Η
Makita, είναι μία από πιο γνωστές εταιρίες κατασκευής εργαλείων. Η έδρα της εταιρίας είναι στην Ιαπωνία, και τα εργαλεία της απευθύνονται κυρίως σε επαγγελματίες (αλλά όχι μόνο). Αν και είναι πιο γνωστή για τη σειρά των ηλεκτρικών εργαλείων που έχει (γωνιακούς τροχούς, δράπανα…), διαθέτει και μια πλήρη σειρά βενζινοκίνητων εργαλείων, με αρκετά καλές επιδόσεις.
Κάποια από τα προϊόντα αυτά της σειράς είναι και τα θαμνοκοπτικά που κυκλοφορεί. Με περισσότερα από 10 μοντέλα, σίγουρα έχει αρκετή ποικιλία. Το Makita EBH252U είναι ένα από αυτά. Είναι ένα μικρό θαμνοκοπτικό, με κινητήρα μόλις 24.5 κυβικών και απόδοσης 0.9 ίππων. Βέβαια η μεγάλη διαφορά που έχει, είναι ότι διαθέτει τετράχρονο κινητήρα και όχι δίχρονο, όπως σχεδόν τα περισσότερα βενζινοκίνητα θαμνοκοπτικά.
Τι διαφορά έχει ένας τετράχρονος κινητήρας από έναν δίχρονο;
Οι διαφορές που έχουν είναι αρκετές και οφείλονται στον διαφορετικό τρόπο λειτουργίας που έχουν. Πολύ περιληπτικά
Δίχρονοι
Πλεονεκτήματα
- Περισσότερες στροφές/ροπή
- Πιο οικονομικοί
- Πιο απλοί στην επισκευή
- Πιο μικροί
- Δεν επηρεάζονται από την κλίση
Μειονεκτήματα
- Μικρότερη διάρκεια ζωής
- Μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου
- Μεγαλύτερη κατανάλωση λαδιού
- Περισσότερος θόρυβος
- Περισσότερα καυσαέρια
Τετράχρονοι
Πλεονεκτήματα
- Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κινητήρα
- Μικρότερη κατανάλωση καυσίμου
- Μικρότερη κατανάλωση λαδιού
- Περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές
- Λιγότερο θόρυβος (ειδικά στο ρελαντί)
- Λιγότερα καυσαέρια
Μειονεκτήματα
- Λιγότερη δύναμη
- Πιο ακριβοί
- Μεγαλύτερο βάρος
- Πιο δύσκολη επισκευή
- Δεν μπορούν να δουλέψουν σε μεγάλη κλίση
Έτσι πολύ εύκολα μπορούμε να δούμε, γιατί οι δίχρονοι κινητήρες, ήταν πάντα η βασική επιλογή για τα μικρά αγροτικά μηχανήματα. Βέβαια, νέες τεχνολογίες και πατέντες, έχουν δώσει την δυνατότητα στους τετράχρονους να ελαττώσουν κάποια από τα μειονεκτήματα που έχουν (όπως πχ το πρόβλημα με την κλίση) και έτσι έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται ευρέως σε θαμνοκοπτικά.
Χαρακτηριστικά MAKITA EBH252U
Ας δούμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή
Μοντέλο | ΕΒΗ252U |
Λαβή | Διπλή (ποδηλάτου) |
Διαστάσεις (χιλ.) | 1.770 χ 620 χ 490 | Χιλιοστά |
Βάρος (κιλά) | 5.7 | Κιλά |
Ρεζερβουάρ καυσίμου | 0.5 | Λίτρα |
Ρεζερβουάρ λαδιού | 0.08 | Λίτρα |
Κυβισμός κινητήρα | 24.5 | Κυβικά εκατοστά |
Μέγιστη απόδοση κινητήρα | 0.71 στις 7000 στρ.α.λ. | KW |
Ταχύτητα κινητήρα στη συνιστώμενη μέγιστη απόδοση του άξονα | 8500 | Στροφές ανά λεπτό |
Μέγιστη ταχύτητα άξονα | 6500 | Στροφές ανά λεπτό |
Μέγιστη κατανάλωση καυσίμου | 0.33 | Κιλά ανά ώρα |
Μέγιστη ειδική κατανάλωση καυσίμου | 408 | Γραμμάρια ανά κιλοβατώρα |
Ταχύτητα ρελαντί | 3000 | Στροφές ανά λεπτό |
Καρμπιρατέρ | WALBRO WYL |
Σύστυμα ανάφλεξης | Στερεάς κατάστασης |
Μπουζί | NGK CMR4A |
Απόσταση των αρκών τ ηλεκτροδρίων | 0.7-0.8 | Χιλιοστά |
Δόνηση δεξιό χερούλι | 2.5 | m/s2 |
Δόνηση αριστερό χερούλι | 2.9 | m/s2 |
Στάθμη ηχητικής πίεσης (LWA) | 97.1 | dBA |
Στάθμη ηχητικής δύναμης (LPA) | 106.3 | dBA |
Είδος καυσίμου | Αμόλυβδη βενζίνη |
Είδος λαδιού | SAE 10W-30 API >=SF |
Μέγιστη διάμετρος εργαλείων κοπής | 230 | Χιλιοστά |
Σχέση μετάδοσης | 14/19 |
Εγγύηση | 12 | Μήνες |
Εξοπλισμός
Μαζί με το EBH252U δίνονται μερικά πρόσθετα. Αναλυτικά
- Αυθεντικός δίσκος MAKITA 230 χιλιοστών με 4 μαχαίρια
- Εργονομική ζώνη πρόσδεσης (ήμι-επαγγελματική)
- Λάδι SAE10w-30 80ml
- Διπλό μπουζόκλειδο (μία για το μπουζί ενώ η άλλη για την βίδα του άξονα)
- 2 άλλεν
- Πλαστικό προστατευτικό για τον άξονα
- Μικρή προέκταση για το προστατευτικό
- 2 προστατευτικά για τον δίσκο κοπής (για την μεταφορά του εργαλείου με ασφάλεια)
Εντυπώσεις από MAKITA EBH252U
Το EBH252U είναι ένα μικρό θαμνοκοπτικό που σίγουρα δεν μπορεί να συγκριθεί σε ισχύ με μεγαλύτερα μοντέλα. Με ισχύ μόλις ενός ίππου, σίγουρα δεν θα μπορέσει, ποτέ, να “θερίσει” βάτα με μεσινέζα ή να κόψει χοντρούς θάμνους. Αλλά για κόψιμο χόρτων ή μικρών θάμνων είναι ότι πρέπει. Μετά από μερικές ώρες δοκιμής σε χοντρά και μεγάλα χόρτα, τα κατάφερε μια χαρά ακόμα και με μεσινέζα. Με δίσκο δεν φαίνεται να αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα και η ροπή του δείχνει να είναι όσο ακριβώς πρέπει για τέτοιες εργασίες.
Η κατασκευή του είναι ότι ακριβώς περιμένει από την εταιρία Makita. Υψηλής ποιότητας, αρκετά προσεγμένη και χωρίς κανένα απολύτως ψεγάδι. Τα πλαστικά είναι αρκετά καλά (και ενισχυμένα στα σημεία που πρέπει) ενώ τα επικίνδυνα σημεία (πχ γωνιακή) δείχνουν αρκετά καλής κατασκευής. Ο κινητήρας δεν είναι κατασκευής MAKITA, αλλά είναι Robin (κατασκευάζεται από την εταιρία της SUBARU) και γενικά είναι κινητήρες που έχουν αρκετά καλή φήμη.
Στα θετικά του, ο μηχανισμός του τιμονιού, ο οποίος δεν χρειάζεται άλλεν για να ξεβιδώσει, αλλά γίνεται μόνο με το σφίξιμο μιας βίδας με το χέρι. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό, σε περιπτώσεις που θέλετε να μεταφέρετε το θαμνοκοπτικό σε μέρος οπού ο όγκος έχει σημασία (πχ εσωτερικά του αμαξιού).
Το τιμόνι, είναι διπλής χειρολαβής (τύπου ποδηλάτου), και αν και έχει λίγο λεπτότερο μέταλλο, δείχνει αρκετά στιβαρό. Η λαβή είναι σχετικά άνετη, ενώ καλή ανταπόκριση δείχνει να έχει και ο διακόπτης λειτουργίας.
Η γωνιακή του, είναι από χυτό κράμα αλουμινίου, με κούμπωμα από ενισχυμένο πλαστικό. Το κλείδωμα του άξονα, γίνεται από ειδική τρύπα από το πάνω μέρος της γωνιακής με τον κλασσικό τρόπο.
Είναι αρκετά ελαφρύ, με συνολικό βάρος (με γεμάτο ρεζερβουάρ και όλα τα πρόσθετα) λιγότερο από 6-6.5 κιλά. Η ζώνη που έχει, είναι αυθεντική MAKITA και έχει πλαστική ενίσχυση στην πλάτη και μαλακά μαξιλαράκια στους ώμους. Είναι αρκετά καλής κατασκευής και σίγουρα θα αντέξει αρκετά χρόνια, αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρως επαγγελματική, αφού οι επαγγελματικές, συνήθως, έχουν μεγαλύτερη ενίσχυση στο πίσω μέρος και διπλό δέσιμο. Παρόλα αυτά, για το συγκεκριμένο μηχάνημα (με μικρό βάρος και όγκο), είναι κάτι παραπάνω από καλή.
Ο κινητήρας του, έχει λίγο μεγαλύτερο όγκο, από ότι θα είχε ένας δίχρονος. Η διαφορά είναι κυρίως στο ύψος και όχι τόσο στο πλάτος. Το κάρτερ του κινητήρα, βρίσκεται στο κάτω μέρος, με την πλήρωση του λαδιού να γίνεται από το δεξί μέρος.
Το ντεπόζιτο του καυσίμου, βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κάρτερ, και είναι σχετικά μικρό, με μόλις μισό λίτρο όγκο. Φυσικά με την μικρή κατανάλωση καυσίμου που έχει το EBH252U, αυτό θα σας κρατήσει για παραπάνω από μία ώρα, οπότε δεν είναι και τόσο πρόβλημα. Και το ντεπόζιτο και το καπάκι, δείχνουν αρκετά καλής κατασκευής.
Το καρμπιρατέρ είναι
WALBRO και όλα του τα μέρη είναι προστατευμένα. Ο διακόπτης του αέρα αν και πλαστικός, έχει καλή λειτουργία, ενώ η φούσκα του καρμπιρατέρ, βρίσκεται στο κάτω μέρος και έτσι προστατεύεται και από τον ήλιο (κάτι αρκετά σημαντικό γιατί σε μοντέλα που βρισκόταν στο πάνω μέρος, ξεραινόταν και τρύπαγε πιο εύκολα).
Το μπουζί του είναι NGK, χαμηλού προφίλ και είναι προστατευμένο στο εσωτερικό των πλαστικών, οπότε δεν υπάρχει πιθανότητα να σπάσει από ατύχημα. Αρκετά θετικό, ότι μπορείτε να έχετε πρόσβαση χωρίς την χρήση κλειδιών ή κατσαβιδιών, καθώς το κάλυμμα ξεκουμπώνει μόνο με μικρή πίεση.
Η βίδα του ρελαντί, είναι εύκολα προσβάσιμη ενώ και το φίλτρο καθαρίζεται εύκολα ξεβιδώνοντας μόνο μία βίδα.
Το μπαστούνι είναι σχετικά λεπτό (24 χιλιοστών) μονοκόμματο Ιαπωνικής κατασκευής (δεν αναφέρεται αν είναι κατασκευής MAKITA ή κάποιας άλλης Ιαπωνικής εταιρίας) και παρόλο την μικρή του διατομή, αν χρησιμοποιηθεί σωστά δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.
Το πλαστικό προστατευτικό δένει πάνω στο μπαστούνι πάνω στο ειδική πλαστική υποδοχή που είναι βιδωμένη πάνω στην γωνιακή, με 2 αλλενόβιδες. Έτσι δεν υπάρχει περίπτωση να κουνηθεί από πίεση. Μέσα στην συσκευασία, δίνεται και μια μικρή προέκταση, η οποία μπαίνει συρταρωτά.
Κάτι αρκετά σημαντικό, ειδικά για εντελώς αρχάριους σε θαμνοκοπτικά, είναι το μεγάλο και αναλυτικό βιβλίο οδηγιών, το οποίο διαθέτει. Διαβάζοντάς το (έχει και Ελληνικά, με σχετικά καλή μετάφραση) μπορείτε ακόμα και αν δεν έχετε ξαναχρησιμοποιήσει ποτέ θαμνοκοπτικό, να μάθετε ότι είναι απαραίτητο για να το ξεκινήσετε και να το δουλεύετε σωστά.
Οικονομία καυσίμου και λαδιού
Το βασικό πλεονέκτημα του τετράχρονου κινητήρα, είναι η οικονομία καυσίμου καθώς και λαδιού. Το Makita EBH252U έχει ξεχωριστό κάρτερ για την εισαγωγή λαδιού για την λίπανση και την ψύξη του κινητήρα. Η χωρητικότητά του είναι 80ml και η αλλαγή του γίνεται μετά από αρκετές ώρες εργασίας (20 τις πρώτες φορές και στην συνέχεια ανά 50 ώρες εργασίας. Το λάδι που χρησιμοποιεί, είναι SAE 10w-30, για τετράχρονους κινητήρες, και κοστίζει λιγότερο από 10 ευρώ το λίτρο το αυθεντικό (μπορείτε να το βρείτε και αρκετά φτηνότερα, ειδικά σε μεγαλύτερες συσκευασίες)
Ένας απλός δίχρονος κινητήρας με 1/50 μίξη (οι παλαιότεροι και οι Κινέζικοι έχουν και 1/25), χρησιμοποιούσε 100ml ειδικού λαδιού, σε κάθε 5 λίτρα βενζίνης. Δηλαδή κάθε 50 λίτρα καυσίμου, απαιτεί 1 λίτρο λαδιού. Το λάδι τoυ κοστίζει περίπου 6-15 ευρώ το λίτρο.
Έτσι βλέπουμε, ότι αν το εργαλείο χρησιμοποιείται επαγγελματικά και γράφει αρκετές ώρες εργασίας, η οικονομία που μας κάνει στο λάδι, είναι αρκετή. Για παράδειγμα σε 1000 ώρες εργασίας το συγκεκριμένο θα έχει χρησιμοποιήσει 1.6 λίτρα λαδιού, ενώ ένα αντίστοιχο δίχρονο θα χρησιμοποιήσει 4-5 φορές αυτή την ποσότητα.
Βέβαια εκτός από το λάδι, υπάρχει και οικονομία στο καύσιμο. Οι τετράχρονοι κινητήρας, έχουν αισθητά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, έναντι των δίχρονων. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει κατανάλωση 0.33 κιλά καυσίμου ανά ώρα εργασίας (408 γραμμάρια ανά κιλοβατώρα), το οποίο είναι αρκετά μικρό νούμερο, ακόμα και για θαμνοκοπτικού ενός ίππου. Με απλά λόγια, με το ντεπόζιτο του γεμάτο (μισό λίτρο παίρνει) μπορείτε να έχετε περισσότερο από μία ώρα καθαρής εργασίας.
Κλίση;
Αυτό σίγουρα είναι ένα σημαντικό ερώτημα, αφού το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν τα τετράχρονα, είναι η δυσκολία λειτουργίας σε μεγάλη κλίση. Η MAKITA υποστηρίζει ότι μέσω νέας ευρεσιτεχνίας στους κινητήρες της, επιτρέπεται η λειτουργία σε μεγαλύτερη κλίση έναντι των κλασσικών 4χρόνων κινητήρων. Και, φαινομενικά, τουλάχιστον δείχνει να έχει βάση αυτό. Το θαμνοκοπτικό, δουλεύτηκε για αρκετή ώρα σε πλαγιά, και δεν έδειξε να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Βέβαια κάποια στιγμή, για λίγα δεύτερα έκαψε λάδι (φάνηκε από τον καπνό), το οποίο σημαίνει ότι ξεπεράστηκε το όριο αντοχής του, σε ότι αναφορά την κλίση.
Συμπέρασμα, όσοι εργάζονται σε πεδινά μέρη, δεν νομίζω ότι είναι κάτι που θα πρέπει να τους απασχολεί. Αν τα εδάφη είναι αρκετά ορεινά και με μεγάλη κλίση, σίγουρα μπορεί να δουλέψει και εκεί με προσοχή, αλλά μάλλον ένας δίχρονος κινητήρας να είναι ιδανικότερος.
Καυσαέρια – θόρυβος;
Ένα από σημαντικότερα πλεονεκτήματα, των τετράχρονων, είναι τα μειωμένα καυσαέρια (αφού δεν γίνεται καύση λαδιού) και ο μειωμένος θόρυβος. Και πράγματι, η διαφορά είναι σημαντική και στους δύο τομείς. Ακόμα και μετά από ώρες εργασίας, δεν θα σας ενοχλήσει η μυρωδιά από την εξάτμιση του θαμνοκοπτικού.
Ενώ για τον θόρυβο, ειδικά στο ρελαντί, το θαμνοκοπτικό είναι σχεδόν αθόρυβο. Σε λειτουργία έχει φυσικά αρκετό θόρυβο, αλλά αισθητά μειωμένο από ένα αντίστοιχο δίχρονο. Αν (κακώς) δουλεύετε χωρίς προστατευτικά ακουστικά, ο πονοκέφαλος μετά από αρκετές ώρες χρήσης, σίγουρα θα είναι πολύ μικρότερος.
Σύνοψη: Λίγο πιο ακριβό από τα δίχρονα, αλλά πολύ πιο πρακτικό
Το μικρό αυτό θαμνοκoπτικό Makita EBH252U αν και ίσως μοιάζει εντελώς αδύναμο, είναι ότι πρέπει για μικρές εργασίες. Μικρό βάρος, καλή ισχύ (για το μέγεθος του), σχετικά καλό καλάμι/γωνιακή και μικρή συντήρηση, το καθιστούν ιδανικό για άτομα που θέλουν ένα θαμνοκοπτικό για να καθαρίζουν απλώς τα χόρτα στο οικόπεδό τους.
Βέβαια η μικρή κατανάλωση σε καύσιμο και η καλύτερη ψύξη του κινητήρα, του δίνουν την δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και πιο επαγγελματικά, αν θέλει κάποιος (φυσικά μέσα στις δυνατότητές του).
Είναι επίσης καλή επιλογή, για κάποιον που θέλει να πειραματιστεί (βλέποντας τις αντοχές σε κλίση, θόρυβο…) με τετράχρονα θαμνοκοπτικά, πριν προχωρήσει στην αγορά ενός μεγαλύτερου, αφού είναι από τα οικονομικότερα επώνυμα τετράχρονα που μπορεί να βρει κάποιος.
Η τιμή του, είναι λίγο τσουχτερή (για τόσο μικρό θαμνοκοπτικό), αφού ξεκινάει λίγο πάνω από τα 320 ευρώ (αυτή την εβδομάδα βέβαια, μεγάλο e-shop το είχε σε προσφορά στα 260 ευρώ). Οπότε σίγουρα είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα, αφού με 50-80 ευρώ παραπάνω αγοράζετε ένα, αρκετά επώνυμο και καλό, δίχρονο θαμνοκοπτικό >=2.5 ίππων.
Το πιο σημαντικό του πλεονέκτημα, είναι ότι είναι MAKITA. H MAKITA είναι μια κορυφαία εταιρία, που μπορεί στα θαμνοκοπτικά να μην έχει την φήμη της STIHL ή της Husqvarna αλλά σε σύγκριση με άλλες εταιρίες έχει καλό σέρβις και υποστήριξη, και ξέρεις ότι θα βρίσκεται μαζί σου, ακόμα και σε 20 χρόνια. Όσοι έχουν δουλέψει παλαιότερα μηχανήματα, από εταιρίες με όχι τόσο μεγάλη γκάμα προιόντων ή τόσο μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα, ξέρουν ότι η αναζήτηση ενός απλού ανταλλακτικού, δεν είναι πάντα τόσο εύκολη. Σημαντικό, ότι δεν έχει αποκλειστικότητες, και δουλεύεται από αρκετούς εμπόρους. Έτσι μπορείτε να βρείτε ανταλλακτικό, ακόμα και σε πολύ μικρά καταστήματα επαρχίας. Επίσης σημαντικό ότι είναι παγκόσμιο brand, και δεν είναι εργαλείο που πωλείται μόνο στην Ελλάδα (δυστυχώς υπάρχουν και τέτοια, κυρίως Κινέζικης/Ταιλανδέζικης προέυλευσης), οπότε μπορείτε να βρείτε και ανταλλακτικά απο εξωτερικό αν για κάποιο περίεργο λόγο δεν υπάρχει στην Ελληνική αγορά.
Θετικά
- Μικρό βάρος
- Καλός εξοπλισμός (ζώνη, δίσκος, προφυλακτήρας)
- Καλή κατασκευή
- Μικρή κατανάλωση καυσίμου
- Είναι MAKITA
- Δεν χρειάζεται συντήρηση καρμπιρατέρ κάθε τόσο
Αρνητικά
- Σχετικά ακριβό
- Σε μεγάλες κλίσεις, καίει λάδι
- Δεν έχει μεσινέζα στην συσκευασία
- Μικρή εγγύηση
Στο βίντεο, η κάμερα είναι στερεωμένη πάνω στην λαβή του χορτοκοπτικου, γιαυτό ο θόρυβος είναι αρκετά μεγαλύτερος από την πραγματικότητα (ακούγονται οι δονήσεις μέσω της λαβής). Ο πραγματικος θόρυβος που κάνει το εργαλείο όταν δουλεύει, είναι περίπου αυτός που ακούγεται στην αρχή, στο ρελαντί.
Η μεσινέζα, ήταν 4 χιλιοστά στριφτή. Σχετικά μεγάλη, για τόσο μικρή ιπποδύναμη, αλλά την δουλεύει σχετικά καλά, αν το μήκος της δεν είναι αρκετά μεγάλο.
Το προστατευτικό είχε βγει, για να φαίνεται καλύτερα η λειτουργία.
Μερικά μικρά που θα πρέπει να γνωρίζετε
- Όταν ένα θαμνοκοπτικό χρησιμοποιείται όπως πρέπει και μέσα στις αντοχές του, ακόμα και φτηνιάρικο να είναι, θα κρατήσει πάρα πολλά χρόνια. Κακή χρήση και χρήση πάνω από τα όρια του, μπορεί να προκαλέσουν εύκολα ζημιά ακόμα και σε επώνυμα όπως το ΜΑΚΙΤΑ.
- Το πιο ευαίσθητο σημείο ενός θαμνοκοπτικού, είναι η γωνιακή του. Αν χρησιμοποιείτε δίσκο, και δεν είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, μπορεί να την ραγίσετε/σπάσετε. Το κακό είναι ότι είναι αρκετά ακριβό ανταλλακτικό (60-120 ευρώ συνήθως). Οπότε, ειδικά όταν χρησιμοποιείτε δίσκο, καλό είναι να μην κάνετε απότομες κινήσεις αλλά και να την ελέγχετε τακτικά. Ένα μικρό ράγισμα, μπορεί σε ένα καλό μηχανουργείο να κολληθεί με σχετικά μικρό κόστος. Αν σπάσει όμως, είναι σχεδόν αδύνατη η κόλλησή της.
- Δεν θα πρέπει να αφήνετε καύσιμο στο ρεζερβουάρ για πολύ μεγάλο διάστημα, καθώς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Πάντα, όταν δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για μέρες, καλό είναι να το αδειάσετε.
- Καλό είναι σε όλα τα μικρά βενζινοκίνητα εργαλεία, να χρησιμοποιείται αμόλυβδη βενζίνη 100 οκτανίων. Μπορεί να έχει μεγαλύτερο κόστος, αλλά η διαφορά στην απόδοση, είναι αισθητή. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι κατά πάσα πιθανότητα, θα πρέπει να αλλάξετε λίγο την ρύθμιση του ρελαντί, καθώς είναι συνήθως προ-ρυθμισμένη για 95άρα.
- Ειδικά τα τετράχρονα, θα πρέπει να τα αποθηκεύετε πάντα οριζόντια και ποτέ ανάποδα
Πάντα να φοράτε προστατευτικά προσώπου και ποδιών. Ειδικά μποτάκια εργασίας και γυαλιά είναι απολύτως απαραίτητα, ακόμα και με τη χρήση του πλαστικού προφυλακτήρα.