι παιχνιδάκι, αλλά αν ξεχαστείτε και σας κλωτσήσει, τότε μπορείτε να φύγετε με κανά 100αρι ζημιά (αλυσίδα, οδηγός, ακόμα και καμπάνα αν είναι πολύ άτυχος).
Το βιβλίο οδηγιών του στα ελληνικά μπορειτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ
Αν θέλετε να δείτε πως μπορείτε να βγάλετε και να καθαρίσετε το καρμπυρατέρ από αυτό το αλυσοπρίονο, μπορείτε να πατήσετε εδώ. Ενώ αν θέλετε να δείτε πως αλλάζουμε το έμβολο της αντλίας λαδιού, μπορείτε να πατήσετε εδώ.