Ένα καινοτόμο
παιχνίδι με αλγόριθμους από την εταιρία
PrimoToys, υπόσχεται να μάθει στα μικρά παιδιά (για παιδιά 3 ετών και πάνω) να περνούν την ώρα τους ευχάριστα, χρησιμοποιώντας
αλγόριθμουςΑλγόριθμόςΑλγόριθμος ονομάζεται μια σειρά από εντολές που πρέπει να εκτελεστούν σε συγκεκριμένο χρόνο και σειρά, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος. Στους αλγόριθμους βασίζεται και ο προγραμματισμός, που ουσιαστικά είναι μια αλληλουχία κώδικα, που πρέπει να εκτελεστεί σε σειρά για να λειτουργήσει σωστά μια εφαρμογή.. Το παιχνίδι αυτό ονομάζεται
Cubetto και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη διαδικασίας χρηματοδότησης για να παραχθεί μαζικά, μέσω της πλατφόρμας crowdfunging του
Kickstarter.
Το Cubetto θυμίζει λίγο την φυσική εκδοχή της γλώσσας προγραμματισμού για παιδιά,
Scratch, που δημιούργησε το MIT πριν λίγα χρόνια. Το παιχνίδι ουσιαστικά αποτελείται από 4 μέρη :
- ένα ξύλινο ρομπότ, το οποίο λειτουργεί ασύρματα
- μια κονσόλα, στην οποία εισάγεται τον αλγόριθμο με “τουβλάκια” (4 είδη, διαφορετικού χρώματος)
- 16 διαφορετικά τουβλάκια (4 από το κάθε είδος)
- έναν μεγάλο τετραγωνισμένο χάρτη (με κάποιο θέμα), πάνω στον οποίο μπορεί να κινηθεί το ρομπότ
Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι, χρησιμοποιώντας τα blocks στην σωστή σειρά πάνω στην κονσόλα, να μπορέσει να μετακινηθεί το ρομπότ, από ένα σημείο του χάρτη σε κάποιο άλλο. Για να γίνει πιο ενδιαφέρον αυτό για τα παιδιά, ο κάθε χάρτης συνοδεύεται και από μια ιστορία.
Τα τουβλάκια έχουν 4 διαφορετικά χρώματα. Το πράσινο δίνει την εντολή στο ρομπότ να προχωρήσει μπροστά, το κόκκινο να στρίψει 90 μοίρες προς τα δεξιά, το κίτρινο 90 μοίρες προς τα αριστερά και το μπλε να εκτελέσει την function (αποθηκευμένη αλληλουχία). Με αυτά τα 4 διαφορετικά τουβλάκια, το ρομπότ μπορεί να μετακινηθεί όπου εσείς θέλετε.
Η κονσόλα πάνω στην οποία τοποθετούνται τα τουβλάκια έχει 3 μέρη. Το πρώτο μέρος (Α) είναι η διαδρομή, πάνω στην οποία μπορούν να τοποθετηθούν τουβλάκια, η οποία θα εκτελεστεί σε σειρά. Η διαδρομή έχει 12 υποδοχές.
Το δεύτερο μέρος (Β) είναι η function ή για όσους δεν ξέρουν προγραμματισμό ας το πούμε “υπό-διαδρομή”. Σε αυτό το μέρος μπορεί να εισαχθεί μια αλληλουχία εντολών, η οποία θα εκτελείται κάθε φορά που θα εισάγεται το τουβλάκι της function. Αυτό μπορεί να γίνει όσες φορές θέλετε. Μπορείτε μάλιστα μέσα στην function να βάλετε την ίδια την function, κάνοντας έτσι μια αέναη λειτουργία.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος του παιχνιδιού (C), είναι το κουμπί που δίνει την δυνατότητα στην κονσόλα να μεταφράσει τον αλγόριθμο και να τον στείλει ως εντολές, ασύρματα, στο ξύλινο ρομπότ.
Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται ότι αυτό το παιχνίδι με αλγόριθμους είναι βαρετό και μετά από λίγο το παιδί θα έχει εξαντλήσει όλες τις πιθανές λύσεις, αλλά στην πραγματικότητα έχει εκατομμύρια διαφορετικούς συνδυασμούς.
Το παιχνίδι αυτό είχε ξανά-χρηματοδοτηθεί επιτυχημένα (σε μικρότερο βαθμό) 3 χρόνια πριν, πάλι μέσα από το Kickstarter. Αυτή τη φορά έχει συγκεντρώσει ήδη το 500% του ποσού που επιθυμούσε, παρόλο που απομένουν περίπου 20 μέρες μέχρι τη λήξη της χρηματοδότησης, προσφέροντας ήδη περισσότερες δυνατότητες από ότι είχε αρχικά προβλεφθεί (πχ νέα τουβλάκια, νέοι χάρτες).
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έχει παίξει σίγουρα και η πολύ θετική ανταπόκριση από την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και διάσημους δημιουργούς ή προγραμματιστές. To Cubetto ήδη χρησιμοποιείται πειραματικά από αρκετές προ-σχολικές αγωγές σε όλο το κόσμο.
Το κόστος του κάθε παιχνιδιού ήταν αρχικά 145 δολάρια, για όσους συμμετείχαν στην χρηματοδότηση μέσω του Kickstarter. Αυτό όμως εξαντλήθηκε από τις πρώτες μέρες και πλέον η πιο οικονομική λύση για να το έχετε στα χέρια σας, είναι με 195 δολάρια και αναμενόμενη ημερομηνία παραλαβής, τον Σεπτέμβριο του 2016.