Αυτοσχέδιος τορνος από ξύλο

0
πως φτιάχνει αυτοσχέδιο ξυλότορνο 
 

Ένας καλός ξυλότορνος στοιχίζει μερικές εκατοντάδες ευρώ και είναι σχεδόν πάντα κατασκευασμένος από μέταλλο. Υπάρχουν και πιο οικονομικοί με 100-150 ευρώ αλλά συνήθως πρόκειται για μικρούς, σε μέγεθος και σε ισχύ. Γιαυτό το λόγο στο διαδίκτυο υπάρχουν αρκετοί οδηγοί για να κατασκευάσει κάποιος αυτοσχέδιο ξυλότορνο.

Κάποιοι είναι αρκετά απλοί ενώ κάποιοι άλλοι είναι καλύτεροι και από επαγγελματικούς. Το πιο δύσκολο κομμάτι στην κατασκευή είναι να βρει κάποιος ( ή ακόμα καλύτερα να φτιάξει), όσο γίνεται πιο οικονομικά, όλα τα απαραίτητα μέρη που έχει ένας ξυλότορνος. 

Μοτέρ από πλυντήριο ρούχων

Το πιο ακριβό μέρος στην κατασκευή είναι πάντα το μοτέρ. Ένα καινούργιο μοτέρ κατάλληλο για τέτοια δουλειά μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 100 ευρώ. Αλλά αν κάποιος είναι τυχερός ή ψάξει αρκετά μπορεί να βρει ένα παλιό σχετικά οικονομικά. Η πιο κλασσική λύση για τέτοια project, είναι μοτέρ από παλιό πλυντήριο ρούχων.
 
 Selection_924
Ο Matthias Wandel είναι ένας από τους καλύτερους δημιουργούς του youtube αυτόν τον καιρό. Πρόσφατα ανέβασε ένα βίντεο στο οποίο δείχνει έναν πολύ απλό και οικονομικό τρόπο να φτιάξει κάποιος ένα τόρνο χρησιμοποιώντας μόνο ξύλο (μασίφ και κόντρα πλακέ) και μερικά απλά εξαρτήματα όπως πχ μια απλή μεταλλική ράβδο για άξονα.
DIY ξυλότορνος
O τρόπος που δίνει κωνικό σχήμα στην άκρη του άξονα
 
Τα εργαλεία που χρησιμοποιεί για την όλη κατασκευή είναι σχετικά απλά (αν εξαιρέσει κάποιος, μερικές μικρές κοπές με πριονοκορδέλα). Για μοτέρ χρησιμοποιεί (μάλλον) ένα παλιό ηλεκτρικό από αντλία με ράουλο. 
 
 

Ξύλινα ράουλα τροχαλίας 

Αρκετά ενδιαφέρον είναι και ο τρόπος που κατασκευάζει τα ξύλινα ράουλα του ξυλότορνου από κόντρα πλακέ.
 Selection_927
Σίγουρα λόγω του ότι όλα σχεδόν τα κομμάτια είναι από ξύλο, θα υπάρχουν αρκετές φθορές με τον καιρό και δεν μπορεί να αντέξει αρκετές πιέσεις ή μεγάλα βάρη. Αλλά παρόλα αυτά αν εξαιρέσει κανείς το μοτέρ, όλη η υπόλοιπη κατασκευή έχει γίνει από ρετάλια και το κόστος της δείχνει να είναι μηδενικό, οπότε σίγουρα αξίζει κάποιος να το δοκιμάσει, ειδικά αν έχει το μοτέρ εύκαιρο.


Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα στάδια της κατασκευής, στην προσωπική σελίδα του Matthias Wandel εδώ ή να παρακολουθήσετε το βίντεο με την κατασκευή του, στο κανάλι του στο Youtube.