Καθαρισμός και συντήρηση σε ηλεκτρικό αλυσοπρίονο Bosch

0

καθαρισμός και συντήρηση σε ηλεκτρικό αλυσοπρίονο boschTo συγκεκριμένο αλυσοπρίονο είναι ένα ηλεκτρικό αλυσοπρίονο από την πράσινη σειρά της Bosch (ερασιτεχνικό). Ο ιδιοκτήτης του υποστήριξε ότι ακουγόταν λίγο περίεργα και τον τελευταίο καιρό ζοριζόταν. Οπότε το έφερε για καθαρισμός και συντήρηση.

Λίγα λόγια για την Bosch

Η Bosch είναι μια αρκετά αξιολόγη Γερμανική εταιρία με ποιοτικά προϊόντα. Ίσως κάποιος μπορεί να υποστηρίξει ότι είναι λίγο πιο ακριβά από ότι πρέπει, αλλά δύσκολα να βρείτε κάποιον να πει κακή κουβέντα για την ποιότητα κατασκευής του. 

Αρκετά καινοτόμα προϊόντα ήταν δικές της ευρεσιτεχνίες, που αντιγράφηκαν αργότερα από αρκετούς ανταγωνιστές.

Είχε να καθαριστεί λίγο καιρό

bosch_hlektriko_alysopriono_4Όταν ρώτησα από πότε είχε να το καθαρίσει, μου είπε ότι «είχε να καθαριστεί λίγο καιρό». Μάλλον όχι και τόσο λίγο….

bosch_hlektriko_alysopriono_6Αφού απομακρύνθηκε μισό κιλό πριονίδι, σπάγκοι και ότι άλλο είχε πιάσει καθαρίστηκε και βγήκε και η καμπάνα του. Περιέργως η καμπάνα δεν είχε φαγωθεί καθόλου. Βέβαια στα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα λόγω ότι έχουν αυτόματο φρένο, είναι λίγο πιο δύσκολο να γίνει ζημιά αν κλωτσήσει κάποια αλυσίδα. 

bosch_hlektriko_alysopriono_9Το εσωτερικό δεν ήταν καλύτερο δυστυχώς. Από τις τρύπες αερισμού, είχε περάσει αρκετή σκόνη, κυρίως γιατί η αλυσίδα ήταν στομωμένη και αντί για πριονίδια έβγαζε σκόνη. Η σκόνη σε συνδυασμό με τα λάδια και το γράσο είχε γίνει ένα κολλώδες μείγμα που είχε κολλήσει παντού μέσα στο εσωτερικό. 

bosch_hlektriko_alysopriono_10_v1Τώρα το σωστό σε αυτά είναι να τα πάρεις με ηλεκτρική σκούπα και βουρτσάκι, αλλά λόγω του γράσου, αυτό ήταν δύσκολο. Οπότε αναγκαστικά χρησιμοποιήθηκε πεπιεσμένος αέρας.

bosch_hlektriko_alysopriono_15Το μοτέρ δεν ήταν πιο καθαρό και αυτό. Και εκτός από τις αρκετές σκόνες είχε αρχίζει και να σκουριάζει το περίβλημα. Μία επισήμανση μόνο, στα περισσότερα bosch αλυσοπρίονα για να φτάσεις στο μοτέρ, απλώς ξεβιδώνεις κάποιες βίδες εξωτερικά και βγάζεις το καπάκι που είναι πάνω από το μοτέρ. Στο συγκεκριμένο για να φτάσεις στο μοτέρ (και να αλλάξεις καρβουνάκια πχ) πρέπει να το λύσεις όλο.

bosch_hlektriko_alysopriono_16Τα καρβουνάκια του είχαν αρκετό ψωμί ακόμα. Φυσικά καθαρίστηκαν λιγο με μία ίσια λίμα για καύτερα αποτελέσματα. Ο συλλέκτης του μοτέρ και αυτός ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση αλλά έγινε και εκεί ένας καθαρισμός με το ειδικό καθαριστικό σπρέι.

bosch_hlektriko_alysopriono_18bosch_hlektriko_alysopriono_25Το εσωτερικό μετά από αρκετό καθαρισμό. Λείπει το κεντρικό γρανάζι. Το λευκό κάτω δεξιά είναι η πλαστική αντλία λαδιού, ενώ το μεταλλικό γρανάζι που φαίνεται είναι το γρανάζι κίνησης του μοτέρ.

bosch_hlektriko_alysopriono_27Τοποθετήθηκε λίγο γράσο λιθίου γενικής χρήσης στο γρανάζι της αντλίας λαδιού αλλά και στην υποδοχή του ρουλεμάν για το κεντρικό γρανάζι. Η ποτότητα που φαίνεται στις φώτο είναι η αρχική. Μετά από μερικές περιστροφές καθαρίστηκε όσο «περίσσευε».

bosch_hlektriko_alysopriono_28Με κουμπωμένο το κεντρικό πλαστικό γρανάζι το οποίο δίνει την κίνηση στην αντλία λαδιού αλλά και στην καμπάνα εξωτερικά για να μετακινήσει την αλυσίδα.

bosch_hlektriko_alysopriono_30Το εσωτερικό όπως πρέπει να είναι με «φορεμένα» γρανάζια και διακόπτη λειτουργίας. Ο διακόπτης λειτουργίας θα σας παιδέψει λίγο ώστε να μπει σωστά όλο το σύστημα.

bosch_hlektriko_alysopriono_33Το εξωτερικό μετά τον καθαρισμό. Τώρα πια ακούγεται μια χαρά και δεν έχει κάποιο ζόρι.


Τι θα πρέπει να προσέξετε

  • Είστε δεν είστε σχετικός με τις επισκευές εργαλείων, καλό είναι να έχετε πάντα μαζί μια ψηφιακή φωτογραφική ή κινητό με κάμερα. Κάθε φορά που ανοίγεται κάτι νέο, βγάλτε μια φωτογραφία έτσι ώστε αν γίνει κάτι λαθος ή βγάλετε κάτι που δεν θυμάστε που μπαίνει, να ξέρετε πως ήταν το σωστό κοιτώντας απλώς την φωτογραφία.
  • Όταν βάλετε κάθε γρανάζι, σιγουρευτείτε ότι γυρνάει σωστά και ανεμπόδιστα. Τα συγκεκριμένα είναι από αρκετά ανθεκτικό πλαστικό, αλλά ένα λάθος μπορεί να τα καταστρέψει.
  • Όταν βάζετε γράσο, πάντα να κάνετε μερικές περιστροφές στο γρανάζι ή ρουλεμάν. Το περισσέυον γράσο που θα «πετάει» καθαρίστε το με ένα πανί. Μην κάνετε υπερβολές με το γράσο, γιατί θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμείτε.
  • Οι βίδες για το συγκεκριμένο ήταν 3 διαφορετικών ειδών. Καλό είναι να σημειώνετε ποια πάει που σε ένα χαρτί ώστε μετά να μην ψάχετε. Το καλό με τις συγκεκριμένες ήταν ότι όλες ήταν torx αλλά και ίσιες ταυτόχρονα. Οπότε αν ζοριζόταν το torx, χρησιμοποιούσατε ένα ίσιο κατσαβίδι για σιγουριά.
  • Εννοείται οτι δεν θα πρέπει να βρίσκεται στην πρίζα το αλυσοπρίονο όσο το ανοίγεται. Θα σας χτυπήσει το ρεύμα από τις επαφές.

 

Πολιτική σχολιασμού

Αν θέλετε να συμμετέχετε στις συζητήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσετε λογαριασμό του disqus ή κοινωνικών δικτύων, μπορείτε να επιλέξετε να σχολιάσετε ανώνυμα ως επισκέπτης.
Απλώς συμπληρώστε ένα οποιοδήποτε όνομα και ένα αληθοφανές email (πχ kanenas@gmail.com) και επιλέξτε το κουτάκι « I'd rather post as a guest».
Τα ανώνυμα σχόλια απαιτούν επαλήθευση από κάποιον διαχειριστή πριν δημοσιευθούν.
Για περισσότερα σχετικά με την πολιτική σχολιασμού της ιστοσελίδας, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.