
Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες σε ένα αλυσοπρίονο είναι να χαλάσει το φρένο που μπλοκάρει την αλυσίδα. Επειδή το φρένο αποτελείται από αρκετά μέρη, είναι πολλά αυτά που μπορεί να συμβούν, όμως τις περισσότερες φορές αυτό που ευθύνεται είναι το δακτυλίδι που μπλοκάρει την καμπάνα (συνήθως αναφέρεται ως κολιές ή ταινία). Μπορεί να σπάσει και από κακή χρήση, όμως τις πιο πολλές φορές σπάει όταν περάσουν αρκετά χρόνια.

Το καλό είναι ότι είναι ένα σχετικά φθηνό ανταλλακτικό (πχ το επίσημο ανταλλακτικό της Husqvarna κοστίζει περίπου 10 ευρώ) και η αντικατάσταση είναι σχετικά εύκολη, ακόμα και για αρχάριους.
Στα περισσότερα μοντέλα η διαδικασία είναι πάνω κάτω ίδια, όμως το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τα αλυσοπρίονα Husqvarna e-series και ειδικά το μοντέλo 435 e-series.
Καταρχάς το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε το σωστό ανταλλακτικό. Προσοχή, παρότι μοιάζουν αρκετά, δεν είναι όλα ίδια. Το ανταλλακτικό πρέπει να είναι ακριβώς ίδιο, αλλιώς δεν θα ταιριάζει στο θάλαμο του φρένου.

Εφόσον έχετε το νέο ανταλλακτικό, λύνετε το πλαστικό προστατευτικό που υπάρχει πάνω από το μηχανισμό. Το πλαστικό έχει 4 σταυρόβιδες, που αν τις ξεβιδώσετε βγαίνει. Κάτω από το πλαστικό είναι ο μηχανισμός. Αποτελείται από 3 διαφορετικά μέρη. Την ταινία του φρένου, το ελατήριο και το μηχανισμό.

Για να το βγάλετε θα πρέπει να αφαιρέσετε την ασφάλεια που κρατάει το μοχλό στον άξονα (είναι πάνω αριστερά). Προσοχή το ελατήριο έχει αρκετή συμπίεση, γιαυτό θέλει προσοχή όπως θα το βγάζετε.
Εφόσον το έχετε βγάλει, ξεβιδώνετε την βίδα που συγκρατεί την ταινία στο μηχανισμό και βάζετε το νέο, ακολουθώντας την ακριβώς αντίθετη διαδικασία. Εδώ το μόνο που χρειάζεται προσοχή είναι πως θα πιέσετε το ελατήριο. πάνω στο μοχλό. Υπάρχουν δύο διαφορετικόί τρόποι. Ο πρώτος είναι να τοποθετήσετε το μηχανισμό στο καπάκι χωρίς το ελατήριο και να βάλετε την ασφάλεια. Στην συνέχεια με ένα κατσαβίδι που ίσα ίσα χωράει στο ελατήριο προσπαθείτε να το σπρώξετε μέσα στο καπάκι (το καπάκι του φρένου θα πρέπει να είναι στερεωμένο σε κάποια επιφάνεια).
Ο άλλος τρόπος είναι να προσπαθήσετε να βάλετε το μηχανισμό μαζί με το ελατήριο στο καπάκι. Δηλαδή πρώτα βάζετε το ελατήριο και σπρώχνετε το μηχανισμό ώσπου να μπει στον άξονα που υπάρχει. Θέλει αρκετή δύναμη και λίγο πίεση με κάποιο κατσαβίδι ώστε να κουμπώσει ο μηχανισμός, καθώς είναι πολύ δύσκολο να τον πιέσετε με το χέρι.

Αν καταφέρετε και το βάλετε, βάζετε ξανά το προστατευτικό και είναι έτοιμο να μπει στο αλυσοπρίονο. Μόνο που υπάρχει ένα ακόμα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι έτσι όπως το έχουμε βάλει είναι ενεργοποιημένο το φρένο και η τεντωμένη ταινία του φρένου δεν επιτρέπει να περαστεί γύρω από την καμπάνα. Οπότε θα πρέπει να το βάλετε πάνω στο αλυσοπρίονο (δεν θα μπορεί να κουμπώσει κανονικά, γιατί το εμποδίσει η καμπάνα), πιέζοντας όσο γίνεται στη σημείο που κάνει εμπλοκή ο μηχανισμός του φρένου με το μοχλό, και να τραβήξετε πίσω ώσπου να ξεμπλοκάρει. Εναλλακτικά μπορείτε να αφαιρέσετε την καμπάνα και να το ξεμπλοκάρετε λίγο πιο εύκολα, αφού τότε θα μπορεί να κάτσει κανονικά.
Όταν ξεμπλοκάρει και απενεργοποιηθεί το φρένο, μπορείτε να συναρμολογήσετε κανονικά το καπάκι πάνω στο αλυσοπρίονο και είστε έτοιμοι.
Ένα βίντεο που δείχνει την αλλαγή σε παρόμοιο αλυσοπρίονο είναι αυτό.