Η τριβέλα (ή γεωτρύπανο) είναι ένα εργαλείο με το οποίο ανοίγουμε τρύπες στο χώμα. Υπάρχουν οι χειροκίνητες και οι μηχανοκίνητες. Χρησιμοποιείται κυρίως από επαγγελματίες για περιφράξεις ή γεωργούς που θέλουν να φυτέψουν πολλά δέντρα σε ένα νέο χωράφι. Γενικά οι βενζικοκίνητες τριβέλες είναι ακριβό εργαλείο, αν και υπάρχουν και πολύ φθηνές Κινέζικες λύσεις. Όμως, αν έχετε ήδη ένα δυνατό αλυσοπρίονο, ίσως μπορείτε να φτιάξετε μία μόνος σας.

Η ιδέα έρχεται από τον κανάλι Made in Poland και ανήκει σε μία σειρά με βίντεο για chainsaw hacks, δηλαδή πατέντες με αλυσοπρίονα. Για την ακρίβεια πρόκειται για το 6ο βίντεο της σειράς(είχαμε δει άλλο ένα βίντεο όπου μετέτρεψε ένα αλυσοπρίονο σε ένα καταστροφέα κορμών).  Στο βίντεο μας δείχνει πως από ένα βενζικονίκητο αλυσοπρίονο MAKITA κατάφερε να φτιάξει μια άκρως λειτουργική βενζικοκίνητη τριβέλα.

πατέντα αλυσοπρίονο
Το εξάρτημα κουμπώνει όπως ακριβώς κουμπώνει και η λάμα. Δηλαδή βιδώνοντας απλώς τα δύο παξιμάδια που συγκρατούν το καπάκι.

Το πρώτο που θα πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι δεν πρόκειται για μετατροπή του αλυσοπρίονου σε τριβέλα, αλλά για την δημιουργία ενός εξαρτήματος που μετατρέπει το αλυσοπρίονο σε τριβέλα, με μία απλή κίνηση. Έτσι δεν θα χρειαστεί να “χαραμίσετε” ένα αλυσοπρίονο για αυτή την πατέντα. 

γωνιακός μειωτήρας κίνησης 1/100
γωνιακός μειωτήρας κίνησης 1:100. Από τις 12.000 στροφές ανά λεπτό που δίνει ο κινητήρας στο αλυσοπρίονο, αυτό τις μειώνει μόνο σε 120.

Η κατασκευή δεν είναι απλή, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί και αρκετά πολύπλοκη. Σίγουρα το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να βρείτε έναν καλό γωνιακό μειωτήρα κίνησης, σε τιμή που να κάνει την κατασκευή συμφέρουσα. Ο μειωτήρας είναι απαραίτητος, καθώς τα αλυσοπρίονα είναι υψηλόστροφα, ενώ οι τριβέλες αργόστροφες. Πέραν αυτού, υπάρχουν και κάποια κομμάτια που απαιτούν μηχανουργικό τόρνο, αλλά αυτά μπορείτε να τα κάνετε και σε κάποιο μηχανουργείο.

καμπάνα σε αλυσοπρίονο

Κάτι που θα πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι αυτή η πατέντα δεν μπορεί να γίνει -τουλάχιστον με την ίδια την ευκολία- σε όλα τα αλυσοπρίονα του εμπορίου. Στο MAKITA EA4300F, το αλυσοπρίονο που χρησιμοποίησε ο Πολωνός δημιουργός, η καμπάνα της αλυσίδας είναι εξωτερικά του συμπλέκτη. Συνήθως το γρανάζι είναι εσωτερικά, αλλά σε μερικά αλυσοπρίονα όπως αυτό το MAKITA το γρανάζι είναι εξωτερικά. Για να αντιγράψετε την πατέντα, θέλετε το γρανάζι να κοιτάει εξωτερικά. 

Όπως φαίνεται και από το βίντεο, η πατέντα είναι αρκετά αποτελεσματική. Κατάφερε με ευκολία να ανοίξει μία μεγάλη τρύπα σε ελάχιστο χρόνο. Προφανώς το χώμα είναι λίγο μαλακό, αλλά και πάλι, το μοτέρ του ΜΑΚΙΤΑ που χρησιμοποίησε είναι 2.9 ίππων και σίγουρα πολύ καλύτερο από τα μοτέρ που έχουν οι φθηνές τριβέλες των 150-300 ευρώ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Όλα τα ανώνυμα σχόλια απαιτούν επαλήθεση πριν την δημοσίευση.
Υβριστικά σχόλια ή spam δεν δημοσιεύονται!

avatar
5000
  Εγγραφείτε  
Ειδοποίηση από