Ξυλουργική μέγγενη με 2 ταχύτητες

2

H ξυλουργική μέγγενη είναι ένας τύπος μέγγενης που προσαρμόζεται σε πάγκο εργασίας. Οι σιαγόνες της είναι ξύλινοι και την χρησιμοποιούν συνήθως οι ξυλουργοί, εξ’ ου και το όνομά της. Ένα από τα ελαττώματα που έχει είναι ότι συνήθως είναι πολύ αργή η κίνηση της ελεύθερης σιαγόνας. Έτσι όταν θέλετε να την ανοίξετε ή να την κλείσετε γρήγορα, η διαδικασία είναι λίγο βαρετή. Λύση σε αυτό το πρόβλημα έχουν προσπαθήσει να δώσουν αρκετοί. Οι περισσότεροι έχουν προσεγγίσει το πρόβλημα με κάποιο μηχανισμό που επιτρέπει την εντελώς ελεύθερη κίνηση της σιαγόνας, χωρίς να χρειάζεται να γυρίσετε το μοχλό. 

turbo μέγγενη
Ο Andrew Klein με την δημιουργία του

Ο Andrew Klein, ένας εφευρέτης που είχε γίνει αρκετά γνωστός για αυτό το σετ δίσκων για παγκοπρίονο, δημιούργησε μία εντελώς διαφορετική ξυλουργική μέγγενη. Η δική του μέγγενη χρησιμοποιεί ένα μικρό “σασμάν” με δύο ταχύτητες. Έτσι, με μία απλή κίνηση μπορεί να κάνει την μέγγενη να κινείται αργά, για μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ αλλάζοντας στην γρήγορη ταχύτητα μπορεί να την ανοίξει ή να την κλείσει σε μερικά δεύτερα.

Η μέγγενη ονομάζεται Twin Turbo -twin, γιατί χρησιμοποιεί δύο ντίζες- και προσπαθεί να την κυκλοφορήσει στο εμπόριο μέσω κάποιου είδους crowdfunding. Προφανώς θα είναι αρκετά ακριβότερη από μία κοινή ξυλουργική μέγγενη, αλλά φαίνεται πολύ πιο χρηστική. 

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Συγνώμη, αλλά αυτά είναι ο,τι να ‘ναι. Η λύση έχει δωθεί ποιος ξέρει πόσα χρόνια πριν: διπλή έλικα. Δηλαδή η κύρια βίδα έχει διπλή έλικα. Όπως τα καπάκια των αναψυκτικών. Φιλάκια ( k.i.s.s).

    • Αν κατάλαβα καλά εννοείται μέγγενη με ντίζα με διπλό σπείρωμα, όπως συνήθως έχουν και οι μηχανικοί γρύλοι αυτοκινήτου, σωστά; Δεν νομίζω ότι έχει καμία σχέση αυτό που λέτε με αυτό που -υποτίθεται τουλάχιστον- επιτυγχάνει η μέγγενη στο άρθρο. Η συγκεκριμένη καταρχάς έχει δύο βίδες και μόνο ένα μοχλό. Από μόνο του αυτό είναι κάτι. Δεν νομίζω οτι υπάρχει εμπορικό μοντέλο με κάτι ανάλογο.
      Δεύτερον έχει δύο ταχύτητες, αργό και γρήγορο. Τώρα το πόσο σημαντικό είναι αυτό ή όχι είναι άλλο θέμα, αλλά είναι γεγονός.
      Το διπλό σπείρωμα δεν δίνει δύο ταχύτητες. Μία ταχύτητα έχει, απλώς είναι πιο γρήγορο από το μονό. Επίσης έχει περισσότερη αντοχή στις πιέσεις, αλλά λιγότερη ακρίβεια. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιείται σε μέρη όπου δέχονται πολλές πιέσεις (πχ γρύλλοι).

Σχολιάστε! Όλα τα σχόλια απαιτούν έγκριση από τον διαχειριστή, πριν δημοσιευτούν. Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός.