Τα αλυσοπρίονα μπαταρίας ξεκινούν δειλά δειλά να κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Αν και υστερούν έναντι των βενζινοκίνητων σε ροπή και αυτονομία , έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν θέλουν συντήρηση και είναι πολύ πιο αθόρυβα. Έτσι είναι πολύ καλύτερη επιλογή για εντελώς αρχάριους ή για όσους βρίσκονται μέσα σε αστικό ιστό. Δυστυχώς είναι ακόμα ακριβούτσικα, τουλάχιστον τα καλά. Γιαυτό δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν σκεφθεί να μετατρέψουν ένα απλό ηλεκτρικό σε μπαταρίας. Ένας πολύ αξιόλογος youtuber το πάει ακόμα παραπέρα, αφού κατάφερε να κατασκευάσει ένα λειτουργικό αλυσοπρίονο μπαταρίας από το μηδέν.
Η κατασκευή σίγουρα δεν είναι εύκολη αφού περιλαμβάνει και αρκετές μηχανουργικές εργασίες (πχ έφταιξε μέχρι και την “καμπάνα”) αλλά και γνώσεις ηλεκτρονικού, ειδικά για την κατασκευή της μπαταρίας λιθίου από το μηδέν. Όμως δεν είναι κάτι που είναι ακατόρθωτο και, πιθανώς, αν αλλάξετε κάποια μέρη με έτοιμα από το εμπόριο, να είναι ακόμα πιο εύκολη.
Το αλυσοπρίονο που δημιούργησε είναι 24V, με μοτέρ δανεισμένο από ηλεκτρικό σκούτερ. Τα 24V είναι σχετικά καλή τιμή για μικρά αλυσοπρίονα μπαταρίας. Η χωρητικότητα ήταν 5.2 αμπερώρια και σύμφωνα με τον δημιουργό, τα 5.2 αμπερώρια είναι αρκετά για παραπάνω από 1 ώρα συνεχούς λειτουργίας.
Βέβαια παρά την πολύ αξιόλογη προσπάθεια, έχει δύο βασικά ελαττώματα. Το πρώτο είναι ότι η μπαταρία βρίσκεται ακριβώς κάτω από το μοτέρ, που από άποψη ασφάλειας δεν είναι και το καλύτερο σημείο. Το δεύτερο και ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι δεν έχει ενσωματωμένο σύστημα λίπανσης της λάμας, όπως υπάρχει σε κάθε αλυσοπρίονο του εμπορίου. Έτσι θα πρέπει να λιπαίνετε κάθε λίγο με πετρελιέρα ή κάποιο άλλο σύστημα λίπανσης.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλη τη διαδικασία στο παραπάνω βίντεο από το κανάλι M.N. Projects, ενώ αν θέλετε να δείτε πως μπορείτε να μετατρέψετε ένα γωνιακό τροχό σε αλυσοπρίονο μπορείτε να πατήσετε εδώ.