To Line-X είναι ένα καινοτόμο πατενταρισμένο προϊόν, που πρώτο-κυκλοφόρησε πριν μερικά χρόνια στις ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα ειδικό προστατευτικό χρώμα πολυουρεθάνης και πολυουρίας, που υπόσχεται να κάνει κάθε επιφάνεια άφθαρτη. Οι περισσότεροι το γνωρίζουν ως bedliner paint, το οποίο σε απλά Ελληνικά σημαίνει χρώμα καρότσας, αφού εκεί είναι η κύρια χρήση του.

Ανθεκτικό στα πάντα

Κάνει όμως ότι υπόσχεται; Όσο και να φαίνεται απίστευτο, ναι. Έχει συγκεντρώσει αρκετές καλές κριτικές και διάφορα πειράματα που έγιναν, έχουν δείξει ότι όντως προστατεύει αρκετά καλά τις επιφάνειες από φθορές. Έτσι αρκετοί το προτιμούν από το να αγοράσουν μία πλαστική επένδυση καρότσας.

Φυσικά δεν μπορεί να προστατέψει ένα αυτοκίνητο αν πέσει σε τοίχο με 100 χλμ την ώρα, αλλά τα καταφέρνει αρκετά καλά σε μικρό χτυπήματα, που σε κάθε άλλη περίπτωση θα προκαλούσαν σοβαρές γρατσουνιές και βαθουλώματα.

προστατευτικό χρώμα καρότσας
προστατευτικό χρώμα σε τζετ-σκι

Αυτό φαίνεται να το επιτυγχάνει, καταφέρνοντας να απορροφήσει τα μικρά χτυπήματα μέσω της ελαστικότητας αλλά και της συνοχής που φαίνεται να έχει.

Επίσης, σύμφωνα πάντα με τους κατασκευαστές, είναι αρκετά ανθεκτικό και στην υπεριώδη ακτινοβολία καθώς και στα περισσότερα χημικά, αλλά και πλήρως αδιάβροχο.

Σε εμφάνιση θυμίζει λίγο το γνωστό σε όλους plasti-dip σπρέι, αν και αυτό εφαρμόζεται σε πολύ πιο παχιά στρώση.

Που θα βρείτε και πόσο κοστίζει το προστατευτικό χρώμα της Line-X

προστατευτικό χρώμα καρότσας

Αυτό το προστατευτικό χρώμα δεν θα το βρείτε δυστυχώς στο χρωματοπωλείο της γειτονιάς σας. Για την εφαρμογή του, απαιτείται ειδικός εξοπλισμός, γιαυτό φαίνεται ότι μπορεί να γίνει μόνο σε ειδικούς αντιπροσώπους σε κάθε περιοχή. 

Στην Ελλάδα προς τον παρόν, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος, αλλά υπάρχει στην Κύπρο (συγκεκριμένα στη Λεμεσό).

Τώρα το κόστος, φυσικά εξαρτάται από τον κάθε αντιπρόσωπο που κάνει την εφαρμογή. Αλλά από μία έρευνα που είχε γίνει στις ΗΠΑ πριν κάποιο καιρό, βρέθηκε ότι ο μέσος όρος του κόστους για το βάψιμο μίας καρότσας αγροτικού (όλη η διαδικασία) ήταν περίπου 500 δολάρια. Σίγουρα όχι και πολύ οικονομικό, αλλά πιθανώς πιο φτηνό από την πλαστική επένδυση.

Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην επίσημη σελίδα της Line-X.

Και στους Mythbusters

Το συγκεκριμένο προϊόν το είχε τεστάρει και η πολύ γνωστή και δημοφιλής εκπομπή του Discovery Channel,  MythBusters. Σε ένα από τα επεισόδια  τους, είχαν τεστάρει αυτό το προστατευτικό χρώμα σε διάφορες εφαρμογές και τα πήγε αρκετά καλά από ότι θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΟ πιο απλός τρόπος για να μετατρέψετε τον πάγκο εργασίας σε φορητό
Επόμενο άρθροDIY πολυγωνικά έργα τέχνης από χαρτί
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest
4 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
ΜΑΓΟΣ ΓΙΑ ΠΑΡΤΥ

Σε κάποιες επιφάνειες που ήδη είναι γραμμένες αποτελεί μια οικονομική λύση για τους βιαστικους….

Βαγγελάκης

Μια πλαστική επένδυση καρότσας δεν κοστίζει πάνω από 190€. Οπότε, είναι μάλλον ακριβή ακόμα η βαφή.

admin

Ναι οπωσδήποτε είναι σχετικά ακριβή. Αν και οι τιμές αυτές, είναι τιμές Αμερικής και συμπεριλαμβάνεται και η εφαρμογή στην τιμή. Θεωρητικά στην Ελλάδα το κόστος θα ήταν μικρότερο, καθώς τα εργατικά είναι τουλάχιστον τα μισά (πχ το πλήρες τρίψιμο/βάψιμο αυτοκινήτου στις ΗΠΑ κοστίζει 1500-3000 δολάρια) . Πάντως οικονομική βαφή δεν την λες σίγουρα. Βέβαια, σύμφωνα τουλάχιστον με την εταιρία (και κάποιες ανεξάρτητες κριτικές), κάνει την καρότσα σχεδόν άφθαρτη. Οπότε απευθύνεται πιο πολύ σε όσους, με την χρήση που κάνουν στο αγροτικό, καταστρέφουν 2-3 πλαστικές επενδύσεις κάθε χρόνο ή σε όσους θέλουν απλά την καρότσα «σαλόνι». (σημ. στο άρθρο δεν ήταν… Διαβάστε περισσότερα »

Βαγγελάκης

Φαντάζομαι ότι θα ενδιαφέρονταν πολύ οι “λαϊκατζήδες” που κάνουν βαριά χρήση της καρότσας και με μεταλλικά στοιχεία (πάγκος) που φθείρουν πολύ πιο γρήγορα την πλαστική επένδυση, κυρίως στην πλάτη της καμπίνας. Πάντως, αν κόστιζε γύρω στα 300€ θα το σκεφτόμουν ακόμα κι εγώ, που κάνω πολύ ελαφριά και περιστασιακή χρήση. Ένα ακόμα πλεονέκτημα της βαφής είναι και η αποφυγή συγκέντρωσης νερού κάτω από την επένδυση, που οδηγεί σταδιακά σε διάβρωση της καρότσας, αφού δεν εξατμίζεται τόσο εύκολα όσο αν το έβλεπε ο ήλιος.