Κυριακή, 6 Δεκεμβρίου 2009

Widgets

Ακόνισμα αλυσίδας αλυσοπρίονου,όλοι οι τρόποι


Το πιο σημαντικό μέρος σε ένα αλυσοπριονο είναι η αλυσίδα του.Είναι αυτό που κάνει όλη τη δουλειά.
Μια καινούργια και τέλεια ακονισμένη αλυσίδα έχει τεράστια διαφορά στο κόψιμο από μια παλιά στομωμένη.
Με τη χρήση(και ιδίως με τη κακή χρήση)όλες οι αλυσίδες ακόμα και οι καλύτερες στομώνουν αργά η γρήγορα.
Έτσι απαιτείται το ακόνισμα τους.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για το ακόνισμα της αλυσίδας,από πολύς απλούς με μια στρόγγυλη λίμα μέχρι αυτόματα επαγγελματικά μηχανήματα που ακονίζουν ολόκληρη την αλυσίδα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Μπορούμε λοιπόν να διαλέξουμε για το ακόνισμα ένα μαγαζί που τροχίζει αλυσίδες(κοστίζει 2-3 ευρώ η αλυσίδα) η μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας.




Αν θέλουμε να το κάνουμε μόνοι μας οι λύσεις είναι οι παρακάτω

Ειδική Στρογγυλή Λίμα



Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος αφού το μόνο που χρειάζεται είναι μια στρογγυλή λίμα ανάλογη της αλυσίδας και οι κατάλληλοι οδηγοί.Επειδή όλα γίνονται χειροκίνητα χρειάζεται λίγο εμπειρία ώστε να γίνει σωστά η δουλεία και να μη γίνει ζημιά στην αλυσίδα.Ένας οδηγός για το τρόχισμα με στρογγυλή λίμα είναι εδώ



Συν  
  • Οικονομικός 
  • Μπορεί να γίνει παντού χωρίς χρήση ρεύματος

Πλην  
  • Αργός  
  • Θέλει μια σχετική εμπειρία



Dremel/Proxon τρόπος



Και αυτός είναι σχετικά οικονομικός τρόπος αν έχετε ήδη ένα πολύ-εργαλείο τύπου Dremel,proxon η κάποιο ανάλογο.Το μόνο που χρειάζεται είναι το εξάρτημα με την ανάλογη λίμα και τους ανάλογους οδηγούς πάλι.Επειδή και εδώ γίνεται "ήμι-μηχανικά" η δουλειά,χρειάζεται λίγο προσοχή


Συν 
  • Σχετικά οικονομικός  
  • Πιο γρήγορος από τη απλή λίμα

Πλην 
  • Χρειάζεται πολυεργαλειο(αν δε είναι μπαταρίας χρειάζεται και παροχή ρεύματος
  • Θέλει λίγο προσοχή



Ερασιτεχνικό Μηχάνημα Τροχισματος Αλυσίδας



Αυτός είναι ο τρόπος που ακονίζω εγώ τις αλυσίδες μου.Τα ερασιτεχνικά μηχανήματα είναι σχετικά φτηνά(από 30 -100 ευρώ περίπου).Είναι σχετικά άπλα στη χρήση και αρκετά πιο γρήγορα από τις προηγούμενες μεθόδους.
Αυτόν τον τρόπο θα σας δείξω αναλυτικά λίγο πιο κάτω.

Συν 
  • Αρκετά γρήγορος 
  • Εύκολος στη χρήση

Πλην 
  • Κοστίζει 30-100 ευρώ το μηχάνημα 
  • Γίνεται μόνο στο πάγκο εργασίας μας και το ρεύμα είναι απαραίτητο



Επαγγελματικό Μηχάνημα Τροχίσματος Αλυσίδας



Δε θα πω τίποτα,απλώς δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε.



Συν 
  • Απόλυτα αυτοματοποιημένο 
  • Πολύ Γρήγορος

Πλην 
  • Κοστίζει αρκετά,συμφέρει μονό επαγγελματίες.(από 150 ευρώ και πάνω,το συγκεκριμένο στο βίντεο κοστίζει περίπου 2000 ευρώ)


Ακόνισμα με ερασιτεχνικό μηχάνημα

Με αυτόν τον τρόπο ασχολούμαι εγώ.Είχα αγοράσει ένα μηχάνημα από τα Lidl νομίζω κοντά στα 30 ευρώ.Έχει την επωνυμία FLORABEST.Είναι πάρα πολύ απλό και εύκολο στη χρήση.
Για να το χρησιμοποιήσουμε βέβαια πρέπει να ξέρουμε κάποια βασικά για τις αλυσίδες αλυσοπρίονων.
Καταρχάς είναι σχεδόν αναγκαίο να ξέρουμε ακριβώς το μοντέλο και τη μάρκα της αλυσίδας.Έτσι μπορούμε εύκολα να δούμε τα χαρακτηριστικα της.Για παράδειγμα η δικιά μου είναι αυτή 
Οι αλυσίδες έχουν δόντια κοπής και συνδέσμους.Τα δόντια είναι αυτά που κόβουν.Κάθε δεύτερο δόντι έχει αντίθετη φορά κοπής από το επόμενο και το προηγούμενο(εκτός και αν η αλυσίδα έχει μόνο αριθμό δοντιών που τότε ένα δόντι θα είναι ίδιο με το επόμενο).
Δηλαδή το ένα "βλέπει" δεξιά και το επόμενο "βλέπει" αριστερά.
Η αλυσίδα έχει τα εξής στοιχεία




  • Δόντι κοπής 
  • Οδηγός βάθους κοπής
  • Διαφορά οδηγού βάθους κοπής  (Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό.Η διαφορά οδηγού βάθους κοπής δείχνει πόσο βαθιά θα κόβει η αλυσίδα,αν είναι πιο μικρή από όσο πρέπει δε θα κόβει,αν είναι πιο μεγάλη από όσο πρέπει δε θα αντέξει.)
  • Γωνία κοπής
  • Πλάγια γωνία κοπής
Σε αυτή τη φώτο φαίνεται το μηχάνημα

Έχει
  • Ρυθμιζόμενη βάση αλυσίδας +- 30 μοίρες ώστε να μπορούμε να γυρνάμε την αλυσίδα για να τροχίζουμε το ανάλογο δόντι.
  • Ρυθμιστή στοπ βάθους τροχίσματος ώστε να μπορούμε να ρυθμίζουμε μέχρι ποιο βάθος θα κατεβαίνει ο τροχός
  • Ρυθμιστή θέση τροχίσματος αλυσίδας,ώστε να αλλάζουμε εύκολα δόντια
  • Ασφάλιση δοντιού,ώστε να κρατάει σταθερά το δόντι όσο το τροχίζουμε

Τι χρειαζόμαστε



Η διαδικασία είναι απλή.

  • Καταρχάς ρυθμίζουμε τη θέση τροχίσματος του δοντιού και τη γωνία τροχίσματος (30 μοίρες προς την πλευρά που βλέπει το δόντι),ώστε να είναι στη σωστή θέση πάντα το δόντι που τροχίζουμε,
  • Έπειτα ρυθμίζουμε το ρυθμιστή βάθους ώστε κατεβασμένο ο τροχός ίσα που να εφάπτεται με το δόντι
  • Ασφαλίζουμε τη αλυσίδα με το ειδικό στοπ και κατεβάζουμε το τροχό.Εφόσον τον έχουμε ρυθμίσει σωστά δε πρόκειται να τροχίσει πιο πολύ από όσο πρέπει. Απασφαλιζουμε και προχωράμε την αλυσίδα 2 δόντια(όπως είπαμε τα δόντια της αλυσίδας έχουν κάθε 2 την ίδια φορά).Δε χρειάζεται να ξανά ρυθμισουμε το ρυθμιστή θέσης,απλώς αλλάζουμε δόντι,το εφαρμόζουμε,το ασφαλίζουμε και τροχίζουμε.
  • Επαναλαμβανουμε τη διαδικασία για όλα τα δόντια της ίδιας φοράς και όταν τα έχουμε τροχίσει όλα,αλλάζουμε τη γωνία τροχίσματος από την άλλη μεριά και τροχίζουμε τα άλλα δόντια.
Και τελειώσαμε.Αυτό χρειάζεται μόνο αν η αλυσίδα είναι απλώς στομωμένη και χρειάζεται ένα απλό τρόχισμα.Αν έχει υποστεί φθορά η αλυσίδα στο δόντι κοπής  η στον οδηγό κοπής η έχει αλλάξει το βάθος κοπής πρέπει να γίνει ρύθμιση ξανά με οδηγούς και με τη λίμα.

Η διαδικασία γίνεται πιο εύκολα κατανοητή βλέποντας αυτό το βίντεο.
Είναι ένα περίπου ίδιο μηχάνημα




το βιβλίο οδηγιών του μηχανήματος μου μπορείτε να το κατεβάσετε από ΕΔΩ



Written by

15 σχόλια.Γραψτε και εσεις ενα σχολιο:

Ανώνυμος είπε...

ΑΡΙΣΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ

Ανώνυμος είπε...

ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ ΑΚΟΝΙΣΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΥΣΙΔΑ ΠΟΥ ΞΥΡΙΖΕΙ

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΟΥ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕΣ!

Ανώνυμος είπε...

τα μηχανηματα ακονισματοσ καλα και γρηγορα αλλα υπαρχει προβλημα. το τροχισμα δεν κρατα πολυκαι αυτο γιατι γινεται βαψιμο [καψιμο]τησ αλυσιδασ,γι οσουσ το καταλαβαν.τοκαλυτερο ειναι με διπλη λιμα για δοντι και οδηγο στο χερι,μακραν ο καλυτεροσ.

Ανώνυμος είπε...

Πολυ καλη η παρουσιαση σου,εχεις παραλείψει ομως να περιγραψεις το παχος του δισου ακονισματος.
Αγορασα ενα τροχιστικο κ ειναι 3,2 mm παχος ο δισκος.Στην αγορα υπαρχουν κ 4,5mm.Oι αλυσιδες μου ειναι 3/8 πιον πρεπει να επιλεξω?

Καλες Γιορτες!

Ανώνυμος είπε...

Πόσο πάχος πρεπει να έχει ο τροχος για το ακόνισματος?

vaggelas είπε...

Συγνωμη για τη καθυστερηση καταρχας,
H καθε αλυσιδα εχει τις δικιες της προδιαγραφες.Συνηθως τις λεει στο κουτι κ ετσι πρεπει "κανονικα" να ακονιζεται με το σωστο τροπο.
Στα 3/8 μπορεις να χρησιμοποιησεις και τα 2 παχη απο οσο ξερω.
Εφοσον εχεις τον μικρο,καντες με αυτον.Και εγω τον,3.2 εχω.
Λογικα σε καθε μηχανημα ακονισματος πρεπει να εχει ενα πινακα με τις μαρκες των αλυσιδων και τι δισκο θελει η καθε μαρκα.

Θα κανω edit το ποστ οταν βρω καποιο οδηγο με τις μαρκες των αλυσιδων και τους δισκους που θελει η καθεμια.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα.Που μπορω να βρω φτηνες αλυσιδες για τα πριονια μου?Ακουω οτι τις αγοραζουν σχεδον 9-10 ευρω καποιοι ενω εγω 20 για 84 οδηγους.

vaggelas είπε...

Εγω αγοραζω αλυσιδες απο ενα τοπικο καταστημα.Η τιμη ειναι περιπου 9 ευρω για oregon για 40αρα λαμα(33 δοντια).
Η δικια σου αλυσιδα ειναι αρκετα μεγαλυτερη αν καταλαβα καλα(εξαρταται αν εννοεις οδηγους τα δοντια η τους συνδεσμους).
Στο ebay μπορεις να βρεις καλυτερες τιμες σιγουρα αλλα λογικα θες να παρεις αρκετες για να αντισταθμησεις το πιθανο κοστος των μεταφορικων.
Ελληνικο e-shop με αλυσιδες δε εχω δει με ποικιλια.Αλλα δε εχω ψαξει και τρομερα.

Ανώνυμος είπε...

40ara λαμα με 33 δοντια δεν υπαρχει.ισως να φοραει 55 ή 56 οδηγους.Οταν λεμε οδηγους(με αυτο τον ορο πωλουνται) εννουμε τα δοντια που πατανα στην αλυσιδα.

Δημήτρης είπε...

Μηπως Μπορειτε να μου πειτε που θα βρω ενα φθηνο μηχανημα να ακονιζω τις αλυσιδες?

Δημήτρης είπε...

Μηπως μπορειτε να μου πειτε που μπορω να αγορασω ενα φτηνο μηχανημα για να ακονισω τις αλυσιδες??

vaggelas είπε...

Δημητρη δε ξερω σε ποια περιοχη εισαι.Καταρχας δοκιμασε τοπικα μαγαζια με αλυσοπριονα,λογικα θα εχουν.Και λιγα ευρω παραπανω να δωσεις καλυτερα να μεινουν τα λεφτα σου στη τοπικη κοινωνια.
Αν δε ειναι οικονομικα μπορεις να δοκιμασεις για πιο οικονομικα στο e-bay αν δε βαριεσαι τη αναμονη η στο www.skroutz.gr βαζοντας στη αναζητηση τροχιστικο,βγαζει αποτελεσματα αρκετα στη κατηγορια ηλεκτρικα εργαλεια-τροχοι.
Εγω το δικο μου το ειχα αγορασει απο τα Lidl αλλα το lidl δουλευει με εβδομαδιαιες προσφορες και το φερνει ανα διαστηματα.Τα praktiker εχουν επισης καποια οικονομικα μοντελα με λιγοτερο απο 30 ευρω αν θυμαμαι καλα.

vaggelas είπε...

Η αλυσιδα δε ειναι Ελληνικη κατασκευη δυστυχως και ετσι η επισημη ονομασια των επιμερους στοιχειων που εχει ειναι Αγγλικη.Αυτη που χρησιμοποιειται εδω σε εμας ειναι Ελληνικη μεταφραση.
Αυτο που εγω λεω δοντια ειναι το cutter αγγλιστι,δηλαδη αυτο που τρωει το ξυλο,αυτο που τροχιζουμαι.
Δε ξερω αν ετσι λεγεται επισημα στα Ελληνικα,εγω ετσι το εμαθα απο το καταστημα και απο παλαιοτερους και ετσι το λεω.
Οδηγο εσυ λες αυτο που παταει στη αλυσιδα,το drive link στα αγγλικα.
Εχω ακουσει να λενε οδηγο καποιοι και το cutter παντως.
Η αλυσιδα η δικια μου ειναι για 40αρα λαμα(της μανας της) εχει 33 δοντια και 66 οδηγους,oregon.
Υποθετω οτι θα υπαρχουν μοντελα με 40αρες λαμες που φορουν αλυσιδες με περισσοτερους οδηγους και αλλα με λιγοτερους.Εξαρταται απο το μοντελο παντα απο οσο ξερω και απο το μηκος και το σχημα της λαμας.
Η επισημη σελιδα της oregon για τις αλυσιδες και τα στοιχεια της.Site της Oregon

paul είπε...

Εξαρταται απο το βημα της αλυσιδας 1/4,3.25,3/8,0.404 αυτα ειναι τα επισημα για αλυσοπριονα χειρος.Για επαγγελματικα πριονιστηρια υπαρχουν 3/4 και εχω δει και 2 inches.Ενα παραδειγμα Husqvarna 55 με 18" λαμα και βημα 3.25 εχει 72 οδηγους ενω ενα Husqvarna 575xp παλι με 18" λαμα εχει 68 οδηγους ολα αυτα ειναι μαμησια ετσι βγαινουν απο το εργοστασιο.Συγχαρητηρια για το Blogg πολυ καλη δουλεια

© 2013 iPRESS. All rights resevered. Designed by Templateism