Παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών για ταυτόχρονη τροφοδότηση αμμοβολής

0
 παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών 
 
Οι αεροσυμπιεστές έχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά απόδοσης. Το πρώτο είναι η μέγιστη πίεση και το δεύτερο είναι ο όγκος συμπιεσμένου αέρα που μπορούν να δώσουν ανά λεπτό. Ακόμα και οι μικροί αεροσυμπιεστές μπορούν να δώσουν πίεση ικανή να λειτουργήσει κάθε εργαλείο ή εξάρτημα αέρος. Όμως αν το εργαλείο αέρος, απαιτεί αρκετό όγκο συμπιεσμένου αέρα για να λειτουργήσει σωστά, τότε χρειάζεται ένα πολύ καλός και μεγάλος επαγγελματικός αεροσυμπιεστής για να τα καταφέρει. Το κακό όμως με αυτούς τους αεροσυμπιεστές, είναι ότι κοστίζουν αρκετά και έχουν αρκετά μεγάλο μέγεθος.
 
Μια μικρή youtuber δείχνει έναν -όχι και τόσο δύσκολο- τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών, ώστε να επιτευχθεί μέγιστη απόδοση. Ο λόγος που το κάνει, είναι για να τροφοδοτήσει μια αμμοβολή, με την οποία θα καθαρίσει από σκουρίες και χρώματα ένα παλιό “κατσαριδάκι”.
 
 παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών
Η λειτουργία του αεροσυμπιεστή είναι σχετικά απλή. Ο κάθε αεροσυμπιεστής, έχει ένα μοτέρ το οποίο συμπιέζει τον αέρα σε ένα καζάνι. Το καζάνι όταν αποκτήσει την απαραίτητη πίεση, δίνει εντολή να σταματήσει να δουλεύει το μοτέρ, και αρχίσει και τροφοδοτεί συμπιεσμένο αέρα, στο εξάρτημα που έχουμε συνδέσει στην παροχή. Αν η πίεση πέσει κάτω από τα επιπέδα που έχουμε θέσει, τότε ξαναρχίζει να λειτουργεί το μοτέρ.
 
Το πρόβλημα με αυτή τη διαδικασία είναι, ότι αν το εξάρτημα είναι πιο απαιτητικό από τις ικανότητες του αεροσυμπιεστή, τότε αυτό θα κόβει συνεχώς μέχρι να αποκτήσει πάλι την απαραίτητη πίεση.
 Selection_057
 
 
Με την παράλληλη σύνδεση των αεροσυμπιεστών, επιτυγχάνεται να αυξηθεί κατά πολύ η απόδοση σε όγκο αέρα, καθώς θα δουλεύουν όλα τα μοτέρ και όταν αδειάζει το ένα θα δίνει το άλλο. Η σύνδεση όπως φαίνεται και στο βίντεο, δεν είναι και το ιδιαίτερα δύσκολο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι στην παροχή ρεύματος. Ο λόγος είναι ότι τα μοτέρ των αεροσυμπιεστών έχουν μεγάλη κατανάλωση ρεύματος. Ο κάθε ένας από αυτούς συνήθως τραβάει περίπου το 60% του ρεύματος που μπορεί να δώσει μια κοινή οικιακή πρίζα, και στιγμιαία την στιγμή της έναρξης μπορεί να τραβήξει και το 90-100%. Έτσι αν και η κάθε οικιακή παροχή ίσως μπορεί να αντέξει 4-5 σε λειτουργία, χωρίς να πέσει η ασφάλεια, αν ξεκινήσουν ακριβώς την ίδια στιγμή μαζί, τότε δεν μπορεί, πιθανώς, ούτε 2.
 
 Selection_055
Οπότε το μεγαλύτερο μέρος στο βίντεο της μικρής, αναλώνεται στην κατασκευή ενός αυτοματισμού, ο οποίος δεν θα επιτρέπει στα μοτέρ να ξεκινούν ταυτόχρονα. Αυτό το κάνει με μια συσκευή arduino, μια πλακέτα με μερικά relays και λίγο κώδικα.
 παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών
H διαδικασία σίγουρα απαιτεί κάποιες γνώσεις ηλεκτρονικής και τα κατάλληλα εξαρτήματα, αλλά υπάρχει αναλυτικός οδηγός στο βίντεο. Και φυσικά είναι εμφανές ότι όλος ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του project, δεν έγινε από την πολύ ταλαντούχα εφήβη δεσπονίς που διαβάζει το κείμενο, αλλά κατά πάσα πιθανότητα από τον κύριο -και περήφανο πατέρα- που κρατάει την κάμερα και είναι ιδιοκτήτης όλου αυτού του (πολύ ακριβού) εξοπλισμού.


 

Βέβαια αυτό που σίγουρα που θα προβληματίσει αρκετούς σε αυτή την διαδικασία, είναι που στο καλό θα βρείτε 4-5 μικρούς αεροσυμπιεστές εύκαιρους για να κάνετε παράλληλη σύνδεση αεροσυμπιεστών. Γιατί προσωπικά δεν γνωρίζω κάποιον (ακόμα και επαγγελματία), που για κάποιο λόγο να έχει αγοράσει τόσους πολλούς. Αλλά αν έχετε ή μπορείτε να βρείτε, αυτός είναι ο τρόπος που μπορείτε να το κάνετε.
 
 
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΈνας καλόγερος που παίρνει το σχήμα που εσείς επιθυμείτε
Επόμενο άρθροΦτιάξτε στάμπες σε μπλουζάκια με λίγη χλωρίνη (2)
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
0 Σχόλια
νεότερο
παλαιότερο πιο δημοφιλές
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια