Το εξάρτημα με το οποίο κάνουμε θηλυκό (δηλαδή εσωτερικό) σπείρωμα ονομάζεται κολαούζο. Αν και το σπείρωμα μπορεί να γίνει και με το χέρι (τουλάχιστον σε μέτριας σκληρότητας υλικά) οι περισσότεροι χρησιμοποιούν κάποιο δράπανο. Το μόνο πρόβλημα με το δράπανο είναι η ταχύτητα και το ότι είναι λίγο δύσκολο να το κρατήσουμε τελείως κάθετα. Αυτό το πρόβλημα προσπαθεί να λύσει ένας Πολωνός youtuber, αξιοποιώντας εξαρτήματα από ένα παλιό, χαλασμένο δράπανο.
Το δράπανο που χρησιμοποίησε είχε κάψει πηνίο και πλακέτα, οπότε ήταν πρακτικά άχρηστο. Από αυτό αφαίρεσε τον άξονα από το πηνίο και προσάρμοσε όλο το μπροστινό μέρος ώστε να είναι σαν ένα μεγάλο εξάρτημα για δράπανο. Τα γρανάζια και το τσοκ δεν είχαν κανένα πρόβλημα. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνει ήταν να αλλάξει το γράσο. Αν θέλετε να δείτε πως αλλάζουμε το γράσο και τι γράσο πρέπει να χρησιμοποιήσουμε, τότε μπορείτε να διαβάσετε αυτό εδώ το άρθρο, όπου υπάρχει ένας αναλυτικός οδηγός (είναι για γωνιακό τροχό, αλλά η διαδικασία είναι ακριβώς ίδια).
Το πλεονέκτημα από αυτή τη μετατροπή ήταν πολλαπλό. Καταρχάς χρησιμοποιώντας τις ταχύτητες που είχε το χαλασμένο δράπανο μπορεί να έχει χαμηλές στροφές, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο για την δημιουργία σπειρώματος, ενώ το εξάρτημα – σε αντίθετα με τα φορητά δραπανοκατσάβιδα- μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μία κάθετη βάση για δράπανο. Έτσι το σπείρωμα θα είναι πάντα τέλειο, καθώς η κάθετη βάση είναι σταθερή και έχει μηδενικό τζόγο.
Προφανώς δεν αξίζει κάποιος να καταστρέψει ένα λειτουργικό δράπανο για αυτό το λόγο, καθώς αν κάποιος έχει ένα δράπανο με ρύθμιση στροφών μπορεί να κάνει ακριβώς το ίδιο χωρίς καμία μετατροπή, αλλά είναι μία από τις πιο χρηστικές ιδέες για την αξιοποίηση ενός καμένου δράπανου.
Δείτε αναλυτικά την διαδικασία κατασκευής στο παρακάτω βίντεο από το κανάλι Made In Poland.