Καθαρισμός, συντήρηση και επισκευή σε ταινιολειαντήρα Parkside PE 900

0
 
parkside_tainioleantiras_1_v1O ταινιολειαντήρας PE 900 από την Parkside, είναι ένας από τους 2 ταινιολειαντήρες που χρησιμοποιώ. Αν και είναι φτηνό και ερασιτεχνικός, έχει ισχυρό μοτέρ 900 Watt και είναι αρκετά χρηστικός. Βέβαια έχει λίγο μεγάλο βάρος και μέγεθος, οπότε δεν είναι και τόσο βολικός σαν εργαλείο χειρός. Αλλά με την βάση που έχει μπορεί να γίνει ένας καλός ταινιολειαντήρας πάγκου.
 
Το καλό με αυτό το ταινιολειαντήρα είναι ότι μπορεί κάποιος να βρει σχετικά εύκολα τις ταινίες που παίρνει, καθώς εκτός από το Parkside, τις δέχονται και μερικά άλλα μοντέλα. Έτσι αν είστε τυχεροί, μπορεί να βρείτε μέχρι και με 1 ευρώ τη μία, αν και συνήθως πωλούνται 1.5-2 ευρώ η μία.
 
Εργαλεία σαν αυτό, μπορεί να παρουσιάσουν 3 τύπων ζημιά. Πρώτο και χειρότερο είναι να καεί το μοτέρ. Αν το δουλεύετε σωστά και δεν το ζορίσετε πιο πολύ από ότι πρέπει, αυτό θα αργήσει πάρα πολύ να γίνει. Η επόμενη πιο συχνή ζημιά είναι να φαγωθούν τα γρανάζια ή από κακή λίπανση ή από υπερθέρμανση. Τέλος η τελευταία ζημιά στη λίστα είναι να παρουσιάσει πρόβλημα ο διακόπτης ή κάποιο καλώδιο στη τροφοδοσία. Αυτό ήταν σε έμενα το πρόβλημα. Εδώ και μερικές βδομάδες είχε κολλήσει ο διακόπτης και έτσι αν ήταν στην πρίζα δούλευε συνεχώς. Δεν ήταν κάτι σημαντικό και έτσι το άφησα μέχρι να βρω το χρόνο να του κάνω ένα γενικό καθαρισμό και σέρβις.

 

Πως θα το ανοιξετε 

 
 parkside_tainioleantiras_11_v1
Για να το ανοίξετε θα πρέπει πρώτα να ξεβιδώσετε τις 2 βίδες που συγκρατούν το μαύρο καπάκι που βλέπετε στο μπροστινό μέρος. Αφού τις βγάλετε βγάλτε και το καπάκι.
 parkside_tainioleantiras_12_v1
 
 
Στη συνέχεια ξεβιδώστε την βίδα που βρίσκεται στο πλαινό της υποδοχής εξαγωγής της σκόνης. 
 
 parkside_tainioleantiras_13_v1
Το επόμενο βήμα είναι να ξεβιδώσετε την βίδα που είναι στο καπάκι του ιμάντα κίνησης.
 
 parkside_tainioleantiras_15_v1parkside_tainioleantiras_17
 
Έπειτα απλά ξεβιδώστε όλες τις βίδες που είναι στο πάνω μέρος του εργαλείου. Οι 4 από αυτές συγκρατούν το πάνω μέρος με το σύστημα κίνησης ενώ οι άλλες 3 το καπάκι του πάνω μέρους. Οι βίδες που συγκρατούν το σύστημα κίνησης δεν βγαίνουν εντελώς. Οπότε απλώς ξεβιδώστε τες όσο πάει και αφήστε τες.

 parkside_tainioleantiras_18_v1Καθαρισμός

 
Τώρα το μόνο που θα συγκρετεί το πάνω μέρος με το σύστημα κίνησης είναι ο ιμάντας. Για να τον βγάλετε τραβήξτε σιγά σιγά από το κάτω μέρος και θα βγει. Σε αυτό το σημείο είναι καλό να ελέγξετε και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται για να δείτε αν χρειάζεστε ανταλλακτικό.
 parkside_tainioleantiras_3_v1parkside_tainioleantiras_4_v1
 
 
 
Αν τον δουλεύατε σαν πάγκου και είχατε καιρό να τον καθαρίσετε, τότε το πιο πιθανό είναι να δείτε κάτι ανάλογο. Αρκετή συσσωρευμένη σκόνη η οποία έχει κολλήσει σχεδόν παντού. Με μία ηλεκτρική σκούπα καθαρίστε ότι μπορείτε ώστε να γίνει όπως η δεύτερη φώτο.
 
 parkside_tainioleantiras_6_v1
Τώρα ανοίγοντας το καπάκι του μοτέρ  καλό είναι να μην συναντήσετε κάτι ανάλογο. Ο λόγος που έχει συσσωρευτεί τόση σκόνη είναι ακριβώς επειδή το εργαλείο δούλευε πάντα ανάποδα και σιγά σιγά εισχωρούσε σκόνη μέσα στο χώρο του μοτέρ.
 
Ευτυχώς δεν είχε γίνει κάποια ζημιά στα γρανάζια ή στο μοτέρ. Με μια ηλεκτρική σκούπα για αρχή και στη συνέχεια με κομπρεσέρ αέρος καθαρίστηκε επιμελώς. Τα γρανάζια καθαρίστηκαν από το μείγμα γράσου και σκόνης που είχαν και αντικαταστάθηκε με νέο γράσο ειδικό για γρανάζια (μολύβδου).
 
Προσοχή αν το αλλάξετε δεν χρειάζεται να βάλετε μεγάλη ποσότητα, γιατί θα αρχίσει να σκορπίζεται παντού. Βάλτε λίγο και γυρίστε λίγο τα γρανάζια για να δείτε αν είναι όπως πρέπει. Περισσότερα για την αντικατάσταη γράσου σε εργαλείο  μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Επισκευή διακόπτη στον ταινιολειαντήρα parkside_tainioleantiras_7_v1

 
 
Τώρα το πρόβλημα με τον διακόπτη. Ο διακόπτης όπως είπαμε πιο πριν, ήταν κολλημένος και δούλευε συνέχεια στο on (όχι το κουμπί αλλά εσωτερικά η σύνδεση). Όπως φαίνεται και από την φωτογραφία είναι εμφανής η αιτία του προβλήματος.
 
 parkside_tainioleantiras_8Αφού καθαρίστηκε εξωτερικά από τη σκόνη ανοίχτηκε. Για να ανοίξετε τον διακόπτη, θα πρέπει να ξεκουμπώσετε τα δύο πλαϊνά κλιπς που έχει με ένα μικρό κατσαβίδι. Εδώ θα πρέπει να δώσετε μεγάλη προσοχή καθώς ο διακόπτης έχει μικρά ελατήρια που έχουν την τάση να εκσφεδονίζονται  σε σημεία που είναι αδύνατο να τα βρείτε μετά.
Γιαυτό καθαρίστε καλά το χώρο εργασίας πριν και κάντε προσεκτικές κινήσεις.
 parkside_tainioleantiras_9_v1 parkside_tainioleantiras_10_v1
 
 
 
Έτσι είναι ο διακόπτης αν ανοιχτεί εντελώς. Οι δύο ακροδέκτες κλείνουν το κύκλωμα του διακόπτη αν πατήσετε το κουμπί (προσοχή μην το γυρίσετε ανάποδα, γιατί έχουν ελατήριο με μια μικρή μπίλια και μπορεί να πεταχτεί) , ενώ το ελατήριο δεξιά, είναι το ελατήριο επαναφοράς. Όλοι οι ακροδέκτες και το κύκλωμα μέσα στο διακόπτη καθαρίστηκε με σπρέι ηλεκτρικών επαφών και εφόσον στέγνωσε, κουμπώθηκε πάλι και το πρόβλημα είχε λυθεί.
Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΘήκη για εξαρτήματα σε κολωνάτο δράπανο
Επόμενο άρθροDIY μέγγενη από κοιλοδοκό
Εγγραφείτε
Ειδοποίηση από
guest

Επιτρέπεται ο ανώνυμος σχολιασμός. Παρότι απαιτείται email, δεν χρειάζεται να είναι το πραγματικό σας email. Δεν επιτρέπονται υβριστικά, προσβλητικά ή spam σχόλια

Η φόρμα σχολιασμού συλλέγει το όνομα, το email και το περιεχόμενου του σχολίου για να μπορούμε να ελέγχουμε τα σχόλια που γίνονται στην ιστοσελίδα. Παρακαλούμε διαβάστε και αποδεχτείτε τους όρους χρήσεις και την πολιτική απορρήτου της ιστοσελίδας μας για να σχολιάσετε
0 Σχόλια
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια