Review: Κλαδευτικό αλυσοπρίονο Makita EA3110

2
κλαδευτικό αλυσοπρίονο makita ea3110

Η Makita είναι μία Ιαπωνική εταιρία που ιδρύθηκε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα στην πόλη Nagoya της Ιαπωνίας. Παρότι είναι πιο γνωστή για τα ηλεκτρικά και τα επαναφορτιζόμενα εργαλεία, διαθέτει και μία αρκετά μεγάλη γκάμα με αγροτικά εργαλεία. Ένα από αυτά είναι και το κλαδευτικό αλυσοπρίονο Makita EA3110, ένα μικρό αλυσοπρίονο 1.4 ίππων, με 25αρα λάμα.

Ποια η διαφορά ανάμεσα στα κλαδευτικά αλυσοπρίονα και τα κανονικά


Τα κλαδευτικά αλυσοπρίονα είναι αλυσοπρίονα με μικρού μήκους αλυσίδα, τα οποία μπορούν να εισχωρούν με άνεση ανάμεσα στα κλαδιά των δέντρων και να κλαδεύουν. Συνήθως έχουν μικρή ιπποδύναμη (κάτω από 2 ίππους) και μικρό βάρος, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούνται και με το ένα χέρι.

Παρότι είναι σχετικά μικρά σε μέγεθος και ιπποδύναμη, δεν είναι φθηνά, αφού πολλές φορές κοστίζουν περισσότερο από αλυσοπρίονα ίδιας μάρκας, με διπλάσια ιπποδύναμη.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Makita EA3110


Γενικά ΜοντέλοΕΑ3110Τ
ΤύποςΚλαδευτικό αλυσοπρίονο
Κινητήρας         Μέγιστη ισχύς1.4HP / 1.04kW
Κυβικά εκατοστά30.1 κ.εκ.
ΚαρμπυρατέρWalbro
ΜπουζίNGK / BPMR8Y / 0.6-0.7 χιλιοστά
ΜίζαΜίζα επαναφοράς
Μετάδοση ισχύοςΑυτόματος φυγόκεντρος συμπλέκτης
Μέγιστη ταχύτητα12.000 στροφές ανά λεπτό
Ταχύτητα ρελαντί3.000 στροφές ανά λεπτό
Αναλογία καυσίμου25:1
Δονήσεις / Θόρυβος   Εγγυημένη στάθμη ακουστικής ισχύος LWA108 dB(A)
Στάθμη ακουστικής πίεσης97 dB(A)
Δονήσεις εμπρός / πίσω3.3 / 3.7 m/s2

Λάμα

/

αλυσίδα

ΛάμαΛάμα με γραναζωτή μύτη
Μήκος κοπής24 εκατοστά / 28.7 εκατοστά*
Βήμα9.53χιλ / 3/8 ίντσας
Βάθος κοπής1.27 χιλ / 0.050 ίντσας
Τύπος αλυσίδαςOREGON 91PX
ΛίπανσηΑυτόματη αντλία λαδιού
Γραναζωτός δίσκος Αριθμός δοντιών6
Βήμα9.53χιλ / 3/8 ίντσας
Διαστάσεις βάροςΜήκος χ Πλάτος χ ύψος259 χ 236 χ 217 χιλιοστά
Βάρος (άδειο)3.2 κιλά
Χωρητικότητα δοχείο καυσίμου240 κ. εκατοστά
Χωρητικότητα δοχείο λαδιού180 κ εκατοστά

 

Εντυπώσεις από Makita ΕΑ3110T


Μπορεί στα ηλεκτρικά εργαλεία, το όνομα Makita να είναι συνώνυμο της αξιοπιστίας και προτιμάται από εκατομμύρια επαγγελματίες παγκοσμίως, όμως στα αγροτικά εργαλεία, ειδικά στα βενζινοκίνητα, δεν έχει το όνομα που έχει η Stihl, η Husqvarna, η ακόμα και η Jonsered. Έτσι η αλήθεια είναι ότι πολύ δύσκολα θα δείτε κάποιον πραγματικό επαγγελματία να κρατάει αλυσοπρίονο Makita. Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι απλά θέμα marketing; H απάντηση είναι μάλλον όχι, και το Makita EA3110T είναι ένα ακόμα παράδειγμα. Ας το δούμε λίγο αναλυτικότερα.

25αρα λάμα, αν και παίρνει και 30αρα

Το Makita ΕΑ3110Τ διαθέτει 25αρα λάμα, με γραναζωτή μύτη. Παρότι δεν υπάρχει στη συσκευασία, η ιπποδύναμη αλλά και η αντλία λαδιού, υποστηρίζουν και 30αρα λάμα. Η αλυσίδα που υπάρχει στη συσκευασία είναι η Oregon 91PX, μια αλυσίδα 3/8″ με μικρό κλώτσημα με κόστος 10-12 ευρώ. Η ποιότητα της αλυσίδας είναι αρκετά καλή και πραγματικά κόβει αρκετά καλά.

1.4 ίππους / 30 κυβικά εκατοστά

Για 25αρη κλαδευτικό αλυσοπρίονο είναι αρκετά δυνατό. Έχει από τους πιο μεγάλους κινητήρες στην κατηγορία του με 30 και κάτι κυβικά εκατοστά, ενώ η ιπποδύναμη είναι 1.4 ίππους. Αυτό το κάνει ικανό να κόψει σχεδόν τα πάντα. Με ακονισμένη αλυσίδα, δύσκολα θα κωλώσει σε κάποιο ξύλο, όσο σκληρό και ξερό και αν είναι. Δοκιμάστηκε σε ξερό ξύλο ελιάς, κυπαρίσσι και οξιάς και αν και αργούσε λίγο παραπάνω από αντίστοιχα >2.5hp τα έκοψε με ευκολία. 

Τσακμάκι! εκκινεί αμέσως

Ένα από τα προτερήματα που έχει είναι και η εύκολη εκκίνηση. Πραγματικά παίρνει σχεδόν αμέσως. Την πρώτη φορά πήρε μόλις με το 3ο τράβηγμα. Φυσικά αυτό θα φανεί σε βάθος χρόνου, αφού κάποια μοντέλα Makita είχαν θεματάκια με το καρμπιρατέρ, αλλά τις πρώτες ημέρες τα δείγματα ήταν αρκετά καλά, όσες φορές και αν δοκιμάστηκε.

Ποιότητα κατασκευής

πλαστικά makita

Εδώ αρχίζουν τα μικρό-προβλήματα. Το Makita EA3110Τ, ειδικά στα πλαστικά μέρη έχει θέμα.  Τα περισσότερα πλαστικά είναι από PA πλαστικό, δηλαδή πολυαμίδιο ή κοινώς νάιλον. Το πολυαμίδιο είναι ένα πλαστικό το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον σε εργαλεία, ειδικά αλυσοπρίονα, για αρκετούς λόγους. Οι κυριότεροι είναι ότι δεν σπάει εύκολα από πτώση, δεν πιάνει εύκολα φωτιά και λιώνει σε υψηλότερη θερμοκρασία από άλλα πλαστικά (πχ abs). Βέβαια υπάρχουν αρκετά διαφορετικά PA πλαστικά, με τα περισσότερα από αυτά να είναι ενισχυμένα (πχ PA12, PA66..). Αυτό φαίνεται ότι δεν είναι, αλλά είναι απλό PA. 

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κακής ποιότητας, αλλά είναι σίγουρα πιο ευαίσθητα από όσο έπρεπε για ένα εργαλείο που δέχεται μεγάλες καταπονήσεις. Ίσως ο λόγος ήταν για να κρατηθεί το βάρος όσο το δυνατόν χαμηλότερο, αλλά όπως και να έχει θέλουν προσοχή.

H πάνω σκανδάλη, η ασφαλείας, είναι σίγουρα ελαττωματική, καθώς «παίζει» αρκετά.

Η σκανδάλη λειτουργίας δείχνει λίγο ελαττωματική στο διακόπτη ασφαλείας (το γκάζι είναι μία χαρά).

φτερωτή makita

Στο υπόλοιπο μέρος, ειδικά στο κομμάτι της μηχανής, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Η φτερωτή είναι αλουμινίου, η καμπάνα δείχνει καλής ποιότητας χωρίς ψεγάδι, ενώ και ο κινητήρας ακούγεται αρκετά καλά.

φίλτρο αέρος makita

Μόνη παραφωνία το φίλτρο – ο θεός να το κάνει-  αέρα, το οποίο είναι ένα λεπτό κομμάτι πάχους λίγων χιλιοστών. Σε λίγο καιρό θα γίνει μία συμπληρωματική κριτική για το πόσο συχνά βουλώνει και μία σύγκριση με αντίστοιχα φίλτρα από Stihl και Husqvarna για να δείτε τις διαφορές, αλλά εκ πρώτης όψεως δείχνει αρκετά ερασιτεχνικό.

Βάρος και διαστάσεις

Εδώ έχουμε άλλο ένα μείον για το Makita. To ονομαστικό βάρος είναι 3.2 κιλά με άδειο ντεπόζιτο. Το πραγματικό βάρος με γεμάτα ντεπόζιτο είναι περίπου 4 κιλά (3912 γραμμάρια μετρημένο σε ζυγαριά ακριβείας). Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα είναι λίγο κουραστικό και εκτός αν είστε σχετικά γυμνασμένος/η, η χρήση με το ένα χέρι είναι πρακτικά αδύνατη.

Βέβαια στο βάρος ξεχωρίζει «η ήρα από το σιτάρι», δηλαδή τα ακριβά επαγγελματικά από τα υπόλοιπα. Αν θέλετε ένα καλό κλαδευτικό αλυσοπρίονο με πραγματικό βάρος κάτω από 3 κιλά, τότε θα πρέπει να πληρώσετε πάνω από 350 ευρώ. Υπάρχουν και φθηνά που ζυγίζουν λιγότερο, αλλά αυτό συμβαίνει επειδή έχουν αντικαταστήσει μέρη αλουμινίου με πλαστικό (πχ φτερωτή).

Και στις διαστάσεις έχει ένα μικρό θέμα, αφού είναι λίγο παχύ, ειδικά αν συμπεριλάβουμε και την λαβή – που παρότι είναι εργονομική και αντικραδασμική- το κάνει λίγο πιο δύσχρηστο μέσα σε φυλλώματα.

Εργονομία, σχεδιασμός και άνεση χρήσης

Εργονομικά δείχνει αρκετά καλό. Η θέση λαβής, το γκάζι και το φρένο είναι εκεί που πρέπει, και αν δεν ήταν τόσο βαρύ, θα ήταν πολύ άνετο στη χρήση. 

Η εξάτμιση είναι στο δεξί μέρος, λίγο πίσω από την καμπάνα, ενώ το φρένο μπορεί να πατηθεί και με τα δύο χέρια.

Σύστημα τάνυσης αλυσίδας, φρένο και αντλία λαδιού

Το σύστημα τάνυσης, το φρένο αλλά και το πλαστικό πολυαμιδίου.

Η αντλία λαδιού είναι η κλασσική που έχουν τα περισσότερα αλυσοπρίονα (κινείται με τον συμπλέκτη). Η αλυσίδα σφίγγει με την κλασσική βίδα στο εμπρόσθιο μέρος. Προσωπικά δεν συμπαθώ αυτό το σύστημα, καθώς όταν έχει ανάψει η λάμα είναι δύσκολο να πλησιάσεις με κατσαβίδι δίπλα της.

Το εσωτερικό σύστημα με τον πίρο, παρότι μεταλλικό, δεν δείχνει και τόσο ανθεκτικό για κάποιο λόγο.

Η λάμα του φρένου και αυτή δείχνει λίγο πιο λεπτή από ότι συνήθως. Βέβαια το φρένο δεν είναι κάτι που χαλάει εύκολα και γενικά είναι φθηνό ανταλλακτικό, αλλά εκ πρώτης όψεως δείχνει πιο ευαίσθητο.

Παρελκόμενα στη συσκευασία

Στην συσκευασία υπάρχουν 2 φυλλάδια χρήσης με Ελληνική μετάφραση, ένα μπουζόκλειδο, ένα ίσιο κατσαβίδι, μία λίμα για ακόνισμα (χωρίς λαβή!!!) και ένα λαστιχάκι. Αν και γενικότερα τα περισσότερα αλυσοπρίονα δίνουν πάνω κάτω τα ίδια, το νάιλον σακουλάκι δεν θύμιζε και πολύ Makita…

Προβλήματα και ελαττώματα

Μετά από αρκετή χρήση αντιμετώπισε μερικά προβλήματα. Το πρώτο είναι αυτό στο καπάκι του ρεζερβουάρ του καυσίμου. Δεν είναι πολύ καλής ποιότητας και θέλει αρκετό σφίξιμο ώστε να κλείσει καλά. Το πρόβλημα είναι ότι αν σφίξει καλά, δεν ξεσφίγγει εύκολα με το χέρι. Πρέπει να περάσετε ένα κατσαβίδι ανάμεσα στο άνοιγμα και να το χρησιμοποιήσετε ως μοχλό. 

Το επόμενο πρόβλημα είναι ότι μπορεί να ξεσφίξει η βίδα από το καπάκι της αλυσίδας και έτσι να σας φύγει η αλυσίδα εν λειτουργία. Γενικά θέλει αρκετά καλό σφίξιμο, όχι όμως τόσο ώστε να μην γυρίζει η αλυσίδα. Ντάξει αυτό μπορεί να συμβεί σε όλα τα αλυσοπρίονα, απλώς στο Makita φαίνεται να συμβαίνει λίγο πιο εύκολα από ότι θα έπρεπε.

Τώρα ένα κατασκευαστικό ελάττωμα είναι αυτό του διακόπτη του αέρα. Δεν είναι σε πολύ καλό σημείο τοποθετημένος και κλείνει με ένα απλό άγγιγμα. Το σημείο όπου είναι μπορεί να ακουμπήσει εύκολα στο πόδι όπως τραβάτε το σχοινί αν το έχετε στο χέρι, οπότε να κλείσει προτού σκάσει ο αέρας. Δεν είναι τίποτα τρομερό και πιθανώς στους περισσότερους να μην συμβαίνει, αλλά γενικότερα θα έπρεπε να ήταν ή πιο πάνω ή να κλείδωνε κάπως στο ανοιχτό.

Πόσο κάνει και που μπορείτε να το βρείτε 


To συγκεκριμένο αλυσοπρίονο κοστίζει 270-300 ευρώ στην Ελληνική αγορά, αλλά κατά καιρούς (το είχε και την εβδομάδα που μας πέρασε) προσφέρεται στα Crazy Sundays του e-shop.gr στην τιμή των 239 ευρώ, δηλαδή με διαφορά στην καλύτερη τιμή της αγοράς. To e-shop (και γενικότερα τα περισσότερα μαγαζιά που έχουν προϊόντα Makita) έχει και το παλαιότερο, αλλά πολύ ελαφρύτερο κλαδευτικό της Makita, το  DCS232T , το οποίο κοστίζει 320 ευρώ περίπου.

Στο εξωτερικό η τιμή του EA3110 είναι παρόμοια, αν όχι πιο ακριβή, οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να το αγοράσει κάποιος από έξω.

Σύνοψη : Λίγο βαρύ αλλά με αρκετά καλό κινητήρα


Το Makita EA3110T είναι ένα αρκετά δυνατό κλαδευτικό αλυσοπρίονο, που απευθύνεται σε ερασιτέχνες και ήμι-επαγγελματίες. Διαθέτει έναν πολύ καλό κινητήρα και είναι εργονομικό, αλλά έχει και μερικά μικρό-προβλήματα, που το κάνουν να είναι αρκετά υποδεέστερο από τις ναυαρχίδες του χώρου. 

Τα σημαντικότερα από αυτά είναι τα πλαστικά μέρη, το αδύναμο φίλτρο και το σχετικά μεγάλο βάρος. Βέβαια στην τιμή που προσφέρεται είναι αρκετά καλή επιλογή, αλλά αν μπορείτε να διαθέσετε 100 ευρώ παραπάνω, προτιμήστε κάποιο εκ των κλαδευτικών της Stihl, της Husqvarna, της Jonsered ή της Zenoah. Μπορεί η Makita να είναι κορυφαία στα ηλεκτρικά εργαλεία, αλλά στα αγροτικά εργαλεία και δη στα αλυσοπρίονα, θέλει αρκετό δρόμο ώστε να μπορεί να ανταγωνιστεί τους κορυφαίους του είδους.

Θετικά
  • (σχετικά) χαμηλή τιμή
  • Κινητήρας
  • Ιπποδύναμη
  • Εύκολη εκκίνηση
  • Εγγύηση Makita

[/su_service]

Αρνητικά
  • Πλαστικά μέρη
  • Βάρος
  • Φίλτρο αέρα
  • Πλάτος

Συλλογή εικόνων unboxing


2
Αφήστε ένα σχόλιο

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Όλα τα ανώνυμα σχόλια απαιτούν επαλήθεση πριν την δημοσίευση.
Υβριστικά σχόλια ή spam δεν δημοσιεύονται!

avatar
5000
1 Comment threads
1 Απαντήσεις νήματος
0 Ακόλουθοι
 
Σχόλιο με περισσότερες αντιδράσεις
Hottest comment thread
2 Σχολιαστές
adminKrasodad Krasos Πρόσφατοι σχολιαστές
  Εγγραφείτε  
νεότερο παλαιότερο πιο δημοφιλές
Ειδοποίηση από
Krasodad Krasos
Επισκέπτης
Krasodad Krasos

Καλημέρα, κάτι που δεν αναφέρατε, το οποίο είναι αρκετά σημαντικό κατ’ εμέ, είναι ότι τα makita πλέον φτιάχνονται στο εργοστάσιο της Dolmar (Γερμανία). Το μόνο που αλλάζει είναι το χρώμα και η επωνυμία στα περισσότερα μοντέλα και η τιμή ελάχιστα διαφέρει, με αυτήν στα Dolmar ελαφρώς μεγαλύτερη. Σιγά σιγά, τα αλυσοπρίονα makita θα έχουνε πορτοκαλί χρώμα. Προσωπικά αγόρασα το φθηνότερο βενζινοκίνητο ea3200s, και με αρκετή προσοχή εδώ και 3 χρόνια, δεν μου έχει δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, εκτός της λάμας που στράβωσε ελαφρώς από μάλλον δική μου υπαιτιότητα, (αν και γενικά αναφέρθηκαν προβλήματα κι από άλλους για τις “μανίσιες” λάμες makita),… Διαβάστε περισσότερα »

admin
Συντάκτης
admin

Σωστή η επισήμανσή σας! To συγκεκριμένο είναι πανομοιότυπο με το Dolmar PS-311TH. Βέβαια η εξαγορά της Dolmar από την Makita δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς έγινε το 1991. Οπότε πάντα υπήρχε συνεργασία και τα αλυσοπρίονα της Makita είχαν κάποια σχέση με της Dolmar. Αλλά τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι έχει γίνει πλήρης ένωση. Έχω την εντύπωση ότι όλα με το πρόθεμα ΕΑ είναι όσα φτιάχνονται πλέον στην Dolmar. Τα νέα όπως είπατε και εσείς είναι πλέον και επίσημα πορτοκαλί. Θα πρέπει να πούμε ότι τα Dolmar δεν είχαν ποτέ κακό όνομα, ίσα ίσα το αντίθετο. Ειδικά τα προ-Makita Dolmar είχαν… Διαβάστε περισσότερα »