Xiaomi, o Κινέζικος γίγαντας που εξαπλώνεται διαρκώς

    0
    XIAOMI

    H εταιρία Xiaomi είναι ένας Κινέζικος κολοσσός που αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Ιδρύθηκε στις 6 Απριλίου του 2010 και μόλις ένα χρόνο αργότερα έφερε στην αγορά το πρώτο της smartphone, το Xiaomi Mi 1. Το Χiaomi Mi 1 έφερε το δικό της λειτουργικό σύστημα, το MIUI, ένα offshoot του Android, που επέτρεπε την κυκλοφορία του κινητού στην λογοκριμένη Κινέζικη αγορά.

    Κυριολεκτικά η λέξη Xiaomi σημαίνει “κεχρί”, ένα δημητριακό που μοιάζει σαν στάρι και ευδοκιμεί στην Κίνα εδώ και χιλιετίες.

    Από τα κινητά ήρθε η καταξίωση

    xiaomi mi 1
    To Xiaomi Mi 1, το πρώτο smartphone που κυκλοφόρησε από την εταιρία Xiaomi το 2011

    Μέσα σε μόλις λίγα χρόνια κυριάρχησε στην Κινέζικη αγορά και επεκτάθηκε στις αναπτυσσόμενες αγορές, κυρίως στις χώρες της Ασίας και Νότιο Αφρική. Μετά την καθιέρωση και σε αυτές τις χώρες ήρθε και η παγκόσμια καταξίωση. Αυτή τη στιγμή συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου και είναι 4η σε πωλήσεις smartphone σε όλο το κόσμο

    Ένας από τους βασικούς λόγους που έκαναν την Xiaomi να καθιερωθεί, ήταν ο συνδυασμός χαμηλής τιμής και υψηλής ποιότητας κατασκευής. Υπήρχαν φορές που η Xiaomi προσέφερε κινητά ισάξιας ποιότητας και χαρακτηριστικών σε πολύ χαμηλότερη τιμή από τον ανταγωνισμό.

    Πως κατάφερε να το κάνει αυτό; Αλλάζοντας λίγο το μάρκετινγκ των πωλήσεων. Οι περισσότερες εταιρίες πωλούν τα κινητά τους μόνο για 6 μήνες. Στην συνέχεια εισάγονται στην αγορά νεότερα μοντέλα και σταματάει η επίσημη πώληση της παλαιότερης έκδοσης. Η Xiaomi αποφάσισε να το αλλάξει αυτό. Αντί για 6 μήνες που είναι το σύνηθες, προσέφερε τα κινητά της για τριπλάσιο διάστημα, δηλαδή 18 μήνες. Αυτό της επέτρεψε να κάνει απόσβεση σε πολύ μεγαλύτερο διάστημα, μειώνοντας έτσι το αρχικό ποσοστό κέρδους.

    Επέκταση και σε άλλους τομείς 

    Δύο είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν την Xiaomi να διαφέρει αρκετά από τις υπόλοιπες Κινέζικες εταιρίες. Πρώτον, σε αντίθεση με τις περισσότερες Κινέζικες εταιρίες, που επιλέγουν είτε την εσωτερική αγορά ή το εξωτερικό, η Xiaomi δεν δείχνει να μπαίνει σε αυτό το δίλημμα. Στοχεύει εξίσου και στο εσωτερικό, δημιουργώντας συσκευές συμβατές με τα Κινεζικά δεδομένα, αλλά και στο εξωτερικό, με συσκευές που έχουν παγκόσμια απήχηση. 

    xiaomi philips
    Ένα από τα προϊόντα που έγιναν με την συνεργασία με άλλους παγκόσμιους κολοσσούς

    Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι επενδύει σε αρκετούς τομείς και όχι μόνο στα κινητά. Μετά την πρώτη επιτυχία των smartphone κινητών, άρχισε να επεκτείνεται και σε άλλους τομείς όπως τάμπλετ, λάπτοπ, έξυπνα ρολόγια, action κάμερες και γενικότερα σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή διαθέτει χιλιάδες προϊόντα, πολλά από τα οποία έχουν έρθει σε συνεργασία με άλλες εταιρίες. Ένα παράδειγμα είναι το σετ κατσαβιδιού Xiaomi Wiha, το οποίο έγινε μαζί με την πολύ γνωστή εταιρία εργαλείων Wiha, ή τα φωτιστικά που έχουν γίνει με την συνεργασία της Phillips.

    Θυγατρικές

    Για αυτόν τον λόγο δημιούργησε και αρκετές θυγατρικές εταιρίες. Οι πιο γνωστές είναι 

    • Xiaomi Huami: Για έξυπνα ρολόγια
    • Xiaomi Mijia: Για κάμερες, σκούτερ, προτζέκτορες και μερικά φωτιστικά
    • Xiaomi Αqara: Για συσκευές αυτοματισμού
    • Xiaomi Yeelight: Για οτιδήποτε έχει να κάνει με τον φωτισμό
    • Xiaomi Youpin: Για παπούτσια, ρούχα, ρολόγια, ποδήλατα, σκούτερ
    • Xiaomi Poco: Νέο brand για smartphone 
    • Blackshark: Νέο brand για gaming κινητό

    Χρήσιμες πληροφορίες


    • Επίσημη σελίδα Xiaomi
    • Στην Ελλάδα τα προϊόντα Xiaomi εισάγονται από την εταιρία Infoquest
    • Ο ιδρυτής και μεγαλομέτοχος της Xiaomi, Lei Jun, συγκαταλέγεται στους πιο πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη
    • H Xiaomi δίνει ιδιαίτερη βάση στην αγορά την Ινδίας, της 2ης μεγαλύτερης αγοράς smartphone στον πλανήτη.

    Αφήστε ένα σχόλιο

    avatar
    5000
      Εγγραφείτε  
    Ειδοποίηση από