Αν έχετε αγοράσει κάποιο από τα μεγάλα χορτοκοπτικά της KRAFT θα γνωρίζετε ότι ένα από τα πιο “ευαίσθητα” μέρη είναι η χειρόμιζα που έχουν για να γίνεται η εκκίνηση του κινητήρα.
Εκτός του ότι είναι λίγο υποδεέστερη σε ποιότητα από τις καλές χειρόμιζες που έχουν τα ακριβά χορτοκοπτικά, η πολύ μεγάλη συμπίεση που έχουν οι Κινέζικοι κινητήρες των Kraft κάνουν ακόμα πιο εύκολη τη ζημιά.
To μοντέλο που γίνεται η επισκευή είναι το μεγαλύτερο μοντέλο (62cc) με το διαιρούμενο άξονα, αλλά η διαδικασία είναι πάνω κάτω ίδια για σχεδόν όλα τα μοντέλα.
Το καλό είναι ότι η αλλαγή είναι πολύ εύκολη ενώ και το ανταλλακτικό (συνήθως ιμιτασιόν) είναι πολύ οικονομικό (10-15 ευρώ από Ελλάδα, ακόμα και κάτω από 5 ευρώ από Κίνα). Το μόνο θέμα είναι ότι δεν υπάρχουν τα επιμέρους εξαρτήματα, οπότε ότι ζημιά πάθει εκτός από κόψιμο σκοινιού (πχ αν φάει το γρανάζι της τροχαλίας), θα πρέπει να αλλάξετε όλη τη χειρόμιζα.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ξεβιδώσετε τις 4 αλλενόβιδες που κρατάνε τη χειρόμιζα και να τραβήξετε την χειρόμιζα προς τα έξω και θα βγει πολύ εύκολα. Η χειρόμιζα θα έχει και μία μεταλλική φλάτζα, την οποία καλό θα ήταν να μην χάσετε ή στραβώσετε καθώς δεν θα την βρείτε και τόσο εύκολα στο εμπόριο.
Τώρα κανονικά δεν χρειάζεται να βγάλετε το καπάκι για να βγάλετε την χειρόμιζα, αλλά αν σας βολεύει καλύτερα μπορείτε να το βγάλετε (έχει 2-3 αλλενόβιδες περιμετρικά και μία από τις 4 που κρατάνε τη χειρόμιζα).
Για να βάλετε την νέα, ακολουθείτε την ακριβώς αντίθετη διαδικασία. Τα μόνα σημεία που θέλουν προσοχή είναι να μην ξεχάσετε να βιδώσετε το μεταλλικό μέρος που ακουμπάει στο τεπόζιτο και το συγκρατεί για να μην κουνιέται καθώς και το ότι αν δεν κουμπώνει καλά θα πρέπει να γυρίσετε λίγο το σκοινί για να γυρίσει το γρανάζι στο εσωτερικό, ώστε να μπορεί να κουμπώσει στον κινητήρα.