
O ταινιολειαντήρας PE 900 από την Parkside, είναι ένας από τους 2 ταινιολειαντήρες που χρησιμοποιώ. Αν και είναι φτηνό και ερασιτεχνικός, έχει ισχυρό μοτέρ 900 Watt και είναι αρκετά χρηστικός. Βέβαια έχει λίγο μεγάλο βάρος και μέγεθος, οπότε δεν είναι και τόσο βολικός σαν εργαλείο χειρός. Αλλά με την βάση που έχει μπορεί να γίνει ένας καλός ταινιολειαντήρας πάγκου.
Το καλό με αυτό το ταινιολειαντήρα είναι ότι μπορεί κάποιος να βρει σχετικά εύκολα τις ταινίες που παίρνει, καθώς εκτός από το Parkside, τις δέχονται και μερικά άλλα μοντέλα. Έτσι αν είστε τυχεροί, μπορεί να βρείτε μέχρι και με 1 ευρώ τη μία, αν και συνήθως πωλούνται 1.5-2 ευρώ η μία.
Εργαλεία σαν αυτό, μπορεί να παρουσιάσουν 3 τύπων ζημιά. Πρώτο και χειρότερο είναι να καεί το μοτέρ. Αν το δουλεύετε σωστά και δεν το ζορίσετε πιο πολύ από ότι πρέπει, αυτό θα αργήσει πάρα πολύ να γίνει. Η επόμενη πιο συχνή ζημιά είναι να φαγωθούν τα γρανάζια ή από κακή λίπανση ή από υπερθέρμανση. Τέλος η τελευταία ζημιά στη λίστα είναι να παρουσιάσει πρόβλημα ο διακόπτης ή κάποιο καλώδιο στη τροφοδοσία. Αυτό ήταν σε έμενα το πρόβλημα. Εδώ και μερικές βδομάδες είχε κολλήσει ο διακόπτης και έτσι αν ήταν στην πρίζα δούλευε συνεχώς. Δεν ήταν κάτι σημαντικό και έτσι το άφησα μέχρι να βρω το χρόνο να του κάνω ένα γενικό καθαρισμό και σέρβις.
Πως θα το ανοιξετε
Για να το ανοίξετε θα πρέπει πρώτα να ξεβιδώσετε τις 2 βίδες που συγκρατούν το μαύρο καπάκι που βλέπετε στο μπροστινό μέρος. Αφού τις βγάλετε βγάλτε και το καπάκι.
Στη συνέχεια ξεβιδώστε την βίδα που βρίσκεται στο πλαινό της υποδοχής εξαγωγής της σκόνης.
Το επόμενο βήμα είναι να ξεβιδώσετε την βίδα που είναι στο καπάκι του ιμάντα κίνησης.
Έπειτα απλά ξεβιδώστε όλες τις βίδες που είναι στο πάνω μέρος του εργαλείου. Οι 4 από αυτές συγκρατούν το πάνω μέρος με το σύστημα κίνησης ενώ οι άλλες 3 το καπάκι του πάνω μέρους. Οι βίδες που συγκρατούν το σύστημα κίνησης δεν βγαίνουν εντελώς. Οπότε απλώς ξεβιδώστε τες όσο πάει και αφήστε τες.
Καθαρισμός
Τώρα το μόνο που θα συγκρετεί το πάνω μέρος με το σύστημα κίνησης είναι ο ιμάντας. Για να τον βγάλετε τραβήξτε σιγά σιγά από το κάτω μέρος και θα βγει. Σε αυτό το σημείο είναι καλό να ελέγξετε και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται για να δείτε αν χρειάζεστε ανταλλακτικό.
Αν τον δουλεύατε σαν πάγκου και είχατε καιρό να τον καθαρίσετε, τότε το πιο πιθανό είναι να δείτε κάτι ανάλογο. Αρκετή συσσωρευμένη σκόνη η οποία έχει κολλήσει σχεδόν παντού. Με μία ηλεκτρική σκούπα καθαρίστε ότι μπορείτε ώστε να γίνει όπως η δεύτερη φώτο.
Τώρα ανοίγοντας το καπάκι του μοτέρ καλό είναι να μην συναντήσετε κάτι ανάλογο. Ο λόγος που έχει συσσωρευτεί τόση σκόνη είναι ακριβώς επειδή το εργαλείο δούλευε πάντα ανάποδα και σιγά σιγά εισχωρούσε σκόνη μέσα στο χώρο του μοτέρ.
Ευτυχώς δεν είχε γίνει κάποια ζημιά στα γρανάζια ή στο μοτέρ. Με μια ηλεκτρική σκούπα για αρχή και στη συνέχεια με κομπρεσέρ αέρος καθαρίστηκε επιμελώς. Τα γρανάζια καθαρίστηκαν από το μείγμα γράσου και σκόνης που είχαν και αντικαταστάθηκε με νέο γράσο ειδικό για γρανάζια (μολύβδου).
Προσοχή αν το αλλάξετε δεν χρειάζεται να βάλετε μεγάλη ποσότητα, γιατί θα αρχίσει να σκορπίζεται παντού. Βάλτε λίγο και γυρίστε λίγο τα γρανάζια για να δείτε αν είναι όπως πρέπει. Περισσότερα για την αντικατάσταη γράσου σε εργαλείο μπορείτε να διαβάσετε
εδώ.
Επισκευή διακόπτη στον ταινιολειαντήρα 
Τώρα το πρόβλημα με τον διακόπτη. Ο διακόπτης όπως είπαμε πιο πριν, ήταν κολλημένος και δούλευε συνέχεια στο on (όχι το κουμπί αλλά εσωτερικά η σύνδεση). Όπως φαίνεται και από την φωτογραφία είναι εμφανής η αιτία του προβλήματος.

Αφού καθαρίστηκε εξωτερικά από τη σκόνη ανοίχτηκε. Για να ανοίξετε τον διακόπτη, θα πρέπει να ξεκουμπώσετε τα δύο πλαϊνά κλιπς που έχει με ένα μικρό κατσαβίδι. Εδώ θα πρέπει να δώσετε μεγάλη
προσοχή καθώς ο διακόπτης
έχει μικρά ελατήρια που έχουν την τάση να εκσφεδονίζονται σε σημεία που είναι αδύνατο να τα βρείτε μετά.
Γιαυτό καθαρίστε καλά το χώρο εργασίας πριν και κάντε προσεκτικές κινήσεις.
Έτσι είναι ο διακόπτης αν ανοιχτεί εντελώς. Οι δύο ακροδέκτες κλείνουν το κύκλωμα του διακόπτη αν πατήσετε το κουμπί (προσοχή μην το γυρίσετε ανάποδα, γιατί έχουν ελατήριο με μια μικρή μπίλια και μπορεί να πεταχτεί) , ενώ το ελατήριο δεξιά, είναι το ελατήριο επαναφοράς. Όλοι οι ακροδέκτες και το κύκλωμα μέσα στο διακόπτη καθαρίστηκε με σπρέι ηλεκτρικών επαφών και εφόσον στέγνωσε, κουμπώθηκε πάλι και το πρόβλημα είχε λυθεί.