To ebay είναι η πιο μεγάλη και πιο δημοφιλής ιστοσελίδα πωλήσεων και δημοπρασιών. Αν ψάχνετε κάτι και δεν το βρίσκετε αλλού, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρχει στο ebay. Όμως το ebay δεν είναι η γη της επαγγελίας. Αν δεν προσέξετε και δεν ακολουθήσετε μερικές απλές οδηγίες, ίσως αντιμετωπίσετε πρόβλημα.

Money back guarantee από ebay

Ένα από τους λόγους που το ebay έγινε τόσο δημοφιλές είναι ότι προστατεύει -όσο μπορεί- τους χρήστες του από τις κακοτοπιές και τα λάθη. Έτσι μία από τις βασικές υπηρεσίες που προσφέρει είναι το Money back guarantee, το οποίο σε απλά Ελληνικά σημαίνει εγγύηση επιστροφής χρημάτων.

Με αυτή την υπηρεσία, μπορείτε να ζητήσετε να σας επιστρέψουν τα χρήματα στην περίπτωση που :

  • το πακέτο σας δεν παραδόθηκε ποτέ
  • το προϊόν ήρθε κατεστραμμένο
  • το προϊόν ήταν διαφορετικό από αυτό που παραγγείλατε
  • τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ήταν διαφορετικά από αυτά της περιγραφής

Το money back guarantee έχει ένα περιθώριο 30 ημερών από την ημέρα παράδοσης ή την υποτιθέμενη ημέρα της παράδοσης. Δηλαδή με απλά λόγια, αν παραλάβετε το πακέτο, έχετε 30 ημέρες να ζητήσετε επιστροφή των χρημάτων σας, αν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους. Αν δεν το παραλάβατε ποτέ, έχετε 30 ημέρες από την ημέρα που θα έπρεπε να είχε παραδοθεί. Έτσι αν ο πωλητής ανέφερε μέρες παράδοσης 10-30, εσείς έχετε 30 ημέρες προθεσμία, αφού έχει περάσει ένας μήνας από την αποστολή.

Paypal

paypal peace of mind

To Paypal είναι μία θυγατρική εταιρία του ίδιου του ebay, που προσφέρει ψηφιακές πληρωμές με προστασία των προσωπικών σας δεδομένων. Εκτός από αυτό, προσφέρει και επιπλέον ασφάλεια στις αγορές σας.

Έχει ακριβώς τις ίδιες προϋποθέσεις με το money back guarantee, με την μόνη διαφορά ότι εδώ το χρονικό περιθώριο είναι πολύ πιο μεγάλο (180 μέρες). Φυσικά, το paypal δεν είναι τσάμπα. Για κάθε συναλλαγή παίρνει μία μικρή προμήθεια

Βέβαια, ούτε το money back guarantee ούτε το paypal, μπορούν να σας εγγυηθούν θετική κατάληξη κάθε προβλήματος, ακόμα και αν έχετε δίκιο. Αν και το ebay παίρνει συνήθως το μέρος του αγοραστή, αν αυτός έχει δίκιο και τις επαρκείς αποδείξεις, αρκετοί πωλητές έχουν βρει τρόπους να παραπλανούν το ebay και τους αγοραστές, κάνοντας μερικές επικερδείς αρπαχτές. Αλλά αυτό θα το δούμε αναλυτικότερα στην παρακάτω λίστα.

Χώρα πωλητή / αποστολέα


Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όταν βρείτε το προϊόν που ψάχνετε είναι να δείτε την χώρα προέλευσης. Δηλαδή την χώρα από την οποία θα σας στείλουν το προϊόν. Το ebay έχει πωλητές από όλη την υφήλιο, οπότε στα αποτελέσματα είναι σίγουρο ότι θα βρείτε αρκετές διαφορετικές χώρες. 

Τα περισσότερα εξ’ αυτών θα προέρχονται από την Κίνα και την Αμερική και αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να προσέξετε αρκετά. Αγορές από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημαίνει ότι υπάρχει περίπτωση το πακέτο σας να περάσει από τελωνείο. Αυτό είναι σχεδόν σίγουρο αν σας στείλουν το πακέτο με κάποια ταχυμεταφορική (πχ DHL, TNT, UPS…). Αν σας στείλουν το πακέτο με απλό ταχυδρομείο οι πιθανότητες μειώνονται, αλλά αν είναι ογκώδες ή έχει μεγάλο κόστος, τότε είναι κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί (η νομοθεσία αναφέρει ότι οποιοδήποτε εμπορικό πακέτο από χώρα εκτός E.E. έχει αξία άνω των 22 ευρώ πρέπει να εκτελωνίζεται). 

Αν το πακέτο σας περάσει από εκτελωνισμό, τότε θα επιβαρυνθείτε με τον ΦΠΑ, που έχει η κατηγορία του προϊόντος στην χώρα μας, και την αμοιβή του εκτελωνιστή. Τον εκτελωνισμό μπορούν να τον κάνουν και οι μεταφορικές για λογαριασμό σας, με το κόστος να είναι 12 ευρώ για τα ΕΛΤΑ (τα οποία εκτελωνίζουν ότι έρχεται με απλό ταχυδρομείο) και 50-100 ευρώ για τις περισσότερες ταχυμεταφορικές.

Τελευταία υπάρχει και ανάλογη επιλογή σε μερικές αγορές από το ebay, το οποίο προσφέρει την επιλογή να σας εκτελωνίσει αυτό τα προϊόντα (κυρίως για προϊόντα από Αμερική). Αυτό έχει το θετικό ότι γνωρίζεται ακριβώς το συνολικό κόστος, το οποίο μπορεί να φτάσει η παραγγελία σας.

Δείτε την βαθμολογία και διαβάστε τις κριτικές του πωλητή


Εφόσον επιλέξετε την χώρα αποστολής, τότε θα πρέπει να δείτε και να συγκρίνετε τις κριτικές και την βαθμολογία των πωλητών. Φυσικά εδώ χρειάζεται προσοχή, καθώς δεν είναι όλες οι κριτικές και οι βαθμολογίες αληθινές.

Χιλιάδες θετικές κριτικές με ποσοστό άνω του 99%, σημαίνει ότι ο πωλητής είναι αξιόπιστος

Όπως και σε όλες τις αντίστοιχες πλατφόρμες (πχ skroutz), έτσι και στο ebay, υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι προσπαθούν να βελτιώσουν την εικόνα τους, γράφοντας ψεύτικες κριτικές από εικονικούς λογαριασμούς. Μάλιστα επειδή οι ίδιες οι αγορές (είτε πρόκειται για ebay είτε για οποιοδήποτε άλλη) προσπαθούν να καταπολεμήσουν αυτό το φαινόμενο ελέγχοντας τις συναλλαγές, έχουν φθάσει να κάνουν εικονικές πωλήσεις στέλνοντας δωρεάν πακέτα ασήμαντης αξίας σε άγνωστους, ώστε να καταγραφεί στο σύστημα σαν κανονική πώληση. Έτσι, ακόμα και πωλητές με χιλιάδες πωλήσεις, μπορεί να μην είναι τόσο καλοί όσο παρουσιάζονται. Φυσικά  αυτό δεν μπορεί να γίνει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό . Έτσι οι πωλητές με την επισήμανση top-rated seller είναι σχεδόν πάντα αξιόπιστοι. 

Μία φυσιολογική διανομή, ενός αξιόπιστου πωλητή. 25 αρνητικές κριτικές σε σύνολο 4200 είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό.

Όμως για μικρότερους πωλητές, θα πρέπει πάντα να είστε προσεκτικοί. Και ειδικά αν δείτε κάποια προσφορά, η οποία έχει μεγάλη διαφορά τιμής από τους υπόλοιπους πωλητές, θα πρέπει να είστε πάρα πολύ επιφυλακτικοί. Έτσι, θα πρέπει να διαβάζετε τις αρνητικές κριτικές, ακόμα και αν είναι λίγες σαν ποσοστό, γιατί μπορεί ένας πωλητής να εμφανίζει μερικές εκατοντάδες ψεύτικες κριτικές, όμως δεν μπορεί να κρύψει τις αρνητικές. Έτσι για παράδειγμα, όταν ένας πωλητής έχει 1000 κριτικές, από τις οποίες οι 900 είναι 5 αστέρια και οι 100 με ένα αστέρι, είναι μία καλή ένδειξη ότι κάτι δεν πάει και τόσο καλά.

Τι κόλπα χρησιμοποιούν οι απατεώνες πωλητές στο ebay


Τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι απατεώνες πωλητές του ebay είναι αρκετά, μερικά εκ των οποίων είναι πολύ ευφάνταστα.

1. Πέτρες αντί για κινητό


Το πιο γνωστό και διαδεδομένο κόλπο είναι να σας στείλουν άχρηστα αντικείμενα – ακόμα και πέτρες- αντί για το προϊόν. Εδώ το πρόβλημα είναι ότι αν δεν έχετε μεριμνήσει, είναι λίγο δύσκολο να αποδείξετε στο ebay ή στο paypal ότι σας κοροϊδέψανε, αφού το πρώτο που κοιτάει το ebay/paypal είναι το αν παραδόθηκε το πακέτο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το πακέτο παραδίδεται κανονικά και έχει και το «φυσιολογικό» βάρος και διαστάσεις.

Έτσι, όταν εσείς πάτε και αναφέρετε στο ebay/paypal ότι το πακέτο σας είναι άδειο, το ebay δεν μπορεί αν το επιβεβαιώσει, καθώς κάλλιστα θα μπορούσατε να λέγατε ψέματα. Έτσι σημαντικός παράγοντας παίζει και η βαθμολογία του πωλητή. Αν είναι κάποιος «αξιόπιστος», τότε κατά 99% -χωρίς περαιτέρω αποδείξεις- η απόφαση θα είναι σε βάρος σας.

Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι υπάρχει περίπτωση να μην ευθύνεται και ο πωλητής, αλλά κάποιος από τους υπαλλήλους των ταχυδρομείων από τους οποίους πέρασε, μπορεί να το «απαλλοτρίωσαν». 

Τι μπορείτε να κάνετε
Αυτό που μπορείτε να κάνετε στην συγκεκριμένη περίπτωση, για να έχετε θετική αντιμετώπιση από το ebay/paypal είναι να έχετε όσο το δυνατόν περισσότερες αποδείξεις. Η πιο σίγουρα λύση είναι το λεγόμενο unboxing video. Δηλαδή, την στιγμή που σας φέρνει ο ταχυδρόμος το πακέτο, εσείς να το ανοίξετε βγάζοντας βίντεο, στο οποίο θα φαίνεται ξεκάθαρα, ότι το πακέτο είναι σφραγισμένο. Με αυτόν τον τρόπο, αν το πακέτο είναι άδειο, θα φανεί ξεκάθαρα και το ebay/paypal θα αποφασίσει θετικά υπέρ σας και θα θα σας επιστρέψει τα χρήματά σας πίσω.

2. Να μην στείλει τίποτα και να σας δώσει ψεύτικο tracking


Ένα κόλπο το οποίο γινόταν πολύ συχνά τα παλαιότερα χρόνια, ήταν όταν ο απατεώνας πωλητής προσπαθούσε να εκμεταλλευθεί τις προθεσμίες. Αυτό γίνεται καθυστερώντας αρχικά την αποστολή και στην συνέχεια δίνοντας ένα άλλον tracking αριθμό. Ο αριθμός αυτός ήταν πραγματικός, αλλά αντιστοιχούσε σε άλλη αποστολή στην ίδια χώρα.

Έτσι το ανυποψίαστο θύμα, παρακολουθεί αμέριμνος την παραγγελία μέσω του tracking, καθώς πιστεύει ότι το πακέτο έρχεται κανονικά, όμως ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί σε άλλο πακέτο, το οποίο πάει κανονικά στον παραλήπτη του.  Δυστυχώς στο tracking δεν αναφέρονται τα προσωπικά δεδομένα του παραλήπτη, έτσι παρακολουθώντας το από τις μηχανές εντοπισμού πακέτων, δεν μπορείτε να ξέρετε σε ποιον πάει, παρά μόνο την πόλη (και αυτό όχι πάντα).

Οπότε, ο αγοραστής κάποια στιγμή βλέπει ότι το πακέτο παραδόθηκε και προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον πωλητή. Ο πωλητής προσπαθεί να τον καθυστερήσει, όσο γίνεται, με διάφορες δικαιολογίες, ώστε να περάσουν οι 30 μέρες του ebay.

Τι μπορείτε να κάνετε
Αυτό που μπορείτε να κάνετε στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι να χρησιμοποιείται paypal. Αν και λογικά και με αγορές με κάρτα από το ebay θα βρείτε το δίκιο σας, οι 180 μέρες προθεσμία που δίνει το paypal είναι πολύ πιο μεγάλο περιθώριο, το οποίο δύσκολα θα καταφέρει να το παρακάμψει ο απατεώνας πωλητής.

3. Να σας στείλουν ένα διαφορετικό προϊόν, το οποίο θα σας ζητήσουν να το επιστρέψετε


Εδώ η ιστορία είναι απλή. Ο πωλητής σας στέλνει ένα κανονικό προϊόν, το οποίο δεν είναι αυτό που παραγγείλατε. Συνήθως είναι εντελώς διαφορετικό, το οποίο έχει λίγο μικρότερο κόστος από το δικό σας προϊόν. 

Έτσι μοιάζει με ένα αθώο λάθος, το οποίο έγινε εκ παραδρομής. Οπότε ο πωλητής -συνήθως πριν καν φθάσει το πακέτο στην πόρτα σας- σας αναφέρει ότι έγινε λάθος και σας ζητάει να του επιστρέψετε το πακέτο για να σας στείλει πίσω το δικό σας, το οποίο πήγε κατά λάθος στον άλλο παραλήπτη. Αν επιλέξετε να το στείλετε πίσω, τότε θα πρέπει να περιμένετε να φθάσει για να σας στείλουν πίσω το δικό σας.

Έτσι είναι πολύ πιθανό να περάσουν οι 30 ημέρες από την πρώτη παράδοση και εσείς στα μάτια του συστήματος του «ebay» θα έχετε παραλάβει κανονικά ένα πακέτο. 

Τι μπορείτε να κάνετε
Και εδώ το paypal είναι φίλος σας, αν και μπορείτε να την γλυτώσετε, όταν από την στιγμή που θα δείτε ότι το πακέτο είναι λάθος, προσπαθήσετε να το επιλύσετε μέσω του ebay και όχι μέσω email με τον αποστολέα. H υποστήριξη του ebay θα προσπαθήσει να το διευθετήσει άμεσα και αν όντως έχει γίνει λάθος, τότε θα σας στείλουν κανονικά το πακέτο σας.

4. Να σας στείλουν αντί για καινούργιο, μεταχειρισμένο ή refurbished προϊόν


Μία από τις πιο συχνές απάτες είναι εσείς να πληρώσετε για καινούργιο προϊόν και να σας στείλουν προϊόν μεταχειρισμένο ή προϊόν refurbished. Κάποιες φορές δεν είναι και τόσο εύκολο να το καταλάβει κάποιος, εκτός από τις ταινίες ασφαλείας στην συσκευασία.



Το ότι είναι μεταχειρισμένο ή refurbished δεν σημαίνει ότι το προϊόν έχει πρόβλημα, απλώς ότι αν το γνωρίζατε η τιμή θα ήταν χαμηλότερη. 

Εδώ, το να αποδείξετε ότι έχετε δίκιο δεν είναι και τόσο εύκολο πάντα, καθώς και θα έχετε παραλάβει το προϊόν και αυτό θα είναι πλήρως λειτουργικό μαζί με όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Μόνο αν υπάρχει κάποια εμφανής οπτική ατέλεια στο προϊόν, μπορείτε να αποδείξετε εύκολα ότι ήταν μεταχειρισμένο.

Τι μπορείτε να κάνετε
Εδώ η μόνη σίγουρη λύση είναι το unboxing video. Αν υπάρχει βίντεο, τότε μπορείτε να αποδείξετε ότι όταν το ανοίξατε, οι ταινίες ασφαλείας και η συσκευασία ήταν ανοιγμένες .

5. Να σας στείλουν «μαϊμού» προϊόντα


H εταιρία Adidas είναι ίσως η πιο δημοφιλής εταιρία για «μαϊμού» προϊόντα. Η συγκεκριμένη τσάντα είναι εμφανής «μαϊμού», όμως κάποιες φορές δεν είναι τόσο εύκολη η αναγνώριση.

Ίσως η πιο επικίνδυνη περίπτωση είναι να σας στείλουν «μαϊμού» προϊόντα αντί για αυθεντικά. Αυτό συμβαίνει πιο συχνά σε είδη ρουχισμού, εξοχής και εξοπλισμού, αν και μπορεί να συμβεί ακόμα και για κινητά ή προϊόντα τεχνολογίας.

Το πρόβλημα στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει δύο πτυχές. Η πρώτη είναι φυσικά ότι πληρώσατε για αυθεντικό προϊόν και σας έστειλαν ένα μαϊμού, το οποίο θα έχει υποδεέστερη ποιότητα. Σε αυτή την περίπτωση, αν η διαφορά είναι εμφανής, τότε είναι εύκολο να το αποδείξετε. Αν όμως είναι πιστή αντιγραφή, τότε τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα.

Η δεύτερη, που είναι και η πιο σημαντική, είναι ότι είναι παράνομο να εισάγεται «μαϊμού» προϊόντα. Οπότε αν το πακέτο σας σταματήσει για έλεγχο στο τελωνείο και οι τελωνειακοί υπάλληλοι αντιληφθούν ότι δεν πρόκειται για αυθεντικό προϊόν, θα το κατάσχουν αυτεπαγγέλτως. Αν κατασχεθεί, η διαδικασία είναι αυτόματη και μέσα σε λίγες ημέρες θα προβούν σε καταστροφή του «μαϊμού» προϊόντος, χωρίς να υπάρχει κάποια διαδικασία εναντίον σας. Βέβαια, σε περίπτωση που έχετε κάνει μεγάλη παραγγελία (πχ δέκα ίδια προϊόντα), τότε ίσως αναζητηθούν ευθύνες και στον παραλήπτη.

Τι μπορείτε να κάνετε
Και στις δύο περιπτώσεις, αν έχετε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία, τότε λογικά το ebay/paypal θα αποφασίσει υπέρ σας. Σίγουρα η πληρωμή με paypal, προσφέρει επιπλέον ασφάλεια και στην συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς οι προθεσμίες είναι μεγαλύτερες.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τέτοιες κακοτοπιές είναι να ψάχνετε αρκετά καλά τον πωλητή και τα προϊόντα που διαθέτει. Αν πρόκειται για κανονικό κατάστημα, τότε λογικά θα έχει προς πώληση αρκετά προϊόντα της ίδια εταιρίας.

6. Να μην διαβάσετε τα «ψιλά γράμματα»


 

Μία καθόλα νόμιμη αγγελία, στην οποία ο πωλητής προσφέρει ένα εντελώς άδειο κουτί μία DSLR κάμερας των 400 ευρώ, προς 25 ευρώ.

Αυτή είναι μία περίπτωση που συμβαίνει αρκετά συχνά δυστυχώς. Βλέπετε μία αγγελία για ένα προϊόν σε πολύ προνομιακή τιμή (πχ ένα κινητό το οποίο καινούργιο κοστίζει 200 ευρώ, σε αγγελία μεταχειρισμένου για 50), το οποίο δέχεται ελεύθερες προσφορές και εσείς για να μην χάσετε την τεράστια προσφορά, τρέχετε να το χτυπήσετε χωρίς καν να διαβάσετε όλη την αγγελία.

 

Έτσι, όσο και να ακουστεί απίστευτο, στην πραγματικότητα μπορεί να αγοράσετε μόνο το κουτί συσκευασίας του προϊόντος. Αν ο πωλητής το ανέφερε ξεκάθαρα στην αγγελία, τότε δεν έχει διαπράξει κάποια παρανομία ή παρατυπία και το λάθος είναι ξεκάθαρα δικό σας.

Έτσι, δεν είναι λίγοι αυτοί που εκμεταλλεύονται αυτή την κακή πρακτική, ανεβάζοντας συνεχώς τέτοιες αγγελίες. Σε αυτή την περίπτωση το ebay/paypal δεν μπορεί να σας προστατέψει, καθώς ο καθένας έχει δικαίωμα να πωλεί ότι επιθυμεί, ακόμα και σε ένα κουτί συσκευασίας σε εξωφρενική τιμή.

Τι μπορείτε να κάνετε
Ο μόνος τρόπος για να αποφύγετε τέτοιες περιπτώσεις είναι να διαβάζετε αρκετά καλά όλη την αγγελία. Αν πρόκειται για καινούργιο προϊόν θα πρέπει να αναφέρεται ξεκάθαρα ότι είναι «new» και τι ακριβώς περιλαμβάνει η συσκευασία.

Αν πρόκειται για μεταχειρισμένο, τότε θα πρέπει να υπάρχουν αρκετές φωτογραφίες που θα δείχνουν αναλυτικά τι περιέχεται στην συσκευασία. 

7. Να σας στείλουν το προϊόν από διαφορετική χώρα από αυτή που αναφέρεται


Αυτό είναι κάτι το οποίο αρχίζει να συμβαίνει όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό που γίνεται είναι ότι υπάρχουν πωλητές στην Ευρώπη, οι οποίοι δεν έχουν κανένα προϊόν στην κατοχή τους και απλώς μεταπωλούν προϊόντα από Κινέζικα e-shops. Τις περισσότερες φορές, αυτοί τα αγοράζουν με κούριερ μαζικά και μετά τα στέλνουν τοπικά. Όμως σε κάποιες περιπτώσεις, το προϊόν έρχεται απευθείας από το Κινέζικo e-shop με την μέθοδο του dropshipping.

To dropshipping είναι η απευθείας αποστολή ενός προϊόντος, χωρίς να υπάρχει το λογότυπο ή η επωνυμία του αποστολέα πάνω στο πακέτο. Έτσι, ενώ εσείς νομίζετε ότι αγοράζετε ένα προϊόν από κάποιον στην Ολλανδία, στην πραγματικότητα αυτό έρχεται απευθείας από Κίνα. Οι αγοραστές τις περισσότερες φορές είναι τελείως ανυποψίαστοι, καθώς τα προϊόντα έρχονται με Ευρωπαϊκά ταχυδρομεία (πχ postnl) και κάποιος πρέπει να διαβάσει αρκετά καλά την ετικέτα, καθώς ακόμα και στο tracking δεν υπάρχει καμία αναφορά ότι το πακέτο στάλθηκε από την Κίνα.

Τα προβλήματα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι δύο. Καταρχάς, εσείς νομίζετε ότι αγοράζετε ένα προϊόν στο οποίο έχουν επιβληθεί ευρωπαϊκοί δασμοί και έτσι εν γνώση σας το πληρώνετε ακριβότερα. Αυτό σας κάνει να χάσετε μερικά χρήματα (συνήθως 5-20% που είναι το ποσοστό κέρδους των μεταπωλητών).

Όμως το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι ότι το προϊόν, εφόσον προέρχεται από Κίνα, ίσως σταματήσει για εκτελωνισμό. Οπότε ίσως αναγκαστείτε να πληρώσετε τα έξοδα του εκτελωνισμού από την τσέπη σας.

Βέβαια,  όταν συμβαίνει αυτό, ο πωλητής σας αναφέρει ότι σας το έστειλε κατά λάθος από την -ανύπαρκτη- αποθήκη του στην Κίνα και σας ζητάει να το επιστρέψετε, για να σας το ξαναστείλει ή υπάρχουν και περιπτώσεις που πληρώνουν οι ίδιοι τα έξοδα εκτελωνισμού.

Τι μπορείτε να κάνετε
Εδώ δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά για να προφυλαχθείτε, καθώς είναι λίγο δύσκολο να ξεχωρίσετε τους πραγματικούς πωλητές από τους αεριτζήδες μεταπωλητές.

Οι μόνες καλές ενδείξεις είναι η χαμηλή τιμή, ο χρόνος παράδοσης και το ότι έχουν μόνο Κινέζικα προϊόντα. Έτσι, αν δείτε κάποιον πωλητή, ο οποίος δηλώνει ως χώρα αποστολής Ευρώπη, έχει μόνο Κινέζικα προϊόντα και οι χρόνοι παράδοσης αγγίζουν τον ένα μήνα (ο φυσιολογικός χρόνος παράδοσης από Ευρωπαϊκή χώρα, ακόμα και με απλό ταχυδρομείο, είναι το πολύ 2 εβδομάδες), τότε θα πρέπει να είστε επιφυλακτικοί και να διαβάσετε όλες τις αρνητικές κριτικές, για να δείτε μην υπάρχει κάποια ένδειξη για αυτή την πρακτική.

Έχετε υπόψιν σας κάποια άλλη πρακτική εξαπάτησης στο ebay που δεν αναφέρεται στο άρθρο;


Αν έχετε πέσει θύμα απάτης στο ebay από κάποια πρακτική, η οποία δεν αναφέρεται στο άρθρο, τότε μπορείτε να την προσθέσετε στα σχόλια και να βοηθήσετε άλλους αγοραστές να αποφύγουν τις κακοτοπιές.

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΈνας οικονομικός 3D εκτυπωτής με λιγότερο από 100 ευρώ.
Επόμενο άρθροDIY ροκάνι ακμών (chamfer plane) με σκαρπέλο
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
4 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια